IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Ja tervetuloa joukkoon. Vastaan lyhyesti, että tällä hetkellä OYSissä tekevät helmi-maaliskuun listoja, jonne hujakoille mekin sitten päästään. En tiedä ollaanko jotenkin nopeutetussa jonossa, koska lääkärit on pariin otteeseen puhuneet että endometrioosi on niin paha, että hoitoihin kiireesti tms.

Oletteko jo käyneet ekan käynnin julkisella? Siitä se sitten lähtee etenemään se jinoon pääsy, kun tutkimukset on tehty. Toivotaan ettei sulla/teillä selviä mitään viivyttäviä tekijöitä, kuten itsellä oli viime syksynä esim. kilpirauhasen vajaatoiminta (raskauden jälkeen), johon sitten piti saada arvot kuntoon ennen PASseja.

Tsemppiä matkaan, kaikille!
Kiitos nopeasta vastauksesta :) Ei ole tosiaan ollut vielä julkisella ensikäyntiä, eli sitä odotellaan ensin :dance008 yksityisellä tutkittu vaikka ja mitä, toivotaan että ei mitään uutta paljastu. Minä myös toivotan kaikille tsemppiä eri vaiheisiin :)

Sitruunamelissa tervetuloa joukkoon!
OYSssa ollaan käyty 4 hoitokertaa (ivf/icsi). Jonot on olleet n. 3-4 kk. Ekaan päästiin 2 kk jonotuksella, toiseen taisi mennä 4 kk, kolmanteen taas 3 kk ja sit vikaan pitempi tauko koronan, kesäsulun ja oman toiveenki takia.

Sitruunamelissa tervetuloa joukkoon!
OYSssa ollaan käyty 4 hoitokertaa (ivf/icsi). Jonot on olleet n. 3-4 kk. Ekaan päästiin 2 kk jonotuksella, toiseen taisi mennä 4 kk, kolmanteen taas 3 kk ja sit vikaan pitempi tauko koronan, kesäsulun ja oman toiveenki takia.
Kiitos sinullekin vastauksesta. Nämä tiedot auttavat hieman hahmottamaan asiaa. Pelkään, että voisi mennä esimerkiksi vuosi hoitoihin pääsyyn.

Haluaisin kysyä teiltä miten teidän työnantajat suhtautuvat hoitoihin? Itselle selvisi tänään, et esim punktion vuoksi tapahtuvat poissaolot menee omaan piikkiin eli palkattomiksi vapaiksi vaikka niistä kirjoitetaan sairauslomatodistus. Onkos teillä samanlaisia ohjeistuksia työpaikoilla? Itse teen kolmivuorotyötä ja vuorojen vaihto ei välttämättä tuu onnistumaan niin lyhyellä aikataululla millä nämä hoitojen päivämäärät tulee tietoon, joten palkattomaksi otan sitten suosiolla ne päivät. Enkä viitti niistä edes stressata, onneksi talous ei muutamana palkattomaan päivään kaadu.
Meillä punktiopäivälle+parille lisäpäivälle kirjoitettiin saikkua vatsakipuna ja sain ne palkallisina vapaapäivinä (=saikkupäivinä). Riippuu siis sairauslomakoodista, miten menee palkanmaksun osalta.

:Heartred:happy::happy::happy:Heippa kaikille!

Täällä alkoi vihdoin ja viimein pitkän odottelun jälkeen ensimmäinen IVF-hoito tällä viikolla. Kirjoittelin aiemmin tuonne inseminaatio-ketjuun, mutta se hoito tuli meillä tiensä päähän tuloksettomana viime vuoden lopulla. Kolmesti yritettiin, eikä mitään saatu aikaan. Saatiin helmikuussa lähete IVF-hoitoihin, joita korona nyt siis viivästytti. Mut nyt siis vihdoin päästään alkuun. Synarela alkoi tiistaina, punktio näillä näkymin viikolla 50. Työ oletten kirjoittaneet tänne niin kauhean monta sivua että kaikkia en koskaan ehdi lukemaan, tsemppiä vaan kaikille hoitoihin!

Haluaisin kysyä teiltä miten teidän työnantajat suhtautuvat hoitoihin? Itselle selvisi tänään, et esim punktion vuoksi tapahtuvat poissaolot menee omaan piikkiin eli palkattomiksi vapaiksi vaikka niistä kirjoitetaan sairauslomatodistus. Onkos teillä samanlaisia ohjeistuksia työpaikoilla? Itse teen kolmivuorotyötä ja vuorojen vaihto ei välttämättä tuu onnistumaan niin lyhyellä aikataululla millä nämä hoitojen päivämäärät tulee tietoon, joten palkattomaksi otan sitten suosiolla ne päivät. Enkä viitti niistä edes stressata, onneksi talous ei muutamana palkattomaan päivään kaadu.

Minulla pomo selvitti asiaa saanko palkallisena sairauslomana punktiosta aiheutuvat vapaat kun ei ole kysymys sairaudesta. Sain paikallisena sairauslomana, mutta riippuu työnantajasta. Julkisella puolella sairausloman syyksi oli laitettu diagnoosiksi naisesta johtuva hedelmättömyys tms, yksityisellä vatsan alueen paikallinen kipu tms. Julkisella puolella sain kaksi päivää saikkua, yksityiseltä kolme, mutta pidin vain kaksi päivää kun olen toipunut niin nopeasti punktiosta.

Heippa kaikille! Mulla oli keskiviikona keräys. Oli hiaman vaikea joutui pistämään kolme kertaa sieltä saatiin 3munasolua ja vai 1 hedelmöittyi.. olin suruissani siitä ja illalla alko kova kuume 38.9 eilen otettiin verikokeet ja tulehdusarvo oli hiaman noussut 55 vai onko se 5,5 lauantaina piti olla tuoresiirto mutta se peruttiin tän tulehduksen takia lääkäri kirjotti mulle varuiksi antibiootin jos on kohtutulehdus. Lääkäri siis ei katsonut minua vaan puhelimessa kaikki. Nyt mietin syönkö lääkettä vai odotanko että olo pahenee? Tänään ei kuumetta mutta heikko olo silti. Onko kellekkään noussu kovakuume keräyksen jälkeen? On tosi surullinen olo vain 1hedelmöittyi ja jos se ei kiinnity.. vaikka ei sais ajatella eteenpäin..silti kuinkahan nopeesti kunnallisella pääsee uudestaan hoitoon? Nyt siis odotan että menkat alkaa ja seuraavasta oviksesta siirto..

Siiri, jos lääkäri on määrännyt sinulle ab-kuurin, niin minä ehkä sinuna aloittaisin. On tuo crp kuitenkin koholla. Mutta jos lääkäri on eritoten maininnut että aloita jos vointi huononee, niin sit voit kuulostella vointiasi.

Minulle ainakin sanottiin ensimmäisestä ivf:stä että se on ns kokeilukierros että nähdään miten kroppa reagoi. Sit ollaan viisaampia seuraavalla kierroksella jos sinne tarvii mennä. Toivotaan että tämä yksi olisi nyt se the alkio

Kuten Tellu87 kirjoittikin niin jos lääkäri on määrännyt antibiootit niin sinuna ottaisin määrätyn kuurin. Kohtutulehduksen kanssa ei halua leikkiä eikä ottaa riskiä että aiheuttaisi tuhoa tai komplikaatiota. Vaikka antibiootteja ei turhaan kannata ottaa niin kyllä ottaisin jos lääkäri määrää. Itselleni määrättiin punktiossa valmiiksi antibiootit sillä endometrioosin takia tulehdusriski on kohonnut.

Hei kaikille pienen taustailun jälkeen ja tervetuloa uusille!

Hyppään törkeästi omaan napailuun samantien. Meillä edellinen siirto päättyi kemialliseen raskauteen (testit lähti hiipumaan jo muutama päivä ennen menkkoja) ja tähän neljänteen siirtoon (kolmas pas) otettiin mukaan kortisoni.
Tämän viikon maanantaina siirrettiin blasto ja äsken, dpo 10, neljän tunnin pidätyksen jälkeen iltapäiväpissasta tehty testi näytti tältä. :wideyed: Toki tässä voi käydä vielä miten tahansa, kun virallinen testipäivä on vasta 20.11. Mutta viime kierrossa ei tullut kertaakaan näin vahvaa viivaa ja tuo Pregcheck lienee kuitenkin aika luotettava. Viiva on selkeästi punertava, tänne lisääminen vähän sotkee kuvaa.
Nyt täytyy vain toivoa ja rukoilla ja kaikkea mahdollista, että tämä päättyisi hyvin. Olen aika pöllämystynyt juuri nyt.

Liitteet

• 20201114_163911.jpg
    20201114_163911.jpg
    28 KB · Katsottu: 245
Ihanaa Nabss! Varovaiset onnittelut. Pregcheck se minullakin näytti plussan, tosin testasin vasta 10 päivää blastosiirron jälkeen ekaa kertaa. <3

Hyppään törkeästi omaan napailuun samantien. Meillä edellinen siirto päättyi kemialliseen raskauteen (testit lähti hiipumaan jo muutama päivä ennen menkkoja) ja tähän neljänteen siirtoon (kolmas pas) otettiin mukaan kortisoni.
Tämän viikon maanantaina siirrettiin blasto ja äsken, dpo 10, neljän tunnin pidätyksen jälkeen iltapäiväpissasta tehty testi näytti tältä. :wideyed: Toki tässä voi käydä vielä miten tahansa, kun virallinen testipäivä on vasta 20.11. Mutta viime kierrossa ei tullut kertaakaan näin vahvaa viivaa ja tuo Pregcheck lienee kuitenkin aika luotettava. Viiva on selkeästi punertava, tänne lisääminen vähän sotkee kuvaa.
Nyt täytyy vain toivoa ja rukoilla ja kaikkea mahdollista, että tämä päättyisi hyvin. Olen aika pöllämystynyt juuri nyt.

Onnea, toivon todella että nyt on se sinun aikasi:happy:

Mahtava juttu! Onnea ja toivottavasti nyt lähtee vahvistumaan tuo viiva!

Heippa kaikille! Mulla oli keskiviikona keräys. Oli hiaman vaikea joutui pistämään kolme kertaa sieltä saatiin 3munasolua ja vai 1 hedelmöittyi.. olin suruissani siitä ja illalla alko kova kuume 38.9 eilen otettiin verikokeet ja tulehdusarvo oli hiaman noussut 55 vai onko se 5,5 lauantaina piti olla tuoresiirto mutta se peruttiin tän tulehduksen takia lääkäri kirjotti mulle varuiksi antibiootin jos on kohtutulehdus. Lääkäri siis ei katsonut minua vaan puhelimessa kaikki. Nyt mietin syönkö lääkettä vai odotanko että olo pahenee? Tänään ei kuumetta mutta heikko olo silti. Onko kellekkään noussu kovakuume keräyksen jälkeen? On tosi surullinen olo vain 1hedelmöittyi ja jos se ei kiinnity.. vaikka ei sais ajatella eteenpäin..silti kuinkahan nopeesti kunnallisella pääsee uudestaan hoitoon? Nyt siis odotan että menkat alkaa ja seuraavasta oviksesta siirto..

Tilanne on varmaan sinulla jo edennyt, mutta sain kohtutulehduksen inssistä ja se alkoi juuri heikolla ololla ja yhtäkkiä olikin korkea kuume ja olo, että kuolen. Ehdottomasti söisin ab:n varulta, vaikka niitä vastaan olenkin yleisesti, ettei tulehdus kerkeä aiheuttamaan mitään isompia vahinkoja ja pääsette toivottavasti uuteen siirtoon nopeasti optimaalisilla kohdun olosuhteilla.

Kiitos kaikille tsempeistä :Heartpink Testasin eilen ja tänäänkin ja kyllä se viiva hiljalleen vahvistuu. Jännittää ja pelottaa hirveästi että jonain aamuna se on haalistunut, mutta ei auta kuin mennä päivä kerrallaan. Tuntuu että perjantain testipäivään on hirveän pitkä aika.. Ei ollut tarkoitus edes testata vielä viikonloppuna, mutta oudot oireet alkoi lisääntyä ja tuli olo, että pakko testata. Mulla siis alkoi olla outoja päänsärkyjä (ei ole yleensä koskaan pää kipeä), leposyke nousi huomattavasti ja hajuaisti moninkertaistui (mm. tiskikone haisi minusta yhtäkkiä ihan hirveälle ja oli pakko pestä se :salut). Ai joo, ja tukkoisuutta oli yhtäkkiä niin paljon, että kävin koronatestissäkin. Se oli onneksi nega. :grin Mutta ei auta kuin odottaa ja katsoa, miten käy...

Tsempit ja halit jokaiselle omiin tilanteisiin! :Heartpink

Muokattu viimeksi:
Noniin..kaikki lapsen liikkeet ovat loppuneet. Viikoja 19. Taasko näin..nyt kun en edes ollu koko ajan huolissani. En haluaisi mennä toteamaan keskeytynyttä keskenmenoa, en sitten millään.

Voi kamalaa, Pelokas Alli. On kuitenkin tosi epätodennäköistä että tuossa vaiheessa enää tilisi keskenmeno, yritä säilyttää silti toivoa niin kauan kuin et tiedä varmuudella!! <3 Itsellä nyt tasan 20 ja en tunne liikkeitä todellakaan koko ajan, ja sekin mitä välillä tunnen voi olla suolen kuplintaa. Pelko on läsnä koko ajan mutta mennään tänään rakenneultraan. Paljon voimia sinne ja toivotaan todella että hän on vain kääntynyt jonnekin vähän syvemmälle temmeltämään teillä! :rolleyes:

Apua miten sydäntä kylmää PelokasAlli tekstisi :sad001 Kuten Ilona sanoo, toivotaan nyt todella, että kyse on jostain muusta... Oletko jo pitkään tarkkaillut tilannetta?

Apua miten sydäntä kylmää PelokasAlli tekstisi :sad001 Kuten Ilona sanoo, toivotaan nyt todella, että kyse on jostain muusta... Oletko jo pitkään tarkkaillut tilannetta?

Kävin näytillä ja kuten olin ajatellutkin niin jotain outoa oli tapahtunut kun tunsin kipua. Istukka on ilmeisesti vähän irronnut, verta ei ole tullut ulosasti. Lapsi on kaivautunut pakoon syvälle. Tarkkailua, tarkkailua, lepoa, lepoa..mikään ei näytä pahalta sikiön voinnissa, mutta se on menoa jos istukka pahemmin repeää:paleViimeksi oli istukassa muuta vikaa, sellaisia nesteonkaloita ja oltiin tarkkailussa koko ajan..huoh..huolet ei kyllä pääty koskaan

Takaisin