IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:welcome

Onpa sinulla jo pitkä tie kuljettuna, toivottavasti tänään kaikki sujuu hyvin. Tule kertomaan sitten miten meni! Paljonko sait munasoluja/alkioita?

Tänään siirrettiin kolmipäiväinen alkio, toinen hyvä kolmipäiväinen meni pakkaseen. Nyt sitten alkoi kahden viikon piinapäivät... Gonapeptyl pitää muistaa pistää torstaina, muuten tämä on sitten vaan tätä Lugesteronia aamuin illoin :wtf:

Muokattu viimeksi:
Kiitos,

Viisipäiväinen siirrettiin, ultratessa ei estettä siirrolle näkynyt, vaikka kipuja olikin. Luultavasti se oli kysta, tai rakkula täyttyessään uudestaan kierähti tai mitä lie tekikään... Kaksi saatiin pakkaseen seitsemästä solusta siis kolme tuloksekasta. :banghead: Kaikille piinailijoille peukut pystyyn, ja toivotaan onnistumisia ihan kaikille! Usko tähän touhuun alkaa, joka ikisen pettymyksen myötä hiipumaan, mutta ei auta kuin toivoa! :happy119

Inhottavaa, että joudut kärsimään jostain mysteeristä kivuista, mutta mahtavaa, että sait kyytiläisen kuitenkin :)

"Hyviä" piinapäiviä sitten vaan Tuumastatoimettomuuteen ja Muir! Ei sitä tosiaan koko ajan jaksa ihmeitä elätellä, mutta aina se toivo jossain takataskussa vaan lymyää... ja sitten joskus se ihme vaan tapahtuu :)

Valvoin btw viime yönä yli kahteen, kun juutuin katsomaan jotain viikinkilapsidokkaria, missä naisparit ja yksin lasta hankkivat brittiläiset yrittivät tulla raskaaksi tanskalaisklinikoiden avulla. Se oli heille paljon edullisempaa siellä, kuin kotimaassa. Spermaa myös postitettiin sieltä Englantiin jossain typpipakkaslootassa.

Inhottavaa, että joudut kärsimään jostain mysteeristä kivuista, mutta mahtavaa, että sait kyytiläisen kuitenkin :)

"Hyviä" piinapäiviä sitten vaan Tuumastatoimettomuuteen ja Muir! Ei sitä tosiaan koko ajan jaksa ihmeitä elätellä, mutta aina se toivo jossain takataskussa vaan lymyää... ja sitten joskus se ihme vaan tapahtuu :)

Valvoin btw viime yönä yli kahteen, kun juutuin katsomaan jotain viikinkilapsidokkaria, missä naisparit ja yksin lasta hankkivat brittiläiset yrittivät tulla raskaaksi tanskalaisklinikoiden avulla. Se oli heille paljon edullisempaa siellä, kuin kotimaassa. Spermaa myös postitettiin sieltä Englantiin jossain typpipakkaslootassa.

Tuli vastaan tällanen trivia tieto, että toi sperma on Tanskan kovahintaisin vientituote :D kun laskee painossa. Briteissä tulee olemaan sitten hyvä määrä Tanskalaista perimää :woot:

Heippa vaan taas,

pitkän kaavan hoito nyt takana, tänään käytiin punktiossa. Olipahan vkl yövuorot hankalat, pahaa oloa kehitteli nuo Gonal-pistokset. Tänään 13 munasolua saatiin, nyt peukut pystyyn että niistä jotain kehittyisi. Spermanlaatu oli priimaa, siinäpä ei meillä oo koskaan ollut ongelmaa. Torstaina ois tuoresiirto, jos vaan jotain lähtee aluille maljalla. Kauhulla odotan ja mulla ois testauspäivä jouluaattona..

Tsemppiä kaikille ja koittakaa ottaa rauhallisesti ja pysykää terveinä! :Heartred

Kysymys tietäjille: pistin follitropiinia ja kun vedin neulan ulos tuli verta? Pitääkö olla huolissaan, pistinkö sen jostain suonesta läpi... Toinen kierros näitä pistelyitä menossa ja ekalla kerralla ei käynyt koskaan näin. Piti tehdä ihan uusi nimimerkki kun unohdin vanhani :)
Tsemppiä kaikille hoitoihin!!

Kukkiss, jos pistit mahapoimuun, ei siellä ole mitään isoja verisuonia. Ei tarvitse olla huolissaan, joku ihon hiussuoni ehkä osunut neulan reitille, mut ei haittaa.

On säpinää, vipinää ja vilskettä nyt palstalaisilla! Monella menossa jännät hetket, kuinka hienoa! Onnea piinailuun itsekullekin palstalaiselle!

Me käytiin myös hakemassa eilen kyytiläinen. Kuulemma oikein hieno blastokysti, mut limis totutusti ois saanu olla parempikin. No näillä mennään, eka luonnolliseen kiertoon mulla. Tukena luget, disperin ja gonapeptyl tänään. Piinapäivien pituus maltillinen 10 päivää, testi siis ens viikon torstai. Ottaispa tämä joululahjaksikin tituleerattu kaksin käsin kiinni ja kruunais muuten aika hankalan vuoden:smiley-angelic003.

Hohhoh, onpa vaikea keskittyä mihinkään. Edessä olisi siis PAS luonnolliseen kiertoon. Olin kehoni oireiston takia ihan varma, että ovulaatio osuu siirron kannalta mahdottomille päiville (eli eilen tai tänään aamulla). Koska tänäänkin aamulla testi oli negatiivinen, olen samalla iloinnut suuresti, mutta myös pelännyt, että minulle testaaminen kerran päivässä tuolla Clear bluen digillä ei riittäisikään ja että missasin koko plussahetken. Tunnustelen koko ajan kehoni oireita vainoharhaisena ja mietin, montako ovulaatiotestiä päivässä voi ihminen tehdä edes :bored: mulle ovulaatiotestaaminen ei ole siis hirveän tuttua ja olen sitä tehnyt vain muutamia kertoja liuskoilla, koska emme miehen sairauden takia yrittäneet ikinä luomuraskautta.

Valitettavasti samaan aikaan sattui töissä hiljaisempi päivä, niin tämä on nyt tämmöistä...

Tsemppiä kuitenkin kaikille omiin piinailuihinsa, olipa syy piinailuun sitten mikä tahansa.

On säpinää, vipinää ja vilskettä nyt palstalaisilla! Monella menossa jännät hetket, kuinka hienoa! Onnea piinailuun itsekullekin palstalaiselle!

Me käytiin myös hakemassa eilen kyytiläinen. Kuulemma oikein hieno blastokysti, mut limis totutusti ois saanu olla parempikin. No näillä mennään, eka luonnolliseen kiertoon mulla. Tukena luget, disperin ja gonapeptyl tänään. Piinapäivien pituus maltillinen 10 päivää, testi siis ens viikon torstai. Ottaispa tämä joululahjaksikin tituleerattu kaksin käsin kiinni ja kruunais muuten aika hankalan vuoden:smiley-angelic003.

Ihanaa piinailua <3 :) Toivottavasti nyt nappaa! Mä kirjotan pukille, että nyt paras joululahja teille ja kaikille muillekin!

MR91 onko vuoto jatkunut nytten yhtä kovana? Joskushan esim. sitä saattaa tulla oman kuukautiskierron mukaan silloin enemmän, kun menkat olisivat olleet normaalisti. Toivotaan, että verikokeessa huolesi paljastuu turhaksi!

Ja Pihlaja84, ei varmastikaan mitään hätää. Kiinnittyisipä alkiosi nyt vaan kiltisti :) Ja samaa toivon myös Angel88:lle!

NewMoonin tarina on kyllä inspiroiva, kävisipä itselle nyt tämä tuuri... Tein eilen aamulla Pregcheckin ja olin ihan varma, ettei siihen mitään tule, eikä heti mitään näkynytkään. Mutta sitten vaan alkoi viiva piirtymään, hyvin hentoinen sellainen, mutta viiva kuitenkin. Hain kaupasta lisää Onesteppejä ja tein toisen testin noin 3,5 tunnin päästä; siihenkin tuli ihan ihan hailakka viiva. Olin aivan onnessani koko päivän, illalla onneksi tuli kavereita kylään, niin en ehtinyt koko ajan asiaa miettimään. Tänään aamulla tein taas testin, mutta viiva ei kyllä ole mielestäni vahvistunut. Ihan kamalaa PIINAA, haluan leffaviivat tänne ja heti!! Tai edes vähän vahvemman, pakko kokeilla illalla taas uudestaan... :smiley-angelic001 Punktiosta on nyt 13 päivää ja siirrosta 10. Onko onnistuneilla ollut minkälaisia viivoja tässä vaiheessa? Ja eihän se Gonapeptyl näy testeissä, olenko ymmärtänyt oikein?

Minkälaisia oloja CherryRedillä? :)

Vuoto on jatkunut edelleen ja viime keskiviikosta maanantaihin hcg on ollut 1080->5400 eli en osaa sanoa onko hyvä vai huono nousu. :eek: Tosiaan vuotoa on päivittäin. On kyllä niin turhauttavaa ja olen huomannut, että Googlettamalla asioita, saa itselleen vaan kauhean ahdistuksen päälle. :sad001 Paljon lukee sitä, että pienikin verenvuoto tarkoittaa keskenmenoa tai sitä, että raskaus on mennyt jo kesken, mutta tavara ei kunnolla vain ole tullut ulos....

Oli vielä lisättävä tähän, että kipuja on myös itselläni jonkin verran. Jouduin särkylääkkeen ottamaan äsken, koska alavatsaan särkee sen verran. On tämä kyllä touhua, sen sanon :banghead:

Muokattu viimeksi:
MR91: Hyvltä kuulostaa tuo nousu! Vuotoa on toisilla alkuraskaudessa. Jos muuttuu hyvin runsaaksi niin sitten huolestuttavampi, mutta ainakin arvon nousu viittaa mielestäni kaikkeen hyvään. :)

Minulla oli ar-ultrassa kaikki hyvin. Iski vain pahemman luokan hyperemeesi ja olen kolmatta päivää sairaalassa. Tänään alkavat tiputtamaan ravintoliuosta nesteytyksen lisäksi. Mielessäni hoen "minä voin huonosti, vauva voi hyvin".
Tsemppiä kaikille!

Upeeta Enkelinsiipi! Se osuukin sitten just eikä melkein jouluun tuo teidän huipennus :santa

Ja MR91, toi on niin totta, netissä kun kahlaa niin tuntuu että löytää samasta asiasta kymmenen eri tietoa... mutta se nyt ainakin on faktaa, että vaarattomia vuotoja raskauden aikana voi tulla. Onhan sinulla tuo hcg viisinkertaistunut, että hyvältähän se minusta kuulostaa! Milloin pääset ultraan?

Upeeta Enkelinsiipi! Se osuukin sitten just eikä melkein jouluun tuo teidän huipennus :santa

Ja MR91, toi on niin totta, netissä kun kahlaa niin tuntuu että löytää samasta asiasta kymmenen eri tietoa... mutta se nyt ainakin on faktaa, että vaarattomia vuotoja raskauden aikana voi tulla. Onhan sinulla tuo hcg viisinkertaistunut, että hyvältähän se minusta kuulostaa! Milloin pääset ultraan?

Ultra on vasta viikon päästä perjantaina. Melkein tekisi mieli jo mennä yksityisellä käymään tämän viikon lopussa... Katsoin että sen niminen paikka, kun "Kaunis odotus" veloittaa vain 79 euroa varhaisultrasta.:pompus: Tässä ei uskalla melkein elää normaalia elämää, kun jatkuvasti pelkää vessaanmenoa. Vaikka verta on tullut useasti, niin joka kerta sydän jättää välistä pumppauksen, kun näen verta. Lisäksi nämä kivut ei helpota tähän pelkoon. :arghh:

MR91, uskon, että tekisi mieli mennä jo aikaisemmin... paljonko sinulla on nyt viikkoja kasassa? Liian aikaisin ei siitäkään välttämättä ole apua. Voi vitsit, toivon niin, ettei ole mitään hätää!

Upunup, jösses, sulla on sitten aikamoiset pahoinvoinnit ollu :woot: Toivottavasti tuo ei kestä enää kauaa!

Tämmöinen oli virallisen testipäivän tulos :love7 On se lauantaista sen verran vahvistunut, että uskallan jo iloita. Eihän sitä ikinä tiedä saako vauvaa syliin asti, mutta nyt en halua ajatella sitä mahdollisuutta etukäteen.

testi (2).JPG

Takaisin