IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin näytillä ja kuten olin ajatellutkin niin jotain outoa oli tapahtunut kun tunsin kipua. Istukka on ilmeisesti vähän irronnut, verta ei ole tullut ulosasti. Lapsi on kaivautunut pakoon syvälle. Tarkkailua, tarkkailua, lepoa, lepoa..mikään ei näytä pahalta sikiön voinnissa, mutta se on menoa jos istukka pahemmin repeää:paleViimeksi oli istukassa muuta vikaa, sellaisia nesteonkaloita ja oltiin tarkkailussa koko ajan..huoh..huolet ei kyllä pääty koskaan

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääset loppuun saakka tai ainakin niille viikoille, että pieni voi jo selvitä kohdun ulkopuolella. Huolet on ikuisia, mutta voimia sinulle ihan hirveän paljon tuossa vaikeassa tilanteessa :Heartred

Aikamoisen säikäytyksen koit, huhhuh... mutta niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Ei varmasti helppo tilanne henkisesti, hurjasti voimia! :Heartpink

Kävin näytillä ja kuten olin ajatellutkin niin jotain outoa oli tapahtunut kun tunsin kipua. Istukka on ilmeisesti vähän irronnut, verta ei ole tullut ulosasti. Lapsi on kaivautunut pakoon syvälle. Tarkkailua, tarkkailua, lepoa, lepoa..mikään ei näytä pahalta sikiön voinnissa, mutta se on menoa jos istukka pahemmin repeää:paleViimeksi oli istukassa muuta vikaa, sellaisia nesteonkaloita ja oltiin tarkkailussa koko ajan..huoh..huolet ei kyllä pääty koskaan

Hyvä, että kävit näytillä. Toivottavasti lepo auttaa ja saatte pikkasen terveenä käsivarsille <3
Kyllä tää on koko matkan aika hurjaa huolta...hoidot ja sitten itse raskauskin vielä... Tsemppiä jaksamiseen!

Onneksi selvisit säikähdyksellä! Kyllä hän siellä nyt pärjää kun tiedätte seurailla tilannetta ja voit käydä tiuhaan tarkistamassa tilannetta.

Oma napa kävi tosiaan tänään rakenneultrassa ja potra tylleröinen siellä köllötteli. :dummy1:

Tänne on sitten lopulta niin lyhyt mutta pitkä matka... toivonsäteitä ja kärsivällisyyttä kaikille!

Alli, paljon voimia täältäkin! Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti ja saatte teidän sisukkaan pienen turvallisesti syliin asti :Heartred

Onneksi selvisit säikähdyksellä! Kyllä hän siellä nyt pärjää kun tiedätte seurailla tilannetta ja voit käydä tiuhaan tarkistamassa tilannetta.

Oma napa kävi tosiaan tänään rakenneultrassa ja potra tylleröinen siellä köllötteli. :dummy1:

Tänne on sitten lopulta niin lyhyt mutta pitkä matka... toivonsäteitä ja kärsivällisyyttä kaikille!

Onko rakenne nyt se viimeinen? Ilmeisesti kun tytön sai tietää. Onnea sinullekin loppuodotukseen!

Kiitos kaikille muillekin tsempeistä, niitä välillä tarvitaan. Yksi tuttu sanoi että ”on mullakin ollut keskenmenoja, mutta sitten pitää odottaa kuukausi ja uutta tuloille” Niin..noh, taidatte kaikki tajuta miltä tuntuu tuollaiset jutut

Onko rakenne nyt se viimeinen? Ilmeisesti kun tytön sai tietää. Onnea sinullekin loppuodotukseen!

Kiitos kaikille muillekin tsempeistä, niitä välillä tarvitaan. Yksi tuttu sanoi että ”on mullakin ollut keskenmenoja, mutta sitten pitää odottaa kuukausi ja uutta tuloille” Niin..noh, taidatte kaikki tajuta miltä tuntuu tuollaiset jutut

Tuollaiset kommentit on kyllä niin ärsyttäviä... Olen myös kuullut esim., että miksi joku ei tähtäisi laskettua aikaa kesäkuukausille, kun silloin saa maksimoitua perheen yhdessäolon kun on kesälomatkin. :banghead:

Rakenneultra on viimeinen yleinen ultra, jonka saa ilmaiseksi.

Toivottavasti nyt pystyt nauttimaan raskaudestasi ja kaikki menisi hyvin loppuun asti!

Punktio ja toinen ivf nyt ohi. Folleja taas hurja määrä, vajaa 20 munista saatiin. Huomenna pitäis olla tietoa, montako hedelmöittynytt. Ekassa ivf:ssä luvut oli melkolailla samat, joten toiveita elättelemme, että myös pakkaseen saataisiin sama määrä kuin viimeksi.

Punktio ja toinen ivf nyt ohi. Folleja taas hurja määrä, vajaa 20 munista saatiin. Huomenna pitäis olla tietoa, montako hedelmöittynytt. Ekassa ivf:ssä luvut oli melkolailla samat, joten toiveita elättelemme, että myös pakkaseen saataisiin sama määrä kuin viimeksi.

Mahtava saalis! Kuinka monta alkiota saitte ekassa ivf-hoidossa?

Olikohan 12 hedelmöittynyttä mutta niitä tippui vielä matkan varrella niin, että lopulta vain 2 saatiin blastoiksi ja siirtoihin. Toisesta niistä raskauduinkin, mutta km viikolla 6+ kaksi kuukautta sitten. Nyt siis pakkanen oli jo tyhjä ja toinen ivf-kierros menossa.

@PelokasAlli hui, mikä tilanne. Tsemppiä sinne! Toivottavasti kaikki etenee hyvin.

@Ilona-H onnea tyttölupauksesta :) Minua liikutti jotenkin paljon, ihan kyyneliin asti, ajatus "tänne on sitten lopulta niin lyhyt, mutta pitkä matka". Jotenkin se osui nyt johonkin oikeana paikkaan. Kukaan ei tiedä, kuinka pitkä matka on, ja mikä on määränpää. Kaipuu omaa lasta kohtaan on suuri, ja muiden vertaisten kokemukset voimaannuttavat.

Ikäviä kommentit, "eikun uutta vaan yrittämään" keskenmenon jälkeen, tai tiettyyn syntymäaikaan tähtääminen. Omalle kohdalle saa toki mielestäni sanoa tuollaista, ja tähdätä vaikka mihin ajankohtaan, sisarusten ikäeroon, lasten määrään tai jopa sukupuoleen. Mutta voisi miettiä, kannattaako muille sellaisia sanoa.

Mukava päästä tänne palstalle mukaan. Tuntuu välillä niin yksinäiseltä. Täältä saa vertaistukea. Ja paljon tärkeää tietoa hoidoista! Asioita, joita en ymmärtäisi lääkärin kanssa vain puhuessa, niissä tilanteissa saattaa mennä niin paljon ohi.

Hei kaikille!

Ihanaa, että tällainen keskustelu sivusto on keksitty. Olen jonkin aikaa seurannut mielenkiinnolla keskusteluitanne sivusta, nyt päätin liittyä mukaan. Olemme molemmat mieheni kanssa 32-vuotiaita ja olemme julkisella hoidoissa. Aloitimme yrittämisen keväällä 2017 ja hoidot aloitettiin syksyllä 2018 inseminaatioilla joista yksikään ei onnistunut. Ensimmäinen IVF tehtiin viime vuonna joulukuussa, munasoluja tuli 7 joista kaikki olivat kypsiä, mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Tästä syystä tämän vuoden syksyllä tehtiin ICSI, munasoluja tuli 4, joista kolme oli kypsiä, näistä yksi siirrettiin tuoresiirtona 3.päivän ikäisenä, tästä tuli plussa, mutta valitettavasti päättyi keskenmenoon rv 7. Nyt odotellaan menkkoja alkavaksi niin saisi ilmoittautua ensimmäiseen luonnolliseen PAS:siin.

Osaako joku sanoa, että miksi tehdään PAS luonnolliseen kiertoon vaikka kuukautiskierto vaihtelee 23-32 päivään. Ovulaatiota olen testannut välillä ja saanut sen kiinni. Miten siirtopäivä määräytyy ovisplussan jälkeen?

Tervetuloa Angel88! Teilläkin jo pitkä matka takana, mutta yksi alkanut raskaushan antaa paljon toivoa. Mulle tehtiin PAS luonnonkiertoon, mutta se ovis on kyllä tärkeä bongata - suosittelen tekemään Clearbluen ovulaatiotestin sekä aamulla että illalla, vaikka jossain neuvotaan että kerran päivässä riittää.. toki jos mahdollisia päiviä on paljon niin tulee kalliiksi. Mä tiesin aika tarkkaan ovispäivän mutta aloitin silti pari päivää ennen halpistesteillä, ja kun siinä alkoi viiva tummentua niin siirryin Clearbluihin.

Siirtopäivä määräytyi niin että ovisplussaa seuraava päivä laskettiin ovulaatioksi, ja siitä +5 päivää oli 5-päiväisen blastoa siirto. Eli mulla oli ovisplussa la ja siirto seuraava pe.

Kiitos viestistäsi ja neuvoista Ilona H.

Kovasti onnea matkaan zinnia, toivottavasti tämä toinen ivf kierros tuo toivotun lopputuloksen :).

Onko se niin, että jos ovisplussa on ma tai ti niin ei voi päästä PAS-siirtoon? Mistä mä tiedän, että milloin mun alkiot on pakastettu, kun aikanaan tuoresiirto oli to ja la sieltä tuli viesti jostain taulukosta jossa luki 5-6 niin siinä alla luki 2. Niin tarkoittaako se sitä että ne on pakastettu 5 päivän ikäisenä vai miten?

Anteeksi näitä tyhmiä kysymyksiä mut oon aivan pihalla vielä tästä PAS hoidosta kun tämä on eka kerta.

Kiitos viestistäsi ja neuvoista Ilona H.

Kovasti onnea matkaan zinnia, toivottavasti tämä toinen ivf kierros tuo toivotun lopputuloksen :).

Onko se niin, että jos ovisplussa on ma tai ti niin ei voi päästä PAS-siirtoon? Mistä mä tiedän, että milloin mun alkiot on pakastettu, kun aikanaan tuoresiirto oli to ja la sieltä tuli viesti jostain taulukosta jossa luki 5-6 niin siinä alla luki 2. Niin tarkoittaako se sitä että ne on pakastettu 5 päivän ikäisenä vai miten?

Anteeksi näitä tyhmiä kysymyksiä mut oon aivan pihalla vielä tästä PAS hoidosta kun tämä on eka kerta.

Tervetuloa joukkoon! :hello Ei ole tyhmiä kysymyksiä! Jos joku askarruttaa, niin tänne vaan ja sat varmasti hyviä neuvoja.
Mutta tietysti hyvä on pitää mielessä että jokaisen meidän hoitopolku ja tilanne on erilaiset ja omannäköisensä.

Kuulostaa siltä, että teillä on paljon avoimia kysymyksiä. Kannattaa laittaa asiasta viestiä/pyytää konsultaatiota tai kirjatkaa kaikki kysymyksenne johonkin (en tiedä miten julkisella toimitaan, kun olen ollut vain yksityisellä). Mutta varmistakaa aikataulua etukäteen, jotta teille on selvää, missä aikataulussa liikuntaan, heti, kun ovisplussa tulee.
Samaa mieltä muiden kanssa täällä, että hanki clearbluen ovistestit, se on luotettava. Tsemppiä!

Edit: Apua, lääkäri just soitti ja kerto, että meillä on vielä alkioita hengissä :bounce Huomenna pitäs olla blaston siirto, jos alkioita on vielä hengissä... kylläpä jännittää!

Cherryred kiitos vastauksestasi ja neuvoista, täytyy ottaa yhteyttä polille.

Laitoinkin tilauksen jo netissä Clearbluen ovistesteistä kun ne taitaa ne luotettavimmat olla.

Cherryred kovasti tsemppiä siirtoon ja plussatuulia sinulle :smiley-bounce013

Takaisin