IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultra on vasta viikon päästä perjantaina. Melkein tekisi mieli jo mennä yksityisellä käymään tämän viikon lopussa... Katsoin että sen niminen paikka, kun "Kaunis odotus" veloittaa vain 79 euroa varhaisultrasta.:pompus: Tässä ei uskalla melkein elää normaalia elämää, kun jatkuvasti pelkää vessaanmenoa. Vaikka verta on tullut useasti, niin joka kerta sydän jättää välistä pumppauksen, kun näen verta. Lisäksi nämä kivut ei helpota tähän pelkoon. :arghh:

Tsemppiä! :Heartred Jos viikkoja on riittävästi (6+ vähintään), niin menisin varmaan itse tuossa tilanteessa omaan piikkiin varhaisultraan. Jos viikot on vasta 5+, niin voi olla, ettei mitään vielä näkyisi. On ihan mahdollista, että kaikki on edelleen hyvin, kuten muutkin ovat kirjoittaneet. Loppuispa ne vuodot nyt vain ja pääsisit nauttimaan raskaudesta.

MR91: Hyvltä kuulostaa tuo nousu! Vuotoa on toisilla alkuraskaudessa. Jos muuttuu hyvin runsaaksi niin sitten huolestuttavampi, mutta ainakin arvon nousu viittaa mielestäni kaikkeen hyvään. :)

Minulla oli ar-ultrassa kaikki hyvin. Iski vain pahemman luokan hyperemeesi ja olen kolmatta päivää sairaalassa. Tänään alkavat tiputtamaan ravintoliuosta nesteytyksen lisäksi. Mielessäni hoen "minä voin huonosti, vauva voi hyvin".
Tsemppiä kaikille!

Jaksamista! Toivottavasti olosi paranee pikimmiten.

On säpinää, vipinää ja vilskettä nyt palstalaisilla! Monella menossa jännät hetket, kuinka hienoa! Onnea piinailuun itsekullekin palstalaiselle!

Me käytiin myös hakemassa eilen kyytiläinen. Kuulemma oikein hieno blastokysti, mut limis totutusti ois saanu olla parempikin. No näillä mennään, eka luonnolliseen kiertoon mulla. Tukena luget, disperin ja gonapeptyl tänään. Piinapäivien pituus maltillinen 10 päivää, testi siis ens viikon torstai. Ottaispa tämä joululahjaksikin tituleerattu kaksin käsin kiinni ja kruunais muuten aika hankalan vuoden:smiley-angelic003.

Tsemppiä piinailuun! Saako kysyä millä perusteella sulle on määrätty disperiniä? Kiinnostaa vain, kun itsellä ei siitä ole kokemusta.

Tsemppiä piinailuun! Saako kysyä millä perusteella sulle on määrätty disperiniä? Kiinnostaa vain, kun itsellä ei siitä ole kokemusta.
Näitä aspirin/ disperin määräyksiä annetaan tukemaan kiinnittymistä. Eikö disperin ohenna verta ja siihen sen vaikutuksen uskon liittyvän. Joku viisaampi vastannee paremmin...

Näitä aspirin/ disperin määräyksiä annetaan tukemaan kiinnittymistä. Eikö disperin ohenna verta ja siihen sen vaikutuksen uskon liittyvän. Joku viisaampi vastannee paremmin...

Ok, näin oletinkin, että siihen tarkoitus auttaa. :) Mietin vaan, onko sulla ollut jotain keskenmenoja tms. syitä olettaa, että se on erityisesti tarpeen, vai onko se vaan kokeilussa.

Vuoto on jatkunut edelleen ja viime keskiviikosta maanantaihin hcg on ollut 1080->5400 eli en osaa sanoa onko hyvä vai huono nousu. :eek: Tosiaan vuotoa on päivittäin. On kyllä niin turhauttavaa ja olen huomannut, että Googlettamalla asioita, saa itselleen vaan kauhean ahdistuksen päälle. :sad001 Paljon lukee sitä, että pienikin verenvuoto tarkoittaa keskenmenoa tai sitä, että raskaus on mennyt jo kesken, mutta tavara ei kunnolla vain ole tullut ulos....

Oli vielä lisättävä tähän, että kipuja on myös itselläni jonkin verran. Jouduin särkylääkkeen ottamaan äsken, koska alavatsaan särkee sen verran. On tämä kyllä touhua, sen sanon :banghead:

Ihan reippaan kuuloinen nousu. Minä en omien kokemuksien perusteella menis liian varhaiseen ultraan. Maksaa maltaita eikä ole takeita siitä, että mitään näkyy. Se vasta vetääkin mielen matalaksi..!

Ok, näin oletinkin, että siihen tarkoitus auttaa. :) Mietin vaan, onko sulla ollut jotain keskenmenoja tms. syitä olettaa, että se on erityisesti tarpeen, vai onko se vaan kokeilussa.
Ei ole ollut keskenmenoja, kun eivät ole yrittäneetkään kiinnittyä. Sen näkee sitten, miten tällä kertaa käy.
Itsellä sellainen olo, että tästä on löytynyt se meidän akilleen kantapää. Limikset vois aina olla paremmatkin, lääkkeellisissä kierroissa kasvateltiin molemmilla kerroilla noin viikon kauemmin ja tässä luonnollisessa kierrossa se nyt oli kohtalainen aikaan nähden. Siihen siis uskoisin tän disperinin vaikuttavan> lisää verevyyttä limakalvolla ja helpottaa tilannetta. Mut saatan olla väärässäkin.

ON. Tällä hetkellä menossa PP3 tms. Olo hyvinkin normaali pääosin. Maksimissaan pieniä alavatsatuntemuksia, viluttaa ja väsyttää. Kaikki selitettävissä lugeilla ja talvella.

Heissan!
En ole tähän ryhmään ennen mitään kirjoittanut, tosin lukenut olen ja saanut paljon tukea sillä tavalla. Meillä lapsettomuustaival ei totisesti ollut helppo, mutta ajattelin, että ehkä se voisi jollekin tuoda toivoa tilanteeseen, jossa tuntuu, ettei tunnelin päässä tule ikinä olemaan valoa.
Ollaan koko pitkä hoitotaival oltu yksityisellä, sillä miehellä on sairaus, jonka vuoksi ei voi saada biologisesti omia lapsia. Tänä keväänä tuli täyteen 5 vuotta hoitojen aloituksesta. Kun aloitimme olimme molemmat 25 v ja ajattelimme, että koska itse olen perusterve, nuori eikä ole ikinä ollut kiertojen kanssa ollut ongelmaa. Kolme inssiä teimme, ei plussaa. Lääkärin ehdotuksesta siirryimme IVF hoitoon, ensimmäisen hoidon tuoresiirto johti plussaan, hetken kesti ilo, sillä meni kesken. PAS ei tuonut plussaa, ei toinen eikä kolmas. Pienen tauon jälkeen tehtiin toinen IVF hoito, tuoresiirto nega, tämän jälkeen päätimme tehdä ERA testin, joka antoi tuloksen, että siirto pitäisi tehdä päivää myöhemmin. PAS sen mukaan, plussa, suureksi suruksi keskenmeno viikolla 7. Pakkasessa oli 1 blasto, siitä nega. Tässä vaiheessa oli pakko pitää taukoa, sillä oli henkisesti niin uuvuttavaa ja olimme molemmat todella loppu. Tauon aikana mietimme, mitä seuraavaksi. Päätimme vaihtaa lääkäriä, teimme kaikki mahdollisesti testit, pelkät testit taisi maksaa päälle 3000, sieltä paljastui kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi kilpparin vasta-aineita, lääkitys siihen ja IVF täysin uudenlaisella lääkityksellä. Ensimmäinen hoito tuotti vain viisi munasolua, tyhjiä rakkuloita oli yli 15. Syytä siihen ei osattu sanoa, mutta kaksi hedelmöittyi, tuoresiirto 3pvä alkiolla ja toinen pakkaseen, tuoresiirto nega ja alkio ei selvinnyt sulatuksesta. Tässä vaiheessa alkoi todella tuntua että ikinä ei tule meille lasta, monet illat itkettiin ja kirottiin elämän epäoikeudenmukaisuutta. Päätimme vielä kokeilla neljännen IVF hoidon, jonka tulos samanlainen kuin kolmannessa. Hoidon jälkeen keskustelimme lääkärin kanssa, hän oli sitä mieltä, että kannattaisi siirtyä lahja-alkioon. Tämä oli todella kova isku, vaikea edes kuvailla tunteiden myrskyä, jota tuolloin koin. Sai hyvän tovin keräillä itseään, jotta pystyin edes jollain tavalla jatkamaan eteenpäin. Myös rahallinen puoli alkoi painamaan, tähän mennessä olimme käyttäneet jo useita kymmeniätuhansia.
Kesällä 2019, mietin, että haluan vielä uuden mielipiteen toiselta lääkäriltä. Palasimme Dextraan, keskustelun jälkeen pohdimme olisko meillä vielä voimavaroja kokeilla uudestaan. Vaikka ajatus epäonnistumisesta tuntui aivan kamalalta, emme olleet valmiita luovuttamaan! Viides IVF tuotti 10 blastoa ja tukilääkkeeksi mukaan gonapeptyl pistokset, tuoresiirron tulos, nyt reilu 8kk ikäinen maailman ihanin pieni poika, joka on täyttänyt elämämme ilolla ja rakkaudella. Vaikka tie tähän pisteeseen oli kamala kaikin tavoin, myös itse raskaus ja synnytys olivat todella vaikeita, en voisi olla onnellisempi kun katson meidän pientä. Tai kun katson kuinka paljon iloa hän tuo myös isovanhemmilleen. Kamalan pitkä sepustus, mutta ehkä tästä joku voi jonkin toiveen ripauksen saada hetkeen jolloin tuntuu että onnistuminen on mahdotonta
Toivon sydämeni pohjasta teille kaikille onnellista loppua hoidoille

Hei Stina! Kiitos kirjoituksestasi, se kuulosti niin tutulta ja antaa voimia :happy: Toki olemme vasta alussa omassa tilanteessa. Meillä siis yksityisellä lahjasoluhoidot käynnissä, mieheni ei voi saada lapsia, mutta syytä sille ei koskaan selvinnyt. Minulla oli ikää hoitoja aloitellessa 34v. ja lääkärit olivat todella positiivisia tilanteestani, koska ei ole ollut vuotohäiriöitä ja kaikki testit hyviä yms.

Kuitenkin kolme inssiä tehtiin tuloksettomana ja nyt ensimmäisen ivf hoidon tuloksena 18 follikkelista vain 2 alkiota. Lääkärikin totesi, että he eivät odottaneet tätä tulosta. Emme ole päässeet vielä siirtoon, tuoresiirto meni syyskuussa ohi mun flunssan takia ja nyt kaksi kiertoa en ole ovuloinut. Nyt letrot auttamassa asiaa..

Saako kysyä, miten viimeinen ivf poikkesi edellisistä? Kun noin hyvät tulokset. Myös mulla todettiin kahden inssin jälkeen kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain lääkkeet, vasta-aineet ok. Vajaatoiminta oli niin lievä, että ilman hoitoja tuskin olisi lääkitystä aloitettu. Puhuttiin jo lääkärin kanssa, että jos mennään toiseen ivf kierrokseen, ainakin lääkitys muuttuu ja Menopure vaihdetaan johonkin toiseen..

Saako kysyä?
Missä käytte hoidoissa?
Yksityinen vai julkinen?
Montako hoitokierrosta onnistuitte saamaan julkisella?
Neljättä hevin julkinen myöntää, tai ainakin syy pitää olla painava.
Raja heillä kolme oman tietoni mukaan. Eikä sillä, etteikö yksityinen olisi vaihtoehto, kunhan pitää järjen ja mahdollisen onnistuneen hoitovasteen mielessä. :angelic:

Ihana jos omasta kokemuksesta on hyötyä, ikävää vaan että meitä on näin iso joukko!
Mutta tottakai saa kysyä :)

Me olemme olleet koko hoitojakson yksityisellä, sillä miehellä teini-iässä diagnosoitu klinefeltter syndrooma, usein diagnosoidaan vasta siinä vaiheessa kun lasten saaminen ei sitten onnistukaan, meillä ”onneksi” ei tullut yllätyksenä, jollakin tapaa osasi varautua hoitoihin, tosin ei käynyt mielessä kuinka vaikea asia lapsettomuushoidot ovat! Nyt lakimuutoksen takia ilmeisesti lahjasiittiöillä tehdään taas hoitoja myös julkisella puolella. Aloitimme hoidot fertinovassa, josta jäi todella huono kuva, siirryimme dextraan, välissä kävimme felicitaksessa, tämä onnistunut hoito dextrassa. Kaiken kokeman jälkeen ehdottomasti Dextra paras, en muita pystyisi suosittelemaan. Lääkärin kanssa mietittiin todella pitkään että miten kannattaisi edetä, takana kuitenkin monta epäonnistunutta hoitoa, käytiin läpi eri vaihtoehdot ja kaikki lääkitykset mitä edellisissä hoidoissa oli ollut ja niiden perusteella mentiin. Dextrassa meitä hoiti Eero Varila ja Niklas Simberg, tukilääkityksen päätti Varila, heitä suosittelen todella lämpimästi! En usko, että ilman pistostukea raskaus olisi jatkunut. Niillä kerroilla kun aikaisemmin olin tehnyt positiivisen raskaustestin oli ollut tiputteluvuotoa koko ajan.
Ainoa positiivinen juttu on, että felicitaksen testeissä todettiin pcos ja mahdollinen insuliiniresistenssi. Ennen onnistunutta hoitoa kerkesin noin vuoden syömään metforminia, sekin voinut hyvinkin vaikuttaa hoidon onnistumiseen. Tätä ennen söin inofolicia, sen pitäis auttaa munasolujen laatuun. Sitä siis dextrassa suositeltiin. Tällä kertaa myös lääkkeiden määrää vähennettiin, ongelmana ollut että jää paljon epäkypsiä munasoluja, lyhyt kaava ja kaikki mahdolliset tukilääkkeet. Gonapeptylin lisäksi oli terolut. Ja lääkärin ohjeesta söin kolme kk ennen hoitoa folaattilisää, iso ero foolihappoon, joka on synteettinen aine, ei imeydy osalla lainkaan. Eli rauhassa kypsyteltiin pidemmän stimulaatiovaiheen kera. Siirron jälkeen jatkettiin pistoksia, luulen että se on ollut suurin apu, sillä aina ennen kierto alkanut tukilääkityksen läpi varhaisessa vaiheessa ja tiputteluvuotoa ollut ennen kierron alkua.
Ja yksi iso osa on ollut raudanpuutoksen hoitaminen. Kaksi keskenmenoa vuotivat pitkään ja runsaasti, tuolloin ei puhuttu raudanpuutteesta koska hb oli hyvä. Pari vuotta sitten mitattiin myös ferritiini ja se oli alle 10, hoitojen aloitukseen suositellaan että vähintään 70 olisi arvo. Tasojen nostamiseen meni pitkään, mutta se myös varmasti aikaisempiin epäonnistumisiin vaikuttanut. Eli se kannattaa tarkastuttaa jos ei ole vielä otettu! Synnytyksen jälkeen olen taas syönyt päivittäin rautaa, sillä synnytyksessä menetin jostain syystä yli 1,5 litraa verta! Onneksi nyt olin tietoinen raudan tärkeydestä!

Vielä tuosta kilpparin vajaatoiminnasta, mulla myös arvot olivat viitteissä mutta lääkärin mukaan se ei ole tarpeeksi hyvä vaan tsh ei saisi olla yli 2,5 lapsettomuushoitoja tehtäessä. Ennen tätä hoitoa arvoni oli pysynyt pitkään alle 2.

Jos jotain on jäänyt pois niin saa kyllä kysyä tarkentavia kysymyksiä☺️ Tämä kun on sellainen kokemus jossa vertaistuki on äärettömän tärkeää!

Tosi mielenkiintoista! Meillä poissuljettiin Klinefelter, lopullista syytä ei siis koskaan saatu selville.

Itsellä on myös tuota samaa, eli epäkypsien munasolujen määrä jäi suureksi. Isot follimäärät vs. vähän hedelmöittyneitä alkioita käsittääkseni vihjaisi Pcos:ta. Mulle sanottiin parikymppisenä että sairastan sitä, ja olikin totaalinen yllätys kuulla lapsettomuushoidoissa, ettei olekaan sitä! Mut myöhemmin oon kuullut siitä, että pcos voi vaihdella iän myötä, mennä jopa osin poiskin. Oon myös syönyt Metformiinia, juuri tuon oletetun Pcos takia, mutta mulla se laski verensokeria liikaa ja tuli todella huonoja oloja siitä.

Ferritiinit on aina olleet ongelma, ennen hoitoja 23 ja nyt 36. Suurin syy, että rautalisä on alkanut imeytyä, on omasta mielestä ollut vatsan toiminnan paraneminen. Mulla on IBS ja aloitin tiukan ruokavalion, mm. gluteenittoman. Hoitamaton keliakiahan voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, se testattiin jälleen kerran ennen hoitoja mutta edelleen negatiivinen. Mutta nyt kun olen gluteenittomalla ja fodmap ruokavaliolla, rauta on alkanut imeytyä ihan eri tavalla kuin aiemmin.

Foolihappo ja raskausvitamiini menee, mutta ehkä olisi syytä vaihtaa tosiaan folaattivalmisteeksi. Ja miettiä tuon inofolicin alottamista, jos joudutaan toiselle kierrokselle. Meillä julkinen puoli korvaa lahjasoluhoidot yksityisellä, sinänsä olemme onnekkaassa tilanteessa. Pitää tarkistella vielä, miten kauan, mutta yksityisen lääkäri muisteli että joko kaksi ivf kierrosta tai kaksi lasta.

Pitääkin kontrolloida kilpparit, kesällä ne laski 3.09 - > 1.98 vain syömällä kuukauden ajan tyroksiinia. Kiitos vastauksista!

Tosi mielenkiintoista! Meillä poissuljettiin Klinefelter, lopullista syytä ei siis koskaan saatu selville.

Itsellä on myös tuota samaa, eli epäkypsien munasolujen määrä jäi suureksi. Isot follimäärät vs. vähän hedelmöittyneitä alkioita käsittääkseni vihjaisi Pcos:ta. Mulle sanottiin parikymppisenä että sairastan sitä, ja olikin totaalinen yllätys kuulla lapsettomuushoidoissa, ettei olekaan sitä! Mut myöhemmin oon kuullut siitä, että pcos voi vaihdella iän myötä, mennä jopa osin poiskin. Oon myös syönyt Metformiinia, juuri tuon oletetun Pcos takia, mutta mulla se laski verensokeria liikaa ja tuli todella huonoja oloja siitä.

Ferritiinit on aina olleet ongelma, ennen hoitoja 23 ja nyt 36. Suurin syy, että rautalisä on alkanut imeytyä, on omasta mielestä ollut vatsan toiminnan paraneminen. Mulla on IBS ja aloitin tiukan ruokavalion, mm. gluteenittoman. Hoitamaton keliakiahan voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista, se testattiin jälleen kerran ennen hoitoja mutta edelleen negatiivinen. Mutta nyt kun olen gluteenittomalla ja fodmap ruokavaliolla, rauta on alkanut imeytyä ihan eri tavalla kuin aiemmin.

Foolihappo ja raskausvitamiini menee, mutta ehkä olisi syytä vaihtaa tosiaan folaattivalmisteeksi. Ja miettiä tuon inofolicin alottamista, jos joudutaan toiselle kierrokselle. Meillä julkinen puoli korvaa lahjasoluhoidot yksityisellä, sinänsä olemme onnekkaassa tilanteessa. Pitää tarkistella vielä, miten kauan, mutta yksityisen lääkäri muisteli että joko kaksi ivf kierrosta tai kaksi lasta.

Pitääkin kontrolloida kilpparit, kesällä ne laski 3.09 - > 1.98 vain syömällä kuukauden ajan tyroksiinia. Kiitos vastauksista!
Onpa ihana että julkinen korvaa teille hoitoja☺️

Eipä siitä ainakaan ole haittaa jos kokeilet inofolicia, ja jos rautavarastoakin saat täydennettyä niin nämä jo varmasti auttaa hoidon lopputulokseen! Ja kannattaa ehdottomasti vaihtaa folaattiin, ainakin femibion raskausvitamiinissa on folaatti ei foolihappo.

Jännä että pcos voi tuolla tavalla käyttäytyä, enpä ole ennen kuullut! Varmaan selittää miksi mulla ei siitä jokainen lääkäri ole edes puhunut! Mielenkiintoista!

Tuli juuri mieleen, että itsekin aloin pari vuotta sitten gluteenittomalle, voihan sekin olla yksi vaikuttava tekijä!

onnea hoitoihin☺️

Täällä oli tänään virallinen testipäivä. Kotitestiä en tehnyt kun useamman olen tehnyt jo edeltävästi ja plussaa ovat näyttäneet jo viikon ajan. S-HCG oli 882 eli ihan hyvin noussut. Olo on edelleen epäuskoinen ja huoli on raskauden jatkumisen suhteen kova. Ehkä sitä osaa huokaista vasta sitten jos tämä toinen ihme saadaan loppukesästä elävänä ja terveenä maailmaan.

Täällä oli tänään virallinen testipäivä. Kotitestiä en tehnyt kun useamman olen tehnyt jo edeltävästi ja plussaa ovat näyttäneet jo viikon ajan. S-HCG oli 882 eli ihan hyvin noussut. Olo on edelleen epäuskoinen ja huoli on raskauden jatkumisen suhteen kova. Ehkä sitä osaa huokaista vasta sitten jos tämä toinen ihme saadaan loppukesästä elävänä ja terveenä maailmaan.

Onnittelut raskaudesta ja toivottavasti pystyt pian nauttimaankin siitä! :happy:

Hei Stina! Kiitos kirjoituksestasi, se kuulosti niin tutulta ja antaa voimia :happy: Toki olemme vasta alussa omassa tilanteessa. Meillä siis yksityisellä lahjasoluhoidot käynnissä, mieheni ei voi saada lapsia, mutta syytä sille ei koskaan selvinnyt. Minulla oli ikää hoitoja aloitellessa 34v. ja lääkärit olivat todella positiivisia tilanteestani, koska ei ole ollut vuotohäiriöitä ja kaikki testit hyviä yms.

Kuitenkin kolme inssiä tehtiin tuloksettomana ja nyt ensimmäisen ivf hoidon tuloksena 18 follikkelista vain 2 alkiota. Lääkärikin totesi, että he eivät odottaneet tätä tulosta. Emme ole päässeet vielä siirtoon, tuoresiirto meni syyskuussa ohi mun flunssan takia ja nyt kaksi kiertoa en ole ovuloinut. Nyt letrot auttamassa asiaa..

Saako kysyä, miten viimeinen ivf poikkesi edellisistä? Kun noin hyvät tulokset. Myös mulla todettiin kahden inssin jälkeen kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain lääkkeet, vasta-aineet ok. Vajaatoiminta oli niin lievä, että ilman hoitoja tuskin olisi lääkitystä aloitettu. Puhuttiin jo lääkärin kanssa, että jos mennään toiseen ivf kierrokseen, ainakin lääkitys muuttuu ja Menopure vaihdetaan johonkin toiseen..
Onnea siirtoihin :Heartred Ootko miettinyt lahjoittajan vaihtoa jos ei tärppää? Itse tein luovuttajan vaihdon 2 inseminaation ja yhden ivf kiertoksen jälkeen. 2 ivf kierto toisella siittiöiden luovuttajalla samalla follimäärällä himpun verran enemmän hedelmöityneita ja tuore siirrosta plussa.

Kiitos onnitteluista :Heartred

Ja onnea Lumipuulle plussasta! Ainakin yksi aika iso porras on nyt klaarattu, askel kerrallaan vaan eteenpäin... :)

Kiitos Stina, että tulit jakamaan tarinasi, todellinen vastoinkäymisten kautta voittoon -juttu:Heartred

Minä voin kaikille lapsettomuudesta kärsiville (ja oikeastaan kaikille muillekin) suositella ubikinonia/ubikinolia perusvitskujen lisäksi. Ja tässä ivf-hoidossa söin lisäksi 3 mg melatoniinia ennen nukkumaanmenoa plussatestiin saakka, sekin voi kuulemma munasolujen laatua parantaa.

Kiitos onnitteluista :Heartred

Ja onnea Lumipuulle plussasta! Ainakin yksi aika iso porras on nyt klaarattu, askel kerrallaan vaan eteenpäin... :)

Kiitos Stina, että tulit jakamaan tarinasi, todellinen vastoinkäymisten kautta voittoon -juttu:Heartred

Minä voin kaikille lapsettomuudesta kärsiville (ja oikeastaan kaikille muillekin) suositella ubikinonia/ubikinolia perusvitskujen lisäksi. Ja tässä ivf-hoidossa söin lisäksi 3 mg melatoniinia ennen nukkumaanmenoa plussatestiin saakka, sekin voi kuulemma munasolujen laatua parantaa.

Mitä ubikinoni valmistetta olet käyttänyt? Itse en ollut ennen tältä palstalta lukemista kuullutkaan siitä. :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin