IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitan vielä saman kysymyksen tälle puolelle, kun kaikki ei pas-ketjua taida seurata:

Mielenkiinnosta kyselen, oletteko te muut tehneet muutoksia ruokavalioon tms. näissä siirtokierroissa? Itse mietin, että koittaisin tämän tulevan pakastetun alkion siirron jälkeen minimoida kofeiinin käytön. Sen vaikutus raskaudessa ei kai ole täysin selvä ja joka tapauksessahan kahvin juonti tulisi rajoittaa pariin kuppiin. Olen tässä pohdiskellut teinkö jotain toisin, kun aloin odottaa meidän poikaa. Oltiin silloin alkionsiirron jälkeen lomamatkalla Etelä-Euroopassa ja lämmön takia en ainakaan kahvia silloin juonut juuri ollenkaan. Lisäksi oli tietysti mahdollisuus levätä hyvin. Ehkä nämä asiat ei oikeasti mihinkään ainakaan merkittävästi vaikuta, mutta ajattelin nyt kuitenkin kokeilla tätä, kun ei se paljon mitään vaadi. Lisäksi en tietenkään käytä alkoholia siirtokierroissa.

Mä olin kesälomalla ja nautin auringosta, lämmöstä, kävin uimassa, pyöräilemässä jne. Tein sellaista mistä tykkään ja rentouduin mahdollisuuksien mukaan. Tiedän, vaikeaa nyt marraskuussa! :shy: No aina voi kuulostella mikä itselle toisi nyt mielihyvää.

Kahvia join kupposen päivässä, mutta otin erilliseen aikaan (aamulla) myös rautaa. En tiedä onko näillä mitään merkitystä mutta ne olivat sen kierron ”erikoisuudet” :cat:

Tää oiski vähän helpompaa, kun vois luottaa siihen, että just kohta olis raskaana...
Laitan vielä saman kysymyksen tälle puolelle, kun kaikki ei pas-ketjua taida seurata:

Mielenkiinnosta kyselen, oletteko te muut tehneet muutoksia ruokavalioon tms. näissä siirtokierroissa? Itse mietin, että koittaisin tämän tulevan pakastetun alkion siirron jälkeen minimoida kofeiinin käytön. Sen vaikutus raskaudessa ei kai ole täysin selvä ja joka tapauksessahan kahvin juonti tulisi rajoittaa pariin kuppiin. Olen tässä pohdiskellut teinkö jotain toisin, kun aloin odottaa meidän poikaa. Oltiin silloin alkionsiirron jälkeen lomamatkalla Etelä-Euroopassa ja lämmön takia en ainakaan kahvia silloin juonut juuri ollenkaan. Lisäksi oli tietysti mahdollisuus levätä hyvin. Ehkä nämä asiat ei oikeasti mihinkään ainakaan merkittävästi vaikuta, mutta ajattelin nyt kuitenkin kokeilla tätä, kun ei se paljon mitään vaadi. Lisäksi en tietenkään käytä alkoholia siirtokierroissa.

Mulla oli muuten sama juttu. Reissussa oltiin eikä kahvia saanut (se kapselikahvi ei maistunut). Tässä voi olla perää, ei ainakaan haittaa kokeilla kahvittomuutta.

Lopetin kofeiinin käytön kokonaan vuodenvaihteessa ja minulle tehtiin 4 PASia, ennen kuin tärppäsi eli oma empiirinen tutkimukseni sanoisi, ettei sillä ole vaikutusta. :wacky: Toki kofeiinia kannattaa välttää ja mahdollisuuksien mukaan jättää kokonaan käyttämättä raskauden aikana. Ei se ainakaan pahaa tee vauvalle. :)

Silloin kun plussasin siitä tuorresiirrosta olin myös vähentänyt kahvin juomista ja lisäksi olin syönyt siirron jälkeen parapähkinää, valitettavasti nämä eivät pysyvästi plussaa tuonut :).

Plussatuulia kaikille meille :).

Hei kaikille!

Ihanaa, että tällainen keskustelu sivusto on keksitty. Olen jonkin aikaa seurannut mielenkiinnolla keskusteluitanne sivusta, nyt päätin liittyä mukaan. Olemme molemmat mieheni kanssa 32-vuotiaita ja olemme julkisella hoidoissa. Aloitimme yrittämisen keväällä 2017 ja hoidot aloitettiin syksyllä 2018 inseminaatioilla joista yksikään ei onnistunut. Ensimmäinen IVF tehtiin viime vuonna joulukuussa, munasoluja tuli 7 joista kaikki olivat kypsiä, mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Tästä syystä tämän vuoden syksyllä tehtiin ICSI, munasoluja tuli 4, joista kolme oli kypsiä, näistä yksi siirrettiin tuoresiirtona 3.päivän ikäisenä, tästä tuli plussa, mutta valitettavasti päättyi keskenmenoon rv 7. Nyt odotellaan menkkoja alkavaksi niin saisi ilmoittautua ensimmäiseen luonnolliseen PAS:siin.

Osaako joku sanoa, että miksi tehdään PAS luonnolliseen kiertoon vaikka kuukautiskierto vaihtelee 23-32 päivään. Ovulaatiota olen testannut välillä ja saanut sen kiinni. Miten siirtopäivä määräytyy ovisplussan jälkeen?

Tervetuloa!

En osaa sanoa millä perusteella valitaan tehdäänkö PAS luonnolliseen vai lääkekiertoon mutta mulla tehtiin juuri luonnolliseen kiertoon vaikka kierto saattaa heitellä 27-36 päivän välillä. Tärkeintähän siinä on vain bongata ovis jonka tikutukseen suosittelen myös clearbluen ovistestejä.

Siirrosta sen verran että viime keskiviikkona tikutin ovis+ ja nyt maanantaina siirrettiin 6päiväinen blasto.

Tsemppiä sulle PAS-siirtoon.

Mä käytin normaaliin malliin kofeiinia ennen siirtoa mutta nyt siirron jälkeen yritän ainakin vähentää. Vaihdoin aamukahvin teekuppiin, lopetin limun juomisen kokonaan jne. Katsotaan kuinka käy

CherryRed pidän peukkuja, että saat blaston kyytiin!

Meegu tarrasukkia toivottelen, toivottavasti tarraa kiinni!

nabbs varovaiset onnittelut plussasta! :happy:

Angel88 tervetuloa ja toivottavasti tärppää sitten kun pääset siirtoon!

Zinnia saitko tiedon alkioista? Toivottavasti palaudut hyvää vauhtia punktion jäljiltä!

Tarrasukkia Meegu! :Heartred
Mikä sulla on virallinen testipäivä?

Kiitos! 30.11 olisi testipäivä. Saas nähdä alkaako joulukuu millaisissa tunnelmissa. Toivottavasti ei odota sama kohtalo kuin viimeksi. :nailbiting: Sainpa tähän siirtoon nyt gonapeptylin vaikka en asiaa millään tavalla ennättänyt edes ottaa puheeksi. Olispa siitä suuri apu:smiley-angelic001

Kiitos! 30.11 olisi testipäivä. Saas nähdä alkaako joulukuu millaisissa tunnelmissa. Toivottavasti ei odota sama kohtalo kuin viimeksi. :nailbiting: Sainpa tähän siirtoon nyt gonapeptylin vaikka en asiaa millään tavalla ennättänyt edes ottaa puheeksi. Olispa siitä suuri apu:smiley-angelic001

Pidän peukkuja pystyssä ja varpaita ristissä!

Zinnia saitko tiedon alkioista? Toivottavasti palaudut hyvää vauhtia punktion jäljiltä!

Alle puolet hedelmöittyi. :sad001 Minä voin jo ihan hyvin. Vähän turvotusta, mutta en ole tarvinnut särkylääkkeitä.

Täällä on kyllä palstalla niin kova tohina, ettei tahdo perässä pysyä, kuka missäkin menossa, joten kaikille tsemppiä!

Hyviä piinapäiviä Meegulle, toivotaan parasta!

Ja Zinnia, onpa harmi, ettei hedelmöittynyt enempää, mutta josko nuo jäljelle jääneet selviäisivät loppuun saakka :smiley-angelic001 Ja kiva, että voit hyvin!

Minä olin tänään kontrolliultrassa ja 9 follia näyttäisi olevan tulossa. Nyt 13-15 millisiä, maanantaina keräys. Määrä tuntuu melko pieneltä, mutta 13 antraalia oli alkujaankin, joten siihen nähden kuulemma hyvältä näyttää. Täytyy vaan toivoa, että laatu on hyvä.

Onko kukaan syönyt melatooninia ivf-hoidon yhteydessä? Luin yhdestä kirjasta (Rebecca Fett, It Starts with the Egg), että se voisi auttaa tuossa laadussa, joten olen nyt tässä kierrossa syönyt 3 mg per ilta. Lisänä sitten ubikinonia, foolihappoa, monivitamiini, gelee royalet, n-asetyylikysteiini ja omegat.

Alle puolet hedelmöittyi. :sad001 Minä voin jo ihan hyvin. Vähän turvotusta, mutta en ole tarvinnut särkylääkkeitä.

Täällä on kyllä palstalla niin kova tohina, ettei tahdo perässä pysyä, kuka missäkin menossa, joten kaikille tsemppiä!

Musta tuntuu että on aika normaalia tolla saaliilla että alle puolet hedelmöittyy. Ihan vaan tiedoksi, että ei teissä mitään vikaa ole! Mullekin tuli järkytyksenä:hungover:Mutta sitten sopeuduin ajatukseen, että onneksi niitä sentään jäi!

Juu, kyllähän se selvää oli, etteivät ne kaikki kerätyt munikset kypsiä voineet olla, kun niitä oli niin kovin erikokoisia folleja, mutta silti harmittaa, kun viimeksi saatiin kuitenkin suhteessa enemmän hedelmöittyneitä. :sad001

Takaisin