IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut tuo ylempi viesti.

Cherryredille valtavat onnittelut. :smiley-bounce013:Heartred
Toivotaan että jatkuu loppuun asti.
Sinähän kävit ERA-tutkimuksessa?

Kiitos!!
Kävin vastaavassa eli BeReady testissä kyllä. Mulla aikaistettiin hieman lääkityksen aloittamista PAS;eissa tämän tuloksen vuoksi (12 tuntia) eli semi vähän. Osalla ero voi olla vuorokausissa. Ja se on selvä syy lapsettomuuteen.
Edellisessä siirrossa tehtiin myös sama, mutta siitä nega.
Ero muista siirroista oli, että tämä oli lääkkeellinen, muut olleet luonnonkiertoon sekä olen ollut rautakuurilla nyt pari kuukautta. Oli alhainen ferritiini. Huomenna itseasiassa mitataan verestä samalla ferritinikin.

Onnittelut Cherryred ja muille plussanneille!!! :Heartred
Ja tsemppiä kaikille negan saaneille!
Kyllä se vaan on niin että täällä foorimilla käy päivittäin katsomassa mitä kaikille kuuluu ja jännittämässä kaikkien eri vaiheita. Vaikka ei tunneta ja tiedetä toisistamme muuta kun lapsettomuuteen liittyviä tietoja, niin silti olette mielessä usein ja sitä kokee teidän surun ja ilon tunteet. Mitenköhän rikki sitä olisikaan ilman tätä mahtavaa yhteisöä :Heartred

joo täältä tosiaan käy lukemassa, mitä muille kuuluu ja jännittää mukana, kuinka käy. Onnittelut plussanneille ja tsemppiä negan saaneille! <3

Tellu86 kertomasta tuli mieleen. Oletteko hakeneet keskusteluapua lapsettomuuden käsittelyyn? Minulla on alkanut terapia ennen yrityksen aloittamista ja edelleen jatkuu. Syyt terapiaan hakeutumiseen on toiset, mutta tällä hetkellä tätä aihetta tulee käsiteltyä todella paljon. Suuri apu jaksamiseen. Lapsettomuus herättää itsellä monia tunteita. Surua, pelkoa, häpeää, ahdistusta, kateutta, katkeruutta. Toisaalta lapsettomuus on entisestään vahvistanut parisuhdetta ja hoidot luovat toivoa. Varmasti jotenkin yksinkin pärjäisi, mutta keskustelu auttaa selviytymään. Olen saanut voimaa selvitellä asioita, käydä tutkimuksissa ja hoidoissa ja kohdata pettymyksiä. Suru omasta tilanteesta nousee, kun kuulee muiden raskausuutisia, osallistuu vauvajuhliin tai nimiäisiin/ristiäisiin. Näissä tilanteissa kuitenkin saan pidettyä itseni rauhallisena ja tunteet eivät tule liian voimakkaama. Voin näyttää tunteeni sen verran, kuin haluan. Tässä joitain esimerkkejä.

Mäkin olen terapiassa käynyt ihan muista syistä, vaikka sinänsä lapsettomuus oli masennuksen yksi juurisyistä. Mutta se sumppu, joka aiheutti loppuunpalamisen ja vakavan masennuksen, oli toki kattavampi kokonaisuus kuin "vain lapsettomuus".

Terapia on ollut älyttömän suuri apu niin tämän asian käsittelyssä kuin muutenkin tunteiden sääntelyn ja käsittelyn kanssa. Mä olen lapsesta asti ollut se hampaat irvessä suorittaja syystä tai toisesta (en usko, että on sinänsä vanhempien vaatimuksista lähtöisin tämä asenne - olen aina kokenut olevani rakastettu ja toivottu juuri tällaisena kuin olen) ja se on jatkunut aikuisikään. Annan työn määritellä itseni ja sen kuinka hyvä ihminen olen, joka nyt on tietyllä tavalla doomed to fail konseptinakin.

Terapia alkoi 2019 kesällä, eli sitä on jatkunut nyt vähän päälle vuoden päivät. Olen oppinut valtavasti minusta, mutta myös muista ihmisistä. Suosittelen psykoterapiaa jokaiselle, vaikka varsinaisesti mitään masennusta tms. ei hoidettaisi - siitä on tukea myös ihan normaalissa arjessa, ja tällaisten hyvin syvien ja vaikeiden asioiden hoidossa. <3

Mun terapia varmasti jatkuu vielä hetken, mutta selkeästi sille ei ole enää niin iso tarve kuin oli esim. puoli vuotta sitten. Tavoitehan on, että opin sääntelemään ja käsittelemään omia tunteitani ihan itse ja en tarvitse terapeuttia enää jatkossa siihen. Koko solmu alkoi aukeamaan sen jälkeen, kun päästiin jonoon lapsettomuushoitoihin.

Hei pitkästä aikaa :)
Halusin tulla kiittämään teitä tuesta jota sain täältä :love7

En olisi selvinnyt tästä suuresta vauvaprojektista ilman neuvoja ja vertaistukea jota täältä sain. Kävin lukemassa kuulumisianne koko raskauden ajan ja nyt kun ihme on tapahtunut halusin tulla kertomaan teille siitä.
Minä olen nyt äiti! Sain viime tiistaina ihanan pellavapää pojan :Heartblue ja lauantaina kotiuduimme. Nyt opetellaan elämään yhdessä tätä jännää uutta elämään.

Joskus suuretkin unelmat toteutuvat :Heartbigred

Voimia kaikille erilaisiin tilanteisiinne ja KIITOS!

Soolomamiko suuret ja lämpimät onnittelut pienestä ihmeestä! :Heartblue Ihanaa että tulit kertomaan vauvauutiset,kiitos sinulle! Kaikkea hyvää ja ikimuistoisia ensihetkiä teille.:love7

Tellu86 ja Meegu paljon voimia ja lämmin halaus. :HeartredHelppo tää tie ei oo mutta mehän ei anneta periksi!

CherryRed onnittelut plussasta!:smiley-angelic003 Niin hienoa saada lukea onnistumisista että!

Mulla oli tänä aamuna viimeinen ultra ja ovitrellen pistän klo 23. Punktio keskiviikkona. Tällä hetkellä kerään voimia kotona sillä tää on kuormittanut mua henkisesti melko paljon. Vasen munasarja on menetetty endometrioomille ja oikeassa folleja vain 2.

Mä oon valmis ihmeeseen ja sitä me odotetaan.:Heartbigred

hCG oli 433 eli hyvä tulos 4 viikon loppuun. :smiley-bounce012
Kahden viikon päästä on varhaisultra ja jännätään siihen asti onko siellä asukki ja vielä hengissä :smiley-angelic001

Pihjala84 Paljon tsempiä punktioon! Toivottavasti sun oikealla puolella on ne oikeat alut! <3

Tänään kp 30 ja dpo 8.
Jos ei kuukautiset ala parin päivän sisällä niin en usko että me päästään PASiin seuraavassa kierrossa :arghh:

Onnea @CherryRed! :happy093

Ja tsemppiä punktioon Pihlaja84! Perässä tullaan, mulla on näillä näkymin punktio perjantaina. Oikealla on kolme suht hyvänkokoista follia ja vasemmalla yksi pienempi, joten suurta satoa ei täälläkään ole tiedossa.

Onnea @CherryRed! :happy093

Ja tsemppiä punktioon Pihlaja84! Perässä tullaan, mulla on näillä näkymin punktio perjantaina. Oikealla on kolme suht hyvänkokoista follia ja vasemmalla yksi pienempi, joten suurta satoa ei täälläkään ole tiedossa.

Lohduttavaa kuulla että suht samoilla määrillä mennään. Ei se määrä vaan laatu..:smiley-angelic001:Heartred Miten sä oot voinut stimulaation aikana? Meetkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Kiitos tsempeistä,sitä samaa myös sulle kun punktion aika on!

Soolomamiko suuret ja lämpimät onnittelut pienestä ihmeestä! :Heartblue Ihanaa että tulit kertomaan vauvauutiset,kiitos sinulle! Kaikkea hyvää ja ikimuistoisia ensihetkiä teille.:love7

Tellu86 ja Meegu paljon voimia ja lämmin halaus. :HeartredHelppo tää tie ei oo mutta mehän ei anneta periksi!

CherryRed onnittelut plussasta!:smiley-angelic003 Niin hienoa saada lukea onnistumisista että!

Mulla oli tänä aamuna viimeinen ultra ja ovitrellen pistän klo 23. Punktio keskiviikkona. Tällä hetkellä kerään voimia kotona sillä tää on kuormittanut mua henkisesti melko paljon. Vasen munasarja on menetetty endometrioomille ja oikeassa folleja vain 2.

Mä oon valmis ihmeeseen ja sitä me odotetaan.:Heartbigred

Tsemppiä punktioon! Jospa saisitte pienen joulun ihmeen! Aina ei tarvita monta munasolua, että raskaus alkaisi.

Pihlaja84, mulla on tavallaan lyhyt kaava mutta söin viime kierron lopussa estrogeenia (tarkoituksena estää että johtofollikkeli kehittyisi liian aikaisin, meillä kävi ekassa stimulaatiossa niin ja ivf peruttiin). Olen myös sumutellut Synarelaa kp 2 alkaen (ns. flare-up-kaava) ja Menopuria pistänyt kp 3 lähtien. Olen voinut aika lailla normaalisti, mutta en ilmeisesti ole herkkä hormoneille. Odotan kyllä jo että tulee pieni tauko lääkkeistä :wink (sitten alkaakin taas Lugesteronit...)

Minnihiiri84, näinhän se on :Heartred

Pihlaja84, mulla on tavallaan lyhyt kaava mutta söin viime kierron lopussa estrogeenia (tarkoituksena estää että johtofollikkeli kehittyisi liian aikaisin, meillä kävi ekassa stimulaatiossa niin ja ivf peruttiin). Olen myös sumutellut Synarelaa kp 2 alkaen (ns. flare-up-kaava) ja Menopuria pistänyt kp 3 lähtien. Olen voinut aika lailla normaalisti, mutta en ilmeisesti ole herkkä hormoneille. Odotan kyllä jo että tulee pieni tauko lääkkeistä :wink (sitten alkaakin taas Lugesteronit...)

Joo huokasin kans tänä aamuna vikan synarelasuihkauksen jälkeen että nyt ei tartte muistaa enää ku irrotuspiikki. Sitte muistui mieleen keltarauhashormoni ja mahdolliset tukilääkkeet estämään tulehdusta punktion jälkeen...että kama vaan vaihtuu,muistutukset pysyy ennallaan :laughing002 Huumoria tästäkin jollakin keinolla revittävä :laughing002

Hei pitkästä aikaa :)
Halusin tulla kiittämään teitä tuesta jota sain täältä :love7

En olisi selvinnyt tästä suuresta vauvaprojektista ilman neuvoja ja vertaistukea jota täältä sain. Kävin lukemassa kuulumisianne koko raskauden ajan ja nyt kun ihme on tapahtunut halusin tulla kertomaan teille siitä.
Minä olen nyt äiti! Sain viime tiistaina ihanan pellavapää pojan :Heartblue ja lauantaina kotiuduimme. Nyt opetellaan elämään yhdessä tätä jännää uutta elämään.

Joskus suuretkin unelmat toteutuvat :Heartbigred

Voimia kaikille erilaisiin tilanteisiinne ja KIITOS!

Vastahan sinä plussasit ja nyt on jo pieni täällä. Onnea tuhannesti! :Heartblue

Onnea myös muille plussanneille, niin ihana lukea onnistumisista, kun taustalla stalkkailee! :Heartred

Tämä ryhmä on ollut kyllä kultaakin kalliimpi tuki matkan varrella, niin ihania, tsemppaavia ja tietäväisiä kaikki! :notworthy:Heartred Minä kävin tänään np-ultrassa ja puhtaat paperit saatiin. Pieni oli aamu-unilla ultrauksen aikaan, mutta tökkimällä saatiin hänet hyppimään ja heiluttelemaan käsiä eli sai samanlaiset raivarit, kun äitinsä välillä, jos tullaan kesken unien herättämään. laughing7

Tsemppiä kaikille tähän matkalle, se on paska ja useilla pitkä eikä uskoakaan meinaa aina löytyä. Näin niitä onnistumisia ja ihmeitä vaan tapahtuu, kun tarpeeksi yrittää eikä luovuta. :angelic:

Onnea Soolomamiko pienestä pojasta :). Onnea muutenkin kaikille plussanneille ja tsemppiä muille!

Eilen tuli ovistestiin plussa ja lauantaina olisi pas, toivotaan että pikkuinen tarrasi lujasti kiinni :smiley-angelic001

Onnea Soolomamiko vauvasta :Heartred

Onnea CherryRed plussasta :happy:

Puoliso kävi akupunktiossa ja ensi lauantaina menee seuraavan kerran. Sunnuntaina aletaan metsästämään ovista ja maanantaina on ultra. Oi, jospa se olisi tämä kierto..

On se niin suuri ihme tuo pieni ihminen. Ei sitä voi sanoin kuvailla. Siksipä juuri tämä projekti herättää meissä niin suuret tunteet ja kaivautuu elämämme perustuksiin saakka. Kaikki eivät sitä ymmärrä, mutta kuten sanottua niin täällä palstalla ainakin ymmärretään!

Kissankäpälä

:grin onko koskaan ollut yhtä iloinen kuukautisista! Eka vaihe selätetty, PASiin ilmoittauduttu ja tarkastuskäynti varattu. Letrozolia eivät olleet kirjoittaneet joten laitoin siitä omapolkuun viestiä, toivon mukaan hoituisi huomenna.

Nyt sitten jännitetään ovulaatiota. Ilman irrotuspiikkiä niin ovulaatio on aikaisintaan kp 16, normaalisti kp 18-20. Jotta päästäisiin PASiin niin hymynaaman olisi pakko pärähtää ruutuun kp16 koska meillä on 5päiväinen blasto pakkasessa.

Onko kukaan muu PASiin menossa lähiviikkoina?

:grin onko koskaan ollut yhtä iloinen kuukautisista! Eka vaihe selätetty, PASiin ilmoittauduttu ja tarkastuskäynti varattu. Letrozolia eivät olleet kirjoittaneet joten laitoin siitä omapolkuun viestiä, toivon mukaan hoituisi huomenna.

Nyt sitten jännitetään ovulaatiota. Ilman irrotuspiikkiä niin ovulaatio on aikaisintaan kp 16, normaalisti kp 18-20. Jotta päästäisiin PASiin niin hymynaaman olisi pakko pärähtää ruutuun kp16 koska meillä on 5päiväinen blasto pakkasessa.

Onko kukaan muu PASiin menossa lähiviikkoina?

Mahtava juttu, että pääsette näillä näkymin siirtoon! Eiköhän ne letrot aikaista sitä ovista riittävästi.

Jos meillä tulee nyt nega, niin seuraava siirto olisi todennäköisesti välipäivinä. Ollaan yksityisellä, niin toivon mukaan onnistuu myös silloin.

Takaisin