IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on aina vuodellut, kaksi onnistunutta raskautta. Samoin on äidilläni ja monilla ystävillä. Aina voi siis toivoa ja toivotaan! Mitään syytä ei ainakaan mun vuodoille ollut.

Joo sehän tässä on hauskinta, että ketäänhän tämä vuotelu ei kummemmin kiinnosta. Tk:n mieslääkäri ei yllättäen halunnu leikkiä gynekologia kirjotti vaan saikkua, polille ei tietenkää oteta kontrolleihin ja jos on km näillä viikoilla ei kuulema tarvetta ultrata. Jos vuoto pitkittyy tai infektio-oireita voi soittaa naistentautien polille. Eli nytkun ei oo kipuja (alaselässä jotakin tuntemusta, mitä en kyllä edes kivuksi luokittele) eikä vuotokaan ala niin vissiin ainut vaihtoehto käydä itse ar ultrassa ensiviikolla, että tietää mikä homma on. Polilla oli sitä mieltä, että oireet kuitenkin vaikuttaa km:lta. Yhden km kokeneena vuoto kyllä alkoi silloin kunnolla ja kivutkin oli sen mukaiset. Silloin ei ollut mitään juupas jaapas vuotelua todellakaan näin kauan. Nytkään ei ole minkäänlaista ohjetta kauanko pitäisi sitten odottaa alkaako vuoto..

Tsemppiä ja toipumista @Toukanäiti , on kyllä kamala tilanne, löytyikö mitään syytä mikä aiheutti noin rankat oireet?

@Jinnafee meillä piti ainakin pitää välikierto enne pakkassiirtoa tuoresiirron jälkeen. Itsellä kyllä ainakin venyikin kierrot ivf:n jälkee ja tuli tiputtelua oviksen aikoihin.

Kefir90 voimia myös täältä :Heartred

Mulla oli punktio kp15

Täällä PP 8 ja kaksi negatiivista testiä tehnyt. Menkkamaiset kivut alkoi yöllä. Aika negat on myös fiilikset muuta kyllä tää tästä. Onneksi on kolme pakastetblastoa vielä odottamassa.

Oletteko päässeet tuoresiirron jälkeen heti pas:n seuraavasta kierrosta? Mikä sen voi estää jos ei pääsekään (muu kuin väärän päivän ovis)? =)

Mulle on aina suositeltu välikiertoa, että keho ehtii palautua ivf-hoidosta.

Joo sehän tässä on hauskinta, että ketäänhän tämä vuotelu ei kummemmin kiinnosta. Tk:n mieslääkäri ei yllättäen halunnu leikkiä gynekologia kirjotti vaan saikkua, polille ei tietenkää oteta kontrolleihin ja jos on km näillä viikoilla ei kuulema tarvetta ultrata. Jos vuoto pitkittyy tai infektio-oireita voi soittaa naistentautien polille. Eli nytkun ei oo kipuja (alaselässä jotakin tuntemusta, mitä en kyllä edes kivuksi luokittele) eikä vuotokaan ala niin vissiin ainut vaihtoehto käydä itse ar ultrassa ensiviikolla, että tietää mikä homma on. Polilla oli sitä mieltä, että oireet kuitenkin vaikuttaa km:lta. Yhden km kokeneena vuoto kyllä alkoi silloin kunnolla ja kivutkin oli sen mukaiset. Silloin ei ollut mitään juupas jaapas vuotelua todellakaan näin kauan. Nytkään ei ole minkäänlaista ohjetta kauanko pitäisi sitten odottaa alkaako vuoto..

Benelope oletko ottanut sun hoitavaan yksikköön (lapsettomuus) yhteyttä? Luulis että kiinnostaa. Kyllähän keskeytynyt keskenmeno pitää todeta, mielellään ennen infektio-oireita. Kova infektio vaikuttaa hedelmällisyyteen. Itse menisin lankoja pitkin just nyt. Ehkäpä kerrot että on kipua, jos sinne ei muuten pääse. Toivotaan tietty että tässä on kyseessä joku ihan muu..

Täällä taas. Siirto tehty ja jännitys jatkuu. Nyt niiden kolmen jäljelle jääneen alkion osalta ei osata sanoa vielä mitään vaan ne jatkoviljellään sunnuntaille tai maanantaille asti. Sitten joskus ensi viikolla vasta tietää, jääkö pakastettavaksi mitään. Mulla on jotenkin ihan höhlä olo. Päällimmäisenä on hämmästys siitä, että näinkö helposti nämä hoidot menivät siis itse nämä lääkitykset, piikitykset yms. Minä olin kuullut niin paljon kauhutarinoita lääkityksistä ja toimenpiteiden kivuliaisuudesta, että ne osaltaan viivyttivät hoitoihin hankkiutumista. Etenkin, kun teen vaativaa työtä, jossa täytyy olla skarppi, vakuuttava, edustava jne.

Omalta kohdaltani kokemus on, että tämä fyysinen puoli hoidoista on ollut helppo, paljon pahempi on tämä henkinen puoli. Paineet kasvoivat kovasti hoitojen alettua ja tilanteen sekä mahdollisuuksien surkeat prosentit tulivat jotenkin niin todellisiksi. Nyt sitten toivotaan, uskotaan ja jännitetään. Saas nähdä onko mulla kynsiä enää ollenkaan, kun tämä kaksi viikkoinen piinailu saadaan jonkilaiseen päätökseen kahden viikon päästä perjantaina. Pettymykset, kun testit näyttää negaa on varmasti kovia, saati sitten keskenmenot, kehityshäiriöt yms, jotka aiheuttavat fyysisen kivun lisäksi myös valtavaa henkistä tuskaa. Voimia kaikille teille, jotka olette pettymyksen kokeneet ja tsemppiä kaikille hoitoihin.

Benelope oletko ottanut sun hoitavaan yksikköön (lapsettomuus) yhteyttä? Luulis että kiinnostaa. Kyllähän keskeytynyt keskenmeno pitää todeta, mielellään ennen infektio-oireita. Kova infektio vaikuttaa hedelmällisyyteen. Itse menisin lankoja pitkin just nyt. Ehkäpä kerrot että on kipua, jos sinne ei muuten pääse. Toivotaan tietty että tässä on kyseessä joku ihan muu..

Hoitavaa polia kiinnosti kaikista vähiten koko asia, kun kyselin sieltä jatko-ohjeita. Niin innollahan tässä odottaa, jos jonkun kohtutulehduksen saa kaupan päällisenä.

Hoitavaa polia kiinnosti kaikista vähiten koko asia, kun kyselin sieltä jatko-ohjeita. Niin innollahan tässä odottaa, jos jonkun kohtutulehduksen saa kaupan päällisenä.

Ihan kamalaa, miten sinut voidaan jättää tuolla lailla heitteille? Minusta tämä on ihan käsittämätöntä. Kai hoitavaa polia pitäisi asia kiinnostaa, varsinkin kun tuo kohtu on olennainen elin tässä lisääntymishommassa ja jonkun tulehduksen seuraukset voivat olla kohtalokkaat. Jostakin on nyt löydettävä se taho, joka ottaa tästä sinun asiastasi kopin. Voimia, kunpa osaisin jotenkin paremmin neuvoa sinua tässä tilanteessa <3

Ihan kamalaa, miten sinut voidaan jättää tuolla lailla heitteille? Minusta tämä on ihan käsittämätöntä. Kai hoitavaa polia pitäisi asia kiinnostaa, varsinkin kun tuo kohtu on olennainen elin tässä lisääntymishommassa ja jonkun tulehduksen seuraukset voivat olla kohtalokkaat. Jostakin on nyt löydettävä se taho, joka ottaa tästä sinun asiastasi kopin. Voimia, kunpa osaisin jotenkin paremmin neuvoa sinua tässä tilanteessa :Heartred

Itse hoitoalalla työskentelevänä myös keskenmeno potilaita kohtaavana oon kyllä huomannu, että julkisen puolen kohtelu on aivan järkyttävää siihen asti kun sitten oikeasti on hätätilanne. Päivystykseen varsinkin, jos joutuu km vuoksi hakeutumaan niin huhhei, onneksi potilaat ei kaikkia hoitohenkilökunnan möläytyksiä kuule.

Yksityisellehän pääsee ultraan, kun vaan varaa ajan. Maanantaina kysyn naistenpolilta, mikä siellä on kanta ultraako siellä. Töistäkään voi olla saikulla koko ajan vaan oottamassa kotona alkaako vuoto vai ei..

Benelope musta jos hoito on julkisella niin julkiselta pitäisi tähän asiaan apua saada. Yksityisen ultra on ainakin pk seudulla sellaset 250€ ja ei se kiva maksu ole edes hyväpalkkaiselle. Jos vielä soittaisit että on kipuja, että pääsiskö sitä nyt tarkastamaan tilanteen. Ei pitäisi joutua liioittelemaan, jotta saa hoitoa, mutta näin se taitaa julkisella olla.

Nupo80 onnea siirrosta. Toivotaan, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Henkinen puoli hoidoissa oli mielestäni myös se rankin.

Voi että, onpas taas ikävää kohtelua. Voiskohan syy olla siinä, että nuo alkuraskauden vuodot ovat kuitenkin verrattain yleisiä ja asialle ei voida tehdä mitään, niin eivät jaksa nähdä vaivaa, että tutkisivat tai edes keskustelisivat aiheesta kunnolla kanssasi? :/

Helsingissä saa alkuraskauden ultira myös edullisemmin, kuin 250e. Esim Perhe-Artella on alle 80e, paikka on kuulemma superihana ja henkilökunta sympaattista.

Voi että, onpas taas ikävää kohtelua. Voiskohan syy olla siinä, että nuo alkuraskauden vuodot ovat kuitenkin verrattain yleisiä ja asialle ei voida tehdä mitään, niin eivät jaksa nähdä vaivaa, että tutkisivat tai edes keskustelisivat aiheesta kunnolla kanssasi? :/

Helsingissä saa alkuraskauden ultira myös edullisemmin, kuin 250e. Esim Perhe-Artella on alle 80e, paikka on kuulemma superihana ja henkilökunta sympaattista.

Oon tässä just käyttänyt 500€ kaikkiin ultriin ja gyneihin, voihan rätti! Otan aina mistä helpoiten saa, eli Mehiläinen, terveystalo..lääkärin palkkio on se 100 ja 150 ultra. Nooh..vika lapsi mulle.

Meillä oli myös tänään siirto. Siirrettiin kolmepäiväinen. Kolmas siirto oli nyt, jospa kolmas kerta toden sanoisi... Vaikka hirveän suuria odotuksia ei kyllä suoraan sanottuna ole. Pitää vain toivoa parasta ja yrittää pysyä positiivisena.

Taidetaan siis mennä Nupo ihan samoissa - eikös teilläkin siirretty kolmepäiväinen?

@Nupo80 Tosi hienoa, että pääsit siirtoon! Pukut pystyssä että nyt nappaa! :happy119
Ehdottiko lääkäri jatkoviljelyä suoraan muille alkioille? Vai halusitteko te?
Jos haluat jutella toisen 40-kymppisen kanssa noista tunteista, niin saa laittaa yv:tä!
Tässä kun on extra paljon esteitä onnistumisen tiellä...

Me ei uskallettukaan jatkoviljellä vielä meidän kolmipäiväisiä.
Koitetaan vielä yksi PAS kolmipäiväisellä tähän kiertoon ja myöhäistetyllä siirtoajalla.
Sitten jatkoviljellään vasta loput viisi pakkasesta. Jos yksikään ei selviä, niin sitten tulis mahd. nopeasti uusi IVF kierros, koska en tästä enää nuorene :wacky:

@nabss Onnea siirrosta! Tarrasukkia! :)

Onnea Nabss siirrosta! Pysy ihmeessä positiivisena, ei sitä voi tietää onko teidän vuoro nyt:rolleyes:
Se on kyllä totta. Täytyy vaihtaa positiivisuusvaihde päälle ja yrittää unohtaa koko homma pariksi viikoksi. Otan tavoitteeksi yrittää olla murehtimatta liikaa etukäteen. :)

@nabss Ollaan siis aivan samassa rytmissä, kolmipäiväinen siirrettiin tänään. Voidaan yhdessä piinailla! Toivotaan kovasti tarrasukkia!

@CherryRed Mulle ei edes tarjottu vaihtoehtoja, biologi luukulla sanoi jotenkin niin, että muut kolme viljellään sunnuntaihin tai maanantaihin asti. Mulle tuli sellainen fiilis, että ne ei ollut ihan optimaalisia yksilöitä. Tai sitten se oli vaan mun kuvitelmaa. Taidan laitella sulle yv-viestiä tässä, kun saa ajatuksia koottua.

Mulla sitte aiheuttaa nuo luget ihan hirveän väsymyksen. Aamulla parisen tuntia kapselin jälkeen alkoi väsyttää ihan urakalla. Nyt iltapäivällä sama homma pari tuntia kapselin laiton jälkeen sammahdin sohvalle ja herätessä olin ihan tööt. Sohva piti kiskoa juuri hetki sitten suorastaan väkivaltaisesti selästä irti ;)

Luin noita käyntiyhteenvetoja ja ärsyttää kun jokaisessa lukee, että iästä johtuen suunniteltu yksi hoito ja nyt tämän päivän käynnin raportissa luki, että siirrettiin yksi ja kolme jatkoviljelyyn. Jos saadaan pakastettua alkioita niin PAS luonnonkiertoon, mikäli pakastettavaa ei jää, hoidot päättyvät. En vaan voi olla miettimättä, että siinä vaiheessa, kun minut on asetettu jonoon olin 39v. en päässyt keväällä ensin ruuhkan ja sitten koronan takia ( koronan takia oli taas pahempi ruuhka, jonka takia hoidot siirrettiin syksyyn) hoitoihin. Ilman näitä hoidot olisivat varmasti alkaneet viimeistään maaliskuussa. Nyt hoitoihin on käytetty aikaa reilu kaksi kuukautta ja minut ollaan valmiit heittämään heti kartanolle, jos pakastettavaa ei jää. Olisin kuitenkin ehtinyt saada hoitoa lähes puoli vuotta ennen 40-vuotispäivääni, jos koronaa ja ruuhkia ei olisi ollut. Minusta tämä ei tunnu erityisen reilulta. Ymmärrän sen, etteivät toki voi minua julkisella puolella ikuisuutta pitää, mutta ei kai nämä ruuhkat ja koronat voi kaatua suoraan minun kärsittäväksi? Vai voiko tämä vain olla näin epäreilu systeemi?

Omalta kohdaltani kokemus on, että tämä fyysinen puoli hoidoista on ollut helppo, paljon pahempi on tämä henkinen puoli. Paineet kasvoivat kovasti hoitojen alettua ja tilanteen sekä mahdollisuuksien surkeat prosentit

Tää vois olla mun kirjoittama, oon täysin samaa mieltä. Hoidot ja punktiot olivat yllättävän helppoja, henkinen puoli vaikeampi. Toki täytyy sanoa, et inssien aikaa olin eniten henkisesti rikki. Ivf siirtyminen toi uudenlaista toivoa (tai sitten jo turtunut tilanteeseen).

Kävin siirtoa varten ultrassa tänään. Limis 6.5mm, oikealla yksi johtofolli 11mm. Tänään kp11 ja klinikka pyysi aloittamaan vasta maanantaina ovistestit o_O vähän ihmetyttää kun ovis oli insseissä kahdesti kp13 ja kerran kp15. Toki ehkä jos nyt pitäis sanoa, niin ehkä mulle vähän tavanomaista ohuempi limis nyt.. No, taidan varmuuden vuoksi aloittaa sunnuntaina ovistestit.

Benelope musta jos hoito on julkisella niin julkiselta pitäisi tähän asiaan apua saada. Yksityisen ultra on ainakin pk seudulla sellaset 250€ ja ei se kiva maksu ole edes hyväpalkkaiselle. Jos vielä soittaisit että on kipuja, että pääsiskö sitä nyt tarkastamaan tilanteen. Ei pitäisi joutua liioittelemaan, jotta saa hoitoa, mutta näin se taitaa julkisella olla.

Nupo80 onnea siirrosta. Toivotaan, että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Henkinen puoli hoidoissa oli mielestäni myös se rankin.

Niinhän se tuntus, että pitäs hoitua. Täällä pääsee ainakin ultraan 70-150e yksityiselle. Viikonloppunahan ainoa vaihtoehto täällä pohjoisemmassa on yhteispäivystys ja ihan hevillä en sinne lähe, jos ei todellakin tule sairaaksi. :dead:

Tää vois olla mun kirjoittama, oon täysin samaa mieltä. Hoidot ja punktiot olivat yllättävän helppoja, henkinen puoli vaikeampi. Toki täytyy sanoa, et inssien aikaa olin eniten henkisesti rikki. Ivf siirtyminen toi uudenlaista toivoa (tai sitten jo turtunut tilanteeseen).

Kävin siirtoa varten ultrassa tänään. Limis 6.5mm, oikealla yksi johtofolli 11mm. Tänään kp11 ja klinikka pyysi aloittamaan vasta maanantaina ovistestit o_O vähän ihmetyttää kun ovis oli insseissä kahdesti kp13 ja kerran kp15. Toki ehkä jos nyt pitäis sanoa, niin ehkä mulle vähän tavanomaista ohuempi limis nyt.. No, taidan varmuuden vuoksi aloittaa sunnuntaina ovistestit.

Yleensä munarakkula kasvaa korkeintaan pari milliä/vrk ja ovulaatiota ennen se on n. 20 mm. Sen takia varmaan klinikalla oltiin sitä mieltä, että riittää, kun aloitat testailun maanantaina. Mutta eihän siitä tietenkään mitään haittaa ole, jos aloitat jo sunnuntaina.

Takaisin