IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pupsis toivotaan, että ovulaatio tulisi sopivasti, että pääsisitte siirtoon.

Mulla on nyt lauantaina PAS, toivotaan meille molemmille plussa aaltoa :smiley-angelic001

:grin onko koskaan ollut yhtä iloinen kuukautisista! Eka vaihe selätetty, PASiin ilmoittauduttu ja tarkastuskäynti varattu. Letrozolia eivät olleet kirjoittaneet joten laitoin siitä omapolkuun viestiä, toivon mukaan hoituisi huomenna.

Nyt sitten jännitetään ovulaatiota. Ilman irrotuspiikkiä niin ovulaatio on aikaisintaan kp 16, normaalisti kp 18-20. Jotta päästäisiin PASiin niin hymynaaman olisi pakko pärähtää ruutuun kp16 koska meillä on 5päiväinen blasto pakkasessa.

Onko kukaan muu PASiin menossa lähiviikkoina?

Minä olen! (Riippuu toki HUSista ja koronasta)
Huomenna menen ultraan, jossa tsekataan kierron vaihe. Nyt on kp 11. Minun elämäni ensimmäinen PAS olisi tämä, eli jännittää jo kovasti!

Meillä PAS nro 3 maanantaina. Ekaa kertaa luonnolliseen kiertoon, joten olihan se melko hilkulla ettei oltaisi päästy. Olisipa ehkä paras joululahja ikinä, jos tästä plussan saisi!

Korona tekee nyt urakalla kiusaa, altistumisriski on kotonurkilla kova ja olenkin kaivautunut kotiin poteroon. Ultrat jätettiin välistä, että ihan ovistestin pohjalta lähestytään siirtoa. Toivottavasti limikset ynnä muut on sit kans kunnossa ens maanantaina. Sormet ristiin. Ja tietty ettei tulisi altistumista, josta seuraisi karanteenia.

Tsemppiä muillekin kaikkiin eri tilanteisiin!

Meegulle pahoittelut negasta... nyt vaan keräät voimia uuteen yritykseen, on kroppa ja mieli sitten taas iskussa kun aika on :Heartred

CherryRed, miten ihanaa että plussasit! Onnea!

Pihlaja84, miten punktiosi meni?

Täällä piinapäivien multihuipentuma kohta käsillä, viikko siirrosta... :nailbiting: Launtaina ajattelin testata, virallinen päivä vasta 9.12. Viime yönä meni jotenkin kohtu ihan kovaksi joksikin aikaa, vähän laittoi huolestumaan. Ei varmaan pitäisi lämpöjä mittailla, mutta tänään oli vähän laskenut ja tissitkään eivät ole enää niin kipeät. Mutta se nyt varmaan vaan johtuu piikkilääkkeiden vaikutuksen loppumisesta. Niin haluis tärpätä, mutta ehkä se olis liian hyvä tuuri heti ekalla kerralla...

Vihdoin pääsin punktioon tässä toisessa ivf-rundissa. Jännitystä riitti kun ensin työkaveri tuli kipeäksi ja eilen mun mies oli ihan käheä ja yskivä. Onneksi molemmat sai negatiivisen koronatestituloksen! Viisi munasolua saatiin kerättyä, minulle oikein hyvä saalis, viimeksi saatiin vain kolme. Nyt jospa niistä vielä usea hedelmöittyy ja jatkaa alkiona :nailbiting: Maanantaina siirretään kolmipäiväinen, jos sinne asti päästään. Oon hurjan tyytyväinen kyllä nyt, ainakin hetken :grin

Vihdoin pääsin punktioon tässä toisessa ivf-rundissa. Jännitystä riitti kun ensin työkaveri tuli kipeäksi ja eilen mun mies oli ihan käheä ja yskivä. Onneksi molemmat sai negatiivisen koronatestituloksen! Viisi munasolua saatiin kerättyä, minulle oikein hyvä saalis, viimeksi saatiin vain kolme. Nyt jospa niistä vielä usea hedelmöittyy ja jatkaa alkiona :nailbiting: Maanantaina siirretään kolmipäiväinen, jos sinne asti päästään. Oon hurjan tyytyväinen kyllä nyt, ainakin hetken :grin

Hienoa Muir ja onnea saaliista! :happy:

Mun punktio sujui keskiviikkona hyvin vaikka olikin mulle kivulias (tod.näk.endon vuoksi). Sain useasti lääkettä suoraan suoneen ja aina helppas. Saaliina 5 follia arvioidun kahden sijaan! Näistä kahdessa oli munasolu,molemmat hedelmöittyivät ja tänäaamuna kävin hakemassa alkion matkaan:love7 Itkettää ja naurattaa yhtäaikaa!

Paljon tsemppejä naiset piinailuun ja tuleviin siirtoihin! Laakeripuu toivotaan sulle kovasti plussaa:smiley-angelic001
Ylliste ja Angel88 supertsempit PASiin!
Muir hurjasti hyvää hedelmöittymisvaiheeseen ja nopeaa toipumista punktiosta! :Heartred Otetaan tästä kunnon joululahjat koko joukolle! :santa

Ihanaa että näin monella on piinapäivät menossa tai vielä joulukuun aikana tulossa PAS. Loistavaa että voidaan yhdessä piinailla :nailbiting: Todellakin toivon että Letrozol hieman aikaistaisi ovulaationi :happy: minä jännitän myös sitä saataisiinko kiinnitystä tukemaan muutakin kun Lugesteronia. Jotenkin en usko että tämä toimisi ellei saada jotain muuta vielä tukemaan. Lugesteron ei jotenkin tunnu riittävältä kun luteaalivaihe on niin lyhyt.

Onko muilla HUSista kokemusta, miten suostuvat antamaan gonapeptylin tai jotain muuta hcg tai vastaavaa lääkettä tukemaan kiinnittymistä alkionsiirrossa? pitääkö olla monta epäonnistunutta siirtoa tai mihin se perustuu milloin he voivat sen antaa?

Ihanaa että näin monella on piinapäivät menossa tai vielä joulukuun aikana tulossa PAS. Loistavaa että voidaan yhdessä piinailla :nailbiting: Todellakin toivon että Letrozol hieman aikaistaisi ovulaationi :happy: minä jännitän myös sitä saataisiinko kiinnitystä tukemaan muutakin kun Lugesteronia. Jotenkin en usko että tämä toimisi ellei saada jotain muuta vielä tukemaan. Lugesteron ei jotenkin tunnu riittävältä kun luteaalivaihe on niin lyhyt.

Onko muilla HUSista kokemusta, miten suostuvat antamaan gonapeptylin tai jotain muuta hcg tai vastaavaa lääkettä tukemaan kiinnittymistä alkionsiirrossa? pitääkö olla monta epäonnistunutta siirtoa tai mihin se perustuu milloin he voivat sen antaa?

Mulla kun on lyhyt luteaalivaihe, niin lääkkeelliset hoidot on toimineet paremmin. Gonapeptyl ei ole siihen vaikuttanut, vaikka siitä muuten hyötyä saattaa ollakin. Onhan se mahdollista, että jos tärppi tulee, niin Lugesteron onkin riittävä. Me ollaan yksityisellä, niin en HUS:n periaatteita tiedä. Tsemppiä pas:in odotteluun!

Mulla kun on lyhyt luteaalivaihe, niin lääkkeelliset hoidot on toimineet paremmin. Gonapeptyl ei ole siihen vaikuttanut, vaikka siitä muuten hyötyä saattaa ollakin. Onhan se mahdollista, että jos tärppi tulee, niin Lugesteron onkin riittävä. Me ollaan yksityisellä, niin en HUS:n periaatteita tiedä. Tsemppiä pas:in odotteluun!

Okei, hyvä tietää! Millainen sinun lyhyt luteaalivaihe on?

itselläni on normaali kierto 27-28 päivää. Ovulaatio kp18-20 jolloin luteaali on 8-9 päivää. Tiputteluvuotoa ei koskaan ole. Lääkehoidoilla tai ravintolisillä ja muilla valmisteilla olen saanut aikaistettua ovulaation kiertopäivälle 16, mutta silloinkin luteaalivaihe ollut sama ja kierto lyhentynyt 25 päivään. Ainoastaan lugesteron on ikään kuin pidentänyt luteaalia, mutta tuntuu että se vaan pitää vuodon poissa. Kuukautiskivut ovat aina alkaneet voimakkaina sinä päivänä kun kuukautiset normaalisti alkaisivat. Tästä syystä en luota Lugesteronin auttavan.

Jännä kun meillä menee gonapeptyl automaattisesti tukilääkkeenä julkisella (Oys). Lääkäri sanoi että suoraa näyttöä sen avusta ei ole,mutta yksi pistos määrätään kuitenkin siinä toivossa. Mulla lisäksi terolutit siinä kaverina.

Olen vasta IVF-jonossa, joten siitä ei ole kokemusta, mutta mulla oli viimeisessä inssissä HUSilla Ovitrelle+Lugesteron luteaalitukena, mikä toimi minulla hyvin. Raskaaksi en tullut, mutta luteaalivaihe oli tällä kombolla 14 päivää, pelkkä lugesteron ei pidä vuotoa poissa. Ovitrelle oli siis sekä irrotuspiikkinä (kokonainen kynä), että pieninä annoksina luteaalivaiheessa.

Okei, hyvä tietää! Millainen sinun lyhyt luteaalivaihe on?

itselläni on normaali kierto 27-28 päivää. Ovulaatio kp18-20 jolloin luteaali on 8-9 päivää. Tiputteluvuotoa ei koskaan ole. Lääkehoidoilla tai ravintolisillä ja muilla valmisteilla olen saanut aikaistettua ovulaation kiertopäivälle 16, mutta silloinkin luteaalivaihe ollut sama ja kierto lyhentynyt 25 päivään. Ainoastaan lugesteron on ikään kuin pidentänyt luteaalia, mutta tuntuu että se vaan pitää vuodon poissa. Kuukautiskivut ovat aina alkaneet voimakkaina sinä päivänä kun kuukautiset normaalisti alkaisivat. Tästä syystä en luota Lugesteronin auttavan.

Mulla on yleensä luteaalivaihe n. 10-11 päivää ja ovulaatio samoin kuin sinulla hieman "myöhään". Mulla on noissa ei lääkkeellisissä hoidoissa, joissa siis on oma ovulaatio, yleensä alkanut tiputtelu jo hyvissä ajoin ennen testipäivää. Tuntuu kans, että oma hormonitoiminta jotenkin vaan jyrää ja jatkaa omaa elämäänsä.

Jos tuntuu, ettei luonnonkiertoon (tai letroilla tms. tuettuun) onnistu teillä, niin kannattaa jossain vaiheessa harkita lääkkeellistä hoitoa. Siinä on Lugesteronin lisänä estrogeenilääkitys, joka estää omien hormonitasojen vaihtelun. Toivottavasti nyt kuitenkin onnistaisi tuosta huolimatta!

Itselläni tänään tilanne seuraava. Keskiviikkona tuli positiivinen (CB 2-3) testi ja samanpäivän verikokeissa hcg yli 1000 eli hyvältä näytti. Pientä tuhruvuotoa on tullut joka päivä, joista en ole stressannut. Tänään kuitenkin vessassa tullut ihan kunnolla tuoretta verta ja olen itkenyt koko päivän. Taitaa mennä kesken :( Maanantaina olisi vielä labra, jossa seurataan hcg:n kehitystä, mutta tuntuu jo nyt aivan turhalta mennä verikokeisiin. :(

Itselläni tänään tilanne seuraava. Keskiviikkona tuli positiivinen (CB 2-3) testi ja samanpäivän verikokeissa hcg yli 1000 eli hyvältä näytti. Pientä tuhruvuotoa on tullut joka päivä, joista en ole stressannut. Tänään kuitenkin vessassa tullut ihan kunnolla tuoretta verta ja olen itkenyt koko päivän. Taitaa mennä kesken :sad001 Maanantaina olisi vielä labra, jossa seurataan hcg:n kehitystä, mutta tuntuu jo nyt aivan turhalta mennä verikokeisiin. :sad001

Tsemppiä!! Toivotaan, että vuoto ei vakavaa.

MR91, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Alkuraskauden verenvuodot on tavallisia ja vielä tavallisempia hoitoalkuisissa raskauksissa. Varmasti on stressaavaa, mutta mene ihmeessä verikokeeseen!

Sain tänään tiedon hedelmöittyneistä, niitä oli kolme. Ei siis hirveän montaa - olisin toivonut neljää ainakin. Taitaa olla aika turha toivo saada mitään pakkaseen. Kun nyt edes siirtoon päästäisiin maanantaina.

MR91 kovasti tsemppiä sinulle, toivotaan että vuoto olisi pelkästään harmitonta alkuraskauden verenvuotoa!

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

Tänään haettu 5.pvän alkio kyytiin, kaikille kovasti plussatuulia :smiley-angelic001.

Mä oon hämilläni eilen lähes heti tuoresiirron jälkeen alkaneesta kirkkaasta vuodosta jota on jatkunut koko ajan. Se ei ole voimakasta (eikä pahanhajuista) mutta selkeästi tunnen että jotain tulee.:sad001 Mä oon yrittäny selittää sitä itelleni viimepäivien punktiolla ja nyt eilisellä siirrolla,mutta pelottaa ajatus jos elimistö yrittää saada alkiota vuodolla pois kun alkoi heti siirron jälkeen :sad001 Onko teillä ollu mitään tällaista....? Ei tää mitään kiinnittymisvuotoakaan voi vielä olla... Terolutit alotin tietty eilen illalla,mutta liekö nekään syyllisiä tähän.... Hitto kun on viikonloppu eikä hoitajalle voi soittaa:sad010

Pihlaja84, ei sinun keho vielä tiedä alkiosta mitään - alkio alkaa kiinnittyä vasta 6-8 päivän ikäisenä. Olisiko siirtokatetri raapaissut vähän mennessään kohdunkaulaa? Tsemppiä joka tapauksessa :Heartred

Takaisin