IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minullakin on ollut pari päivää tässä pientä tuhrutteluvuotoa ja olen ollut suunniltani huolesta, etten ole edes öisin saanut kunnolla nukuttua. Harrastimme pari päivää sitten seksiä (ekaa kertaa pariin viikkoon, kiitos huonon olon :wtf:) ja seuraavana aamuna huomasin pyyhkiessä hieman punaista paperissa. Pikkareihin asti sitä ei ole tullut, mutta pyyhittäessä paperissa näkyy. Laitoin eilen klinikalle viestiä aiheesta, hekin onneksi sanoivat että luultavasti kaikki on ok ja vuoto seksistä johtuvaa. Nyt vaan toivon, että vuoto lakkaa kokonaan ja pian! Ilmoitin myös miehelle, että jos selvisimme tästä säikähdyksellä, niin se on 9kk tauko seksistä varmuuden vuoksi. :stop Onko muilla vuotanut alkuraskaudesta ja millaisia kokemuksia aiheesta on?

Mulla on ollut ”menkat” eli viikolla 4 ja 8 tuhruvuotoa ja jopa kirkasta ekana päivänä. Silti kaikki hyvin. Seksin jälkeen kans uskon että vain limakalvot vuotaa, koita olla huolehtimatta :smiley-angelic003 helpommin toki sanottu kuin tehty.

Onkohan Clearblue Early Detection luotettavin noista aikaisista testeistä? RFSU:sta olen lukenut niin paljon huonoa etten kyllä rahojani siihen halua tuhlata. Ja tiedän että pitäisi odottaa testipäivään, mutta haluan nyt saada kiinni edes sen mahdollisen kemiallisen raskauden, jos sitten seuraavissa kierroissa voisi tehdä vielä jotain toisin.

Varovainen jeeee testille :love7 Ootko nabss kokeillut ovulaatiotestiä? Niillä kai saa raskausplussan kiinni myös.

Varovainen jeeee testille :love7 Ootko nabss kokeillut ovulaatiotestiä? Niillä kai saa raskausplussan kiinni myös.

Hermo petti ja testasin ovulaatiotestillä. Ei mitään eli ihan niin kuin fiilis on ollut alusta alkaenkin. Uskoa siihen, että tilanne muuttuu perjantaihin mennessä on ehkä promillen sadasosa.

Hermo petti ja testasin ovulaatiotestillä. Ei mitään eli ihan niin kuin fiilis on ollut alusta alkaenkin. Uskoa siihen, että tilanne muuttuu perjantaihin mennessä on ehkä promillen sadasosa.

Kannattaa silti tehdä vielä lähempänä ihan oikea raskaustesti :)

Olikos täällä muita, joilla punktiokierroksen jälkeiset menkkakivut on olleet tavallista pahemmat? Oli ihan järkyttävät kaksi päivää ja tänäänkin on saanut vielä särkylääkettä ottaa. Viime yönä oli myös pää kipeänä. Yleensä mulla tulee pääkipua pari päivää ennen menkkoja, joten uskon, että tuokin niihin liittyi, vaikka olikin väärään aikaan. Muutoin on pääkipua on harvoin.

Mulla tosin on e-pillereiden lopettamisen jälkeen kivut tasaisesti lisääntyneet. Pillereiden aikana ei ollut juuri mitään. Että voi tämä liittyä siihenkin.

Meille ilmoitettiin, että pidetään yks välikierros ja lähdetään sitten PASiin seuraavassa kierrossa. Luonnolliseen kiertoon tehdään.

Muuten, vielä yksi kyssäri, ootteko käyttäneet vanhentuneita ovulaatiotestejä? Onkohan niillä mitään toivoa toimia? Mulla on yks paketti päiväykseltä aika vanhoja ja ajattelin, että voisi harjoituksen vuoksi testailla niillä tässä välikierrossa. Siihen oikeaan sitten toki ostan ihan uudet. Mutta jos noi vanhat on auttamatta menneet pilalle, niin sitten ei tietty kannata tuhlata hermoja niihin...

Ovistestit oli loppuneet, joten niillä ei voi tarkistaa. Päädyin ostamaan samanlaisen testin millä eilen sain ekan haamun, näkeepä siitä sit että onko vahvistunut yhtään. Apteekin omia testejä ei ollut meidän apteekissa. Sit kaapista löytyy myös vielä kolme Pregcheckiä, normaali Clearblue ja Clearbluen digi, eiköhän näillä alkuun päästä. :hilarious:

Olikos täällä muita, joilla punktiokierroksen jälkeiset menkkakivut on olleet tavallista pahemmat? Oli ihan järkyttävät kaksi päivää ja tänäänkin on saanut vielä särkylääkettä ottaa. Viime yönä oli myös pää kipeänä. Yleensä mulla tulee pääkipua pari päivää ennen menkkoja, joten uskon, että tuokin niihin liittyi, vaikka olikin väärään aikaan. Muutoin on pääkipua on harvoin.

Mulla tosin on e-pillereiden lopettamisen jälkeen kivut tasaisesti lisääntyneet. Pillereiden aikana ei ollut juuri mitään. Että voi tämä liittyä siihenkin.

Meille ilmoitettiin, että pidetään yks välikierros ja lähdetään sitten PASiin seuraavassa kierrossa. Luonnolliseen kiertoon tehdään.

Muuten, vielä yksi kyssäri, ootteko käyttäneet vanhentuneita ovulaatiotestejä? Onkohan niillä mitään toivoa toimia? Mulla on yks paketti päiväykseltä aika vanhoja ja ajattelin, että voisi harjoituksen vuoksi testailla niillä tässä välikierrossa. Siihen oikeaan sitten toki ostan ihan uudet. Mutta jos noi vanhat on auttamatta menneet pilalle, niin sitten ei tietty kannata tuhlata hermoja niihin...
Mulla oli parina ekana päivänä huomattavasti tavanomaista voimakkaammat menkkakivut punktiokierrossa. Menkat oli myös normaalia runsaammat. Kuulemma kuului asiaan, kun limakalvoa oli lääkkeiden vaikutuksesta normaalia enemmän.

Mulla oli parina ekana päivänä huomattavasti tavanomaista voimakkaammat menkkakivut punktiokierrossa. Menkat oli myös normaalia runsaammat. Kuulemma kuului asiaan, kun limakalvoa oli lääkkeiden vaikutuksesta normaalia enemmän.

Ou mai...Mulla on ollut aina todella runsaat kuukautiset ja olenkin tässä jo miettinyt että minkälainen niagaran putous minä sitten olen, kun menkkojen aika on. Moni on kirjoitellut tänne, että nuo luget pitää kyllä menkat poissa, mutta kertokaapa kokemuksia kauanko menkkojen alkuun menee lugejen lopettamisen jälkeen?

Ou mai...Mulla on ollut aina todella runsaat kuukautiset ja olenkin tässä jo miettinyt että minkälainen niagaran putous minä sitten olen, kun menkkojen aika on. Moni on kirjoitellut tänne, että nuo luget pitää kyllä menkat poissa, mutta kertokaapa kokemuksia kauanko menkkojen alkuun menee lugejen lopettamisen jälkeen?

Mulla alkoi vuoto ihan saman tein. Illalla olin ottanut viimeiset luget ja aamulla jo vuosi, eli olivat kyllä tehneet tuloaan jo lugeista huolimatta.

Edit. Mulla tää punktiokierto kesti 42 päivää, kun normikierto on about 25. Mitään tiputteluja ei ollut kuin ehkä himpun edellisenä iltana.

Muokattu viimeksi:

Mulla käy Lugejen kanssa niin, että menkkapäivänä alkaa tiputtelu, joka voimistuu hitaasti menkkojen edetessä. Mulla on normaalisti tosi runsaat menkat jotka kestää about viikon. Mutta kokonaan ei ole koskaan pitänyt mikään näistä keltarauhasvalmisteista menkkoja pois. Joka kerralla on virallisena verikoepäivänä joutunut jo laittamaan tamponin vaikka mulla on ollut 4 x 200 annos per päivä lugessa. Eli siinä on kyllä myös tiennyt mikä tulos tulee... Menkkakipuja ei ole tullut niin pahoina lugejen kanssa, mikä on kiva. Muuten kyllä usein tulee.

Muokattu viimeksi:

Ymmärrän hyvin tunteen. Sulla on kuitenkin vielä tosi aikaiset piinapäivät meneillään ja testipäivään melkein viikko, joten toivoa on vielä!

Itse testasin siinä kierrossa, josta raskauduin esikoisen kanssa vasta 14 dpo (palattiin silloin lomamatkalta), testipäivä oli 15 dpo. Uskon, että plussa olisi näkynyt ainakin pari päivää aikaisemmin, kun viiva oli jo selkeä, mutta esim. ekat poikkeavat oireet huomasin n. 11-12 dpo. Toisessa plussakierrossa, joka päättyi keskenmenoon sain haamun vasta 14 dpo. Tuolloin testasin myös jo edeltävinä päivinä. Mutta hcg:n nousu on myös todella yksilöllistä, eli kyllä se pysyvä plussa saattaa näkyä vasta myöhemminkin.

Lisäys vielä, että en ole testannut ovulaatiotesteillä raskautta, vaan ainoastaan raskaustesteillä.

Mulla käy Lugejen kanssa niin, että menkkapäivänä alkaa tiputtelu, joka voimistuu hitaasti menkkojen edetessä. Mulla on normaalisti tosi runsaat menkat jotka kestää about viikon. Mutta kokonaan ei ole koskaan pitänyt mikään näistä keltarauhasvalmisteista menkkoja pois. Joka kerralla on virallisena verikoepäivänä joutunut jo laittamaan tamponin vaikka mulla on ollut 4 x 800 annos per päivä lugessa. Eli siinä on kyllä myös tiennyt mikä tulos tulee... Menkkakipuja ei ole tullut niin pahoina lugejen kanssa, mikä on kiva. Muuten kyllä usein tulee.

Huh, kuulostaa hurjalta tuo lugejen määrä, mulla on päiväannos 3x200. Mie olen vaan ihan pihalla sen suhteen, että miten tuota kiertoa lasketaan. Eli pitäisikö laskennallisesti menkkojen alkaa jo ennen testipäivää vai viimeistään testipäivän aikoihin? Mulla on kierto ollut 27, mutta nyt mennään päivää 34. Mutta tosiaan vielä kolme päivää lugeja jäljellä ohjeen mukaan. Onko teilläkin ollut niin, että noita lugeja siis käytetään vain 12 ensimmäistä päivää( siirtopäivä mukaan lukien)?

Huh, kuulostaa hurjalta tuo lugejen määrä, mulla on päiväannos 3x200. Mie olen vaan ihan pihalla sen suhteen, että miten tuota kiertoa lasketaan. Eli pitäisikö laskennallisesti menkkojen alkaa jo ennen testipäivää vai viimeistään testipäivän aikoihin? Mulla on kierto ollut 27, mutta nyt mennään päivää 34. Mutta tosiaan vielä kolme päivää lugeja jäljellä ohjeen mukaan. Onko teilläkin ollut niin, että noita lugeja siis käytetään vain 12 ensimmäistä päivää( siirtopäivä mukaan lukien)?

Nupo80 kyllä, useimmilla oman tuorekierron piinailijoilla ainakin luget on määrätty 12 päivän ajaksi. Jos olet raskaana, oman hormonitoimintasi tulisi olla up and running 12 päivän jälkeen. Luget ei ole mitenkään super haitallisia käyttää tämän jälkeenkään, esim ottaa puolet määrästä muutaman päivän ajan. Tämä ei siis ole lääketietellinen neuvo, mutta itse tein näin ja niin on tehnyt moni muukin. Voi olla että ihan turhaan, mutta pelotti lopettaa ku seinään.
Kierron laskemisella ei kait nyt ole merkitystä. Sinulle on määrätty luget sen perusteella, mikä on yleisesti hyväksytty riittäväksi. Menkat voi joillain ”oikeassa” kierrossa alkaa jo ennen lopettamista, kyllä. Osalla luget pitää menkat poissa, ilmankin raskautta, osalla ei. Sullahan on luget pitänyt hyvin kuukautiset poissa..tai sit oot raskaana:)

Nupo80 kyllä, useimmilla oman tuorekierron piinailijoilla ainakin luget on määrätty 12 päivän ajaksi. Jos olet raskaana, oman hormonitoimintasi tulisi olla up and running 12 päivän jälkeen. Luget ei ole mitenkään super haitallisia käyttää tämän jälkeenkään, esim ottaa puolet määrästä muutaman päivän ajan. Tämä ei siis ole lääketietellinen neuvo, mutta itse tein näin ja niin on tehnyt moni muukin. Voi olla että ihan turhaan, mutta pelotti lopettaa ku seinään.
Kierron laskemisella ei kait nyt ole merkitystä. Sinulle on määrätty luget sen perusteella, mikä on yleisesti hyväksytty riittäväksi. Menkat voi joillain ”oikeassa” kierrossa alkaa jo ennen lopettamista, kyllä. Osalla luget pitää menkat poissa, ilmankin raskautta, osalla ei. Sullahan on luget pitänyt hyvin kuukautiset poissa..tai sit oot raskaana:)

En ajatellut jatkaa lugeja pidempään kuin on määrätty, kun en tosiaan pätkääkään usko raskauteen, tuntuu siis niin turhalta. Ainut mitä noista lugeista tulee on tuo alavatsan nykyään satunnainen juilinta. Muuten kaikki tuntemukset ovat kadonneet, tissitkin on palanneet täysin normaalitilaan. Kai joku noissa hormooneissa aiheutti sen, että ensimmäiset 5 päivää siirrosta tissit oli turvoksissa, painoi tonnin ja oli todella kipeät. Sitten alkoi palautuminen ja nyt ei ole tosiaan yhtään mitään. Sen huomasin lugeista, että yöunet kärsii niistä ihan älyttömästi. Olen nukkunut koiranunta, heräillyt ja valvonut pitkiä aikoja. Jännä sekin, että ensimmäiset pari päivää luget väsytti mua hirveästi päivälläkin ja nukuin päiväunia. Nyt en ole lähes viikkoon nukkunut yksiäkään päikkäreitä ja yötkin menee pyöriessä. Aamuisin olo on kuin jyrän alle jääneellä, mutta uni ei silti tule silmään. Paljon olen miettinyt sitä, että miten vaativa työ ja nämä hoidot on yhdistettävissä, kun surullisen ja toivottoman mielen lisäksi tulee niin paljon tätä fyysistä väsymystä ja kolotusta. Silloin reilu kuukausi sitten, kun sumuttelut alkoi, olin vielä niin uskoa täynnä tähän projektiin, että kieltäydyin superhyvästä työpaikasta, koska ajattelin etten pysty siihen keskittymään ja on tosi kurjaa, jos sitten teen työnantajalle heti kuprun jäämällä muutaman kuukauden päästä äitiyslomalle. Kyllä sitä ihminen on tyhmä ja miksi sitä pitää ajatella muita kuin itseään.:banghead:

Lugen määrässä painovirhe!! :nailbiting: Luget siis tähän saakka 4 x 200 = 800.
Niinkun pelokasAlli tuossa ylempänä mainitsee, yleensä 12 päivää ja osalla pitää menkat pois, osalla ei. Nämä on kaikki yksilöllisiä jokaisen suunnitellun hoidon mukaisesti.
Nyt mulla vähennetään tota Lugen määrää 2 x 200, koska kohtubiopsian immunologisista testistä tuli niin normaalit tulokset, niin lääkäri sanoi ettei tarvisi niin paljon noita lugeja per päivä.

Oliko sulla Nupo80 pitkä kaava? SIllon ei voi oikein laskea kierronpäiviä, koska hoito on suunniteltukin pitkäksi. Mulla oli lyhyt kaava ja tähän saakka kierrot on olleet aina normaalin rajoissa 29-30 päivää. Mulla on aina ollut ovilaatio vähän myöhemmin ja luteaalivaihe vähän lyhyt, niin mun vuoto alkaa varmaankin siksi aikasemmin, kun virallinen testipäivä.
Nyt Letrozolin kanssa ovulaatio on hieman aikaistunut, niin kattotaan miten tässä kierrossa käy :)

Mulla oli tuoresiirrosta jäätävät tissikivut ja muuttu nännit ihan tummiksi ja nännipihan kasvoi. Tuli sellasia oireita, mitä mulla ei ole koskaan ollut mukaanlukien noi tissit ja alavatasanippailut, että olin varma, että tulin raskaaksi. Kun mainitsin näistä oireista, lääkäri sanoi, että koska folleja tyhjennettiin 14, ja ne kaikki tuottaa keltarauhashormonia, niin voi tulla paljon oireita siitä. Kellä nyt sitten tulee...joillain ei kai tule. Mun kroppa muuttu siinä punktion jälkeen ja just niinkun sulla, palautu normaalimmaksi kohti testipäivää. Kaikki oireet/oireettomuus on mahdollista. Osalla ei oireita ja silti raskaana :D
Elä heitä vielä kirvettä kaivoon!!:grin

Muokattu viimeksi:
Negatiivinen testi :sad001

Mites sulla Jinnafee?

Voi ei Marrukka :( olin jo ihan varma että molemmilla ei voi epäonnistua.. Mutta joo, mulla yllättäen näytti torstaina haamua, joka seuraavaan päivään kuitenkin hävisi. Menkatkin sen kyllä kertoi ettei onnistunut.

Välikierto pitää olla tämän, mutta sitten passiin ensi kierrosta. Miten teillä oli, jäikö pakkaseen huuruneniä?

Voi ei Marrukka :sad001 olin jo ihan varma että molemmilla ei voi epäonnistua.. Mutta joo, mulla yllättäen näytti torstaina haamua, joka seuraavaan päivään kuitenkin hävisi. Menkatkin sen kyllä kertoi ettei onnistunut.

Välikierto pitää olla tämän, mutta sitten passiin ensi kierrosta. Miten teillä oli, jäikö pakkaseen huuruneniä?

Tule @Jinnafee tuonne PAS-keskusteluketjuun :) Siellä on paljon PAS spesifiä keskustelua, sekä Marrukka päivityksen kanssa.

Lugen määrässä painovirhe!! :nailbiting: Luget siis tähän saakka 4 x 200 = 800.
Niinkun pelokasAlli tuossa ylempänä mainitsee, yleensä 12 päivää ja osalla pitää menkat pois, osalla ei. Nämä on kaikki yksilöllisiä jokaisen suunnitellun hoidon mukaisesti.
Nyt mulla vähennetään tota Lugen määrää 2 x 200, koska kohtubiopsian immunologisista testistä tuli niin normaalit tulokset, niin lääkäri sanoi ettei tarvisi niin paljon noita lugeja per päivä.

Oliko sulla Nupo80 pitkä kaava? SIllon ei voi oikein laskea kierronpäiviä, koska hoito on suunniteltukin pitkäksi. Mulla oli lyhyt kaava ja tähän saakka kierrot on olleet aina normaalin rajoissa 29-30 päivää. Mulla on aina ollut ovilaatio vähän myöhemmin ja luteaalivaihe vähän lyhyt, niin mun vuoto alkaa varmaankin siksi aikasemmin, kun virallinen testipäivä.
Nyt Letrozolin kanssa ovulaatio on hieman aikaistunut, niin kattotaan miten tässä kierrossa käy :)

Mulla oli tuoresiirrosta jäätävät tissikivut ja muuttu nännit ihan tummiksi ja nännipihan kasvoi. Tuli sellasia oireita, mitä mulla ei ole koskaan ollut mukaanlukien noi tissit ja alavatasanippailut, että olin varma, että tulin raskaaksi. Kun mainitsin näistä oireista, lääkäri sanoi, että koska folleja tyhjennettiin 14, ja ne kaikki tuottaa keltarauhashormonia, niin voi tulla paljon oireita siitä. Kellä nyt sitten tulee...joillain ei kai tule. Mun kroppa muuttu siinä punktion jälkeen ja just niinkun sulla, palautu normaalimmaksi kohti testipäivää. Kaikki oireet/oireettomuus on mahdollista. Osalla ei oireita ja silti raskaana :D
Elä heitä vielä kirvettä kaivoon!!:grin

No sitten, mie mietinkin että sullahan on melkoinen hevoskuuri päällä ;) Mulla tosiaan oli pitkä kaava. Ankeinta minusta tässä on se, että nyt kun mulla on kaikki sen ilmeisesti jo savuna ilmaan haihtuneen kolmipäiväisen varassa, päättyy mun hoitosuhde kuin seinään siihen negatiiviseen raskaustestiin. Mitään aikoja lääkärille tms. ei enää tule. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos tulee plussa, jolloin varaavat mahdollisuuden varhaisultraan. Mutta muussa tapauksessa saan siis pärjätä omillani ja kun mitään aikoja ei varata, niin neuvojakaan ei ole tulossa, joten ilmeisesti sitten vaan pitää varata aika yksityiselle ja kysellä siellä, koska uusintayritys on edes mahdollinen, mikä on normaalia ja mistä pitää olla huolissaan. Tähän projektiin liittyy niin paljon näitä henkimaailman asioita ja epätietoisuudessa oloa, joten yhtään enempää tätä arpomista en olisi halunnut. Mulle kun on aina vaikeaa olla epätietoisuudessa, olen aina tottunut ottamaan härkää sarvista ja miettimään valmiiksi vaihtoehdot ja suunnittelemaan niiden mukaiset etenemistavat. Olen kai niin tottunut olemaan ohjissa, että tämä nykyinen sijoituspaikka oman elämän takapenkillä ei niin miellytä :) Toki se toivonkiilu vielä on, mutta varsin himmeä. Lisääntymisen pitäisi olla normaalia ja tapahtua helposti, mutta nykyään se tuntuu enemmän lottovoitolta kuin todennäköiseltä tapahtumalta.

Ymmärrän Nupo80 tuota tunnetta oikein hyvin! Todella ahdistavaa olla niin sanotusti kohtalon armoilla, kun yleensä on tottunut vaikuttamaan omiin asioihinsa.
Tämä on mulle se elämän kova koulu, josta monessa paikassa puhutaan. Opettaa väkisin nöyryyttä omaan asemaan maailmassa. Mitään muuta ei voi kuin uskoa ja toivoa, että itse kuuluisi siihen onnekkaaseen porukkaan, jonka toive vielä toteutuu.

Jos ja kun on tottunut ottamaan härkää sarvista ja muutenkin, niin jos vaan vaadit vielä yhtä tapaamista lääkärin kanssa? Jossa sitten sinulle kerrotaan miten tulee edetä, jos siihen päädytte. Oma kokemus siirtymisestä oli helppo. Tosin muuta ei tehtykään kuin verikokeita ja muut sotki korona.
Homma meni niin, että parin soiton jälkeen meille oli tapaaminen varattuna, aiemmat tutkimukset huomioitiin ja siitä se sitten lähti.
Tsemppiä tulevaan r-testiin, jospa se olisi positiivinen eikä mitään jatkoa enää edes tarvittaisi!

Aivan samat fiilikset kun teillä molemmilla. Tottunut siihen, että nyt tehdään eikä meinata.
On ottanut tosi koville ymmärtää, että tämä ei ole eksaktia tiedettä ja koko ajan on jotain epävarmuustekijää. Mutta nyt kun hoitomatkaa on kestänyt 9kk, niin olen alkanut tottumaan siihen, että tätä tämän nyt on. Aina ei myöskään ole vastauksia lääkärilläkään. Ja tuo 9kk:kin on vielä lyhyt matka verrattuna moneen täälläkin foorumilla.

Mä olen saanut helpotusta siitä, että ollaan etupainotteisesti testattu kaikkea mahdollista. Kukkarolla siis helpotettu epävarmuustekijöitä. Siinä kohtaa onnekkaassa asemassa, että voi tehdä niin.

Olen @Ylliste n kanssa samaa mieltä siitä, että koita saada vaatimalla lääkärille vielä tapaamista. Koska pitäähän teidän saada jutella koko prosessi/hoito auki hänen kanssaan ja siinä saada teidän kysymyksiin vastauksia. Loput sitten yksityisellä.
Ja toivottavasti teidän raskaustesti on positiivinen. <3

Takaisin