Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi ei Marrukka olin jo ihan varma että molemmilla ei voi epäonnistua.. Mutta joo, mulla yllättäen näytti torstaina haamua, joka seuraavaan päivään kuitenkin hävisi. Menkatkin sen kyllä kertoi ettei onnistunut.
Välikierto pitää olla tämän, mutta sitten passiin ensi kierrosta. Miten teillä oli, jäikö pakkaseen huuruneniä?
En ajatellut jatkaa lugeja pidempään kuin on määrätty, kun en tosiaan pätkääkään usko raskauteen, tuntuu siis niin turhalta. Ainut mitä noista lugeista tulee on tuo alavatsan nykyään satunnainen juilinta. Muuten kaikki tuntemukset ovat kadonneet, tissitkin on palanneet täysin normaalitilaan. Kai joku noissa hormooneissa aiheutti sen, että ensimmäiset 5 päivää siirrosta tissit oli turvoksissa, painoi tonnin ja oli todella kipeät. Sitten alkoi palautuminen ja nyt ei ole tosiaan yhtään mitään. Sen huomasin lugeista, että yöunet kärsii niistä ihan älyttömästi. Olen nukkunut koiranunta, heräillyt ja valvonut pitkiä aikoja. Jännä sekin, että ensimmäiset pari päivää luget väsytti mua hirveästi päivälläkin ja nukuin päiväunia. Nyt en ole lähes viikkoon nukkunut yksiäkään päikkäreitä ja yötkin menee pyöriessä. Aamuisin olo on kuin jyrän alle jääneellä, mutta uni ei silti tule silmään. Paljon olen miettinyt sitä, että miten vaativa työ ja nämä hoidot on yhdistettävissä, kun surullisen ja toivottoman mielen lisäksi tulee niin paljon tätä fyysistä väsymystä ja kolotusta. Silloin reilu kuukausi sitten, kun sumuttelut alkoi, olin vielä niin uskoa täynnä tähän projektiin, että kieltäydyin superhyvästä työpaikasta, koska ajattelin etten pysty siihen keskittymään ja on tosi kurjaa, jos sitten teen työnantajalle heti kuprun jäämällä muutaman kuukauden päästä äitiyslomalle. Kyllä sitä ihminen on tyhmä ja miksi sitä pitää ajatella muita kuin itseään.:banghead:
Pupsis onneksi olkoon!Näinkin voi käydä.. Onnea siirtoon!
Nupo80 Mulla siis myös oireet oli ja meni plussakierrossa. Ei noista tuntemuksista voi mitään koskaan päätellä. Hormonit tosiaan aiheuttaa näitä "raskausoireita", jotka olisikin ihan suhteettomat vasta alkaneeseen raskauteen. Itsekin kieltäydyin aikoinaan esimiehen roolista, kun ajattelin että en voi nyt millään keskittyä moiseen. Sanoin silloin suoraan työnantajalle, että mun palkkaaminen saattaisi olla huono idea kummallekin. En kyllä ole tätä katunut, nytkin on todella vaativa työ. Jos teet plussatestin, niin siitä se väsymys vasta sitten alkaa. Omat hormonit alkavat jylläämään, saattaa väsyttää, saattaa oksettaa - jopa koko raskauden. Sitten kun se odotettu yksilö syntyy, olet luultavasti todella väsynyt seuraavat vuodet. Työ tuntuu todella haastavalta, kun kokouksessa tekisi mieli sanoa vain, että ettekö te tiedä kuinka väsynyt mä olen, en mä pysty tähän. Silti se on sen arvoista. Alku on hankalinta, kun joutuu elämään epätietoisuudessa, että milloin se "palkkio" tästä kaikesta sattuu omalle kohdalle. Ensimmäisellä vai viidennellä kierroksella. Samalla IVF hormonit sotkee sun mielentilaa minkä kerkeävät.
Negatiivinen oli testi. Kaksi viikkoa sitten kolmipäiväisen alkion siirto, ei mitään pakkaseen. Täytyy vähän keräillä ja kai me vielä uudestaan yritetään.
Se on kyllä totta. Jotenkin sitä ajatteli että olisihan se viivan pitänyt vahvistua mutta tosiasiassa tajusin nyt vasta, että kuinka varhaisessa vaiheessa mulla kierto onkaannabss ei sitä varmaan muuta voi olettaakkaan kuin haaleaa haamua, vaikka olisit raskaana:angelic: Menkkajuilinnat normaaleja, plussa ja negakierrossa. Tsemppiä piinailuun!
Pahoittelut Muir negasta!
Meilläkin on sama tilanne, kuten Nupo80:lla ja sinulla, että pakkaseen emme saaneet mitään. Perjantaina on virallinen testipäivä.
Olin jo heittänyt kirveen kaivoon, koska mulla on ollut hyvin samantyyppistä alaselän jomottelua kuin ennen kuukautisia usein on.
Tänään hosuin tekemään n. 1h pidätyksen "Apteekin oman" herkän testin ja sain siihen testiajan (3min) loppupuolella todella haalean, juuri ja juuri nähtävän viivan. Hermo meni. Tein uuden samanlaisen testin ja sama juttu... nyt roskiksessa on kaksi selvää haamutikkua. Noin selviä eivät olleet testiajan puitteissa, mutta jotain ihan pientä niissä silloinkin oli (mieskin näki). Harmittaa, että en pysty tällä hetkellä pidättämään juuri puoltatoista tuntia kauempaa.
Pitänee varmaan vaan odotella perjantain verikoetta ja katsoa sitten, oliko noissa testeissä vaan joku ärsyttävä ominaisuus, että näyttävät haamua kuivuessaan vai onko tässä nyt oikeasti jotain meneillään siitä yhdestä ainoasta hyvälaatuisesta alkiosta, joka saatiin...
Tai sitten haen kaupasta jonkun muun merkkisen testin ja testaan aamuvirtsasta vielä joko huomenna tai torstaina. Ainoa ongelma on, että viime yönäkin taisin käydä 3 pissalla, että tuskinpa on kovin paljon konsentroituneempaa tavaraa aamullakaan..
Olisi vaan niin kiva, jotenkin varautua henkisesti perjantain verikoetulokseen. Tämäm tuloksen tulkitsen vielä negatiiviseksi.
Ethän ole pähkinä- tai soija-allergikko? Lugesteroneissa on niitä jossain muodossa.Tervehdys. Eilisestä alkaen vatsakivut ovat voimistuneet, olin jo illalla varma, että alkaa vuotamaan, mutta toistaiseksi ei mitään. Vatsa on turvoksissa. Kipujen skaala on laaja, taustalla on koko ajan sellainen polte/korvennus, lisäksi kramppailua, juilintaa, vihlontaa ja vääntämistä. Sitten mulle on iskenyt hirveä kutina, en tiedä yhtään mikä sen aiheuttaa, mutta pohkeet erityisesti kutisee aivan mahdottomasti ja viime yönä olin kynsinyt ne ihan verille. Kutiavia ja punaisia näppylöitä on noussut myös rintaan, yläselkään ja käsivarsiin. Ihan kuin mulla olis nokkosrokko, ainut lääke mitä käytän (vielä tämän päivän) on Lugesteron. Mietin, että olenko allergisoitunut sille, voiko se olla edes mahdollista?
Ethän ole pähkinä- tai soija-allergikko? Lugesteroneissa on niitä jossain muodossa.
Nupo80, ollaan yksityisellä hoidossa ja määrättiin tosiaan ihan verikoe varmistukseksi 2 viikkoa siirrosta.
Kysymykseen raskaustesteistä en osaa sanoa, kun omat testit on olleet tähän asti 2.5 vuotta tyylipuhtaita negoja. En edes muista mitä kaikkia merkkejä olen kokeillut. Ehkä tätä "apteekin omaa" en tällä näytöllä suosittelisi.
Mietin muuten noita sun oireita? Ettet vaan olisi kipeä? Enterorokkoon kuuluu mun mielestä vähän tuon tyyppisiä oireita...
Tervehdys. Eilisestä alkaen vatsakivut ovat voimistuneet, olin jo illalla varma, että alkaa vuotamaan, mutta toistaiseksi ei mitään. Vatsa on turvoksissa. Kipujen skaala on laaja, taustalla on koko ajan sellainen polte/korvennus, lisäksi kramppailua, juilintaa, vihlontaa ja vääntämistä. Sitten mulle on iskenyt hirveä kutina, en tiedä yhtään mikä sen aiheuttaa, mutta pohkeet erityisesti kutisee aivan mahdottomasti ja viime yönä olin kynsinyt ne ihan verille. Kutiavia ja punaisia näppylöitä on noussut myös rintaan, yläselkään ja käsivarsiin. Ihan kuin mulla olis nokkosrokko, ainut lääke mitä käytän (vielä tämän päivän) on Lugesteron. Mietin, että olenko allergisoitunut sille, voiko se olla edes mahdollista?
Ymmärsinkö oikein, että sulla tehdään raskaustesti veritestillä? Mulla on tosiaan kans perjantai virallinen testipäivä ja pitäisi kai orientoitua siihen, että pitäisi ostaa mahdollisimman yksiselitteinen ja helppo raskaustesti. Sattuneesta syystä mulla ei ole kokemusta kuin niistä rsfu:n liuskatesteistä, joista olen lukenut täällä foorumilla aika paljon huonoja kokemuksia. Mitä testejä suosittelette, missä ei tarvitse yrittää niitä haamuja ja viivanpaikkoja tihrustaa?