IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi nabbs, tsemppiä uuteen yritykseen. Tuohan näissä asioissa on juuri se vaikea asia, että ei tiedä milloin se tärppi käy. Muillekkin negan saaneille tsemppiä ja haleja.

Kannalle pidän peukkuja, että kaikki hyvin! Milloin sulla on se ultra? Mulla on huomenna ja jännittää niin pirusti...

Kaikille piinailijoille plussia!!

Voi nabbs, tsemppiä uuteen yritykseen. Tuohan näissä asioissa on juuri se vaikea asia, että ei tiedä milloin se tärppi käy. Muillekkin negan saaneille tsemppiä ja haleja.

Kannalle pidän peukkuja, että kaikki hyvin! Milloin sulla on se ultra? Mulla on huomenna ja jännittää niin pirusti...

Kaikille piinailijoille plussia!!

Ensi tiistaina on ultra. Jännittää myös tosi kovaa, mitä siellä näkyy juuri näiden vuotojen vuoksi. :pale Tsemppiä ultraan, tule tänne kertomaan miten siellä meni! :):Heartred

Kanna tuo vuotelu on niin kamalaa! Jos mieltä yhtään lohduttaa, itse olen vuodellut myös vähän väliä. Syytä ei ikinä löydetty. Juuri juttelin ystävän kanssa, joka vuoteli myös koko alkuraskauden, nyt viikolla 35. Hänelläkin oli "lyhyt lapsettomuus" kun kaksi vuotta yrittivät. Sekin riitti siihen, että kyllä hänkin oli aivan paniikissa niistä vuodoista. Toiv se ultra helpottaa. Minulle hoitaja silloin sanoi, että jos verta vuotaa keskenmenon vuoksi, sitä tulee kunnolla kipujen kanssa. Jos vuotelee välillä, niin syytä huoleen ei ole. Tsemppiä!

Huskymama uskallusta ultraan, hyvin se menee!

Kanna tuo vuotelu on niin kamalaa! Jos mieltä yhtään lohduttaa, itse olen vuodellut myös vähän väliä. Syytä ei ikinä löydetty. Juuri juttelin ystävän kanssa, joka vuoteli myös koko alkuraskauden, nyt viikolla 35. Hänelläkin oli "lyhyt lapsettomuus" kun kaksi vuotta yrittivät. Sekin riitti siihen, että kyllä hänkin oli aivan paniikissa niistä vuodoista. Toiv se ultra helpottaa. Minulle hoitaja silloin sanoi, että jos verta vuotaa keskenmenon vuoksi, sitä tulee kunnolla kipujen kanssa. Jos vuotelee välillä, niin syytä huoleen ei ole. Tsemppiä!

Huskymama uskallusta ultraan, hyvin se menee!

Kiitos tsemppaavista sanoista! :Heartred Samaa sanoivat klinikalta, että luultavasti kaikki on ok, koska olen täysin kivuton. Vuoto on myös tyrehtynyt. Pääsen kuitenkin verikokeeseen tarkistamaan HCG:n, sain ajan jo parin tunnin päähän. Onko kenelläkään kokemusta kuinka nopeasti HUSissa noista saa tuloksia?

Kiitos tsemppaavista sanoista! :Heartred Samaa sanoivat klinikalta, että luultavasti kaikki on ok, koska olen täysin kivuton. Vuoto on myös tyrehtynyt. Pääsen kuitenkin verikokeeseen tarkistamaan HCG:n, sain ajan jo parin tunnin päähän. Onko kenelläkään kokemusta kuinka nopeasti HUSissa noista saa tuloksia?

Mulla tuli joskus n.vuorokaudessa. Nyt koronan aikaan kenties.. toivottavasti pika pikaa! Ihanaa, että ottivat sut mittaukseen!

Mulla tuli joskus n.vuorokaudessa. Nyt koronan aikaan kenties.. toivottavasti pika pikaa! Ihanaa, että ottivat sut mittaukseen!

Kuulemma tulokset ovat tänään valmiit parin tunnin sisällä, mutta Naistenklinikasta riippuu saako niitä tänään vai huomenna tietää.

Vitsi kuinka minua jännittää. Vuotoa taas tuli, kun kävelin labraan. Täytyy hehkuttaa, että julkisellakin saa nopeaa palvelua. Klo 9 laitoin Omapolulle viestiä, että taas tiputtelee ja 3h myöhemmin olin jo labrassa. :gen053

Huh, terveisiä Naistenklinikan osastolta. Tuoresiirron jälkeen olo romahti ja tulin eilen päivystykseen josta ottivat mut osastolle. Mulla on hyperstimulaatio, tänään luultavasti laitetaan dreenit ottamaan nesteitä pois. Toivon että pääsisi viikonlopuksi kotiin. Nyt vaan jännittää miten meidän alkion käy kun on pumpattu täyteen särkylääkkeitä ja kaikkea muuta. Olo on ollut kaikkea muuta kuin hyvä.

Huomenna pitäisi tietää pärjäsikö meidän toinen alkio blastoksi ja pakastukseen.

Huh, terveisiä Naistenklinikan osastolta. Tuoresiirron jälkeen olo romahti ja tulin eilen päivystykseen josta ottivat mut osastolle. Mulla on hyperstimulaatio, tänään luultavasti laitetaan dreenit ottamaan nesteitä pois. Toivon että pääsisi viikonlopuksi kotiin. Nyt vaan jännittää miten meidän alkion käy kun on pumpattu täyteen särkylääkkeitä ja kaikkea muuta. Olo on ollut kaikkea muuta kuin hyvä.

Huomenna pitäisi tietää pärjäsikö meidän toinen alkio blastoksi ja pakastukseen.

Huhhuh, tsemppiä! :Heartred

Tsemppiä! Onneksi olet nyt todennäköisesti hyvissä käsissä ja toivottavasti olo lähtee paranemaan pikaisesti!

Kuulemma tulokset ovat tänään valmiit parin tunnin sisällä, mutta Naistenklinikasta riippuu saako niitä tänään vai huomenna tietää.

Vitsi kuinka minua jännittää. Vuotoa taas tuli, kun kävelin labraan. Täytyy hehkuttaa, että julkisellakin saa nopeaa palvelua. Klo 9 laitoin Omapolulle viestiä, että taas tiputtelee ja 3h myöhemmin olin jo labrassa. :gen053

Toivotaan parasta! :smiley-angelic001

Maanantaina oli punktio. Meni hyvin ja saatiin 8 solua joista 8 kypsää ja 6 hedelmöittynyt. Huomenna pitäisi olla siirto. Sain kyllä ihan pitkän ajan keskustella biologin kanssa ja olisivat voineet joustaa siirrossa perjantaille. Olin vaan juuri tullut toimenpiteestä ja olin ihan pöllyissä + kun puoliso ei saanut olla mukana tilanteessa niin en sitten muuttanut suunnitelmaa. Mutta oli tosi positiivista että sai keskustella.

Nyt vaan on vähän jännää kun mulla alkoi maanantaina illalla todella huonovointi joka jatkuu edelleen. Paineet tosi korkealla, huimaa, heikottaa ja nyt tässä oottelen klinikan ohjeistusta että pitääkö lähteä näytille.

Pupsis hurjaa! Toivottavasti pääset kotiin pian. Mistäs sitä tietää, jos tämä lääkecocktail auttaisi pientä pysymään kyydissä..joskus tuntuu että kun kaikki menee pieleen niin silloin onnistaa..

Pupsis ja KittyKitty toivottavasti punktion jälkeiset olot kohenee nopeasti!

nabss harmillinen käänne, jos jäi vain kiinnittymisyritykseksi. :Heartred Mulla myös neljäs siirto seuraavaksi edessä, toivottavasti ensi kuussa. Ja samanmoisia tunteita, eli pelottaa, onko edessä vain pettymyksiä.

Kanna toivottavasti saat verikokeen tuloksen pian!

Ja onko tuo aspiriini siis ihan sitä apteekin käsikauppatavaraa? Itse olen ollut niin kammoinen piinapäivinä käyttämään edes panadolia että olen hampaat irvessä kärsinyt päänsäryistä:hilarious:

Aspirin/Disperin/Primaspan alkionsiirron tukena on vissiin vähän kiistanalainen asia. Mulla oli tuoresiirrossa Disperin lääkärin määräyksestä. Aloitin sen siirtopäivänä ja lopetin negatiivisen raskaustestin tehtyäni. Jos r-testi olisi näyttänyt plussaa, olisin jatkanut Disperiniä pidempään, sillä lääkärin mukaan se vähentää keskenmenon riskiä.

Luget ja Lutinukset sisältää keltarauhashormonia, mut istukkahormonia sisältävät valmisteet näyttää väärää positiivista (koska kropassa on silloin valmisteesta hormonit, joihin r-testi reagoi). Ja näitä istukkahormonivalmisteita on Ovitrelle ja Pregnyl.

Mut ei tosiaan Luget ja Lutinukset vaikuta testiin eli ehkäpä? En kyl oo niin tutustunut ovistestillä testaamiseen, että miten ja milloin siitä saa plussan jos raskaana :angelic:

Edit. Ja aika selkeät viivat, ennemmin mun mielestä noi on tavallisen paksuiset viivat. Harvalle ees tulee niitä leffaviivoja.

Juu Ovitrelle ja ja Pregnyl on ne jotka näkyy raskaustestissä. Gonapeptylin taas pitäis näkyä ovistestissä, vaikka raskaustestissä se ei näykään.

Maanantaina oli punktio. Meni hyvin ja saatiin 8 solua joista 8 kypsää ja 6 hedelmöittynyt. Huomenna pitäisi olla siirto. Sain kyllä ihan pitkän ajan keskustella biologin kanssa ja olisivat voineet joustaa siirrossa perjantaille. Olin vaan juuri tullut toimenpiteestä ja olin ihan pöllyissä + kun puoliso ei saanut olla mukana tilanteessa niin en sitten muuttanut suunnitelmaa. Mutta oli tosi positiivista että sai keskustella.

Nyt vaan on vähän jännää kun mulla alkoi maanantaina illalla todella huonovointi joka jatkuu edelleen. Paineet tosi korkealla, huimaa, heikottaa ja nyt tässä oottelen klinikan ohjeistusta että pitääkö lähteä näytille.

Todella hyvä saalis jos 6 hedelmöittyi :)

Heippa kaikille! Oon ollu hetken pois täältä ja nyt vihdoin pääsimme kunnalliseen hoitoon. Nyt suihkeet käytössä ja ens viikolla piikitys toivon mukaan. Haluisinki kysellä että mitä te ootte sanonut töissä kun joutuu käydä lääkärissä? Itellä alko just uusi työpaikka ja pelkään että sopimusta ei jatketa kun paljon tulossa poissa oloja..

Heippa kaikille! Oon ollu hetken pois täältä ja nyt vihdoin pääsimme kunnalliseen hoitoon. Nyt suihkeet käytössä ja ens viikolla piikitys toivon mukaan. Haluisinki kysellä että mitä te ootte sanonut töissä kun joutuu käydä lääkärissä? Itellä alko just uusi työpaikka ja pelkään että sopimusta ei jatketa kun paljon tulossa poissa oloja..

Mulla oli vähän sama tilanne. Harmitti kun joutu huijaamaan milloin mitäkin. Meillä saa olla omalla ilmoituksella poissa 3 päivää, mutta silti. Milloin olin tikkien poistossa, milloin hammaslääkärissä. Joskus koko päivän kipeänä. Näistä ei pitäisi joutua valehtelemaan!!!!

Noniin. Verenpaineet liian korkea ja siirtoa nyt tai myöhemmin ei tehdä ennen kuin ne on kurissa. Harmittaa lähinnä sillä että tätä ei ole kukaan keksinyt seurata aiemmin vaikka mun olo on ollut pitkin matkaa aika huono. Hyvä toki että tässä vaiheessa jnejnejne mutta harmittaa niin paljon ettei päästä tuoresiirtoon ja jatkosta ei nyt ole mitään tietoa.

On sulla Pupsis ollut melkoinen tilanne, mutta onneksi nyt helpottanut. Tsemppiä Siiri hoitoihin. Mä oon yleensä sanonut töissä, että on meno. Muut ei ole kysellyt. Meillä sinänsä helppo, kun voi aika vapaasti olla pois jos on tehnyt esim. ylitöitä, niinkuin itse olen tehnyt.

KittyKitty, toivottavasti ne saadaan pian kuriin ja pääsette jatkamaan!

Minä kävin juuri ekassa ultrassa. Kaikki näytti täysin normaalilta ja vastasi viikkoja:Heartred Siellä pieni sydän pumppasi niin mahottomasti, uskomaton kokemus!

Taidan nyt siirtyä muualle kirjoittelemaan, mutta käyn kyllä varmasti lukemassa teidän kuulumisia. Tsemppiä ja haleja ihan jokaiselle!

Takaisin