IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä ubikinoni valmistetta olet käyttänyt? Itse en ollut ennen tältä palstalta lukemista kuullutkaan siitä. :)

Oon syönyt useampaakin merkkiä, eka tais olla Lifen omaa sarjaa ja nyt tämä toinen paketti on Terveyskaistan tuote. Määrällisesti ubikinonia kannattaisi tässä lapsettomuusmielessä syödä 400-600 mg per päivä, ubikinolia riittää 200-300 mg. Minä söin sitä Terveyskaistan ubininonia 3 x 150 mg nappia päivässä, nyt tiputin kahteen. Nämä kannattaa syödä aamulla, koska ne buustaa vireystilaa.

Onnea siirtoihin :Heartred Ootko miettinyt lahjoittajan vaihtoa jos ei tärppää? Itse tein luovuttajan vaihdon 2 inseminaation ja yhden ivf kiertoksen jälkeen. 2 ivf kierto toisella siittiöiden luovuttajalla samalla follimäärällä himpun verran enemmän hedelmöityneita ja tuore siirrosta plussa.

Meillä vaihdettiin luovuttaja noiden epäonnistuneiden inssien jälkeen. Se oli klinikan ehdotus. Tältä luovuttajalta oli vain yksi olki jäljellä, eli jos näistä alkioista en raskaudu, niin edessä on luovuttaja nro 3.. Meidän klinikka käyttää tanskalaista Cryos pankkia ja korona on vaikuttanut heidän toimintaansa, käsittääkseni tällä hetkellä toimittavat vain ennen koronaa luovutettuja näytteitä. Siksi toisella kertaa oli hankala mätsätä luovuttajaa.

Hei! Onnea plussaneille :Heartred

Täällä on taas moni, jotka piinailee. Meille oli tänään viides PAS. Taas ovat toiveet huipussaan, mutta sitten tuli heti huoli, kun puoliso sanoi, että labrantäti oli siirrossa sanonut:

"Alkio, jossa 12:sta solusta koostuva, joista 2 solua kuollut"

Puoliso oli heti kysynyt lääkäri, että mitä tämä tarkoittaa niin lääkäri oli vastannut, että yleensä jo soluista puolet kuolee sulatuksessa niin sitten ei siirretä.

Tiedättekö mitä tämä tarkoittaa? Lääkäri kuitenkin siirsi alkion ja ei siitä sen enempää (esim. riskeistä) puhunut. Lääkäri oli sanonut, että tämä on hyvä solu ja hyvältä näyttää.

Voi toivon niin sydämestäni, että tärppäisi nyt meillä kaikilla...

Näihin haaveisiin :hug013

Hei! Onnea plussaneille :Heartred

Täällä on taas moni, jotka piinailee. Meille oli tänään viides PAS. Taas ovat toiveet huipussaan, mutta sitten tuli heti huoli, kun puoliso sanoi, että labrantäti oli siirrossa sanonut:

"Alkio, jossa 12:sta solusta koostuva, joista 2 solua kuollut"

Puoliso oli heti kysynyt lääkäri, että mitä tämä tarkoittaa niin lääkäri oli vastannut, että yleensä jo soluista puolet kuolee sulatuksessa niin sitten ei siirretä.

Tiedättekö mitä tämä tarkoittaa? Lääkäri kuitenkin siirsi alkion ja ei siitä sen enempää (esim. riskeistä) puhunut. Lääkäri oli sanonut, että tämä on hyvä solu ja hyvältä näyttää.

Voi toivon niin sydämestäni, että tärppäisi nyt meillä kaikilla...

Näihin haaveisiin :hug013

Mulla kävi kerran kans niin, että siirron jälkeen sanottiin, että osa alkiosta ei ollut selvinnyt sulatuksesta. Lääkäri selitti saman kuin teille ja lisäksi, että jotenkin ne saattaa paikata itsensä tuossa vaiheessa siten, että kehitys jatkuu ihan normaalisti siitä huolimatta. Ja, että raskaus voi silti alkaa, muuten eivät tekisi siirtoa. Onnistumisen todennäköisyys on ehkä hitusen pienempi. Toivottavasti teillä tuosta huolimatta siirto johtaa siihen parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen! Tsemppiä piinailuun!

Minulla oli tänään kp10 ultra PAS varten. Olen kp 3-7 syönyt 2,5mg Letrozolia.

Käynti ei mennyt ollenkaan toivotusti. Johtofollia ei meinannut löytyä. Väkisin merkkasivat yhden follin 12 milliseksi ja pitää mennä maanantaina uudestaan katsomaan miten on kasvanut. Molemmat munasarjakystat ovat kasvaneet ja ovat jo yli 4cm kokoisia. Vaikka tapahtuisikin ihme ja ovuloisin riittävän ajoissa että siirto osuisi arkipäivänä ennen pyhiä niin sanoivat etteivät jouluviikolla voi taata että on antaa aikoja... Tuli vähän toivoton olo!

Punktio maanantaina... ja vitsit että on ollut paha olo pari päivää. Aina ruoan jälkeen tulee todella huono olo ja jos taas en syö, tulee paha olo koska maha on niin tyhjä. Toivottavasti irroituspiikki ei entisestään pahenna asiaa. Jos nyt huomisen vielä kestäisi! Tosin viimeksi tulin punktiostakin tosi kipeäksi, katsotaan miten käy tällä kertaa.

Onko muilla ollut pahoinvointia IVF:n aikana? Bemfola+fyremadel käytössä.

Punktio maanantaina... ja vitsit että on ollut paha olo pari päivää. Aina ruoan jälkeen tulee todella huono olo ja jos taas en syö, tulee paha olo koska maha on niin tyhjä. Toivottavasti irroituspiikki ei entisestään pahenna asiaa. Jos nyt huomisen vielä kestäisi! Tosin viimeksi tulin punktiostakin tosi kipeäksi, katsotaan miten käy tällä kertaa.

En muista että olisi ollut pahoinvointia. Ennen punktiota oli muutenkin ihan ok olo. punktion jälkeen oli sitten eri asia kun tuli vakava hyperi. Ennen punktiota oli mielestäni vain jännittynyt ja väsynyt. Hieman oli tukala olo mutta ei ollut pahaa turvotusta tai muuta ikävää olotilaa. itsellä oli Gonal-f ja Synarela käytössä. Ennen gonalin käyttöönottoa kun oli pelkkä Synarela niin oli kauheat oireet (kova päänsärky, mieli maassa ja muutenkin mieliala heitteli. Yleisesti ottaen aivan karsea olo) Gonalalin aloitus tuntui ihanalta.

Toivottavasti olosi helpottaisi punktion jälkeen. Tsemppiä ja pidän peukkuja että saisitte hyvän määrän munasoluja!

En myöskään muista pahoinvointia kokeneeni, samat lääkkeet oli.
Muista juoda ja paljon! Eikä pelkkää vettä vaan jotain mistä saat suoloja( elektrolyyttejä). Itse taisin juoda liian vähän ja sain sitten lievän hyperin. En suosittele pahimmalle vihollisellekaan sitä koettavaksi. Meillä se esti myös tuoresiirron ja sehän se vasta harmittikin!
Tsemppiä tulevaan punktioon, toivottavasti olosi helpottuu pian!

Miten muilla piinailijoilla menee? Aika kuluu yhtä hitaasti kuin täällä?
Itsellä ei taaskaan mitään oireeksi tunnistettavaa. Välillä ehkä alavatsassa pieniä tuntemuksia, mutta nekin varmaan jotain psykosomaattisia.

Ja vielä ihanaa kolmatta adventtia kaikille!!

En myöskään muista pahoinvointia kokeneeni, samat lääkkeet oli.
Muista juoda ja paljon! Eikä pelkkää vettä vaan jotain mistä saat suoloja( elektrolyyttejä). Itse taisin juoda liian vähän ja sain sitten lievän hyperin. En suosittele pahimmalle vihollisellekaan sitä koettavaksi. Meillä se esti myös tuoresiirron ja sehän se vasta harmittikin!
Tsemppiä tulevaan punktioon, toivottavasti olosi helpottuu pian!

Miten muilla piinailijoilla menee? Aika kuluu yhtä hitaasti kuin täällä?
Itsellä ei taaskaan mitään oireeksi tunnistettavaa. Välillä ehkä alavatsassa pieniä tuntemuksia, mutta nekin varmaan jotain psykosomaattisia.

Ja vielä ihanaa kolmatta adventtia kaikille!!

Mullakaan ei ollut pahoinvointia,tosin käytössä oli gonal f ja ovitrelle. Sain kylläkin voimakkaita ylävatsaoireita,oli niin paksu ja turvonnut olo että rinnatkin tuntu painavan ylämahaa! Saatoin syödäkin vain pieniä annoksia sen vuoksi,sillä syöminen pahensi tuskaa. Lääkäri epäili endometrioosin levinneen sinne saakka,eli kun sai gonalista ruokaa aktivoitui tietty myös siellä. Vau. Ja minä kun luulin että tunne ois tullu ennemmin alavatsaan...

Täällä piinaillaan myös,kuten Ylliste ja moni muu :)Kyselin teiltä tuossa viikko sitten ihan hermona tuoresiirron jälkeen alkanutta voimakasta valkovuotoa,ja kuten lohdutitte,se oli harmitonta ja väheni pikkuhiljaa pois. Oon pitäny sen hermoilun jälkeen itteni kiireisenä ettei jäis liikaa aikaa miettiä miltä nyt tuntuu:grin En oo niin tiiviisti käynyt sitten täälläkään. Isot onnittelut plussanneille! :hello2 Mulla testipäivä ens keskiviikko,huh! :nailbiting:

Tänään toinen kontrollikäynti PASia varten, kp 13. Tällä kertaa eri lääkäri kuin perjantaina. Sanoi että endometrioosi on levinnyt todella paljon nyt IVF kierrossa. Laparoskopia alkaa näyttää todennäköisemmältä PASn sijaan. Torstaina soittoaika jolloin selviää tarkemmin. Jatkan kuitenkin ovulaation testaamista vaikka ei taaskaan löytynyt johtofollikkelia.

Onko kellään tehty laparoskopia tai on laajalti levinnyt endometrioosi? Halauaisin kuulla vertailun vuoksi mitä lääkärit ovat sanoneet, raskautumisen todennäköisyys, kuinka paljon laparoskopia vei munasolureserviä jne.

Tänään toinen kontrollikäynti PASia varten, kp 13. Tällä kertaa eri lääkäri kuin perjantaina. Sanoi että endometrioosi on levinnyt todella paljon nyt IVF kierrossa. Laparoskopia alkaa näyttää todennäköisemmältä PASn sijaan. Torstaina soittoaika jolloin selviää tarkemmin. Jatkan kuitenkin ovulaation testaamista vaikka ei taaskaan löytynyt johtofollikkelia.

Onko kellään tehty laparoskopia tai on laajalti levinnyt endometrioosi? Halauaisin kuulla vertailun vuoksi mitä lääkärit ovat sanoneet, raskautumisen todennäköisyys, kuinka paljon laparoskopia vei munasolureserviä jne.
Mulle tehtiin kystan takia laparoskopia ja samalla todettiin endo. Aina ollut kyllä oireitakin et ei yllärinä tullu.

Laparoskopian jälkeen hoitoihin ja AMH oli 0.2 eli vaihdevuositasoa ja kaikissa IVFssä onkin saatu aina vaan 1-3 munasolua. Sitähän ei kyllä tiedä miten juuri laparoskopia tähän vaikutti (siis että olisko tulokset olleet aiemmin parempia), mutta lääkäri epäili että oli vaikuttanut. Endoa poistettiin vähän kans siis kystan kanssa.

TOSIN. Nyt tuli yhtäkkiä mieleen, et oon joitakin vuosia sitten exän kanssa ollessa käynyt yhden inssin. Oliskohan jossain vielä lappusia niiltä ajoilta joissa lukis esim munasoluista... Hmmm...

Mut en siis toki tiiä vaikuttaako laparoskopia aina kuitenkaan? Sanoko sulle lääkäri mitään siitä siis?

Kirvestä kaivoon ei kannata kuitenkaan heittää! Meillä kävi lopulta näiden vähäisten munisten kanssa suuri onni eli saatiin vauva :happy::Heartblue
1. IVF - tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. IVF - vaihtui inssiks, nega
3. IVF - tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
4. IVF - tarkoituksella ei tuoresiirto, kaks alkiota pakkaseen ja niistä eka kemiallinen ja sitten poika syliin asti :Heartblue

Vielä ei lääkäri sanonut hirveän paljon. Sen verran olen kuitenkin lukenut että laparoskopia saattaisi haitata amh arvoa (joka minulla ollut normaali, arvo noin 3).

Tuntuu että tämä on kuin kolikon heitto, joko laparoskopia auttaa tai sitten aiheuttaa entistä enemmän tuhoa ja vaikeuttaa lapsen saamista. Mietin myös että onko kystat munasarjoissa vaikuttanut siihen että punktiossa missä odotettiin 16 follikkelista hyvää saalista, saatiin vain 4 munasolua. Ärsyttää tässä tilanteessa että on koko ajan eri lääkäri ja ikinä ei pääse kunnolla juttelemaan omasta tilanteesta ja miten kannattaisi edetä. Pelottaa koska on vain yksi alkio pakkasessa. Mitä jos laparoskopia tehdään ja me ei tulevassa IVF hoidossa saadakaan munasoluja?

Voi miten kurjia uutisia olet saanut Pupsis. :Heartred
Tuosta, että punktiossa monet follikkeleista oli tyhjiä... Mulla meni tokassa punktiossa niin, että kahdesta ekana tyhjennetystä follista ei tullut munasolua. Siksi lääkäri vaihtoi toimintatapaa kesken punktion, ja tyhjensi loput follit niin, että ensin follista imettiin neste, sitten tilalle ruiskutettiin "huuhteluainetta" ja sitten vielä se huuhteluaine imettiin talteen. Eli jos munasolu ei tullut ulos follin luonnollisen nesteen mukana, niin siinä tapauksessa se saatiin talteen huuhtelunesteen mukana. Tai näin mä ainakin sen ymmärsin, saatoin siinä lääkkeiden vaikutuksen alaisena ymmärtää jotain väärinkin.

Tällä tavalla lopuista folleista suunnilleen kaikista saatiin munasolu; tosin tyhjennettäviä folleja oli alle kymmenen.

Miulla oli punktio 7.12 ja voin huonosti jo ennen sitä mut se ovitrelle lisäsi pahoinvointia kyllä. Pyysin ennen punktiota vielä pahoinvointilääkkeen, koska tiesin että se suoneenannettava kipulääke aiheuttaa mulle pahoinvointia (oksennan herkästi jos päässä pyörii). En siis oksentanut puntiossa enkä sen jälkeen. Kauhean turvotuksen sain punktiosta sekä alavatsalle että suolistoon. Se kesti monta päivää enkä oikein syönyt kunnolla. Koitin juoda kyllä paljon mutta töissä oli niin järkky kiire et jäi aika vähälle. Melkein viikon kesti se turvotus ja huono olo. Sunnuntaina oli ekan kerran oikeesti nälkä. Lääkityksenä siis Gonal-f ja ovitrelle.

Kiitos neuvoista kaikille! Tuo elektrolyyttijauhe onkin tosi hyvä idea, vettä kun tulee juotua kuin sieni, tietysti pitäisi suolotasapainot huolehtia myös kohdilleen.

Punktion jälkeen on kaikki ollut tosi ok. Viimeksi oli just toisin päin ja olin monta päivää kipeä, että ota näistä nyt sitten selvää. Mieliala on tosin heitellyt aika paljon, ehkä hormonitasojen muutos vaikuttaa siihenkin... tai sitten se on vaan tuo masentava sateinen pimeys :)

Munasoluja tuli tosi hyvin, vajaa parikymmentä. Toivottavasti niistä on saajalleen paljon iloa (olen siis luovuttaja) <3

Täällä virallinen testipäivä. Maanantaina alkoi vähäinen verinen vuoto ja järkyttävä migreeni. Päänsärky on mulla menkkojen alussa suht normia mutta harvoin näin voimakasta. Olin tosi huonossa kunnossa enkä saattanut kivulta enää juuri edes puhua... Yritin pärjätä panadolilla mutta eihän semmonen mitään auta migreeniin.

Sinnittelin eilisaamuun ja tein aamupäivällä raskaustestin joka oli nega (clearblue). Soitin heti hoitajalle ja sain lääkärin luvan ottaa tujumpaa coctailia kohtaukseen. Tänään oon ollu jo järjissäni,mutta olihan mulla vielä aamulla tosi heikko olo. Tänään sama tulos testiin,puhdas nega. Vuotokin lisääntyy. Päätin testata vielä huomenaamulla aamupissasta ja soitan sen jälkeen tuloksen hoitajalle.

Suurimmat itkut on migreenin seassa itketty ja koitetaan jatkaa positiivisella mielellä jouluun. Meillä selvisi pakkaseen kuitenkin yksi blasto :Heartred

Ajatella,kahdesta saadusta munasolusta molemmat olivat kypsiä,hedelmöittyivät normaalisti,toinen siirrettiin 2-päiväisenä ja toinen jakautui blastoksi ja odottaa nyt meitä pakkasessa. Kiitollinen saa olla :Heartred

Plussaonnea kaikille piinailijoille:Heartred

Olen tosi pahoillani,Pupsis :sad001 Mulle sanottiin myös että endometrioosikystien vuoksi leikkaus on todennäköinen ennen seuraavaa ivf-kiertoa mikäli siihen joudutaan. Endo on levittäytynyt pistoshoidon oireista päätellen jo ylävatsalle saakka. On ihme että mä en kipuile sitä,en tiennyt koko riesasta ennenkuin hakeuduttiin lääkäriin selvittämään miksi en raskaudu. Pahinta tuhoa se on kuitenkin tehnyt munasarjoille,vasen puoli on jo lähes menetetty. Punktiossa siihen ei kajottu mitenkään. Oikealta puolelta 2 follia oli tyhjiä,yhdessä oli solukkoa (mitä se ikinä tarkottaakaan) mutta ei munasolua, ja vain kahdessa follikkelissa munasolu. Jännitän mahdollista leikkausta myös sen vuoksi että lääkärin mukaan ei ole tavatonta että toimenpiteessä joudutaan mahdollisten pesäkkeiden vuoksi poistamaan myös pätkä suolta,eli mulla se tarkoittaa isoa leikkausta.

Meilläkin pakkasessa yksi alkio kuten yllä jo kirjoitin. Samassa veneessä ollaan :Heartred Pelottaa tosi paljon että mahdollinen toimenpide vie lopunkin terveen kudoksen munasarjoista. Toivon sydämestäni kaikkea hyvää teidän tielle!

Pihlaja84, pahoittelut. :Heartred

Itsellä ei mitään oloja, testipäivä vasta ensi maanantai. Enköhän pääse nauttimaan viinistä ja graavilohesta jouluna...

Pahoittelut huonoja uutisia saaneille. Kaamosaika pandemiavuonna on jo itsessään niin kamalaa, ettei huonoja uutisia tarvitsisi yhtään lisää.

Maanantaina hain geenien puolesta terveen 5pv blaston kyytiin. Elämäni ensimmäiset piinapäivät täällä (kun miehen sairauden takia ei olla luomuna ikinä yritetty), ja kyllä tuli selkeäksi heti, miksi se aika kuluu muka hitaammin. Monia muita oireita uskon voivani kuvittelemaan ja mielessäni liioittelemaan, mutta olen kärsinyt aivan poskettomasta väsymyksestä nyt hetken. Alavatsakin on jotenkin arkana, mitä ei koskaan ole pms-oireena. Voi toki johtua kaikesta stressistä.

Nyt siis kp 26/30(tai 31). Katsotaan nyt, alkaako menkat. Virallinen testipäivä olisi vasta 28.12. Tuskinpa kykenen sinne asti odottamaan vaikka haluaisin olla rationalisti.

Muokattu viimeksi:
Takaisin