PelokasAlli
Vauhtiin päässyt keskustelija
Uuno mullakaan eivät ottaneet kantaa endoon, ilmeisesti siksi, ettei endon leikkauksesta ole todettu olevan aina hyötyä raskautumisessa..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla oli punktion jälkeinen ovis vasta kp 18. Kroppa oli sen verran sekaisin ivf:stä että venyi. Yleensä ovis on kp 13-15.Täällä kp15 eikä vieläkään ovulaatiota.. Onko muilla käynyt punktion jälkeen niin, että seuraavassa kierros kypsyy paikat hitaammin? Jotenkin ihan malttamattomana tässä odottelee pas:ia..
mä vähän oon pohtinut samaa tästä kemikaalikuormasta. Unelmana on tehdä uus väikkäri jotenkin aihetta sivuten. Toinen unelma oisperustaa maailman paras IVF klinikka
Mulla oli punktion jälkeinen ovis vasta kp 18. Kroppa oli sen verran sekaisin ivf:stä että venyi. Yleensä ovis on kp 13-15.
Uuno mullakaan eivät ottaneet kantaa endoon, ilmeisesti siksi, ettei endon leikkauksesta ole todettu olevan aina hyötyä raskautumisessa..
Upunup klinikalla taidetaan uskoa, että saatat kuitenkin olla raskaana. Vaan ymmärrän, jos siihen on itse vaikea uskoa, kun on nähnyt viivojen vaalenemisen.Josta pitää kuulemma nyt jatkaa teroluteja ja tehdä testi loppu viikosta uudelleen.
Juu vaikuttaa omassa lähipiirissäkin siltä, että on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että lapsia ei ilman hoitoja saada. Saattaisi syy vaikka kemikaaleista löytyä.En tiedä voiko olla vaikutusta esim. kemikaalikuormalla. 70-80-luvulla, jolloin olemme olleet sikiöitä sinä ja minä, on surutta dumpattu ympäristöön yhtä ja toista. Meidän munasoluthan on muodostuneet sikiöaikana jo.
Täällä kp15 eikä vieläkään ovulaatiota.. Onko muilla käynyt punktion jälkeen niin, että seuraavassa kierros kypsyy paikat hitaammin? Jotenkin ihan malttamattomana tässä odottelee pas:ia..
Rahan määrä on tietysti suhteellista. Miehen työ ei ole enää niin liikkuvaista (joka toki vaikutti myös palkkaan) ja itselläni liikut on pääsääntöisesti Suomessa. Yksityisellä tehtyihin tutkimuksiin, pariin hoitoyritykseen, useampaan ultraan ja lääkkeisiin paloi ihan hetkessä lähemmäs kolmisen tonnia. Tuossa kun laskeskelin niin yksi kierros yksityisellä maksaa alkusuunnittelujen kanssa vähintään 4000 euroa ja siihen päälle lääkkeet. Eli mennään lähelle 5000 euroa ja siihen päälle jokainen PAS ( jos jotain pakkaseen) reilun 1000 euroa per kerta. Jotenkin se rahan palaminen on yksityisellä niin nopeaa ja täysin ennakoimatonta ja tässähän on valtava ero, meillä meni yhtenä päivänä yksityiselle yhden tunnin aikana enemmän rahaa kuin koko julkisen puolen hoitokierrokseen lääkkeineen.
Ei meillä sellaiset tulot ole, että noita ihan palkkatuloilla (eikä Suomen veroprosenteilla) pystyisi kattamaan, varsinkin kun tässä vielä kärsitään pääkaupunkiseudun jumalattoman kalliista asumisesta. Eli pankkilainaa pitäisi ottaa tähänkin hommaan, eikä siinä mitään maksaahan sitä, jos saa tulosta. Mietin vaan itse sitä, että jos pistää näihin hoitoihin kymmeniä tuhansia ilman tulosta, niin vasta se on katkeraa maksaa sitä lainaa. Tai niin ainakin luulen.
Miten te muut olette hoidot yksityisellä rahoittaneet, osassahan pitää maksaa jo ennakkoon vai onko kaikilla vaan niin hyvät palkat ja säästöt, että voi nykäistä aina muutaman tonnin takataskusta, eikä tunnu missään?
Sitten tuosta selittämättömästä lapsettomuudesta, joskus olen miettinyt, että jos se on luonnonvalintaa ja tiettyjen ihmisten ei vaan kuulu keskenään lisääntyä. Tosin sitten, kun vähän aikaa on seurannut, millaiset taukit niitä lapsia saa ihan luomusti, niin olen tämänkin teorian haudannut
@Nupo80 Mulla oli lyhyt kaava ja se tuntui toimivan hyvin. 12 kypsää->8 kolmipäiväistä pakkaseen.
En haluaisi niiden ylimäärästen hormonien vuoksi pitkää kaavaa. Uus IVF- kierros tehdään varmaan samalla kaavalla, koska toimi hyvin.
@CherryRed saanko udella millainen lääkitys sulla oli tossa lyhyessä kaavassa, kun tuli noin hyvä saalis? Itsellä menossa juuri pitkä kaava ja jos tästä ei tuu tärppiä niin uudestaan en halua pitkällä kaavalla yrittää.
Tsemppiä kaikille hoitoihin! Tää jatkuva odottaminen on äärimmäisen raskasta. Itse myös koen raskaaksi sen, ettei lääkäritkään oikein tunnu tietävän millaisilla kaavoilla saadaan kelläkin paras tulos hoidoissa. Sitten maallikkona kun etsii tietoa netistä, niin sieltä löytyy vaikka mitä mikä ei ainakaan nosta omia fiiliksiä.
Minä puolestani mietin, että se vasta harmittaisi, jos ei rahan menon takia tekisi näitä hoitoja ja jäisi siksi ilman lasta. Itse olen siis valmis panostamaan näihin ihan vaan mahdollisuudenkin takia, vaikka lopputuloksesta ei ole takeita. Minua harmittaisi suunnattomasti joutua miettimään olisiko raskaus onnistunut, jos vain olisi jatkanut hoitoja vielä vähän aikaa (rajansa kaikella tietenkin). Ymmärrän hyvin, että kaikilla ei välttämättä kerta kaikkiaan ole mahdollisuutta rahoittaa hoitoja yksityisellä. Meillä on rahoitettu hoidot pääosin säästöillä ja osittain palkkatuloilla. Minä sijoitan ennemmin hoitoihin, kuin esim. hienompaan autoon.
Oli Menopur 225, joka nostettiin 5.päivän kohdalla (laiskasti kasvoivat) 262,5 ja jarruna Fyremadel 6.päivästä, koska siellä oli 2 isoa johtofollia. Punktiota siirrettiin 3 päivällä, jotta muut ehtivät kasvaa mukaan, joten pienemmätkin ehti kypsyä.
Siitä alkioiden laadusta ei ole taetta, koska mun ikäisellä alkaa olla 80% roskaa, joten hyvä saalis tuo toivoa. Kolme alkiota tosin jo käytetty ja kaikki negaa.
@CherryRed Minua kiinnostaa myös tuo lyhyt kaava, miten siinä lääkitys menee ja montako päivää se kestää?
Neuvokaapa kokeneemmat, että milloin voin palata normaali harrastuksiin? Mistä voin tietää, että munasarjat on palautuneet ja on turvallista liikkua reilummin? Lääkäri kysyi siirrossa, että miten olen toipunut kolmen päivän takaisesta punktiosta. Sanoin, että ihan ok ja vuotoa ei ole ollut. Ohjeista luin, että punktion jälkeen pitää välttää raskasta liikuntaa. Siirron yhteydessä kysyin, että voiko käydä lenkillä, niin
se sanoi, että kävelyllä voit käydä, mutta juoksu, hyppiminen, kuntosali ja voimakkaat kiertoliikkeet on kielletty. ( liittyy kai niihin hoidon venyttämiin munasarjoihin jne). Nyt vaan mietin, että milloin uskaltaa alkaa urheilla? Tekisi niin hyvää päälle päästä juoksemaan ja kunnolla salille rautaa vääntämään.
Rahan määrä on tietysti suhteellista. Miehen työ ei ole enää niin liikkuvaista (joka toki vaikutti myös palkkaan) ja itselläni liikut on pääsääntöisesti Suomessa. Yksityisellä tehtyihin tutkimuksiin, pariin hoitoyritykseen, useampaan ultraan ja lääkkeisiin paloi ihan hetkessä lähemmäs kolmisen tonnia. Tuossa kun laskeskelin niin yksi kierros yksityisellä maksaa alkusuunnittelujen kanssa vähintään 4000 euroa ja siihen päälle lääkkeet. Eli mennään lähelle 5000 euroa ja siihen päälle jokainen PAS ( jos jotain pakkaseen) reilun 1000 euroa per kerta. Jotenkin se rahan palaminen on yksityisellä niin nopeaa ja täysin ennakoimatonta ja tässähän on valtava ero, meillä meni yhtenä päivänä yksityiselle yhden tunnin aikana enemmän rahaa kuin koko julkisen puolen hoitokierrokseen lääkkeineen.
Ei meillä sellaiset tulot ole, että noita ihan palkkatuloilla (eikä Suomen veroprosenteilla) pystyisi kattamaan, varsinkin kun tässä vielä kärsitään pääkaupunkiseudun jumalattoman kalliista asumisesta. Eli pankkilainaa pitäisi ottaa tähänkin hommaan, eikä siinä mitään maksaahan sitä, jos saa tulosta. Mietin vaan itse sitä, että jos pistää näihin hoitoihin kymmeniä tuhansia ilman tulosta, niin vasta se on katkeraa maksaa sitä lainaa. Tai niin ainakin luulen.
Miten te muut olette hoidot yksityisellä rahoittaneet, osassahan pitää maksaa jo ennakkoon vai onko kaikilla vaan niin hyvät palkat ja säästöt, että voi nykäistä aina muutaman tonnin takataskusta, eikä tunnu missään?
Sitten tuosta selittämättömästä lapsettomuudesta, joskus olen miettinyt, että jos se on luonnonvalintaa ja tiettyjen ihmisten ei vaan kuulu keskenään lisääntyä. Tosin sitten, kun vähän aikaa on seurannut, millaiset taukit niitä lapsia saa ihan luomusti, niin olen tämänkin teorian haudannut