IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minullakin on ollut pari päivää tässä pientä tuhrutteluvuotoa ja olen ollut suunniltani huolesta, etten ole edes öisin saanut kunnolla nukuttua. Harrastimme pari päivää sitten seksiä (ekaa kertaa pariin viikkoon, kiitos huonon olon :wtf:) ja seuraavana aamuna huomasin pyyhkiessä hieman punaista paperissa. Pikkareihin asti sitä ei ole tullut, mutta pyyhittäessä paperissa näkyy. Laitoin eilen klinikalle viestiä aiheesta, hekin onneksi sanoivat että luultavasti kaikki on ok ja vuoto seksistä johtuvaa. Nyt vaan toivon, että vuoto lakkaa kokonaan ja pian! Ilmoitin myös miehelle, että jos selvisimme tästä säikähdyksellä, niin se on 9kk tauko seksistä varmuuden vuoksi. :stop Onko muilla vuotanut alkuraskaudesta ja millaisia kokemuksia aiheesta on?

Todennäköisesti vain harmitonta seksistä johtuvaa, varsinkaan kun ei oo runsastunu. Mulla tuli seksin jälkeen rv5 verta ja sen jälkeen vähentyen kahtena päivänä. Myös rv6 alussa tuli hieman verta kun laitoin asettimella lutinuksen mut jäi siihen. Limakalvot oli sen verta kuivat ja luulen et asetin raapaisi ja siitä pieni vuoto. Silti aina yhtä pelottavaa ja huolestuttavaa. Sen jälkeen ei oo vuotanu enää.

Kiitos kaikille liittyen punktiopäivän ruokailuun - ihan kuin ei olis isompiakin asioita murehdittavana. laitoin tosiaan klinikalle viestiä tästä ja parista muustakin. Olivat vaan unohtaneet laittaa ohjeistuksen. Liitty ilmeisesti siihen kun ei ollut aiemminkaan tullut kaikki ohjeet perille. Miten voi olla näin huono tuuri koko ajan :woot: mut mahtavaa et ehtivät vielä vastaamaan.

Tosiaan 02.00 jälkeen ei saa syödä.

Ja ehkä tärkeämpi on et saadaan jutella vielä biologin kanssa - jos on jotain siirrettävää niin itse toivoisin et se siirrettäs pe et sais kehittyä niin pitkään kuin mahdollista. En tiedä onko keskustelulla mitään vaikutusta mut saan ainakin sitten mielenrauhan kävi mitä kävi.

Täällä ollaan juuri ekasta punktiosta selvitty ja kotiin päästy. Meille tuli todella huonot uutiset, 16 follikkelista löytyi vain 4 munasolua :arghh: Vielä ei ole tietoa onko kaikki 4 kypsiä ja hedelmöittyykö ne ja lähtee kasvamaan. todellakin piinaviikonloppu tulossa koska lääkäri soittaa maanantaiaamuna ja kertoo missä mennään.

Onko kellään muulla käynyt niin että todella moni follikkeli on ollut tyhjä ja onko asialle mitään selitystä miksi näin on käynyt??

Tiedän tunteen. Viimeksi oli n. 10follia. Kesken punktion kyselivät oliko irroituspiikin kanssa ollut mitään ongelmia, kun munasoluja ei tuntunut löytyvän. Kolme niitä lopulta löytyi. Olin ihan rikki. Kahdesta päästiin kuiten sitten siirtoon. Eka nega ja toisesta kemiallinen. Tuo viime punktio oli munasolujen määrän suhteen niin järkytys, että on vaikea asennoitua tulevaan viimeiseen hoitokiertoon. Follien määrä ei kerro mulla mitään..

Kiitos paljon vastauksista!! Olette kultaakin arvokkaampia :Heartred annoitte todella hyvää infoa ja vertailukelpoisia numeroita ja tilanteita
Oli kyllä ollut puhetta koko ajan että follit ovat kasvaneet eri tahtiin mutta kukaan ei missään kohtaan sanonut että se voisi vaikuttaa saatujen munasolujen määrään. Vielä ei ole biologilta tullut mitään tietoa joten pakko vaan rukoilla että nämä 4 munasolua olisivat kypsiä ja hedelmöittyisivät :smiley-angelic001

Kiitos kaikille liittyen punktiopäivän ruokailuun - ihan kuin ei olis isompiakin asioita murehdittavana. laitoin tosiaan klinikalle viestiä tästä ja parista muustakin. Olivat vaan unohtaneet laittaa ohjeistuksen. Liitty ilmeisesti siihen kun ei ollut aiemminkaan tullut kaikki ohjeet perille. Miten voi olla näin huono tuuri koko ajan :woot: mut mahtavaa et ehtivät vielä vastaamaan.

Tosiaan 02.00 jälkeen ei saa syödä.

Ja ehkä tärkeämpi on et saadaan jutella vielä biologin kanssa - jos on jotain siirrettävää niin itse toivoisin et se siirrettäs pe et sais kehittyä niin pitkään kuin mahdollista. En tiedä onko keskustelulla mitään vaikutusta mut saan ainakin sitten mielenrauhan kävi mitä kävi.

Toivottavasti et joudu pettymään tuon biologin kanssa "jutteluun". Meillä on se on tarkoittanut molemmilla kerroilla sitä, että siitä luukulta se biologi tokasee jotain ja koko " juttelu" on ohi 60 sekunnissa. Ainakaan meille ei annettu mitään vaihtoehtoa siitä, että milloin siirto tehdään ja vaan se ilmoitettiin hoitajan toimesta heti punktiopäivänä. Mutta pidän sulle peukkuja, että homma menee hyvin ja saat vaikuttaa asioihin.

Ööö tuota noin. Voiko viime viikon maanantai-iltana (5.10.) pistetty Pregnyl näkyä vielä nyt raskaustestissä haamuna...? En tiedä mikä mielenhäiriö iski, mut äsken tein Apteq-raskaustestin ja siinä näkyy hyvin haalea, mutta värillinen haamu. :bag:
Vai näyttääköhän nuo testit viivanpaikkaa.. en kyllä kahteen vuoteen oo niihin mitään viivaa saanut ikinä. Nyt dpo 10, kolmipäiväisen siirrosta viikko.

Ei todellakaan pitänyt testata tänään, mutta näköjään näin yksin kotona ollessa tulee kaikenlaisia ideoita. Mutta nyt vaan mietin, että onko ne sittenkin vaan Pregnylin jämiä... Ääääh miksi pitikin mennä testaamaan.

Muokattu viimeksi:

Mun kohdalla lääkäri on päättänyt siirtopäivät. Molemmat tuoresiirrot meni niin, että ennen punktiota ultrassa käydessäni lääkäri antoi samalla käynnillä päivämäärät sekä punktioon että tuoresiirtoon. Jos olisi käynyt niin, että mitään siirrettävää ei olisi saatu, olisi tuoresiirron aika sitten peruttu.

Muokattu viimeksi:
Ööö tuota noin. Voiko viime viikon maanantai-iltana (5.10.) pistetty Pregnyl näkyä vielä nyt raskaustestissä haamuna...? En tiedä mikä mielenhäiriö iski, mut äsken tein Apteq-raskaustestin ja siinä näkyy hyvin haalea, mutta värillinen haamu. :bag:
Vai näyttääköhän nuo testit viivanpaikkaa.. en kyllä kahteen vuoteen oo niihin mitään viivaa saanut ikinä. Nyt dpo 10, kolmipäiväisen siirrosta viikko.

Ei todellakaan pitänyt testata tänään, mutta näköjään näin yksin kotona ollessa tulee kaikenlaisia ideoita. Mutta nyt vaan mietin, että onko ne sittenkin vaan Pregnylin jämiä... Ääääh miksi pitikin mennä testaamaan.

Ei varmasti ainakaan pregnylistä enää! :smiley-bounce013

Täällä ollaan juuri ekasta punktiosta selvitty ja kotiin päästy. Meille tuli todella huonot uutiset, 16 follikkelista löytyi vain 4 munasolua :arghh: Vielä ei ole tietoa onko kaikki 4 kypsiä ja hedelmöittyykö ne ja lähtee kasvamaan. todellakin piinaviikonloppu tulossa koska lääkäri soittaa maanantaiaamuna ja kertoo missä mennään.

Onko kellään muulla käynyt niin että todella moni follikkeli on ollut tyhjä ja onko asialle mitään selitystä miksi näin on käynyt??

Pakko tulla täältä taustalta kertomaan. Mulla kävi samoin ivf kierroksella. Stimulaatio tehtiin maltillisesti pienellä (100yk pergoveristä, vikat pari päivää tais olla112,5yk) ettei hyperiä tulisi. Punktiossa oli 11 follia punktioitavana joissa vaivaiset 3 solua. Kaikki hedelmöittyi mutta viimeisenkin alkion kehitys pysähtyi eikä päästy edes siirtoon. Olin ihan rikki, pohjalla ja musertunut. Lääkärit halus palaveerata mun tilanteesta ensin et millä paukuilla lähdetään uudelle kierrokselle. Kysyin lääkäriltä ja biologilta, miksi näin paljon tyhjiä folleja. Täsmälleen samoilla lääkkeillä, määrillä jne voi kahden kierron välillä olla huomattavia eroja. Tämä "erä" vain sattu olee kuraa. Eli ei kannata musertua täysin, toivoa on vielä paljonkin! Seuraava kierros voi olla aivan toista maata jos siihen joudut. Tsemppiä piinailuun!

Mulla kävi kuitenkin tässä samassa kierrossa aikamoinen ihme. 1,5viikkoa peruuntuneesta siirtopäivästä myöhemmin tuli päähänpisto tehdä r-testi jossa näkyi vaalea punainen viiva! Olin ihan wtf??!? Mikä läppä tää on. Lääkärillä oli jäänyt yksi folli punktioimatta ja nyt siitä solusta oon raskaana :cheers

Mulla on kokemusta ainoastaan Helsingin Ovumiasta, ja lämpimästi voin suositella. Viikonloppuisin eivät kyllä tee hoitoja kuten ei kai mikään klinikka Pk-seudulla... tai en ole ihan varma? Jos siis lyhyeen kaavaan päädytte. Meillä oli se, ja siirto osui kuin osui perjantaille.

Ymmärrän että harmittaa se että ilman koronaa olisitte ehkä saaneet vielä toisen kierroksen julkisella. Me taas oltais päästy ilman koronaa HUSiin IVF:ään (oltiin jonotettu jo lähes se puoli vuotta) mutta mentiin yksityiselle kun viestintä siitä milloin mitkäkin hoidot jatkuvat oli keväällä sulun jälkeen niin epäselvää. No 2 pvää hoidon aloittamisen jälkeen yksityisellä HUS tiedotti että IVF:iä aletaan taas tehdä. Edelllisellä viikolla oli tiedotettu että IVF:iä ei vielä aloiteta eivätkä osanneet sanoa yhtään että milloin. No sit ei voitu enää siirtyä takaisin kun olin jo aloittanut pistokset, ja nyt ollaan ”naimisissa” yksityisen klinikan kanssa kunnes kaikki alkiot on käytetty. Eli tuo viestintäsekoilu maksoi meille n. 5000 e tähän mennessä. Mutta uskon että tekivät siellä parhaansa sekavissa olosuhteissa ja varmaan edelleenkin. Niin ja meillähän se yksityinen kierros tuotti nyt 15 vkoa vanhan sikiön. Paljon onnea seuraavaan yritykseen Nupo80!
moikka! Eikö alkiot saa siirtää julkiselle? vai tekeekö tää korona nyt siihen jotain.

Mulla kun siirrettiin kolmepäiväinen niin viikon kuluttua siirrosta mulla ei näkynyt raskaustestissä mitään, ei siis irrotuspiikkiin viittaavaakaan. Kyseisestä kierrosta kuitenkin plussasin vaikkakin päättyi km. Uskon että sun haamu on aivan jotakin muuta kuin irrotuspiikistä johtuvaa

Tänä aamuna biologi päivitti tilannetta: 4 munasolusta, 3 kypsää joista 2 hedelmöittyi. Eli nyt ollaan näiden kahden varassa ja toivotaan että jatkaa kehittymistä :smiley-angelic001

Pupsis, toivotaan parasta! :Heartred Joskus se yksikin riittää, toivotaan että teillä nuo molemmat saadaan siirtokuntoon!

Ja kiitos kommenteista tuohon eiliseen kysymykseeni. Tein aamulla Pregcheckin ja siinä näkyy kans jotain haaleaa viivaa, tosin vielä haaleampana kuin eilisessä. Se eilinen testi oli kai herkempi. Ja mieskin näki molemmat viivat, ehdin jo eka epäillä omaksi mielikuvitukseni tuotteeksi. :rolleyes: Ei auta kuin odottaa ja testailla. Tuntuu kyllä hyvältä jos jotain kiinnittymisyritystäkin on edes ollut, sekin on edistystä kaikkeen aiempaan verrattuna.

Onkohan Clearblue Early Detection luotettavin noista aikaisista testeistä? RFSU:sta olen lukenut niin paljon huonoa etten kyllä rahojani siihen halua tuhlata. Ja tiedän että pitäisi odottaa testipäivään, mutta haluan nyt saada kiinni edes sen mahdollisen kemiallisen raskauden, jos sitten seuraavissa kierroissa voisi tehdä vielä jotain toisin.

Pupsis, toivotaan parasta! :Heartred Joskus se yksikin riittää, toivotaan että teillä nuo molemmat saadaan siirtokuntoon!

Ja kiitos kommenteista tuohon eiliseen kysymykseeni. Tein aamulla Pregcheckin ja siinä näkyy kans jotain haaleaa viivaa, tosin vielä haaleampana kuin eilisessä. Se eilinen testi oli kai herkempi. Ja mieskin näki molemmat viivat, ehdin jo eka epäillä omaksi mielikuvitukseni tuotteeksi. :rolleyes: Ei auta kuin odottaa ja testailla. Tuntuu kyllä hyvältä jos jotain kiinnittymisyritystäkin on edes ollut, sekin on edistystä kaikkeen aiempaan verrattuna.

Onkohan Clearblue Early Detection luotettavin noista aikaisista testeistä? RFSU:sta olen lukenut niin paljon huonoa etten kyllä rahojani siihen halua tuhlata. Ja tiedän että pitäisi odottaa testipäivään, mutta haluan nyt saada kiinni edes sen mahdollisen kemiallisen raskauden, jos sitten seuraavissa kierroissa voisi tehdä vielä jotain toisin.

Ehkäpä niistä 10mlu testeistä se early detection on paras. Mutta kaikista vähiten negatiivista olen lukenut ja itsekin kokenut ihan apteekin omista 25mlu testeistä. Pckin on saanut viime aikoina palautetta että viivat voimistuu tosi hitaasti, ja näin mullakin oli. Mutta ihanaa että siellä jotain tapahtuu ja toivotaan ettei ole kemiallinen! ❤️ Noilla päivillä viivat onkin yleensä vielä tosi haaleita joten toivoa on paljonkin.

Ehkäpä niistä 10mlu testeistä se early detection on paras. Mutta kaikista vähiten negatiivista olen lukenut ja itsekin kokenut ihan apteekin omista 25mlu testeistä. Pckin on saanut viime aikoina palautetta että viivat voimistuu tosi hitaasti, ja näin mullakin oli. Mutta ihanaa että siellä jotain tapahtuu ja toivotaan ettei ole kemiallinen! ❤️ Noilla päivillä viivat onkin yleensä vielä tosi haaleita joten toivoa on paljonkin.
Onko tämä se apteekin oma raskaustesti?
https://www.apteekkituotteet.fi/Apteekin-Raskaustesti
Tuntuu että kaikki aina puhuu siitä mut en oo ihan saanut selville, että mitä testiä tarkoitetaan :grin Ja kiitos, katsotaan miten käy! :love7

Onko tämä se apteekin oma raskaustesti?
https://www.apteekkituotteet.fi/Apteekin-Raskaustesti
Tuntuu että kaikki aina puhuu siitä mut en oo ihan saanut selville, että mitä testiä tarkoitetaan :grin Ja kiitos, katsotaan miten käy! :love7

Noita apteekin omia on muutamia erilaisia eli ei oo vaan olemassa yhtä. Eli esim tuo on yksi niistä ja ite käytin noita kun niitä lähiapteekissa sattu olemaan :)

Se rfsun liuskatesti on huono ja aiheuttaa turhaa päänvaivaa,mut ite testasin jo pp5 (5 päivänen blasto) haalean plussan sillä rfsun varhaisella puikkotestillä,että sille suositus täältä:)

Ja siis samalla testillä jatkoin testailua ja viivat vaan vahveni ja lopuksi testipäivänä sitten clearblue digital.

moikka! Eikö alkiot saa siirtää julkiselle? vai tekeekö tää korona nyt siihen jotain.

Yksityisillä on allekirjoitettava sopimus, missä spesifioidaan, että alkiot on käytettävä heillä. Tekin varmaan olette sellaisen allekirjoittaneet. Niitä ei oikeen voi siirrellä paikasta toiseen :/
En tiedä tekeekö jotkut yksityiset sitten sitä keskenään vaihtoa. Ja jos muuttaa kauemmas, niin muuttaako julkisella alkiotkin? :)

Takaisin