Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
onko koskaan ollut yhtä iloinen kuukautisista! Eka vaihe selätetty, PASiin ilmoittauduttu ja tarkastuskäynti varattu. Letrozolia eivät olleet kirjoittaneet joten laitoin siitä omapolkuun viestiä, toivon mukaan hoituisi huomenna.
Nyt sitten jännitetään ovulaatiota. Ilman irrotuspiikkiä niin ovulaatio on aikaisintaan kp 16, normaalisti kp 18-20. Jotta päästäisiin PASiin niin hymynaaman olisi pakko pärähtää ruutuun kp16 koska meillä on 5päiväinen blasto pakkasessa.
Onko kukaan muu PASiin menossa lähiviikkoina?
Vihdoin pääsin punktioon tässä toisessa ivf-rundissa. Jännitystä riitti kun ensin työkaveri tuli kipeäksi ja eilen mun mies oli ihan käheä ja yskivä. Onneksi molemmat sai negatiivisen koronatestituloksen! Viisi munasolua saatiin kerättyä, minulle oikein hyvä saalis, viimeksi saatiin vain kolme. Nyt jospa niistä vielä usea hedelmöittyy ja jatkaa alkiona Maanantaina siirretään kolmipäiväinen, jos sinne asti päästään. Oon hurjan tyytyväinen kyllä nyt, ainakin hetken
Ihanaa että näin monella on piinapäivät menossa tai vielä joulukuun aikana tulossa PAS. Loistavaa että voidaan yhdessä piinailla Todellakin toivon että Letrozol hieman aikaistaisi ovulaationi minä jännitän myös sitä saataisiinko kiinnitystä tukemaan muutakin kun Lugesteronia. Jotenkin en usko että tämä toimisi ellei saada jotain muuta vielä tukemaan. Lugesteron ei jotenkin tunnu riittävältä kun luteaalivaihe on niin lyhyt.
Onko muilla HUSista kokemusta, miten suostuvat antamaan gonapeptylin tai jotain muuta hcg tai vastaavaa lääkettä tukemaan kiinnittymistä alkionsiirrossa? pitääkö olla monta epäonnistunutta siirtoa tai mihin se perustuu milloin he voivat sen antaa?
Mulla kun on lyhyt luteaalivaihe, niin lääkkeelliset hoidot on toimineet paremmin. Gonapeptyl ei ole siihen vaikuttanut, vaikka siitä muuten hyötyä saattaa ollakin. Onhan se mahdollista, että jos tärppi tulee, niin Lugesteron onkin riittävä. Me ollaan yksityisellä, niin en HUS:n periaatteita tiedä. Tsemppiä pas:in odotteluun!
Onko muilla HUSista kokemusta, miten suostuvat antamaan gonapeptylin tai jotain muuta hcg tai vastaavaa lääkettä tukemaan kiinnittymistä alkionsiirrossa? pitääkö olla monta epäonnistunutta siirtoa tai mihin se perustuu milloin he voivat sen antaa?
Okei, hyvä tietää! Millainen sinun lyhyt luteaalivaihe on?
itselläni on normaali kierto 27-28 päivää. Ovulaatio kp18-20 jolloin luteaali on 8-9 päivää. Tiputteluvuotoa ei koskaan ole. Lääkehoidoilla tai ravintolisillä ja muilla valmisteilla olen saanut aikaistettua ovulaation kiertopäivälle 16, mutta silloinkin luteaalivaihe ollut sama ja kierto lyhentynyt 25 päivään. Ainoastaan lugesteron on ikään kuin pidentänyt luteaalia, mutta tuntuu että se vaan pitää vuodon poissa. Kuukautiskivut ovat aina alkaneet voimakkaina sinä päivänä kun kuukautiset normaalisti alkaisivat. Tästä syystä en luota Lugesteronin auttavan.
Itselläni tänään tilanne seuraava. Keskiviikkona tuli positiivinen (CB 2-3) testi ja samanpäivän verikokeissa hcg yli 1000 eli hyvältä näytti. Pientä tuhruvuotoa on tullut joka päivä, joista en ole stressannut. Tänään kuitenkin vessassa tullut ihan kunnolla tuoretta verta ja olen itkenyt koko päivän. Taitaa mennä kesken Maanantaina olisi vielä labra, jossa seurataan hcg:n kehitystä, mutta tuntuu jo nyt aivan turhalta mennä verikokeisiin.