IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ON: HCG-arvo oli lähes 22 000 IU/l eli sen perusteella kaiken pitäisi varmasti olla ok. Vielä en ole saanut klinikalta yhteydenottoa, mutta näin tuloksen netistä. :hello2

Heippa kaikille! Oon ollu hetken pois täältä ja nyt vihdoin pääsimme kunnalliseen hoitoon. Nyt suihkeet käytössä ja ens viikolla piikitys toivon mukaan. Haluisinki kysellä että mitä te ootte sanonut töissä kun joutuu käydä lääkärissä? Itellä alko just uusi työpaikka ja pelkään että sopimusta ei jatketa kun paljon tulossa poissa oloja..

Jos et halua suoraan kertoa asiasta, niin koita keksiä joku vaaraton, mutta hoitoa vaativa ongelma. Itse käytin tarvittaessa hammasongelmia tekosyynä. Esim. on viisaudenhampaan kanssa ongelmia ja tai jotain hammasta joudutaan korjaamaan enemmän (otetaan esim. muotteja suusta ja tehdään hammas tai sen osa hammasteknikolla) joudut käymään lähiaikoina sen kanssa muutamia kertoja lääkärissä.
Minulla on oikeasti yhden kanssa ongelmia ja aina kun sitä joudutaan fiksaamaan, niin joudon helposti käymään 3 kertaa lääkärissä noin viikon välein (eka todetaan tilanne, toisella kerralla mallinnetaan ja sitten vielä yksi tarkistuskäynti myöhemmin). Sitten välilä hammas muuten vihottelee ja sitä joudutaan viilaamaan tms., jolloin käyn yksittäisiä kertoja lääkärissä.

On tämä palsta kyllä melkoista vuoristorataa. Itse niin voimakkaasti eläydyn kaikkien tunteisiin ja tapahtumiin, sitä ihan vatsassa muljahtaa kun lukee ikävistä käänteistä ja taas vastaavasti sydämessä lehahtaa lämpö, kun jännityksen ja epätoivon jälkeen tulee hyviä uutisia <3

En ole kertonut hoidoista töissä kenellekään, mullakin hyvä tilanne kun työaikapankissa on paljon saldoa, joten olen ottanut ihan vapaapäiviä esim. punktiopäiväksi. Eihän näitä pitäisi joutua salailemaan, mutta itselleni tämä on niin kipeä asia, etten halua sitä vielä kaikkien kanssa puida (etenkin kun tiedän, että vaikka esimies ei saisi, niin se hölöttäisi asiani kaikille, valitettavasti muiden ihmisten asioiden kohdalla käynyt ilmi, että ei osaa pitää suutaan kiinni). Nuo hammasjututhan on sellaisia, että itsellä alkoi taannoin jo epäilyttää ettei esimies usko, kun täysin terveiden hampaiden kanssa jouduin käymään kolme kertaa. Ensin tarkastus ja sitten määrättiin suuhygienistille, joka oli myöhässä eikä saanut tehtyä hammaskiven poistoa loppuun ja tuli vielä toinen kerta, jolla sitten sai homman loppuun. Joka kerta jouduin ottamaan puoli päivää vapaata, koska matkoihin meni niin paljon aikaa eikä olisi ollut enää järkeä lähteä takaisin konttorille. Eli ainakin noihin hammasjuttuihin saa äkkiä monta käyntikertaa naamioitua. Sanoin mä kerran, että tarvitsee käydä pankissa neuvottelussa, kun esimies kysyi mihin tarvin taas vapaata. Mutta onhan se hankalaa, kun pitää sen seitsemän kertaa laukata tutkimuksissa lyhyelle aikavälille.

Meillä kanssa saldoja mitä käyttää ja olen aina vaan sanonut esimiehelle että on pakollinen lääkärikäynti mitä ei saa siirrettyä muuhun ajankohtaan. Eli en ole valehdellut mutta en kerro koko totuutta. Ei ole kysellyt sen enempää.

Onko kenelläkään ollut kortisonia käytössä siirroissa kiinnittymisen tukena? Mulla tulisi se nyt lisälääkkeeksi tähän seuraavaan siirtoon.

Onnea Huskymama ultrakuulumisista ja Kannalle hcg-arvoista! :Heartred Nämä antaa aina toivoa onnistumiseen.

Ja kiitos kaikille sympatiasta eiliseen viestiini, täältä taas noustaan kohti uutta mahdollisuutta. :)

Huomenta, testi tehty ja se on positiivinen. Nyt ollaan yhden askeleen lähempänä unelmaa, mutta niin moni asia voi mennä vielä pieleen. Mulla on ihan pöllämystynyt olo, ihan kuin joku olis kumauttanut kapulalla päähän.

Liitteet

• FB4F359C-517A-4A7B-BE55-D32050432C34.jpeg
    FB4F359C-517A-4A7B-BE55-D32050432C34.jpeg
    21.4 KB · Katsottu: 173
Huomenta, testi tehty ja se on positiivinen. Nyt ollaan yhden askeleen lähempänä unelmaa, mutta niin moni asia voi mennä vielä pieleen. Mulla on ihan pöllämystynyt olo, ihan kuin joku olis kumauttanut kapulalla päähän.

Eikä Nupo80!!!! Mä jotenki arvasin, sun mietteet ja havainnot oli niin samoja kun mun! Se että raskausoireet häviää, tää oli tässä.. Ja samassa järjestyksessä:wink Onnea kauheasti!

Onnea Nupo80! Tiedätkö, mulla oli jotenkin sellainen tunne sun kirjoitusten perusteella, että olisi saattanut onnistua. Plussa on tosi selkeä ainakin, nyt vaan kaikkea hyvää ja koita nauttia raskaudesta! :headphone:

Pakko tulla onnittelemaan täältä puskista! Itse samanikäinen ja oma ivf tänä syksynä päättyi siihen ettei yksikään munasolu hedelmöittynyt. Meidän tie päättyi siihen. Kaikille kovat tsempit ja varsinkin Nupo80❤. Varmaan hiljalleen lakkaan seurailemasta tätä keskustelua kun ei ole omalla kohdalla enää ajankohtainen. Jännästi sitä pitää kuitenkin toivoa yllä joka kuukausi.

:smiley-bounce013 Jee! Aivan mahtaavaa Nupo!
Ei kannattanut heittää vielä kirvestä kaivoon :) Koita myös nauttia tosta plussasta, ettei mene pelkäksi murehtimiseksi. <3
Käytkö ottamassa nyt verikokeen vai miten teidän tie jatkuu?

Kiitos teille kaikille onnitteluista!

Pakko tulla onnittelemaan täältä puskista! Itse samanikäinen ja oma ivf tänä syksynä päättyi siihen ettei yksikään munasolu hedelmöittynyt. Meidän tie päättyi siihen. Kaikille kovat tsempit ja varsinkin Nupo80❤. Varmaan hiljalleen lakkaan seurailemasta tätä keskustelua kun ei ole omalla kohdalla enää ajankohtainen. Jännästi sitä pitää kuitenkin toivoa yllä joka kuukausi.

Voi Maitosuklaa80, olen niin pahoillani teidän tilanteesta! Oliko hoidot sitten kerralla loppu, kun ensimmäinen kerta ei onnistunut? Tunnustan tietämättömyyteni näissä asioissa, voiko hedelmöittymättömyys johtua useammasta eri syystä ja voisiko asiaan vielä löytyä joku ratkaisu ( suluissa muukin kuin lahjasoluhoito)?
:smiley-bounce013 Jee! Aivan mahtaavaa Nupo!
Ei kannattanut heittää vielä kirvestä kaivoon :) Koita myös nauttia tosta plussasta, ettei mene pelkäksi murehtimiseksi. :Heartred
Käytkö ottamassa nyt verikokeen vai miten teidän tie jatkuu?

Kyllä tämä tuntuu edelleen uskomattomalta. Vatsassa on ollut eilisestä alkaen kummaa repivää tunnetta aina välillä, sitten en tiedä liekö luulosairautta, mutta tänään olen tuntenut aamusta asti kuvotusta, joka jatkuu edelleen. En oikein tiedä miten tulisi edetä. Laitoin tiedon positiivisesta testistä HUS:n ja sain sieltä onnitteluviestin ja lisäksi ilmoituksen marraskuun puolen välin kieppeille varatusta varhaisultrasta. Mitään muuta tapaamista, kontrollia, verikoetta tms. ei ole määrätty. Ilmeisesti, jos jotain haluaa niin pitää sitten itse varata jostain ja maksaa. Missä vaiheessa tuollainen verikoe kannattaisi ottaa? Siitä kai näkisi eteneekö homma toivottuun suuntaan? Olen ihan toope, jotenkin koko raskaus on tuntunut näiden vuosien aikana muuttuneen niin kaukaiseksi kangastukseksi, että nyt olen ihan suu auki, mitä mun pitää tehdä ja minne mennä? Ilmeisesti edessä on melkoinen selvittelyurakka, jotta pääsen taas kartalle tämän uuden tilanteen suhteen.

Voi Maitosuklaa80, olen niin pahoillani teidän tilanteesta! Oliko hoidot sitten kerralla loppu, kun ensimmäinen kerta ei onnistunut? Tunnustan tietämättömyyteni näissä asioissa, voiko hedelmöittymättömyys johtua useammasta eri syystä ja voisiko asiaan vielä löytyä joku ratkaisu ( suluissa muukin kuin lahjasoluhoito)?

Kyllä tämä tuntuu edelleen uskomattomalta. Vatsassa on ollut eilisestä alkaen kummaa repivää tunnetta aina välillä, sitten en tiedä liekö luulosairautta, mutta tänään olen tuntenut aamusta asti kuvotusta, joka jatkuu edelleen. En oikein tiedä miten tulisi edetä. Laitoin tiedon positiivisesta testistä HUS:n ja sain sieltä onnitteluviestin ja lisäksi ilmoituksen marraskuun puolen välin kieppeille varatusta varhaisultrasta. Mitään muuta tapaamista, kontrollia, verikoetta tms. ei ole määrätty. Ilmeisesti, jos jotain haluaa niin pitää sitten itse varata jostain ja maksaa. Missä vaiheessa tuollainen verikoe kannattaisi ottaa? Siitä kai näkisi eteneekö homma toivottuun suuntaan? Olen ihan toope, jotenkin koko raskaus on tuntunut näiden vuosien aikana muuttuneen niin kaukaiseksi kangastukseksi, että nyt olen ihan suu auki, mitä mun pitää tehdä ja minne mennä? Ilmeisesti edessä on melkoinen selvittelyurakka, jotta pääsen taas kartalle tämän uuden tilanteen suhteen.

Jos vuoto pysyy poissa ja plussakin oli noin selkeä niin tuskin tarvitset verikoetta. Lähiaikoina kannattaa soittaa äitiysneuvolaan, niin sulle varataan ensikäynti (taisi olla n. viikon 8 tienoilla). Muuten vaan koitat nauttia ja odottelet rauhassa varhaisultraa! :happy: Mamma vitamiinit kannattaa ottaa käyttöön, jos ei ole vielä, ja lisäksi tarkistaa lista raskausaikana kielletyistä elintarvikkeista.

Nupo80 Juu verikokeita ei varmaan tarvita,selkeä plussa. Itse saa kustantaa vieläkin aiemmin itselleen ultran, mutten suosittele. Tuo varhaisultra on juurikin oikealla viikolla sille, että siellä varmasti jotain näkyy ja ultrasta ei jää hämmentynyt vaan onnellinen fiilis. Nyt pitäis vaan nauttia niistä oloista ja jaksaa varhaisultraan;) Neuvolaan kannattaa soitella tosiaan aikaa. Pahoinvointi iskee aika nopeesti, joten voi hyvinkin olla juurikin sitä. Onnea vielä, ja koita rentoutua:angelic:

Nupo80 siis mielestäni verikoetta ei kannata ottaa kun on selvästi hormonit nousussa reippaasti. Yksityisellä kyllä saa tietääkseni ilman lähetettä, esim mehiläisellä about 60€.

.

Me ollaan selittämättömiä, kaikki verikokeet ym ok, edelleen ovuloin vaikka AMH arvo tietenkin tämänikäisellä matala. Inseminaatiolla olen tullut raskaaksi mutta se raskaus ei valitettavasti päässyt maaliin. Ilmeisesti olisikin pitänyt tehdä icsi mutta sitä ei sillä hetkellä tiedetty. Ja koska ikä tuli vastaan niin se todellakin oli se yksi ja viimeinen kerta ku pääsi julkisella ivf tekemään. Kertakaikkiaan harmillista mutta olen teidän puolesta onnellinen, ihanaa että tässäkin iässä vielä onnistuu. Tarrasukkia❤

Apua mulle tuli olo että minä täällä sanon mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Nupo tee verikoe, jos se mieltä helpottaa. Itse vaan mietin sitä määrää rahaa, mitä on itse tullut käytettyä mielenrauhansa vuoksi. Olisi ehkä tullut oltua viisaampi, mutta olin silloin niin yksin kysymysten kanssa, että oli pakko tehdä kaikki mahdolliset turhat ultrat ja verikokeet..oispa ollut joku rauhoittamassa tilannetta.

Takaisin