IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on semmoinen kuvitelma, että siitä sit vaan jatketaan sumuttelua ja varataan uusi ultra aika. Siis silleen mulla oli, että yksi rakkula näkyi ja sit jatkoin sumutetta ja sit ei enää näkynyt.

Niinnojoo totta. Ehkä se sitten menisi munkin tilanteessa noin jos siellä jotain näkyisi vielä nollaultrassa. Kiitos! En oo vielä päättäny kysynkö vielä kolmannen kerran hoitopolulta tätä :hilarious: kun en halua leimautua vaikeaksi ja ärsyttäväksi asiakkaaksi :hilarious: tuntuu että tässä on vain niin paljon pelissä että ei halua riskeerata mitään jos jotain voi asialle tehdä :oops:

Ymmärrän, samaa mäkin pelkäsin. Ja pelkäsin myös sitä että jos synarela alkaa ennen ovista niin miten se vaikuttaa, et alkaako edes uusi kierto jne.
Mulla kävi niin että kp 20 oli ovis ja 21 alkoi synarela. Ois hyvinkin voinut olla myös 22 päivän kierto.
Tikutteletko ovista sitten, että tiedät miten menee?

Nojoo sullakin meni aika tiukille! Mut siis sullako on ollut myös 22pv kiertoja? Siis nyt tikutin tänään juuri ovisplussan ja vasta kp9 eli kierto tulee olemaan 22-23pv. Ikinä en oo aiemmin kp9 saanu ovisplussaa...et tietenkin sit nytten piti tulla :chicken: :hilarious:

Siis miksi ei tehdä tuoresiirtoa? Mitä merkitystä vaikka stimulaatio venähtänyt? Niin ja tuli tästä mieleen myös se ihan yleisenä kysymyksenä, että minkä kokoisena ne follit yleensä punktoidaan?

Tuoresiirtoa ei nyt tehä ku kohdunlimakalvo ohut, ja tosiaan hyperin riskin takia.
Ja noista folleista sen verran jos oikein ymmärsin niin ne yleensä on pienempiä sillon ku sovitaan punktio ja irrotuspiikin ajankohta. Mulla siihen tuli pakosti tuo viikonloppu väliin niin ne ehti vielä kasvaa lisää.
Tänään tosiaan oli punktio, 8 solua saatiin. 2 isointa follia oli jotenki "sameita" ja niitä ei saatu tyhjennettyä. Ja nestettä oli vähä vatsaontelossa.

Smoothie: mun normikierto on 24-27 päivää. Tuo oli hyvä uutinen että voisikin toimia vaan vähän pitemmällä aikajänteellä mikäli aloitetaan "liian myöhään".

Täällähän on hyviä uutisia monelta suunnalta. Onnea kaikille, joita onni on kohdannut! :hello2

Oma aika kuluu vaan tuskallisen hitaasti uutta kiertoa odotellessa. Meillä siis punktion jälkeinen välikierto menossa ja seuraavasta päästään ehkä pasiin.

Tähän pitää kommentoida tiedoksi muillekin, että mulla luki Oma kannassa punktion jälkeen tieto siitä, että luomukiertoon tulee PAS.

Mulla on edessä vielä (hiton pitkä) kuukausi siihen, kun kuulen kahden alkion geeneistä. Olen kuitenkin optimisti ja yritän odotellessa tutkia testeillä, koska mulla on ovulaatio, jotta olisi jotain faktaa mahdollista PASia varten (huhti-toukokuussa?). En ole siis tilanteestamme johtuen ikinä tikuttanut ovulaatiota, mutta minulla on onneksi aika vahva aavistus kehoni perusteella milloin se tapahtuu.

Ihanaa lukea onnistumisista täällä! Suuret onnittelut, toivottavasti kaikki jatkuu hyvin!

Noniin. Lääkäri soitti ja luomukiertoon yritetään viimeistä passia. Voidaan todnäk tehdä jo nyt seuraavaan alkavaan kiertoon! Jes!
Nyt mä meen kaataa vähän viiniä lasiin! :p

Hei kysymys. Ootteko tilanneet ovistikkuja jostain halvemmalla ? Tarvisi myös digitestin. Mietin että apteekissa ne on aika kalliita ne digi varsinkin niin saisiko luotettavia jostain netistä edullisemmin?
Tänään kp1. Onneksi ei tämän pidempään pitänyt odotella uutta kierron alkua.

Toiseksi juteltiin miehen kanssa eilen ja päätettiin vielä kerran lähteä alusta jos tämä yksi pas ei tartu. Todella helpottavaa oli kun saatiin tämä päätettyä. Aiheuttaa kyllä vähän järjestelyjä mutta ajateltiin että tämä asia on nyt tärkein. Nyt ei ole niin suuret paineet tähän yhteen ja kaikki ei ole vielä lopullista. Voi taas hengittää.
Hyvä punaviini on muuten portugalilainen Fonte do Peco. :wink

Hei kysymys. Ootteko tilanneet ovistikkuja jostain halvemmalla ? Tarvisi myös digitestin. Mietin että apteekissa ne on aika kalliita ne digi varsinkin niin saisiko luotettavia jostain netistä edullisemmin?
Tänään kp1. Onneksi ei tämän pidempään pitänyt odotella uutta kierron alkua.

Toiseksi juteltiin miehen kanssa eilen ja päätettiin vielä kerran lähteä alusta jos tämä yksi pas ei tartu. Todella helpottavaa oli kun saatiin tämä päätettyä. Aiheuttaa kyllä vähän järjestelyjä mutta ajateltiin että tämä asia on nyt tärkein. Nyt ei ole niin suuret paineet tähän yhteen ja kaikki ei ole vielä lopullista. Voi taas hengittää.
Hyvä punaviini on muuten portugalilainen Fonte do Peco. :wink

Mä oon tilannut raskauskeijulta missä esim digiovistestit paljo halvempia kuin apteekissa. Ja saa yleensä kaupan päälle 2 herkkää onestep rtestiä vaikka niide laatu ei kyllä päätä huimaa :hilarious:

Ihanaa että saitte päätöksen tehtyä! :happy: varmasti tuo päätös helpottaa oloa.

Minäkin oon tilannut kans Raskauskeijulta ovistestejä, niitä liuskoja ja myös Clearbluen digejä, ne on tosiaan siellä paljon halvempia. Ite oon testaillut niillä liuskoilla ensin ja kun niissä on vahvistumisen merkkejä niin sitten ottanut digit rinnalle varmistukseen :)

Onnea J90 hyvistä ultrakuulumisista! :) Mulla on varhaisultraan vielä 11 päivää ja jännittää/pelottaa ihan hulluna... :nailbiting:

Kiitos vinkeistä! Heti tilasin 10kpl clearbluen ovistestejä, jotka näyttää 2 hedelmällisintä päivää. Se varmaan hyvä? Ostin sitten niitä liuskoja myös. Hyvä vinkki oli!

Täällähän on useampia hyvä uutinen, mahtavaa :hello2 onnea ja suotuisia tuulia <3
Tämä ryhmä on kyllä niiin täynnä vahvoja naisia, vaikka siltä ei aina tunnu koettelemusten edessä :smiley-angelic001
Onpa hyvä että pääsette Blanca heti uuteen passiin ja että saitte päätöksen tehtyä jatkosta.

Mulla oli tänään punktio ja saatiin huimat 3 munasolua. Ekassa ivf:ssä lyhyellä kaavalla 1 solu. Vaste lääkkeille on tosi hyvä mut jostain syystä rakkulat kasvaa ihan eri tahtiin, pe pienimmät follit oli 10mm ja isoimmat jo 20mm. Alussa oli 19 follia kasvamassa ja vaan noi 3 oli nyt sopivan kypsiä. Onko ketään muuta jolla hajonta ollut suurta?
Perjantaina alkion siirtoon jos onni on myötä, pakastettavista ei tarvii paljoo haaveilla:smiley-angelic006

Meillä oli eilen 6. punktio ja saatiin lupaavat 5 munasolua. Kuitenkin ne olivat kaikki eri tavoin huonoja eikä yksikään hedelmöittynyt ICSIstä huolimatta. Ikää minulla 30v ja miehen siittiöt erinomaisia. Huonolle laadulle ei ole löytynyt mitään selitystä. Ei tässä auta muu kuin siirtyä lahjamunasolujonoon!

Täällähän on useampia hyvä uutinen, mahtavaa :hello2 onnea ja suotuisia tuulia :Heartred
Tämä ryhmä on kyllä niiin täynnä vahvoja naisia, vaikka siltä ei aina tunnu koettelemusten edessä :smiley-angelic001
Onpa hyvä että pääsette Blanca heti uuteen passiin ja että saitte päätöksen tehtyä jatkosta.

Mulla oli tänään punktio ja saatiin huimat 3 munasolua. Ekassa ivf:ssä lyhyellä kaavalla 1 solu. Vaste lääkkeille on tosi hyvä mut jostain syystä rakkulat kasvaa ihan eri tahtiin, pe pienimmät follit oli 10mm ja isoimmat jo 20mm. Alussa oli 19 follia kasvamassa ja vaan noi 3 oli nyt sopivan kypsiä. Onko ketään muuta jolla hajonta ollut suurta?
Perjantaina alkion siirtoon jos onni on myötä, pakastettavista ei tarvii paljoo haaveilla:smiley-angelic006

Uskaltaisin väittää, että mulla oli kans iso hajonta. 25 follia punktiossa ja lopputuloksena 6 kypsää munasolua. Eli lähes 4/5 roskiin :sorry:

Tämä oli tosin meille vasta eka ivf, eli ehkä asiaa saa korjattua mahdolliseen seuraavaan.

Aaanu mulla oli myös mielestäni aika reilu hajonta kun yli 20 ja kaikki olisi olleet "hyvänkokoisia" mutta vain kahdeksassa oli kypsä munasolu sisällä. Että ei se kokokaan ilmeisesti hyödytä mitään :/ Ymmärsin että itsellä olisivat olleet tyhjiä suurin osa.

Nyt jännäillään sitten melkeen viikko mitä saadaan lopulta pakkaseen. Maanantaina lupasivat soittaa :)

Täällähän on useampia hyvä uutinen, mahtavaa :hello2 onnea ja suotuisia tuulia :Heartred

Tuli mieleen, että voisiko pitkä kaava tuoda tälläisissä tapauksissa parempaa saalista? Kun puhutaan että se kasvattaisi tasaisemmin folleja vaikka punktioitujen määrä voi olla pienempi vs lyhyt kaava.

Onnea kuitenkin hedelmöitykseen ja siirtoon! Monta on esimerkkiä että se yksikin hyvä voi riittää :)

Mulla oli punktio viime torstaina. Maanantain ultrassa hajonta oli 8mm ja 20mm välillä. Yhteensä 12 näkyi maanantaina. Torstaina saatiin sit seitsemän, joista kuusi oli kypsiä. Meillä on kaikissa aiemmissa käynyt niin, että isoimmat on ehtinyt jo puhkeamaan ennen punktiota ja sitä lääkärikin on kovasti ihmetellyt et mistä voi johtua, mutta selitystä ei ole keksinyt.

Takaisin