IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännä tuo yrttitee kun sitten raskaana sitä ei suositella lainkaan. Itse ostin kofeiinitonta teetä seuraavaan kiertoon jolla korvaan mun yhden kupin kahvia aamuisin :grin jännä miten joutuu tällaisia asioita miettimään kun normaalisti raskautuvat voivat elää kuin elo pellossa kunnes huomaavat olevansa raskaana.
Oon miettiny näiden kaikkien elämänmuutosten oleellisuutta juuri tällä perusteella. Ei luomuvauvatkaan ole vammasia vaikka niiden äidit eivät lopeta kahvin juontia kuukausia ennen raskautta. Itselle tämä säntillinen on kuluttavaa ja kurjuutta lisäävää. Rakastan kahvia ja elo pellossa elelyä. Kuitenkaan lääkärit eivät ohjeista näille kuureille, kunhan otat vitskut ja lopetat polttamisen niin hyvä. Juopottelua ei myöskään suositella. Olen siis toki korjannut elämäntapojani, mutta jotenkin enough is enough. Taidan olla aika väsy tähän prosessiin...

Tuota ovistestin tekoa raskaustestinä en ole itse kokeillut, mutta eikä siinä haeta juuri yllämainittua ovisplussaa? Eli testiviivan tulisi olla vahvempi kuin kontrolliviivan. Tuosta Nupon testistä en osaa sanoa juuta enkä jaata raskauden suhteen. Jos haettaisiin ovista niin uskoisin sen olevan lähipäivinä.

Kävin ostamassa clearbluen testin perjantaiksi eli siihen asti sitten odotellaan sitä virallista testiä, joka ratkaisee sitten sen miten tästä eteenpäin mennään. No, ei ole enää pitkästi piinailua jäljellä. Kunhan vaan nämä kutisevat näppylät häipyisi. Yritän huomenna saada hoitavaa lääkäriä, vaikka veikkaankin että en saa puhelimella kiinni ja aikaisintaan torstaina vastaavat omapolulle. Kiitos kaikille taas kommenteista. Harmittaa, etten löytänyt tätä palstaa aiemmin. Jos olisin löytänyt tänne vuosia sitten, silloin kun alettiin testaamaan ovulaatiota ja yrittämään ihan tosissaan, olisin varmasti saanut miehenkin raahattua hoitoihin aiemmin. Muutenkin teistä kaikista on ollut valtavasti apua, niin monta vuotta olen pähkäillyt näitä vain miehen tai lähimmän ystävän kanssa. On varmasti ollut ystävälle välillä kuormittavaa, kun itse hän elää pikkulapsiarkea kolmen lapsen kanssa ja minä olen siinä sitten ollut valittamassa epäonnistuneita yrityksiäni.

Oon miettiny näiden kaikkien elämänmuutosten oleellisuutta juuri tällä perusteella. Ei luomuvauvatkaan ole vammasia vaikka niiden äidit eivät lopeta kahvin juontia kuukausia ennen raskautta. Itselle tämä säntillinen on kuluttavaa ja kurjuutta lisäävää. Rakastan kahvia ja elo pellossa elelyä. Kuitenkaan lääkärit eivät ohjeista näille kuureille, kunhan otat vitskut ja lopetat polttamisen niin hyvä. Juopottelua ei myöskään suositella. Olen siis toki korjannut elämäntapojani, mutta jotenkin enough is enough. Taidan olla aika väsy tähän prosessiin...

Tuota ovistestin tekoa raskaustestinä en ole itse kokeillut, mutta eikä siinä haeta juuri yllämainittua ovisplussaa? Eli testiviivan tulisi olla vahvempi kuin kontrolliviivan. Tuosta Nupon testistä en osaa sanoa juuta enkä jaata raskauden suhteen. Jos haettaisiin ovista niin uskoisin sen olevan lähipäivinä.

Juuri näin! Mäkin ajattelen ettei tässä varmasti mitkään ihmekonstit auta mutta hetkittäin se lohduttaa kun yrittää jollakin keinolla (esim. kofeiinin lopetuksella) edes auttaa omaa tilannetta. Saa ainakin hetkittäisen boostin ja tunteen että voi itsekin tehdä jotain asian hyväksi eikä vain odotella:grin Mutta juu, rajansa kaikella. Yliyrittäminen alkaa pidemmän päälle ahdistamaan.

.

Mä olen pitänyt kahta espressoa maksimina päivässä. Kahvin rakastajana kans piti vähän vähentää, mutta nyt kun olen kahdella kahvilla kuitenkin suositeltujen rajojen alla, niin ei voi olla niin pahasta. Ihan kaikesta ei voi luopua moneksi vuodeksi.... :grin

Muokattu viimeksi:
Laitan kuvan testistä, toivottavasti se näkyy täällä edes välttävästi. Siis kääk, mie vissiin sitten ymmärsin googlaamalla jotenkin väärin, kun jäin siihen uskoon, että luget vaikuttaa. Hailakathan nuo viivat on molemmat, ettei tässä hirveästi voi innostua.

Nyt on pakko sanoa että näyttää samanlaiselta ovistesti kun mulla ennen plussausta :wideyed: kokeilin siis myös ovistestillä testaamista. Toivotaan että tämä meinaa raskautta! :smiley-angelic001

Laitan kuvan testistä, toivottavasti se näkyy täällä edes välttävästi. Siis kääk, mie vissiin sitten ymmärsin googlaamalla jotenkin väärin, kun jäin siihen uskoon, että luget vaikuttaa. Hailakathan nuo viivat on molemmat, ettei tässä hirveästi voi innostua.

En ole käyttänyt liuskatestejä ikinä, mutta verrattuna tähän minun dpo12 tehtyyn ovistestiin, niin ei minullakaan toi toinen viiva kauhean vahva ole siinä vaiheessa ja hymynaamaa silti näyttää (btw, miksi sitä The toista viivaa kutsutaan?). Testaa ihmeessä raskaustestillä, niin saat varmuuden eikä tarvitse arpoa.

Liitteet

• IMG_20201002_063140__02.jpg
    IMG_20201002_063140__02.jpg
    28.5 KB · Katsottu: 141
Meegu, noi yrttiteet joita join oli sellaisia jotka on sallittuja raskaanakin, kotimaista kuivattua nokkosta (rautaa ja kivennäisaineita luonnollisessa muodossa) ja ruusunmarjatee on myös hyvin turvallinen, sisältää paljon C-vitamiinia. Tosin siinä mitä join oli myös hibiscusta jota taas ei suositella. Nyt juon pelkkiä kuivattuja ruusunmarjoja joita tilasin Saksasta. Pakko saada juoda jotain muutakin kuin mustaa teetä Juon nyt myös puoli- tai kupillisen kahvia päivässä.

Unohtui niistä plussakierron vitskuista vielä tietty foolihappo ja kalanmaksaöljy.

Mä olen paljon miettinyt sitä kannattaako vitamiinien ja elämäntapojen kanssa säätäminen. En osaa sanoa. Säädin aika paljon itse, mutta mua myös ahdisti. Luulen että jos niiden kokeileminen tuo rauhaa niin se on hyvä asia, mutta jos ne ahdistaa ja jos koko ajan pitää hakea jotain uutta vippaskonstia (mikä on tosi ymmärrettävää kun ei voi tietää mistä kiikastaa) niin se kääntyy enemmän ahdistukseksi ja neuroosiksi. Samoin jos voi hyvillä mielin juoda kahvinsa ja elää niin kuin ennenkin, vaikka sitten pellossa, niin se tuo rentoutta joka voi toimia yhtä lailla. En tiedä, mutta fakta on se että molemmilla tavoilla saa alkunsa lapsia, ja ehkä tässä IVF-vaiheessa lopulta suurin vaikutus on sillä alkiolla itsellään ja hyvin ajoiteitulla siirrolla. Oma mieli pitää vaan yrittää pitää riittävän levollisena keinolla mikä itselle toimii. :cat:

Nupo80 nyt on jännää!! Mä muistaakseni joskus tein ovulaatiotestin raskaustestinä ja silloin ei kyllä tullut mitään toista viivaa enkä raskaana ollutkaan...

Näyttää ainakin lupaavalta. Itse en muistaakseni testannut ovistesteillä kun olin raskaana (meni kesken), mutta olen aika monessa kierrossa testannut ovistestillä noin 10-14 dpo, eikä toinen viiva ole koskaan loppukierrosta ollut noin vahva mulla.

Meegu, noi yrttiteet joita join oli sellaisia jotka on sallittuja raskaanakin, kotimaista kuivattua nokkosta (rautaa ja kivennäisaineita luonnollisessa muodossa) ja ruusunmarjatee on myös hyvin turvallinen, sisältää paljon C-vitamiinia. Tosin siinä mitä join oli myös hibiscusta jota taas ei suositella. Nyt juon pelkkiä kuivattuja ruusunmarjoja joita tilasin Saksasta. Pakko saada juoda jotain muutakin kuin mustaa teetä Juon nyt myös puoli- tai kupillisen kahvia päivässä.

Unohtui niistä plussakierron vitskuista vielä tietty foolihappo ja kalanmaksaöljy.

Mä olen paljon miettinyt sitä kannattaako vitamiinien ja elämäntapojen kanssa säätäminen. En osaa sanoa. Säädin aika paljon itse, mutta mua myös ahdisti. Luulen että jos niiden kokeileminen tuo rauhaa niin se on hyvä asia, mutta jos ne ahdistaa ja jos koko ajan pitää hakea jotain uutta vippaskonstia (mikä on tosi ymmärrettävää kun ei voi tietää mistä kiikastaa) niin se kääntyy enemmän ahdistukseksi ja neuroosiksi. Samoin jos voi hyvillä mielin juoda kahvinsa ja elää niin kuin ennenkin, vaikka sitten pellossa, niin se tuo rentoutta joka voi toimia yhtä lailla. En tiedä, mutta fakta on se että molemmilla tavoilla saa alkunsa lapsia, ja ehkä tässä IVF-vaiheessa lopulta suurin vaikutus on sillä alkiolla itsellään ja hyvin ajoiteitulla siirrolla. Oma mieli pitää vaan yrittää pitää riittävän levollisena keinolla mikä itselle toimii. :cat:

Okei, kiitos tiedoista! Itse olen enemmän kahvi-ihmisiä mutta ei tee tiukkaa luopua kahvista ja vaihtaa sitä teeksi. Siksi varmaan sitä seuraavaksi yritänkin. Kiva tietää vaihtoehdoista.

Olen vähän sellainen että jos jokin käy liian raskaaksi/hankalaksi eikä sitä ole mitenkään pakko tehdä niin lyön hanskat tiskiin joten neuroosin puolelle en varmaan pääsekään :hilarious: Ehkä sitten kun olen raskaana ja lakritsi ja salmiakki on pannassa pitkään niin alan hyppiä seinille:smiley-bounce013 (Huomatkaa _kun_ olen raskaana)

On tää vaan hieno palsta. Jotenkin odotin noihin omiin kommentteihin negatiivisempaa vastaanottoa ja pientä paheksuntaakin. Mutta ei, ymmärrystä ja tukea sain. Ootte te kaikki kyllä niin :notworthy:Heartred! Mä oon aina ollu itseni pahin vihollinen ja suurin tuomitsija. Nyt kuitenkin huomaan tarvitsevani sitä joustoa enemmän kuin ennen. Olen myös tullut kateelliseksi, kun miehen elämässä ei päällepäin ole muuttunut mikään. Vaikka varmasti onkin. Hänen ei kuitenkaan tarvitse selitellä kaljasta kieltäytymistä tai muuta vastaavaa. Siksi on pakko höllätä itsellekin hiukan, muuten tulee paha mieli kaikille. Tämmöisiä ikäviä ajatuksia nää epäonnistumiset teettää. Aivan onnellisena eläisin säntillistä elämää, jos (ja kun:dance008) plussa tulee.

On tää vaan hieno palsta. Jotenkin odotin noihin omiin kommentteihin negatiivisempaa vastaanottoa ja pientä paheksuntaakin. Mutta ei, ymmärrystä ja tukea sain. Ootte te kaikki kyllä niin :notworthy:Heartred! Mä oon aina ollu itseni pahin vihollinen ja suurin tuomitsija. Nyt kuitenkin huomaan tarvitsevani sitä joustoa enemmän kuin ennen. Olen myös tullut kateelliseksi, kun miehen elämässä ei päällepäin ole muuttunut mikään. Vaikka varmasti onkin. Hänen ei kuitenkaan tarvitse selitellä kaljasta kieltäytymistä tai muuta vastaavaa. Siksi on pakko höllätä itsellekin hiukan, muuten tulee paha mieli kaikille. Tämmöisiä ikäviä ajatuksia nää epäonnistumiset teettää. Aivan onnellisena eläisin säntillistä elämää, jos (ja kun:dance008) plussa tulee.

Tarkoitit varmaan KUN sulle plussa tulee :wink
Meille kaikille KUN plussa tulee säntillinen elämä varmasti menee leikiten eikä mistään luopuminen tunnu ylivoimaiselta.

(Apua, anteeks! En ymmärrä mikä ihmeen positiivisuusvimma mulla normaalisti pessimistisellä ihmisellä on nyt. Lääkitystäkään ei voi syyttää kun sellaista ei ole. Taidan lähteä hieman rauhoittumaan ja palaan myöhemmin normalisoituneena mestoille. :shy:)

Ylliste taisin plussata kierrosta, jolloin join ihan sairaasti kahvia. Meillä ei tainnut olla edes lääkärissä puhetta mistään ruokarajoituksista. Koen että kaikki vippaskonstit voi optimoida hyvää siirtoa. Kuitenkin kun on katsonut kun ystävä on saanut ekan lapsensa tuhannen humalassa, klamydiatartunnassa, alkoholia, kahvia, sipsiä, karkkia kuluttaen..luulen että se on vaan tähdistä kiinni tämä homma..

Nupo80 ei kokemusta ovistestauksesta tässä mielessä. Mutta jos toi olis raskaustesti tuo olisi vahva plussa! Jännitän täällä kanssasi perjantaihin:nailbiting:

Joku iso tutkimushan osoitti että alkoholin käyttäminen hedelmöittymisen aikaan ei vaikuttanut ollenkaan negatiivisesti lopputulokseen, olisko ollut se itsessään tai sitten rentous... :wink

Luulen et se riippuu just siitä, millainen persoonallisuus on. Mä oon ongelmanratkaisija ja siks mulle tuo rauhaa, esim tuo ruokavalio ja lisäravinteet. Tulee sellanen tunne, et oon kartamassa omaa korteani kekoon ja se tuo sellaista rauhaa ja levollisuutta elämään.

Mulla menee tällä hetkellä d-vitsku, foolihappo, raskausmonivitamiini, maitohappobakteeri, magnesium, cardiomega ja rauta (joka toinen päivä). Ja huomisesta alkaen geleet. Olin yllättynyt ton kalaöljyn tärkeydestä, sitä ravintovalmentaja painotti moneen otteeseen.

Ja lääkkeistä tyroksiini aloitettiin pienellä annostuksells, kun mun TSH arvo oli yli meidän polin rajan lapsettomuushoitoihin liittyen.

Lisäksi mulla on riesana IBS ja esim. keliakiahan poissuljetaan ennen hoitoja ihan rutiinitoimenpiteenä. Käsittääkseni tulehdustila kropassa ei auta raskautumista, siks oon ollu nyt tiukasti fodmap ruokavaliolla ja ekaa kertaa 15-vuoteen mulla on ongelmaton vatsa :rolleyes: vaikka keliakiaa ei ollutkaan.

Jotain vois varmasti ahdistaa koko hässäkkä, mut itselle saan sillä sellaisen leppoisan kuplan, jossa on hyvä olla :grin

Joku iso tutkimushan osoitti että alkoholin käyttäminen hedelmöittymisen aikaan ei vaikuttanut ollenkaan negatiivisesti lopputulokseen, olisko ollut se itsessään tai sitten rentous... :wink

Eiks ne ainakin Jenkeissä suosittele lasia punaviiniä siirron jälkeen? Käsittääkseni lisää verenkiertoa. Sit on myös jännä niiden tyyli suosia mäkkärin ranskalaisia alkionsiirrot jälkeen. Jos googlaa things to do after embryo transfer, tulee just ranskikset, lämpimät sukat, ananaksen syöminen (erityisesti sen inhan puuosan).

Täällähän oli myös keskustelua että sperma parantaisi alkion kiinnittymistä. Kerroin jo miehelle, et siirron jälkeen sit on tiedossa seksiä, punaviiniä ja mäkkärin ranskalaisia villasukat jalassa. Mies katto silleen et nyt oot kyl keksinyt ite nää ohjeet :grin

Toi sperma asia on tosi :) ja auttaa joillakin. Mun biopsian testannut labra on niin tarkka, että sieltä olis kuulema voinut tulla seksikehoitusta tiettyyn aikaan, jos olis sellaisesta ollut merkkejä :)
Mutta samoin olis voinut tulla kieltokin. Että kumpi sitten on kyseessä. Onneks ei itte tarvii sitä arpoa.

Täällä alkoi eilen tuhruttelu, äsken tehty raskaustesti nega ja kivuista päätellen menkat alkaa tänään. Kohti neljättä siirtoa. Pakko sanoa että vaikka meillä on vasta noin vähän siirtoja takana, niin alkoi kyllä eilen pelottaa todenteolla. Mitä jos nää siirrot ei vaan onnistu, kuinka kauan näitä pitää yrittää jaksaa ja pettyä vain joka kuukausi? Tässä kierrossa oli joo positiivista ne parit haamutestit, mutta mitä iloa niistäkään lopulta on, kun raskaus ei näytä silti lähtevän kunnolla käyntiin.

Toivon paljon plussaonnea kaikille piinailijoille. :Heartred Siirryn itse taka-alalle ainakin toistaiseksi.

Täällä alkoi eilen tuhruttelu, äsken tehty raskaustesti nega ja kivuista päätellen menkat alkaa tänään. Kohti neljättä siirtoa. Pakko sanoa että vaikka meillä on vasta noin vähän siirtoja takana, niin alkoi kyllä eilen pelottaa todenteolla. Mitä jos nää siirrot ei vaan onnistu, kuinka kauan näitä pitää yrittää jaksaa ja pettyä vain joka kuukausi? Tässä kierrossa oli joo positiivista ne parit haamutestit, mutta mitä iloa niistäkään lopulta on, kun raskaus ei näytä silti lähtevän kunnolla käyntiin.

Toivon paljon plussaonnea kaikille piinailijoille. :Heartred Siirryn itse taka-alalle ainakin toistaiseksi.

Nabss olen tosi pahoillani. Kaikilla pyörii varmaan tämä ajatus mielessä. On se hankala elää kun ei tiedä milloin on se oma vuoro. Tsemppiä:Heartred

Voi paska!

Minulta tuli taas aamulla verta. Nyt ei olla peittoa heiluteltu tai mitään muutakaan tehty. Ekassa pyyhkäisyssä veri oli ihan kirkasta ja nyt pyyhittäessä pieni ruskea viiva tulee paperiin. Olen ateisti, mutta nyt rukoilen, että kaikki on hyvin ja kaikki tulee menemään tämän raskauden osalta hyvin loppuun asti. :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Takaisin