IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui kun täällä on taas lukenut hurjia juttuja, pahoittelut teille niitä kokeneille. Ei ole helpoin matka. Vetää hiljaiseksi. En taaskaan muista nimimerkkejä, enkä voi selata niin tarkkaan taaksepäin, mutta tiedätte keitä tarkoitan.

Aikamoista on nämä hoidot, niin suuria tunteita ja laidasta laitaan. Sitä alkaa muut elämän murheet tuntia aika pieniltä kun on lapsettomuuden elänyt. Keskenmenot ja muut epätoivon herket..

Mulla oli tänään dpo 12 ja ei vielä näkynyt testissä mitään. Voi jo vähän asenkoitua siihen, että ehkä ei onnistunut. Ei sitten tipu niin korkealta. Ja jos onnistuukin ja plussa alkaa ilmestyä, niin ilo on suunnaton.

Sitä tietenkin piti googletella ja herätellä toivoa myöhäisellä kiinnittymisellä. No siitä ehkä onkin kyse, kun dpo11 ei testissä näkynyt mitään. Vaan ikävä kyllä nyt dpo14 on testissä samanlainen haalea testiviiva kuin dpo13 eilen eli ei vahvistumista. Ehkä vielä päivän pari näin ja sitten tippuu viiva pois luulen. Kemiallinen luulen.
Tämä oli virallinen testipäivä, joten plussaksi sen merkkaan.
Viime vuoden alusta meillä onkin yksi luomukemiallinen. Ikävä kyllä näyttäisi että samoilla mennään nytkin hoitojen avulla. Tsemppiä muille piinailuihin!

Sitä tietenkin piti googletella ja herätellä toivoa myöhäisellä kiinnittymisellä. No siitä ehkä onkin kyse, kun dpo11 ei testissä näkynyt mitään. Vaan ikävä kyllä nyt dpo14 on testissä samanlainen haalea testiviiva kuin dpo13 eilen eli ei vahvistumista. Ehkä vielä päivän pari näin ja sitten tippuu viiva pois luulen. Kemiallinen luulen.
Viime vuoden alusta meillä onkin yksi luomukemiallinen. Ikävä kyllä näyttäisi että samoilla mennään nytkin hoitojen avulla. Tsemppiä muille piinailuihin!

Voi sun. Testitkin on tietty erilaisia..itse tein aina testipäivänä digin niin sai selvän tuomion. Hyvä in sekin, jos on käynyt vähän kiinnittymässä. Itse en ennen kunnon plussa saanut 10 vuoteen yhtään mitään. Olin jo kehitellyt lapsettomuusdiagnoosini, että elimistöni hylkii koko munasolua..Tsemppiä ja toivotaan aina parasta!

Toivotaan kuitenkin, että viiva vielä vahvistuisi! Joskus voi kai mennä parikin päivää kunnes hcg on selkeästi tuplaantunut. Pahoitteluni, jos nyt onkin kemiallinen kyseessä. :Heartred

Hui kun täällä on taas lukenut hurjia juttuja, pahoittelut teille niitä kokeneille. Ei ole helpoin matka. Vetää hiljaiseksi. En taaskaan muista nimimerkkejä, enkä voi selata niin tarkkaan taaksepäin, mutta tiedätte keitä tarkoitan.

Aikamoista on nämä hoidot, niin suuria tunteita ja laidasta laitaan. Sitä alkaa muut elämän murheet tuntia aika pieniltä kun on lapsettomuuden elänyt. Keskenmenot ja muut epätoivon herket..

Mulla oli tänään dpo 12 ja ei vielä näkynyt testissä mitään. Voi jo vähän asenkoitua siihen, että ehkä ei onnistunut. Ei sitten tipu niin korkealta. Ja jos onnistuukin ja plussa alkaa ilmestyä, niin ilo on suunnaton.

Sinullekin tsemppiä seuraavaan kierrokseen. Lapsettomuuden tuskaa ei kyllä tajua, ellei sitä ole elänyt. Itse elin sitä 10 vuotta, enemmän tai vähemmän toivoen.

Pahoittelut kaikille negan testanneille

Upunup:lle toivotaan viivojen vahvistumista!

Täällä näyttää tältä (kuva liitteenä. Ylempänä r-testi ja alempana ovistesti)

Oli pakko kokeilla että toimiiko ovistesti raskaustestinä..

Rfsun "normi"liuskatesti oli kyllä vielä aika haalee tänään ja tuli pelko heti että katooko ne viivat nyt sitten,kun kerrankin ne siihen on saanut :sad001 mutta ei auta kun oottaa tiistain "virallista"testipäivää! Pakko olla siihen asti testaamatta,koska päähän tässä hajoo!

Liitteet

• 20201011_123027.jpg
    20201011_123027.jpg
    14.8 KB · Katsottu: 185

Rfsun "normi"liuskatesti oli kyllä vielä aika haalee tänään ja tuli pelko heti että katooko ne viivat nyt sitten,kun kerrankin ne siihen on saanut :sad001 mutta ei auta kun oottaa tiistain "virallista"testipäivää! Pakko olla siihen asti testaamatta,koska päähän tässä hajoo!
Varovaiset onnittelut! Viiva näyttää kyllä tuossa ainakin jo ihan selkeältä!

Toivotaan teille viivojen vahvistumista.

Huh huh mitä vuoristorataa tämä homma on. Eilen kävi ystäväpariskunta kylässä ja he ilmoittivat odottavansa. Kyllä meinas parku päästä itseltä, vaikka onnellinen olen heidän puolestaan ja ihana asiahan se on. Voi kun tästä tunteesta pääsisi eroon.

Huomenna pitäisi soittaa klinikalla verikokeiden tuloksista ja jatkosta. Täällä olikin jo kyselyä milloin aikaisintaan pas mahdollista tuoresiirron jälkeen. Jos välikierto pitää olöa, niin menee joulukuulle.

Onko kenelläkään tietoa miten nopsaan uuteen IVF-hoitoon tuon passin jälkeen pääsee? Joutuuko odottelemaan taas sen 3-6kk jonotusajan?

Minulla myös RFSU:n normi liuskatesti antoi yllättävän haaleaa myös ja samalla CB:n digitaalinen antoi "raskaana 2-3 viikkoa". Tein myös noita ovistestejä eiliseen asti ja edelleen hymyili minulle ja viiva oli vahvistunut tosi paljon mitä se oli esim viikko sitten, kun oli jo tosi tumma. :happy:

Minulla myös RFSU:n normi liuskatesti antoi yllättävän haaleaa myös ja samalla CB:n digitaalinen antoi "raskaana 2-3 viikkoa". Tein myös noita ovistestejä eiliseen asti ja edelleen hymyili minulle ja viiva oli vahvistunut tosi paljon mitä se oli esim viikko sitten, kun oli jo tosi tumma. :happy:

Huh! Kiva kuulla,että muillakin näin. Mä sain jo eilen kauheen itkukohtauksen,kun olin varma että viiva haalenee :( tänään tuli aamulla kumminkin taas ihan vahva viiva. Huomenna ajattelin uskaltaa tehdä digin:nailbiting:

Onko sulla Kanna ollut alavatsakipuja?

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa. Alavatsakivut jatkuvat, ei kiva kun koko ajan on tuntemukset sellaiset, että menkat voisi alkaa. Tuo kulunut hoitokierros kyllä pisti kropan ja tuntemukset niin sekaisin, että ihmettelemistä riittää. Mulla on ollut aina todella säännöllinen kierto, ovulaation olen tuntenut selvästi ja muutenkin olen oppinut kuuntelemaan kehoani. Nyt tässä on monta viikkoa tullut kropasta niin kummallisia tuntemuksia, että olo on hämmentynyt koko ajan. Noiden lääkkeiden aikana mentiin päänsärystä ja kolotuksesta toiseen, turvotusta ja nesteenpoistoa vuorotellen, kaikenlaisia vatsakipuja vääntämistä, viiltämistä, juilimista, jomotusta jne. Siihen päälle vielä kaikki mielialan ailahtelut itkuherkkyyksineen ja raivonpuuskineen. Kyllä siinä on ihmettelemistä, kun mulla ei ole ollut edes pms-oireita aikaisemmin. Nyt siirron jälkeen perjantaina olin todella väsynyt ja koko kroppa tuntui niin raskaalta. Lauantaihin heräsin todella energisenä ja koko päivä meni hyvällä energitasolla ilman mitään kolotuksia. Eilinen sunnuntai oli taas laiskotusta ja kolotusta siellä sun täällä. Tänä aamuna heräsin neljältä alavatsakipuun, joka jatkuu edelleen aaltomaisena. Summa summarum, minusta on tullut ihan tuuliviiri mieliala vaihtelee ja välillä olen virtaa täynnä ja tosi hyvävointinen, välillä olo tuntuu siltä, että seuraava osoite on vanhainkoti. Kai tämä sitten on normaalia?

Safina alkio on varmasti tarttunut, sillä jo alkuperäinen testisi oli selvä plussa. Tee rauhassa digi, se näyttää raskaana. Tiedän, vaikea relata seuraavat 12 viikkoa, mutta koita nauttia! Alavatsakivut ovat osalle täysin normaaleja. Itsellä on ollut aina alavatsakipuja noin viikolle 12 asti. Ekassa kun 10 vuoden jälkeen hoidot tepsi, olin ihan paniikissa kun luulin kipujen enteilevän kuukautisia.

Nupo80 kaikki tuntemukset on normaaleja, menkkakivuista lähtien. Ivf hoidot tuovat alkuun ekstraturvotuksen ja kivut. Itse olen aina ollut menkkatuntemuksissa alkuun, kunnon vuoto ei vaan alkanut. Myöhemmin, ihan normaalissakin raskaudessa kolottelee joka mestaan ja on kipuja (ei toki kaikilla). Mielialat vaihtelee mullakin niin että voi mun mies raukkaa. Kyllä se siitä, tsemppiä!

Huh! Kiva kuulla,että muillakin näin. Mä sain jo eilen kauheen itkukohtauksen,kun olin varma että viiva haalenee :sad001 tänään tuli aamulla kumminkin taas ihan vahva viiva. Huomenna ajattelin uskaltaa tehdä digin:nailbiting:

Onko sulla Kanna ollut alavatsakipuja?

Välillä alavatsassa on menkkamaisia kramppeja ja juoksen vessaan tarkistamaan tilannetta. Myös polttelua tuntuu selässä, mikä on minulle normaalia, jos on esim. vatsa kipeänä tms. Pahimmat kivut ja krampit taisivat olla ehkä 3+5 - 4+3, sen jälkeen on rauhoittelunut olo niiden osalta. Nyt siis menossa 5+1 eli aika pitkällä mennään jo. :laughing002

Edit: Pahimmat kivut=eivät siis mitenkään superkivuliaita, mutta selkeästi tunnisti, että nyt kropassa on menossa jotain uutta. Ne olivat menkkamaisia tuntemuksia, mutta ei sitten kuitenkaan ihan samoja.

Kanna mulla oli pahimmat krampit aina ”menkkojen” aikaan. Krampit ei ikinä olleet niin pistäviä, vaan vähän miedompia. Onko teillä kohta jo varhaisultra? Oliko tämä esikoinen vai jo toinen?

Kanna mulla oli pahimmat krampit aina ”menkkojen” aikaan. Krampit ei ikinä olleet niin pistäviä, vaan vähän miedompia. Onko teillä kohta jo varhaisultra? Oliko tämä esikoinen vai jo toinen?

Hyvä tietää noista krampeista, että voivat tulla myös noin. Tämä on meidän ensimmäinen ja siksi kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ja jännittävää eikä oikein malta odottaa mitään. :woot::joyful: Meillä on varhaisultra reilun 2 viikon kuluttua, lasken siihen tyyliin tunteja. :bag: Miten ihmeessä jotkut malttavat odottaa ekaa ultraa sinne nt-ultraan asti. Sinnehän on ikuisuus aikaa. :biggrin

Kanna jaksa vaan odottaa. Itsehän en jaksanut, vaan menin yksityiselle viikolla 5 tai jotain.. Arvaa mikä itku siitä tuli, kun ultraaja ei oikein löytänyt mitään. Kuulemma ihan normaalia, ettei mitään näy ja normaalia myös että näkyy. Oli vielä vanha mieslääkäri, jolta ei oikein löytynyt IVF sympatiaa. Olin sitten ihan varma että kohta vuotaa koko alkio ulos kun ei siellä mitään ole.. Ensimmäinen kerta on jännä ja pelottavakin, kun tulee kaikenlaisia outoja oireita. Onneksi täältä saa apuja!

No niin. Tuli sitten omapolulle viesti ja tuloksissa lukee, että 0 pakastukseen. Eli kaikki ne neljä, jotka jäi jäljelle perjaina kolmipäiväisinä jatkoviljelyyn on mennyt sitten roskakoppaan. Tämä hoito etenee ihan mun pahimpien pelkojen mukaan. Yritin soittaa, että jos saisi jotain tietoa, että mikä meni pieleen. Mutta eihän sieltä ketään kiinni saa. Eli kaikki on sitten sen yhden siirretyn alkion varassa, eikä usko ole asian suhteen korkealla. Tämä on niin väärin:sad010

No niin. Tuli sitten omapolulle viesti ja tuloksissa lukee, että 0 pakastukseen. Eli kaikki ne neljä, jotka jäi jäljelle perjaina kolmipäiväisinä jatkoviljelyyn on mennyt sitten roskakoppaan. Tämä hoito etenee ihan mun pahimpien pelkojen mukaan. Yritin soittaa, että jos saisi jotain tietoa, että mikä meni pieleen. Mutta eihän sieltä ketään kiinni saa. Eli kaikki on sitten sen yhden siirretyn alkion varassa, eikä usko ole asian suhteen korkealla. Tämä on niin väärin:sad010

Tämä nyt ei auta tässä tilanteessa, mutta ei siihen onnistumiseen tarvittu kuin se yksi. :Heartred Niin kauan kun raskaustesti ei näytä negatiivista, niin toivoa on. Me saatiin keväällä suht hyvä saalis pakkaseen, josta ajateltiin, että saamme kerralla niistä itsellemme suurperheen tehtyä. Saatiin siis 6 alkiota, joista kolme olemme siirtäneet tuloksetta. Nyt vasta neljäs onnistui eli ei hyväkään saalis takaa onnistumista jokaisessa PASissa. Siirtoja ja yrityskertoja kylläkin hyvä saalis tuo, mutta lopputuloksesta ei ole takuita.

Tämä nyt ei auta tässä tilanteessa, mutta ei siihen onnistumiseen tarvittu kuin se yksi. :Heartred Niin kauan kun raskaustesti ei näytä negatiivista, niin toivoa on. Me saatiin keväällä suht hyvä saalis pakkaseen, josta ajateltiin, että saamme kerralla niistä itsellemme suurperheen tehtyä. Saatiin siis 6 alkiota, joista kolme olemme siirtäneet tuloksetta. Nyt vasta neljäs onnistui eli ei hyväkään saalis takaa onnistumista jokaisessa PASissa. Siirtoja ja yrityskertoja kylläkin hyvä saalis tuo, mutta lopputuloksesta ei ole takuita.

Se kai se tässä surkeinta on, että otettaessa huomioon jo lähtötilanne, onnistumismahdollisuudet olivat heikot ja nyt entisestään tuli niin roimalla kädellä pettymyksiä ja mahdollisuudet heikkeni lähes olemattomiin. Usein kuulee sanottavan, että lapsettomuushoidot tuo toivoa, mutta omalla kohdallani toivo on ottanut tämän hoitokierroksen myötä oikein kunnolla turpaansa ja epätoivo sen sijaan voi oikein pulleasti. Tällä hetkellä fiilikset on sellaiset, että olen lähtenyt maratonille ilman kenkiä ja myöhästynyt lähdöstäkin minuuttitolkulla eli että juoksen tässä kilpailua, jossa voitto on ajat sitten karannut käpälien ulottumattomiin. Sopivasti mies lähti tänä aamuna viikon työmatkalle tehden siellä ympäripyöreitä päiviä, joten sinänsäkin sattui nämä tämän aamun sysipaskat uutiset ihan väärään ajankohtaan. Mutta tätähän tämä on ollut, pieniä toivonpilkahduksia, joita seuraa iyhtä pettymys ja suru. Kiitos kaikille kannustuksesta kuitenkin.

Takaisin