IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kaksi vuotta yritystä takana. Oltiin siinä kohtaa oltu vajaa vuosi yhdessä. Reilu vuosi sitten IVF-jonoon. Vähän aiemminkin olisi päästy. Ikää, sperman laatu ja vielä nuo ovulaatio-ongelmat. 2 ivf-kierrosta takana. Ekasta tammikuussa tuoresiirto ja nega. Toisesta tuoresiirto elokuussa myös nega ja PAS viime kierrossa sen kemiallisen. Tämä tuntuu uskomattomalta. En vielä oikein ymmärrä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja alkaa vähitellen ymmärtämään. :)

Kiitos onnitteluista! Toivon niin sydämestäni kaikille tätä samaa ja vielä niin että kaikki jatkuu myös hyvänä tästäkin eteenpäin.

Mä niiiiin pidän peukkuja! Olispa upeaa!!

Ihan mahtavia uutisia täällä! Nauratti tuo, että ihan kotonakin voi raskautua. Sen kyllä helposti unohtaa tässä hoitokierrosta toiseen elämisessä. Tampereella käyty ja hoidot alkaa joulukuun kiertoon ja tammikuulle ajoittuu punktio ja istutus jos sinne asti päästään. Nyt joutuu vielä hetken odottelemaan hoidon aloitusta. Mä hätähousuna olisin halunnut heti aloittaa, mutta joulu sotkee aikatauluja. Ehtii vielä treenata kovaa ja sitten tammikuusta pitää ottaa iisimmin.

Se on kyllä vaikea käsittää, kuinka on reissattu ja pistelty ja ultrailtu ja yhtäkkiä näin. Sulla tosiaan Pelokas Alli on käynyt samoin? Menikö kaikki hyvin?[/QUOTE

Joo no meillä on 2019 syntynyt IVF lapsi. Häntä yritettiin yrittämällä ja vähemmän yrittämällä melkeen 10 vuotta. Noh..eihän meillä mitään ehkäisyä ollut (tietenkään) hänen jälkeensä. Olin oikeastaan aika kettuuntunut kun lekuri raskauden jälkeen tuputti ehkäisyä. Kuukaudet vieri ja aloin olla jotenkin kiukkuinen, menin gynelle ja samalla ajattelin samalla tyrkätä itseni uuteen IVF jonoon. Lääkäri heitti että voisi määrätä Terolutia tasaamaan mielialaa. No minäpä otin käyttöön ja pam! Olin raskaana, siinä oltiin taas vuosi yritelty. Mulla siis ovulaatio ja kaikki ok. Ihan käsittämätöntä mutta totta. Kaikki on mennyt hyvin. Ensimmäisessä IVF raskaudessa säikähdin kaikkea (vuotoa, kipua..) nyt en niinkään. Onnea vielä!

Mukava kuulla Alli teidän tarinaa. Missä vaiheessa sulla raskaus nyt onkaan? Vaikka näitä juttuja on täällä miltei päivittäin lukenut niin nimimerkit ja jutut tahtoo mennä sekaisin.

Mukava kuulla Alli teidän tarinaa. Missä vaiheessa sulla raskaus nyt onkaan? Vaikka näitä juttuja on täällä miltei päivittäin lukenut niin nimimerkit ja jutut tahtoo mennä sekaisin.

No niin menee sekaisin, on meitä niin monta! Nyt olen 4 kuulla menossa. Viimeinen ultra 1.12 ja sitten voi ehkä huokaista helpotuksesta. Tosin aina tässä on sitä pelkoa mukana kun on tietoinen siitä ettei raskaus ole itsestäänselvyys. Huolia kannataa jakaa niin ne vähän hälvenee!:angelic:

Ihan mahtavia uutisia täällä! Nauratti tuo, että ihan kotonakin voi raskautua. Sen kyllä helposti unohtaa tässä hoitokierrosta toiseen elämisessä. Tampereella käyty ja hoidot alkaa joulukuun kiertoon ja tammikuulle ajoittuu punktio ja istutus jos sinne asti päästään. Nyt joutuu vielä hetken odottelemaan hoidon aloitusta. Mä hätähousuna olisin halunnut heti aloittaa, mutta joulu sotkee aikatauluja. Ehtii vielä treenata kovaa ja sitten tammikuusta pitää ottaa iisimmin.

Mäkin naureskelin tätä, että kotonakin voi raskautua :laughing002

@Upunup Tosi huippua! Onnea ja tarrasukkia!! <3

ON: Mulla on ensi viikon alussa punktio ja jännittää jo kovasti. :nailbiting: Tämä on meidän toinen ivf-kierros.

Mites muut, minkälaisia oloja teillä on ollut muutamia päiviä ennen punktiota?

Mulla on taas sellanen 10-15 follia molemmin puolin tulossa, eli liki 30 punktioitavaa pitäis olla (vaikka lääkitystä pienennettiin ekasta kerrasta!). Kävin tuossa ultrassa pari päivää sitten ja lääkäri jo silloin kyseli vähän huolestuneen oloisesti, että miten voin, kun noita folleja on niin paljon, että enkö varmasti ole kipeä tai mitään, kun en yhtään valitellut vaan totesin, että oikein hyvin voin. o_O

Mietin sitten jälkeen päin, että pitäiskö mun voida jotenkin huonosti tai olla kipeänä? Miten muut? Entä olikos muita menossa nyt lähipäivinä punktion tai olikos joku juuri käynyt?

Heippa kaikille! Mulla oli keskiviikona keräys. Oli hiaman vaikea joutui pistämään kolme kertaa sieltä saatiin 3munasolua ja vai 1 hedelmöittyi.. olin suruissani siitä ja illalla alko kova kuume 38.9 eilen otettiin verikokeet ja tulehdusarvo oli hiaman noussut 55 vai onko se 5,5 lauantaina piti olla tuoresiirto mutta se peruttiin tän tulehduksen takia lääkäri kirjotti mulle varuiksi antibiootin jos on kohtutulehdus. Lääkäri siis ei katsonut minua vaan puhelimessa kaikki. Nyt mietin syönkö lääkettä vai odotanko että olo pahenee? Tänään ei kuumetta mutta heikko olo silti. Onko kellekkään noussu kovakuume keräyksen jälkeen? On tosi surullinen olo vain 1hedelmöittyi ja jos se ei kiinnity.. vaikka ei sais ajatella eteenpäin..silti kuinkahan nopeesti kunnallisella pääsee uudestaan hoitoon? Nyt siis odotan että menkat alkaa ja seuraavasta oviksesta siirto..

ON: Mulla on ensi viikon alussa punktio ja jännittää jo kovasti. :nailbiting: Tämä on meidän toinen ivf-kierros.

Mulla on taas sellanen 10-15 follia molemmin puolin tulossa, eli liki 30 punktioitavaa pitäis olla (vaikka lääkitystä pienennettiin ekasta kerrasta!). Kävin tuossa ultrassa pari päivää sitten ja lääkäri jo silloin kyseli vähän huolestuneen oloisesti, että miten voin, kun noita folleja on niin paljon, että enkö varmasti ole kipeä tai mitään, kun en yhtään valitellut vaan totesin, että oikein hyvin voin. o_O

Mietin sitten jälkeen päin, että pitäiskö mun voida jotenkin huonosti tai olla kipeänä? Miten muut? Entä olikos muita menossa nyt lähipäivinä punktion tai olikos joku juuri käynyt?

Mulla ei ollut kuin 10 follia ja oli tukala ja turvonnut olo ennen punktiota. Tuntuu kyllä hurjalta määrältä nuo follit, jos ei tunnu missään. Toki me ollaan erilaisia, mutta mulla oli kyllä alavatsakipua, viiltävää ja puristavaa tunnetta munasarjoissa, jotka ei myöskään sietäneet yhtään mitään tärähdyksiä tms. Viimeisinä päivinä pelkkä alamäkeen kävely oli tuskaa. Eli sinänsä ymmärrän, että lääkäri kyselee asian perään. Itse otin tosi varovaisesti, kun pelotti että saan munasarjankiertymän, kun munasarjat on luonnottoman suuriksi venyneet. Onneksi kaikki meni hyvin, eikä tullut hyperiäkään.

Mulla oli 15+20 follia ja olo oli jotenkin painava ja turvonnut, mutta muuten ok.... punktiopäivän aamuun asti. Silloin ei kävely enää onnistunut kuin kaksin kerroin ja olo oli todella tukala, onneksi se ei sitten kestänyt enää kauaa.

Siiri, en uskalla neuvoa antibiootin kanssa mutta jos mietityttää niin varmasti voit soittaa klinikalle ja kysyä. Halauksia sinne ja paljon voimia piinapäiviin!

Kiva kuulla, että olo voi olla noin hyvä, vaikka munia on alakerta täynnä :joyful: Mulla vasta kaksi Gonal-piikkiä takana, joten ei vielä juuri tuntemuksia. Punktio saattaa olla jo ensi viikon perjantaina, mutta en tiedä varmaksi.

Heippa kaikille! Mulla oli keskiviikona keräys. Oli hiaman vaikea joutui pistämään kolme kertaa sieltä saatiin 3munasolua ja vai 1 hedelmöittyi.. olin suruissani siitä ja illalla alko kova kuume 38.9 eilen otettiin verikokeet ja tulehdusarvo oli hiaman noussut 55 vai onko se 5,5 lauantaina piti olla tuoresiirto mutta se peruttiin tän tulehduksen takia lääkäri kirjotti mulle varuiksi antibiootin jos on kohtutulehdus. Lääkäri siis ei katsonut minua vaan puhelimessa kaikki. Nyt mietin syönkö lääkettä vai odotanko että olo pahenee? Tänään ei kuumetta mutta heikko olo silti. Onko kellekkään noussu kovakuume keräyksen jälkeen? On tosi surullinen olo vain 1hedelmöittyi ja jos se ei kiinnity.. vaikka ei sais ajatella eteenpäin..silti kuinkahan nopeesti kunnallisella pääsee uudestaan hoitoon? Nyt siis odotan että menkat alkaa ja seuraavasta oviksesta siirto..

Minäkään en valitettavasti osaa neuvoa näissä kysymyksissä, mutta pidän sormet ja varpaat ristissä, että tuo yksi hedelmöittynyt riittäisi :Heartred Toivottavasti voit pian paremmin ja pääsette siirtoon!

Mulla oli kanssa tollanen hurja määrä sadonkorjuuta tulossa. No eihän niistä kovin moni päässyt jatkoon..en ollut mitenkään kovin kipeä, tukala oli olo, muuten ok. Eli hyvä vaan jos voit hyvin!

No ei sitten ihme, että se lääkäri niin kovasti vointia kyseli ja vannotti, että enhän nyt vaan yritä esittää reipasta, jos kerran pienemmällä määrälläkin moni on ollut kovin kipeänä. :eek: Oma olo ei tässä yhdessä päivässä ole juuri kummentunut. Ehkä hieman täydempi olo, kun tosiaan melkoinen munasaalishan siellä on tulossa. Viimeksikin kyllä meni ihan mukavasti ja silloin oli suurinpiirtein sama follimäärä, ehkä muutama enemmän. Ei ollut kipeä olo ennen eikä jälkeen punktion, joten toiveissa elelen, että hyvä olo jatkuu tälläkin kertaa ja jakselisin olla normaalisti. Mutta kuten PelokasAlli tuossa totesi, niin eipä ole iloa tästä suuresta folli- ja munismäärästä, kun viimeksikin vain kaksi saatiin blastoksi asti ja siirtoon. :sad001

:Heartred:happy::happy::happy:Heippa kaikille!

Täällä alkoi vihdoin ja viimein pitkän odottelun jälkeen ensimmäinen IVF-hoito tällä viikolla. Kirjoittelin aiemmin tuonne inseminaatio-ketjuun, mutta se hoito tuli meillä tiensä päähän tuloksettomana viime vuoden lopulla. Kolmesti yritettiin, eikä mitään saatu aikaan. Saatiin helmikuussa lähete IVF-hoitoihin, joita korona nyt siis viivästytti. Mut nyt siis vihdoin päästään alkuun. Synarela alkoi tiistaina, punktio näillä näkymin viikolla 50. Työ oletten kirjoittaneet tänne niin kauhean monta sivua että kaikkia en koskaan ehdi lukemaan, tsemppiä vaan kaikille hoitoihin!

Haluaisin kysyä teiltä miten teidän työnantajat suhtautuvat hoitoihin? Itselle selvisi tänään, et esim punktion vuoksi tapahtuvat poissaolot menee omaan piikkiin eli palkattomiksi vapaiksi vaikka niistä kirjoitetaan sairauslomatodistus. Onkos teillä samanlaisia ohjeistuksia työpaikoilla? Itse teen kolmivuorotyötä ja vuorojen vaihto ei välttämättä tuu onnistumaan niin lyhyellä aikataululla millä nämä hoitojen päivämäärät tulee tietoon, joten palkattomaksi otan sitten suosiolla ne päivät. Enkä viitti niistä edes stressata, onneksi talous ei muutamana palkattomaan päivään kaadu.

Hei kaikille!

Täällä myös uusi palstailija :) Olen lukenut ketjun läpi ja vaikuttaa mukavan aktiiviselta ryhmältä.

Voisin kertoa meidän tilanteesta. Meillä miehen kanssa neljäs inseminaatio päättyi uuteen kiertoon joutumiseen. Nyt nokka kohti ivf-hoitoja!

Teimme inseminaatiot yksityisellä, mutta nyt siirrymme julkiselle. Meillä ei ole tietoa, kuinka kauan jonottaminen voisi kestää. Jos sattuu lukemaan joku OYS:n vasta jonottanut/jonottava, olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärsin, että ottavat siellä huomioon yksityisellä tehdyt asiat. Tällaiset palstat ovat tärkeitä, moni saa varmasti tietoa ja tukea näiden kautta :)

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille!

Täällä myös uusi palstailija :) Olen lukenut ketjun läpi ja vaikuttaa mukavan aktiiviselta ryhmältä.

Voisin kertoa meidän tilanteesta. Meillä miehen kanssa neljäs inseminaatio päättyi uuteen kiertoon joutumiseen. Nyt nokka kohti ivf-hoitoja! Olemme selittämättömiä, mutta minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja aiemmin ollut ovuloimattomia kiertoja. Miehellä ollut alentunut siittiöiden määrä ja liikkuvuus, tällä hetkellä normaalit. Mutta silti esimerkiksi toisessa inseminaatiossa siittiöitä oli vain 5milj. ennen pesua. Siemenneste on myös erittäin viskoosia. Olen 30-vuotias ja mies hieman vanhempi. Yritystä pian kaksi vuotta takana. Ei lapsia ennestään.

Teimme inseminaatiot yksityisellä, mutta nyt siirrymme julkiselle. Paikkana olisi OYS. Meillä ei ole tietoa, kuinka kauan jonottaminen voisi kestää. Jos sattuu lukemaan joku OYS:n vasta jonottanut/jonottava, olisi mielenkiintoista tietää. Ymmärsin, että ottavat siellä huomioon yksityisellä tehdyt asiat. Kaikki on vielä uutta, mutta toisaalta olen jo yli vuoden lueskellut ivf-hoidoista ja lähipiirissä on jopa kolme ivf-hoidoissa ollutta. Tällaiset palstat ovat tärkeitä, moni saa varmasti tietoa ja tukea näiden kautta :)

Hei! Ja tervetuloa joukkoon. Vastaan lyhyesti, että tällä hetkellä OYSissä tekevät helmi-maaliskuun listoja, jonne hujakoille mekin sitten päästään. En tiedä ollaanko jotenkin nopeutetussa jonossa, koska lääkärit on pariin otteeseen puhuneet että endometrioosi on niin paha, että hoitoihin kiireesti tms.

Oletteko jo käyneet ekan käynnin julkisella? Siitä se sitten lähtee etenemään se jinoon pääsy, kun tutkimukset on tehty. Toivotaan ettei sulla/teillä selviä mitään viivyttäviä tekijöitä, kuten itsellä oli viime syksynä esim. kilpirauhasen vajaatoiminta (raskauden jälkeen), johon sitten piti saada arvot kuntoon ennen PASseja.

Tsemppiä matkaan, kaikille!

Siiri, jos lääkäri on määrännyt sinulle ab-kuurin, niin minä ehkä sinuna aloittaisin. On tuo crp kuitenkin koholla. Mutta jos lääkäri on eritoten maininnut että aloita jos vointi huononee, niin sit voit kuulostella vointiasi.

Minulle ainakin sanottiin ensimmäisestä ivf:stä että se on ns kokeilukierros että nähdään miten kroppa reagoi. Sit ollaan viisaampia seuraavalla kierroksella jos sinne tarvii mennä. Toivotaan että tämä yksi olisi nyt se the alkio

Takaisin