IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta, testi tehty ja se on positiivinen. Nyt ollaan yhden askeleen lähempänä unelmaa, mutta niin moni asia voi mennä vielä pieleen. Mulla on ihan pöllämystynyt olo, ihan kuin joku olis kumauttanut kapulalla päähän.

Onnea Nupo80:hug007 mä olin ihan varma että sulle tulee positiivinen testi kaiken sen perusteella miten kuvailit sun oloa puhumattakaan niistä ovulaatiotestin viivoista!

Onnea Nupo80:hug007 mä olin ihan varma että sulle tulee positiivinen testi kaiken sen perusteella miten kuvailit sun oloa puhumattakaan niistä ovulaatiotestin viivoista!

Mikä tossa ovulaatiotestissä on niinkun se juttu? Miksi sen kanssa pystyy testaamaan?

Mikä tossa ovulaatiotestissä on niinkun se juttu? Miksi sen kanssa pystyy testaamaan?

Luulisin, että HCG ja LH hyvin samankaltainen rakenne on syynä. Osittain identtiset. Ovulaatiotesti mittaa LH ja estrogeenin pitoisuutta. Ovulaatiotesti ei niin herkästi näytä raskaana plussaa kuin oikea raskaustesti.

Mulla esimerkiksi näytti ovulaatiotesti noin kahta viivaa ennen positiivista raskaustestiä, aiemmin ei ole loppukierrosta näkynyt toista viivaa ainakaan mitenkään selkeästi.

Tuolla positiivinen vai negatiivinen keskustelussa on ihan valtavasti puhetta testeistä. Omalla kohdallani sain kyllä monta vuorokautta aikaisemmin jo ovulaatiotestiin kaksi viivaa.( siinäkin herkkyys oli 25) Tosin noihin normaaleihin (25) raskaustesteihin sain myös todella vahvat viivat tiistaista alkaen, niihin paljon parjattuihin rfsu:n testeihinkin. Eli ihan samanlaista tulosta näytti molemmat yhtä montaa päivää ennen testipäivää.

Sitten toiset ei saa normaalisti edenneissä raskauksista kuin ihan hailuraa viivaa. Kuinkahan valtava se normaalin hormonimäärän kehys on, kun tulokset on niin erinnäköisiä.

Raskaushormoni on pienellä lisällä sama kuin lh-hormoni. Ovulastiotesti mittaa lh-hormonia ja reagoi siis molempiin hormoneihin. Raskaustesti mittaa tuota "lisäosaa", eikä reagoi siten lh-hormoniin.
Jos oikein ymmärrän niin samalla herkkyydellä olevat eri testit reagiivat samaan tapaan tiettyyn määrään raskaushormonia. Ovulaatiotestin huono puoli on vain se, että haamua se voi näyttää milloin vain pienistä lh-hormonimääristä johtuen. Ja plussaa hassuihinkin aikoihin mikäli kierto on jotenkin sekaisin. Ovulaatiotestiä voi käyttää siis rasksustestinä pienellä varauksella, kunhan ymmärtää sen toiminnan logiikkaa.

Tuolla positiivinen vai negatiivinen keskustelussa on ihan valtavasti puhetta testeistä. Omalla kohdallani sain kyllä monta vuorokautta aikaisemmin jo ovulaatiotestiin kaksi viivaa.( siinäkin herkkyys oli 25) Tosin noihin normaaleihin (25) raskaustesteihin sain myös todella vahvat viivat tiistaista alkaen, niihin paljon parjattuihin rfsu:n testeihinkin. Eli ihan samanlaista tulosta näytti molemmat yhtä montaa päivää ennen testipäivää.

Sitten toiset ei saa normaalisti edenneissä raskauksista kuin ihan hailuraa viivaa. Kuinkahan valtava se normaalin hormonimäärän kehys on, kun tulokset on niin erinnäköisiä.

Kuinka pitkä aika sulla oli punktiosta silloin tiistaina? Ihan mielenkiinnosta kyselen. :) Testasitko raskaustestillä jo aikaisemminkin?

Viitteet normaalille hcg:lle on kyl tosi suuret. Mulla nousi hitaammin, se näkyi verikokeissa ja varhaisissa testeissäkin. Mutta silti normaali raskaus ollut tähän mennessä :) valtavasti onnea Nupo80! ❤️

Anteeksi jos tämä ei tänne kuulu mutta en löydä mistään muualta oikein tietoa. Mietin milloinhan tässä tulisi odottaa kuukautisia keskenmenon jälkeen? Tiedän että voi kierto heittää rajustikin mutta ajattelisin ettei kovin paljoa kun km tapahtui niin varhain ja menkat tulevat säännöllisesti. Kuvailen tilanteeni jos joku osaisi sanoa juuta tai jaata asiaan liittyen.

Eli 18.9 mulla oli ensimmäiset merkit alkavasta verenvuodosta tiputteluvuodon alkaessa seuraavana päivänä. Myös positiivinen testi tuli tuolloin 19.9. 20.9-25.9 oli vuodot vaihdellen suhteellisen runsaasta täysin vuodottomaan hetkeen, ei mitään kipuja km liittyen. 21.9 vahva positiivinen testi ja 22.9 hcg 175. 24.9 oli hcg tippunut jo rajusti ollen vain reilu 40. Tästä viikko niin hcg 1. Ovulaatiotesteillä kokeilin saada ovulaatiota kiinni ja olin bongaavinani sen 3.-4.11 jonka jälkeen toinen viiva haalistui pois kokonaan. Lämmöt olleet tästä lähtien korkealla 37-38 asteen välillä. Kuukautismaisia kipuja ollut nyt useamman päivän ajan mutta vuotoa ei näy. Yleensä mulla tulee eka vuoto ja sit vasta kivut ym muut oireet kuukautisiin liittyen. Eilen tein varmuudeksi raskaustestin joka negatiivinen.

En usko että raskautuisin mukamas luomusti tässä km jälkeen ennen ensimmäistä pas-siirtoa. Mutta nuo lämmöt olleet ihmeen pitkään jo koholla joka viittaisi mulla luteaalivaiheeseen. Kuumeinen/kipeä olo mulla ei kuitenkaan ole. Onko mulla kuitenkin kroppa niin sekasin vaan nyt? Miten km jälkeen uusi kierto lasketaan; ekasta vuotopäivästä vai kun hcg poistunut? Auttakaa tyhmää ja hämmentynyttä:oops:

Kiitos ja anteeksi!

Anteeksi jos tämä ei tänne kuulu mutta en löydä mistään muualta oikein tietoa. Mietin milloinhan tässä tulisi odottaa kuukautisia keskenmenon jälkeen? Tiedän että voi kierto heittää rajustikin mutta ajattelisin ettei kovin paljoa kun km tapahtui niin varhain ja menkat tulevat säännöllisesti. Kuvailen tilanteeni jos joku osaisi sanoa juuta tai jaata asiaan liittyen.

Eli 18.9 mulla oli ensimmäiset merkit alkavasta verenvuodosta tiputteluvuodon alkaessa seuraavana päivänä. Myös positiivinen testi tuli tuolloin 19.9. 20.9-25.9 oli vuodot vaihdellen suhteellisen runsaasta täysin vuodottomaan hetkeen, ei mitään kipuja km liittyen. 21.9 vahva positiivinen testi ja 22.9 hcg 175. 24.9 oli hcg tippunut jo rajusti ollen vain reilu 40. Tästä viikko niin hcg 1. Ovulaatiotesteillä kokeilin saada ovulaatiota kiinni ja olin bongaavinani sen 3.-4.11 jonka jälkeen toinen viiva haalistui pois kokonaan. Lämmöt olleet tästä lähtien korkealla 37-38 asteen välillä. Kuukautismaisia kipuja ollut nyt useamman päivän ajan mutta vuotoa ei näy. Yleensä mulla tulee eka vuoto ja sit vasta kivut ym muut oireet kuukautisiin liittyen. Eilen tein varmuudeksi raskaustestin joka negatiivinen.

En usko että raskautuisin mukamas luomusti tässä km jälkeen ennen ensimmäistä pas-siirtoa. Mutta nuo lämmöt olleet ihmeen pitkään jo koholla joka viittaisi mulla luteaalivaiheeseen. Kuumeinen/kipeä olo mulla ei kuitenkaan ole. Onko mulla kuitenkin kroppa niin sekasin vaan nyt? Miten km jälkeen uusi kierto lasketaan; ekasta vuotopäivästä vai kun hcg poistunut? Auttakaa tyhmää ja hämmentynyttä:oops:

Kiitos ja anteeksi!

Mulla vuoto alkoi viikoilla 6+3 syyskuun puolivälissä ja ultrassa pari päivää vuodon alkamisen jälkeen kohtu oli jo tyhjentynyt, vuoto loppui viikossa. Mulla oli hyvin menkkamainen olo pari viikkoa myöhemmin syys-lokakuun vaihteessa (ja ilman raskautta siinä olisikin pitänyt olla kuukautiset). Sain vahvat viivat ovistesteihin lokakuun puolivälissä eli "ajallaan" ja luulisin, että mulla uusi kierto alkaa nyt lokakuun loppupäivinä. Mulla siis näyttäis siltä, että kierto palasi siihen samaan, missä se oli ennen raskauttakin.

Mulla vuoto alkoi viikoilla 6+3 syyskuun puolivälissä ja ultrassa pari päivää vuodon alkamisen jälkeen kohtu oli jo tyhjentynyt, vuoto loppui viikossa. Mulla oli hyvin menkkamainen olo pari viikkoa myöhemmin syys-lokakuun vaihteessa (ja ilman raskautta siinä olisikin pitänyt olla kuukautiset). Sain vahvat viivat ovistesteihin lokakuun puolivälissä eli "ajallaan" ja luulisin, että mulla uusi kierto alkaa nyt lokakuun loppupäivinä. Mulla siis näyttäis siltä, että kierto palasi siihen samaan, missä se oli ennen raskauttakin.

Kiitos Zinnia vastauksesta. Mua vaan mietityttää toi että mulla ovulaatio bongattu kuitenkin jo alkukuusta ja siten vuodon olisi luullut jo alkavan. Ei taida muu auttaa kun odotella joka kovin vaikeaa kun odottaa jo malttamattomana pas-siirtoa ja toivoo ettei se kariudu ainakaan siksi että siirtoajankohta venyisi joulunpyhille:sorry:

Meegu kierto saattaa mennä vähän sekaisin kmstä ja lähes aina odotetaan yksi kierto ennenkuin hoidot aloitetaan uudelleen km jälkeen. Lisäksi just seurataan tuota hcg laskua joka voi myös pidentää hoidon alkua jos ei laske hyvin. Sulla onneksi on laskenut se alle viiden joten uusi kierto voi alkaa. Luomusti tietenkin voi tapahtua mitä vaan ihmeellisiäkin asioita joten jos km vuodon loppumisen jälkeen kierto pidempi kuin normaalisti niin testaisin kyllä.

Itse kahden km ja yhden kemiallisen jälkeen lohduttauduin sillä, että noin 65% raskautuu uudelleen melko pian ja antaa sillä tavalla toivoa tulevaisuuteen. Kemiallisen jälkeen raskauduin seuraavasta kierrosta. Hoitaja sanoi sillon, että joskus jokin pienikin yritys auttaa seuraavaa alkiota ja luo hyvät olosuhteet. Kuulemma usein on käynyt näin.

Hei, Olen lukenut keskusteluja jo pitkään ja tämä on ihana foorumi. Ihana yhteishenki ja toisten tsemppaus.
Tänään II IVF:n ensimmäisestä PASista alkoi vuoto joten taas iso itsensä kasaaminen ja ihan jo mietityttää että miten pääsen huomenna töihin.
Pakkasessa yksi blasto odottaa.
Olisin kysellyt hyvää ja asiallista adoptio-keskustelupalstaa. Tietääkö kukaan? Tottakai kaikki kortit ensin käännetään. Jotenkin haluan miettiä adoptio vaihtoehtoa tässä samalla ettei olisi niin suuret odotukset ja paineet näissä hoidoissa.

Hello :happy:
Heinä elokuun vaihteessa laittelin viestiä 1ivf tuoresiirron negasta. Tuolloin jäi 1 pakkaseen joka ei tuottanut tulosta.
Kerkesin pyöräyttää 2ivf heti perään samoin tuloksin.
6 kypsää munasolua, 4 hedelmöityi, 1 tuoresiirto ja vain 1 pakkaseen jäänyt.

Tässä toisen tuoresiirron tulos :smiley-bounce013
20201026_084258.jpg

Takaisin