IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon hämilläni eilen lähes heti tuoresiirron jälkeen alkaneesta kirkkaasta vuodosta jota on jatkunut koko ajan. Se ei ole voimakasta (eikä pahanhajuista) mutta selkeästi tunnen että jotain tulee.:sad001 Mä oon yrittäny selittää sitä itelleni viimepäivien punktiolla ja nyt eilisellä siirrolla,mutta pelottaa ajatus jos elimistö yrittää saada alkiota vuodolla pois kun alkoi heti siirron jälkeen :sad001 Onko teillä ollu mitään tällaista....? Ei tää mitään kiinnittymisvuotoakaan voi vielä olla... Terolutit alotin tietty eilen illalla,mutta liekö nekään syyllisiä tähän.... Hitto kun on viikonloppu eikä hoitajalle voi soittaa:sad010

Ei ole kokemusta. Minkälaista kirkasta vuotoa, verta vai valkovuotoa? ja tuleeko paljon? Voisikohan johtua teroluteista..
Jos olet huolissasi niin suosittelen soittamaan päivystykseen ja kysyä asiasta

Ylliste hienoa että teillä on on pas-päivä tulossa! :)

Pupsis toivottavasti pääsette siirtoon!

Olen vasta IVF-jonossa, joten siitä ei ole kokemusta, mutta mulla oli viimeisessä inssissä HUSilla Ovitrelle+Lugesteron luteaalitukena, mikä toimi minulla hyvin. Raskaaksi en tullut, mutta luteaalivaihe oli tällä kombolla 14 päivää, pelkkä lugesteron ei pidä vuotoa poissa. Ovitrelle oli siis sekä irrotuspiikkinä (kokonainen kynä), että pieninä annoksina luteaalivaiheessa.

Mulla oli viimeksi tuoresiirrossa (toka ICSI-kierros) tukemassa myös Ovitrelle-naksut ja Lugesteron. (En tosin ole HUS:ssa hoidossa.)

Angel88 tsemppiä piinapäiviin!

Meegu pahoittelut negasta. :Heartred

Muir pidetään peukkuja, että pääset siirtoon!

Soolomamiko onnittelut vauvan syntymästä! :happy7

Kanna onnea raskauden edistymisestä!

MR91 toivotaan että raskautesi jatkuu vuodosta huolimatta.

Pihlaja84 toivottavasti on vaaratonta vuotoa ja alkio pääsee tarttumaan hyvin kiinni.

Pihlaja84, ei sinun keho vielä tiedä alkiosta mitään - alkio alkaa kiinnittyä vasta 6-8 päivän ikäisenä. Olisiko siirtokatetri raapaissut vähän mennessään kohdunkaulaa? Tsemppiä joka tapauksessa :Heartred

Niin,toivottavasti jotain sellaista. Kyllä tän pitää olla hermostuttavaa aikaa... Kun yks oire loppuu niin toinen alkaa. Ja nyt tuntuu että kaikki ylikorostuu omassa päässä eikä osaa ajatella järkevästi...

Ihana kun jeesaatte,ja kiitos Muir,palautit mut maan pinnalle.:Heartred

Ei ole kokemusta. Minkälaista kirkasta vuotoa, verta vai valkovuotoa? ja tuleeko paljon? Voisikohan johtua teroluteista..
Jos olet huolissasi niin suosittelen soittamaan päivystykseen ja kysyä asiasta

Valkovuotoa se selkeästi on,ei veristä,onneksi. Kirkasta "limaa" seassa. Täytyy huomenna soittaa gynen päivystäjälle jos tää voimistuu tästä. Muir hoksautti jos katetri olisi ärsyttänyt kohdunsuuta,jospa olisi sieltä peräisin.

Mä oon hämilläni eilen lähes heti tuoresiirron jälkeen alkaneesta kirkkaasta vuodosta jota on jatkunut koko ajan. Se ei ole voimakasta (eikä pahanhajuista) mutta selkeästi tunnen että jotain tulee.:sad001 Mä oon yrittäny selittää sitä itelleni viimepäivien punktiolla ja nyt eilisellä siirrolla,mutta pelottaa ajatus jos elimistö yrittää saada alkiota vuodolla pois kun alkoi heti siirron jälkeen :sad001 Onko teillä ollu mitään tällaista....? Ei tää mitään kiinnittymisvuotoakaan voi vielä olla... Terolutit alotin tietty eilen illalla,mutta liekö nekään syyllisiä tähän.... Hitto kun on viikonloppu eikä hoitajalle voi soittaa:sad010

Mulla oli pientä vuotoa samalla tavalla, siinä siirrossa kun esikoinen tärppäsi. Siihen voi vissiin olla ihan syynä mekaaninen ärsytys limakalvoilla, joillain voi jokin kysta ärtyä ja vuodella..ei näistä ikinä tiedä, mutta mulla ei merkinnyt mitään.

MR91 Minusta nämä vuodot ovat olleet tässä ryhmässä enemmän sääntö kuin poikkeus! Ei se tietenkään varmaan helpota, vaikka sanoisi että ihan normaalia voi olla. Sanonpa nyt kuitenkin:shy:Tsemppiä ja toivottavasti vuoto pysyy maltillisena!

Valkovuotoa se selkeästi on,ei veristä,onneksi. Kirkasta "limaa" seassa. Täytyy huomenna soittaa gynen päivystäjälle jos tää voimistuu tästä. Muir hoksautti jos katetri olisi ärsyttänyt kohdunsuuta,jospa olisi sieltä peräisin.

Aaa no kaikenlaiset valkovuodot, terolutvuodot on enemmänkin pakollisia: )Jos alkaa tulemaan runsaasti ihan verta niin voi alkaa olemaan huolissaan, vaikka ei peli välttämättä ole poikki siltikään. Sitä osaa olla vaikka mistä huolissaan matkan varrella, tiedän kyllä. Nyt Zen lasit päähän:angelic:

MR91 onko vuoto jatkunut nytten yhtä kovana? Joskushan esim. sitä saattaa tulla oman kuukautiskierron mukaan silloin enemmän, kun menkat olisivat olleet normaalisti. Toivotaan, että verikokeessa huolesi paljastuu turhaksi!

Ja Pihlaja84, ei varmastikaan mitään hätää. Kiinnittyisipä alkiosi nyt vaan kiltisti :) Ja samaa toivon myös Angel88:lle!

NewMoonin tarina on kyllä inspiroiva, kävisipä itselle nyt tämä tuuri... Tein eilen aamulla Pregcheckin ja olin ihan varma, ettei siihen mitään tule, eikä heti mitään näkynytkään. Mutta sitten vaan alkoi viiva piirtymään, hyvin hentoinen sellainen, mutta viiva kuitenkin. Hain kaupasta lisää Onesteppejä ja tein toisen testin noin 3,5 tunnin päästä; siihenkin tuli ihan ihan hailakka viiva. Olin aivan onnessani koko päivän, illalla onneksi tuli kavereita kylään, niin en ehtinyt koko ajan asiaa miettimään. Tänään aamulla tein taas testin, mutta viiva ei kyllä ole mielestäni vahvistunut. Ihan kamalaa PIINAA, haluan leffaviivat tänne ja heti!! Tai edes vähän vahvemman, pakko kokeilla illalla taas uudestaan... :smiley-angelic001 Punktiosta on nyt 13 päivää ja siirrosta 10. Onko onnistuneilla ollut minkälaisia viivoja tässä vaiheessa? Ja eihän se Gonapeptyl näy testeissä, olenko ymmärtänyt oikein?

Minkälaisia oloja CherryRedillä? :)

MR91 onko vuoto jatkunut nytten yhtä kovana? Joskushan esim. sitä saattaa tulla oman kuukautiskierron mukaan silloin enemmän, kun menkat olisivat olleet normaalisti. Toivotaan, että verikokeessa huolesi paljastuu turhaksi!

Ja Pihlaja84, ei varmastikaan mitään hätää. Kiinnittyisipä alkiosi nyt vaan kiltisti :) Ja samaa toivon myös Angel88:lle!

NewMoonin tarina on kyllä inspiroiva, kävisipä itselle nyt tämä tuuri... Tein eilen aamulla Pregcheckin ja olin ihan varma, ettei siihen mitään tule, eikä heti mitään näkynytkään. Mutta sitten vaan alkoi viiva piirtymään, hyvin hentoinen sellainen, mutta viiva kuitenkin. Hain kaupasta lisää Onesteppejä ja tein toisen testin noin 3,5 tunnin päästä; siihenkin tuli ihan ihan hailakka viiva. Olin aivan onnessani koko päivän, illalla onneksi tuli kavereita kylään, niin en ehtinyt koko ajan asiaa miettimään. Tänään aamulla tein taas testin, mutta viiva ei kyllä ole mielestäni vahvistunut. Ihan kamalaa PIINAA, haluan leffaviivat tänne ja heti!! Tai edes vähän vahvemman, pakko kokeilla illalla taas uudestaan... :smiley-angelic001 Punktiosta on nyt 13 päivää ja siirrosta 10. Onko onnistuneilla ollut minkälaisia viivoja tässä vaiheessa? Ja eihän se Gonapeptyl näy testeissä, olenko ymmärtänyt oikein?

Varovaiset onnittelut! :) Hcg:n nousuhan on tosi yksilöllistä, joten eiköhän kaikki mene hyvin. Se kun tuplaantuu n. parin vuorokauden välein, niin voi hyvin kestää pari päivää kunnes huomaa selkeän eron viivassa. Gonapeptyl ei näy testeissä.

Silloin kun plussasin esikoisesta niin viiva oli melko selvä 14 dpo. En testannut ollenkaan aikaisemmin.

Toivon sinulle nyt paljon vauvaliimaa!

Kiitos Minnihiiri :Heartred Tein äsken vielä ovistestin ja se ainakin oli räikeän positiivinen :) Lisäksi nyt on alkanut suu tuntumaan vähän oudolta, pitää vähän nieleskellä sylkeä. Ei kuitenkaan mitenkään etova olo. Muistan vähän samaa tuntemusta aiemmasta raskaudesta, mikä tosiaan meni kesken kasiviikolla (kkm). Voi kunpa tämän saisin pitää!

Mulla oli dpo13 vielä hentoset viivat, ja pc vahvistu hitaammin kuin rfsu. Ja hcg-mittauksestakin päätellen sanoisin et mulla nousi keskivertoa hitaammin se, mutta silti tähän mennessä mennyt kaikki hyvin. Pienet onnittelut ja vauvaliimaa!! ❤️ :happy:

Tosi hienoa! Toivotaan että nyt napsahti! <3
Noi hCG:n nousut on tosiaan yksilöllisiä. Mä tein ekan testin kun siirrosta oli 9 päivää ja tuli hailukkaa. Seuraavana päivänä leffaviivat. Testaa huomenna/ylihuomenna vielä uudestaan. Onko sulla verikoe torstaina?

Mulla menee tuskaisen hitaasti aika.. odottavan aika on pitkä. :grin Pelottaa se varhaisultra. Väsyttää ja vähän huippaa välillä. Muuten ihan hyvin.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Minulla ovulaation induktioissa oli lugesteron käytössä. Tavallisesti ovulaatio kp 16, luteaali 10vrk ja tiputtelu alkaa päivä/pari ennen. Lugeilla vuoto pysyi poissa dpo 13-16 asti, joskus alkoi vuotamaan läpi ja joskus ei. Mutta aina dpo 10-11 ajoin tuntemaan selkeitä menkkakipuja ja luulen, että uusi kierto alkoi ns. ajallaan. Vaikea sanoa, johtuuko lugeista vai letroista, mutta tosiaan ovis aikaistui kp 8-14 paikkeille. Tuossa kp 8 oviksessa tuli niin aikaisin, että ei limis ehtinyt kasvaa kovinkaan hyvin. Nämä ei toki vielä ivf-hoitoihin liity, mutta lääkepohdintaa. :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)

Minulla ovulaation induktioissa oli lugesteron käytössä. Tavallisesti ovulaatio kp 16, luteaali 10vrk ja tiputtelu alkaa päivä/pari ennen. Lugeilla vuoto pysyi poissa dpo 13-16 asti, joskus alkoi vuotamaan läpi ja joskus ei. Mutta aina dpo 10-11 ajoin tuntemaan selkeitä menkkakipuja ja luulen, että uusi kierto alkoi ns. ajallaan. Vaikea sanoa, johtuuko lugeista vai letroista, mutta tosiaan ovis aikaistui kp 8-14 paikkeille. Tuossa kp 8 oviksessa tuli niin aikaisin, että ei limis ehtinyt kasvaa kovinkaan hyvin. Nämä ei toki vielä ivf-hoitoihin liity, mutta lääkepohdintaa. :)

kiitos :Heartred kokemuksesi antaa vertailukelpoista pohdittavaa.

Kiitos Smoothie, CherryRed ja Violetti :Heartred

Olen hoidossa Taysissa, siellä ei oteta verikokeita. Keskiviikkona on virallinen testipäivä, silloin sitten sinne ilmoittelen mikä tilanne. Ultraan meneminen on kyllä niin jännittävää... tsemppiä odotteluun!

Moikka kaikille,

Sivusta seurailleena ajattelin liittyä matkaan mukaan.

Kolme IVF tehty, kaksi tuoresiirtoa, yksi PAS. Sitä ennen viitisen kappaletta IUI hoitoja tuloksetta. Tänään kolmannen IVF tuoresiirto päivällä, ongelmana ensimmäistä kertaa kaksi päivää punktiosta mielettömän kovat kivut. Villi veikkaus, että olisi perjantai iltana nestemäinen suklaakysta päässyt itsestään puhkeamaan. Keskiviikkona oli punktio. Nyt jännitänkin pääseekö siirtoon, vai onko käynnissä lievä hyperi tai jonkinlainen tulehdus. Selittämätön lapsettomuus.

Ihanaa joulunodotusta, ja hurjasti tsemiä ja onnistumisia matkaan kaikille! :santa

Takaisin