IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kannata stressata jos ei ole mitään tuntemuksia ennen testipäivää. Itsellä alkoi tulemaan oireita vasta päivä pari testin teon jälkeen. Piinailijat älkää heittäkö kirvestä kaivoon ennen aikoja:stop Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinsa!

Voi ei Marrukka :sad001 olin jo ihan varma että molemmilla ei voi epäonnistua.. Mutta joo, mulla yllättäen näytti torstaina haamua, joka seuraavaan päivään kuitenkin hävisi. Menkatkin sen kyllä kertoi ettei onnistunut.

Välikierto pitää olla tämän, mutta sitten passiin ensi kierrosta. Miten teillä oli, jäikö pakkaseen huuruneniä?

Mä tosiaan nyt varmaan jutskailen enemmän tuolla PAS-ketjussa. Pakkasessa on kolme alkiota...

:nailbiting: ei ole todellista!!! Aamulla tuli soitto ja vielä toistaiseksi molemmat hedelmöittyneet munasolut on mukana, toinen kuulemma oikein hyvän näköinen. Toki voi käydä niin että ei saada mitään pakkaseen mutta tänään olisi alkionsiirto iltapäivällä :Heartred ei ollut täysin turha tää hoitosykli

Pupsis onneksi olkoon!:HeartredNäinkin voi käydä.. Onnea siirtoon!

En ajatellut jatkaa lugeja pidempään kuin on määrätty, kun en tosiaan pätkääkään usko raskauteen, tuntuu siis niin turhalta. Ainut mitä noista lugeista tulee on tuo alavatsan nykyään satunnainen juilinta. Muuten kaikki tuntemukset ovat kadonneet, tissitkin on palanneet täysin normaalitilaan. Kai joku noissa hormooneissa aiheutti sen, että ensimmäiset 5 päivää siirrosta tissit oli turvoksissa, painoi tonnin ja oli todella kipeät. Sitten alkoi palautuminen ja nyt ei ole tosiaan yhtään mitään. Sen huomasin lugeista, että yöunet kärsii niistä ihan älyttömästi. Olen nukkunut koiranunta, heräillyt ja valvonut pitkiä aikoja. Jännä sekin, että ensimmäiset pari päivää luget väsytti mua hirveästi päivälläkin ja nukuin päiväunia. Nyt en ole lähes viikkoon nukkunut yksiäkään päikkäreitä ja yötkin menee pyöriessä. Aamuisin olo on kuin jyrän alle jääneellä, mutta uni ei silti tule silmään. Paljon olen miettinyt sitä, että miten vaativa työ ja nämä hoidot on yhdistettävissä, kun surullisen ja toivottoman mielen lisäksi tulee niin paljon tätä fyysistä väsymystä ja kolotusta. Silloin reilu kuukausi sitten, kun sumuttelut alkoi, olin vielä niin uskoa täynnä tähän projektiin, että kieltäydyin superhyvästä työpaikasta, koska ajattelin etten pysty siihen keskittymään ja on tosi kurjaa, jos sitten teen työnantajalle heti kuprun jäämällä muutaman kuukauden päästä äitiyslomalle. Kyllä sitä ihminen on tyhmä ja miksi sitä pitää ajatella muita kuin itseään.:banghead:

Nupo80 Mulla siis myös oireet oli ja meni plussakierrossa. Ei noista tuntemuksista voi mitään koskaan päätellä. Hormonit tosiaan aiheuttaa näitä "raskausoireita", jotka olisikin ihan suhteettomat vasta alkaneeseen raskauteen. Itsekin kieltäydyin aikoinaan esimiehen roolista, kun ajattelin että en voi nyt millään keskittyä moiseen. Sanoin silloin suoraan työnantajalle, että mun palkkaaminen saattaisi olla huono idea kummallekin. En kyllä ole tätä katunut, nytkin on todella vaativa työ. Jos teet plussatestin, niin siitä se väsymys vasta sitten alkaa. Omat hormonit alkavat jylläämään, saattaa väsyttää, saattaa oksettaa - jopa koko raskauden. Sitten kun se odotettu yksilö syntyy, olet luultavasti todella väsynyt seuraavat vuodet. Työ tuntuu todella haastavalta, kun kokouksessa tekisi mieli sanoa vain, että ettekö te tiedä kuinka väsynyt mä olen, en mä pysty tähän. Silti se on sen arvoista. Alku on hankalinta, kun joutuu elämään epätietoisuudessa, että milloin se "palkkio" tästä kaikesta sattuu omalle kohdalle. Ensimmäisellä vai viidennellä kierroksella. Samalla IVF hormonit sotkee sun mielentilaa minkä kerkeävät.

Negatiivinen oli testi. Kaksi viikkoa sitten kolmipäiväisen alkion siirto, ei mitään pakkaseen. Täytyy vähän keräillä ja kai me vielä uudestaan yritetään.

Pupsis onneksi olkoon!:HeartredNäinkin voi käydä.. Onnea siirtoon!

Nupo80 Mulla siis myös oireet oli ja meni plussakierrossa. Ei noista tuntemuksista voi mitään koskaan päätellä. Hormonit tosiaan aiheuttaa näitä "raskausoireita", jotka olisikin ihan suhteettomat vasta alkaneeseen raskauteen. Itsekin kieltäydyin aikoinaan esimiehen roolista, kun ajattelin että en voi nyt millään keskittyä moiseen. Sanoin silloin suoraan työnantajalle, että mun palkkaaminen saattaisi olla huono idea kummallekin. En kyllä ole tätä katunut, nytkin on todella vaativa työ. Jos teet plussatestin, niin siitä se väsymys vasta sitten alkaa. Omat hormonit alkavat jylläämään, saattaa väsyttää, saattaa oksettaa - jopa koko raskauden. Sitten kun se odotettu yksilö syntyy, olet luultavasti todella väsynyt seuraavat vuodet. Työ tuntuu todella haastavalta, kun kokouksessa tekisi mieli sanoa vain, että ettekö te tiedä kuinka väsynyt mä olen, en mä pysty tähän. Silti se on sen arvoista. Alku on hankalinta, kun joutuu elämään epätietoisuudessa, että milloin se "palkkio" tästä kaikesta sattuu omalle kohdalle. Ensimmäisellä vai viidennellä kierroksella. Samalla IVF hormonit sotkee sun mielentilaa minkä kerkeävät.

Saas nähdä miten käy. Ehkä mulla olisi ollut enemmän luottoa tähän asiaan, jos kaikille muille munille/alkioille ei olisi käynyt niin kuin kävi. Paljon olisi varmasti vaikuttanut myös se, jos mulle olisi sanottu että tuoresiirretään tosi hyvä alkio. Mutta kun sen ilmaus oli jotenkin näin: " no siirretään nyt tuo yksi ja nuo kolme jää sitten jatkoviljelyyn, mutta lopputuloksesta ei voi sanoa mitään". Eli enempi uskon siihen, että se siirrettykin vaan heitti toimimasta kunnollisen alkion tavoin. Huomenna ajattelin kokeilla testata uudelleen. Eihän noista oireista tai niiden puutteesta voi mitään päätellä. Esim. omalla äidilläni, jolla raskauksia takana on monta, ei ole ollut koskaan oikeastaan mitään oireita, kun taas siskoni voi huonosti ja näin hänen naamastaan jo ennen kuin hän oli edes itse raskautestiä tehnyt ( en edes tiennyt, että yrittävät lasta), että pullat on uunissa :)

Tuo väsymys on jännä juttu. Olen ollut vähäuninen aina ja olen virkeä aamuisin, jos saan 6-6,5 tuntia unta, kesäaikaan vähempikin riittää. Normaalisti olen hyvä nukkuja, nukahdan välittömästi jne. Nyt tosiaan nukahtaminen vie aikaa ja yöt on yhtä heräilyä ja pyörimistä, lisäksi näen unia, joihin sitten heräilen. Kuten toteatkin, varmasti johtuu näistä hormooneista, joita nyt vielä käytän. Kropasta huomaa, että se ei huonojen unien takia palaudu, sen huomaa oikein hyvin lenkillä ollessa tuntemuksista ja sykkeistä. Ehkä tähän epätietoisuuteen muuten tottuu, mullahan ei iän puolesta ole enää paljon vuosia jäljellä. Tiedän useita, jotka lähtivät lapsettomuushoitoihin 25-vuotiaina ja ensimmäinen lapsi hoidoista oli sylissä vasta kymmenen vuoden päästä. Eli mulla tästä yrittämisestä ei ainakaan hedelmöityshoitojen osalta muodostu mitään maratonia.

Negatiivinen oli testi. Kaksi viikkoa sitten kolmipäiväisen alkion siirto, ei mitään pakkaseen. Täytyy vähän keräillä ja kai me vielä uudestaan yritetään.

Voi ei, voimia Muir! Mulla on testaaminen edessä perjantaina ja tilanne on tosiaan sama, että pakkaseen ei mennyt yhtään.

Muir olen todella pahoillani. Keräile rauhassa, kunnes olet valmis uuteen yritykseen:Heartred

Nupo80 Kyllä ne hormonit vaikuttaa ja paljon, nukkumiseen, jaksamiseen ja mielialaan kaikin tavoin. Justiinsa kävelin, siis KÄVELIN metsässä ja olin kuolla hengästymiseen. En kyllä ikänä ole kävellessä puuskuttanut, hoikka kun olen ja kunto pitäisi olla korkealla. Olen siis ennen koronaa harrastanut cross fit:a ja nyt en voi edes kävellä. En ikinä uskonut, että hormonit voi vaikuttaa näin paljon. Fyysisten asioiden lisäksi olen ollut todella masentunut, mutta luulen, että tämäkin on hormonaalista ja kohta helpottaa.

Siitä alkiosta.. eihän sitä tiedä. Maljakasvatus on kyllä myös ihan eri asia kun kohdussa kasvaminen. Epätietoisuus on tässä kyllä läsnä ja siihen omaan tilanteeseen on aina niin hankala suhtautua positiivisesti. Kyllä tämä on kuitenkin ihan yksilöllistä. Vaikka 25 vuotias on hoidoissa 10 vuotta, se ei poissulje sitä, että sinä saisit lapsen ensimmäisestä hoidosta. Ymmärrän kuitenkin ajatuksesi ja huolesi.

Halit negan saaneille, yritetään jaksaa. :Heartred

Täällä tosiaan testit haamuili pe, la ja myös eilen sunnuntaina, mutta viiva oli edelleen tosi haalea. Tänään en ole testannut. Välillä on melkoista menkkajuiliintaa eli kovin suuria odotuksia ei kyllä ole - toisaalta nää menkkajuilinnat alkoi ekan kerran jo viikko sitten, että tiedäpä nyt sitten mikä johtuu mistäkin. Tänään kp 27/~29, testipäivään vielä melkein viikko. Ajattelin torstaina testata seuraavan kerran, jos menkat ei sitä ennen ala.

nabss ei sitä varmaan muuta voi olettaakkaan kuin haaleaa haamua, vaikka olisit raskaana:angelic: Menkkajuilinnat normaaleja, plussa ja negakierrossa. Tsemppiä piinailuun!:Heartred

nabss ei sitä varmaan muuta voi olettaakkaan kuin haaleaa haamua, vaikka olisit raskaana:angelic: Menkkajuilinnat normaaleja, plussa ja negakierrossa. Tsemppiä piinailuun!:Heartred
Se on kyllä totta. Jotenkin sitä ajatteli että olisihan se viivan pitänyt vahvistua mutta tosiasiassa tajusin nyt vasta, että kuinka varhaisessa vaiheessa mulla kierto onkaan :joyful:

Tervehdys. Eilisestä alkaen vatsakivut ovat voimistuneet, olin jo illalla varma, että alkaa vuotamaan, mutta toistaiseksi ei mitään. Vatsa on turvoksissa. Kipujen skaala on laaja, taustalla on koko ajan sellainen polte/korvennus, lisäksi kramppailua, juilintaa, vihlontaa ja vääntämistä. Sitten mulle on iskenyt hirveä kutina, en tiedä yhtään mikä sen aiheuttaa, mutta pohkeet erityisesti kutisee aivan mahdottomasti ja viime yönä olin kynsinyt ne ihan verille. Kutiavia ja punaisia näppylöitä on noussut myös rintaan, yläselkään ja käsivarsiin. Ihan kuin mulla olis nokkosrokko, ainut lääke mitä käytän (vielä tämän päivän) on Lugesteron. Mietin, että olenko allergisoitunut sille, voiko se olla edes mahdollista?

Pahoittelut Muir negasta!
Meilläkin on sama tilanne, kuten Nupo80:lla ja sinulla, että pakkaseen emme saaneet mitään. Perjantaina on virallinen testipäivä.

Olin jo heittänyt kirveen kaivoon, koska mulla on ollut hyvin samantyyppistä alaselän jomottelua kuin ennen kuukautisia usein on.
Tänään hosuin tekemään n. 1h pidätyksen "Apteekin oman" herkän testin ja sain siihen testiajan (3min) loppupuolella todella haalean, juuri ja juuri nähtävän viivan. Hermo meni. Tein uuden samanlaisen testin ja sama juttu... nyt roskiksessa on kaksi selvää haamutikkua. Noin selviä eivät olleet testiajan puitteissa, mutta jotain ihan pientä niissä silloinkin oli (mieskin näki). Harmittaa, että en pysty tällä hetkellä pidättämään juuri puoltatoista tuntia kauempaa.
Pitänee varmaan vaan odotella perjantain verikoetta ja katsoa sitten, oliko noissa testeissä vaan joku ärsyttävä ominaisuus, että näyttävät haamua kuivuessaan vai onko tässä nyt oikeasti jotain meneillään siitä yhdestä ainoasta hyvälaatuisesta alkiosta, joka saatiin...
Tai sitten haen kaupasta jonkun muun merkkisen testin ja testaan aamuvirtsasta vielä joko huomenna tai torstaina. Ainoa ongelma on, että viime yönäkin taisin käydä 3 pissalla, että tuskinpa on kovin paljon konsentroituneempaa tavaraa aamullakaan..

Olisi vaan niin kiva, jotenkin varautua henkisesti perjantain verikoetulokseen. Tämäm tuloksen tulkitsen vielä negatiiviseksi.

Pahoittelut Muir negasta!
Meilläkin on sama tilanne, kuten Nupo80:lla ja sinulla, että pakkaseen emme saaneet mitään. Perjantaina on virallinen testipäivä.

Olin jo heittänyt kirveen kaivoon, koska mulla on ollut hyvin samantyyppistä alaselän jomottelua kuin ennen kuukautisia usein on.
Tänään hosuin tekemään n. 1h pidätyksen "Apteekin oman" herkän testin ja sain siihen testiajan (3min) loppupuolella todella haalean, juuri ja juuri nähtävän viivan. Hermo meni. Tein uuden samanlaisen testin ja sama juttu... nyt roskiksessa on kaksi selvää haamutikkua. Noin selviä eivät olleet testiajan puitteissa, mutta jotain ihan pientä niissä silloinkin oli (mieskin näki). Harmittaa, että en pysty tällä hetkellä pidättämään juuri puoltatoista tuntia kauempaa.
Pitänee varmaan vaan odotella perjantain verikoetta ja katsoa sitten, oliko noissa testeissä vaan joku ärsyttävä ominaisuus, että näyttävät haamua kuivuessaan vai onko tässä nyt oikeasti jotain meneillään siitä yhdestä ainoasta hyvälaatuisesta alkiosta, joka saatiin...
Tai sitten haen kaupasta jonkun muun merkkisen testin ja testaan aamuvirtsasta vielä joko huomenna tai torstaina. Ainoa ongelma on, että viime yönäkin taisin käydä 3 pissalla, että tuskinpa on kovin paljon konsentroituneempaa tavaraa aamullakaan..

Olisi vaan niin kiva, jotenkin varautua henkisesti perjantain verikoetulokseen. Tämäm tuloksen tulkitsen vielä negatiiviseksi.

Ymmärsinkö oikein, että sulla tehdään raskaustesti veritestillä? Mulla on tosiaan kans perjantai virallinen testipäivä ja pitäisi kai orientoitua siihen, että pitäisi ostaa mahdollisimman yksiselitteinen ja helppo raskaustesti. Sattuneesta syystä mulla ei ole kokemusta kuin niistä rsfu:n liuskatesteistä, joista olen lukenut täällä foorumilla aika paljon huonoja kokemuksia. Mitä testejä suosittelette, missä ei tarvitse yrittää niitä haamuja ja viivanpaikkoja tihrustaa?

Tervehdys. Eilisestä alkaen vatsakivut ovat voimistuneet, olin jo illalla varma, että alkaa vuotamaan, mutta toistaiseksi ei mitään. Vatsa on turvoksissa. Kipujen skaala on laaja, taustalla on koko ajan sellainen polte/korvennus, lisäksi kramppailua, juilintaa, vihlontaa ja vääntämistä. Sitten mulle on iskenyt hirveä kutina, en tiedä yhtään mikä sen aiheuttaa, mutta pohkeet erityisesti kutisee aivan mahdottomasti ja viime yönä olin kynsinyt ne ihan verille. Kutiavia ja punaisia näppylöitä on noussut myös rintaan, yläselkään ja käsivarsiin. Ihan kuin mulla olis nokkosrokko, ainut lääke mitä käytän (vielä tämän päivän) on Lugesteron. Mietin, että olenko allergisoitunut sille, voiko se olla edes mahdollista?
Ethän ole pähkinä- tai soija-allergikko? Lugesteroneissa on niitä jossain muodossa.

Nupo80, ollaan yksityisellä hoidossa ja määrättiin tosiaan ihan verikoe varmistukseksi 2 viikkoa siirrosta.

Kysymykseen raskaustesteistä en osaa sanoa, kun omat testit on olleet tähän asti 2.5 vuotta tyylipuhtaita negoja. En edes muista mitä kaikkia merkkejä olen kokeillut. Ehkä tätä "apteekin omaa" en tällä näytöllä suosittelisi.

Mietin muuten noita sun oireita? Ettet vaan olisi kipeä? Enterorokkoon kuuluu mun mielestä vähän tuon tyyppisiä oireita...

Ethän ole pähkinä- tai soija-allergikko? Lugesteroneissa on niitä jossain muodossa.

Minulla ei ole mitään allergioita ja siksi olenkin niin ihmeissäni. Toki minulla on taipumusta atooppiseen ihoon, mutta nyt ei ole kuivuutta vaan nuo punaiset näppylärykelmät ilmeistyivät kuin tyhjästä.
Nupo80, ollaan yksityisellä hoidossa ja määrättiin tosiaan ihan verikoe varmistukseksi 2 viikkoa siirrosta.

Kysymykseen raskaustesteistä en osaa sanoa, kun omat testit on olleet tähän asti 2.5 vuotta tyylipuhtaita negoja. En edes muista mitä kaikkia merkkejä olen kokeillut. Ehkä tätä "apteekin omaa" en tällä näytöllä suosittelisi.

Mietin muuten noita sun oireita? Ettet vaan olisi kipeä? Enterorokkoon kuuluu mun mielestä vähän tuon tyyppisiä oireita...

Muuten mulla ei ole mitään tuntemuksia. Mun piti googlata enterorokko, kun ei ole siitä kokemusta. Mulla ei ole kuumetta, ei edes lämpöä, ei mitään suu- eikä nieluoireita jne. Aloin jo miettimään sitäkin, että olenko vaan niin stressaantunut tästä tilanteesta, että reagoin jo nahkallani.

Nokkosihottuma voi pukata stressistä... ehkä soittaisin sinuna hoitajalle/lääkärille ja kysyisin miten toimia. Pregcheck taitaa olla aika hyvä liuskatesti, siinä 25 rajana.

Oletko vaihtanut lähiaikoinasuihkusaippua, vartalorasvoja tai pyykinpesuainetta? Itselläni nuo vaikuttavat ihan merkittävästi ihon kuntoon ja saan ties mitä kutinaa, punoitusta ja näppylöitä, jos käytän vääriä aineita. Joskus myös pesuaineiden ja kosmetiikan aiheuttamat allergiset reaktiot ilmenevät hetken kuluttua käytön aloituksesta, kun toleranssi on mennyt tappiin

Esim. Omon Sensitive-pyykinpesuaine (nestemäinen) nimestään huolimatta sisältää allergisoivia ainesosia, jotka itselläni aiheutti ties mitä iho-oireilua. En muista mikä ainesosan täydellinen nimi purkissa on, mutta joku tiatsol-pohjainen aine tuotteessa oli, joka aiheuttaa herkimmille eri oireita. En tiedä onko asia muuttunut, mutta ainakin vielä vuosi siten tilanne oli tämä tuon tuotteen osalta. Ja sitten tällaista saa mainostaa herkälle iholle soveltunavana, wtf? :woot:

Minulla oli myös ennen virallista testipäivää polttelua selässä ja tuntui, että olisi jäänyt jyrän alle, joka paikkaa vähän kivisti ja kolotti. Lisäksi menkkakivut olivat tavallista voimakkaampia. Eli saattaa olla hyviä merkkejä! :angelic:

Ymmärsinkö oikein, että sulla tehdään raskaustesti veritestillä? Mulla on tosiaan kans perjantai virallinen testipäivä ja pitäisi kai orientoitua siihen, että pitäisi ostaa mahdollisimman yksiselitteinen ja helppo raskaustesti. Sattuneesta syystä mulla ei ole kokemusta kuin niistä rsfu:n liuskatesteistä, joista olen lukenut täällä foorumilla aika paljon huonoja kokemuksia. Mitä testejä suosittelette, missä ei tarvitse yrittää niitä haamuja ja viivanpaikkoja tihrustaa?

Mä testaisin itse Clearbluella. Ne on käsittääkseni kaikki aika luotettavia ja jos ei halua arpoa viivoja niin niillä on myös se digitesti, joka näyttää raskausviikot, jos on raskaana. On toki hieman kalliimpia, kuin muut. Mulla on myös ollut käytössä Apteekin omat testit ja en ole niihin saanut ikinä haamuja (tosin en mihinkään muuhunkaan). :)

Takaisin