IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luin noita käyntiyhteenvetoja ja ärsyttää kun jokaisessa lukee, että iästä johtuen suunniteltu yksi hoito ja nyt tämän päivän käynnin raportissa luki, että siirrettiin yksi ja kolme jatkoviljelyyn. Jos saadaan pakastettua alkioita niin PAS luonnonkiertoon, mikäli pakastettavaa ei jää, hoidot päättyvät. En vaan voi olla miettimättä, että siinä vaiheessa, kun minut on asetettu jonoon olin 39v. en päässyt keväällä ensin ruuhkan ja sitten koronan takia ( koronan takia oli taas pahempi ruuhka, jonka takia hoidot siirrettiin syksyyn) hoitoihin. Ilman näitä hoidot olisivat varmasti alkaneet viimeistään maaliskuussa. Nyt hoitoihin on käytetty aikaa reilu kaksi kuukautta ja minut ollaan valmiit heittämään heti kartanolle, jos pakastettavaa ei jää. Olisin kuitenkin ehtinyt saada hoitoa lähes puoli vuotta ennen 40-vuotispäivääni, jos koronaa ja ruuhkia ei olisi ollut. Minusta tämä ei tunnu erityisen reilulta. Ymmärrän sen, etteivät toki voi minua julkisella puolella ikuisuutta pitää, mutta ei kai nämä ruuhkat ja koronat voi kaatua suoraan minun kärsittäväksi? Vai voiko tämä vain olla näin epäreilu systeemi?

kun tuli koronasta johtuva sulku niin kysyin et miten tää nyt menee. On ollut paljon klinikasta johtuvia ongelmia ja nyt sitten korona. Että mites jos se 40 tulee täyteen eikä saada hyödynnettyä sitä 3 hoitokierrosta. Sanoivat meille sitä et nyt kun on poikkeuksellisia viivästyksiä niin eivät niin tuijota tuota ikää. Toivottavasti olisi se linjaus edelleenkin eikä vain viime keväältä. Ts kehoitan kyseenalaistamaan tuon pihalle laittamisen. Toivottavasti siis saatte vielä uuden kierroksen tarvittaessa ❤️

kun tuli koronasta johtuva sulku niin kysyin et miten tää nyt menee. On ollut paljon klinikasta johtuvia ongelmia ja nyt sitten korona. Että mites jos se 40 tulee täyteen eikä saada hyödynnettyä sitä 3 hoitokierrosta. Sanoivat meille sitä et nyt kun on poikkeuksellisia viivästyksiä niin eivät niin tuijota tuota ikää. Toivottavasti olisi se linjaus edelleenkin eikä vain viime keväältä. Ts kehoitan kyseenalaistamaan tuon pihalle laittamisen. Toivottavasti siis saatte vielä uuden kierroksen tarvittaessa ❤️

Meille todettiin jotenkin lakonisesti huhtikuussa, jolloin siirsivät hoitojen aloituksen elokuuhun, kun kysyin miten käy, kun ikä tulee vastaan " että pakkohan teidät on hoitaa". Mutta nyt sitten kaikessa puhutaan vain yhdestä hoitokierroksesta. Kyllä mä yritän ainakin kyseenalaistaa, toivottavasti voimat riittää taistella omien oikeuksien puolesta. Mikähän on se laskennallinen aika, joka kolmeen hoitokierrokseen keskimäärin menee? Vai voiko sitä oikein edes sanoa, jos joku onnekas saa aina tuoresiirron jälkeen lähemmäs kymmenen alkiota pakkaseen. On tämä niin raastavaa, sydän ja sielu karrella tässä vaan pitää puskea eteenpäin. Kumpa vain tämä nyt onnistuisi, olisipa kerrankin onni myötä!

Tää ikäasia on sinänsä mielenkiintoinen, että se on lähes mustavalkoinen se raja. Testeihin perustuvat ennusteet eivät merkkaa mitään. Jos olet 40 vuotta täyttänyt, niin eivät hoida.
Meillä se kuvio meni niin, että sain lähetteen terveyskeskuksesta eteenpäin tutkimuksiin. Otettiin verikokeet, mieheltä spermanäyte ja lääkärille lähete sairaalaan. Sieltä soitto, lähete AMH-kokeeseen ja käsky ivf-hoitoihin. Joita he eivät siis tee. Ei aukiolotutkimista, ei kevyempiä hoitoja, ei mitään. Koska olen tämän ikäinen. Sanoivat, että johonkin se raja on vedettävä ja se on toki totta. Olen sinut tämän asian kanssa, vaikkakin meistä ei löytynyt mitään vikaa, amh:kin on vielä 41 vuotiaana 4,2 eikä ole pcos-diagnoosia. Joskus oon miettynyt, että jonkunlainen pisteytys voisi tässä olla parempi. Tai näinä synnytystalkooaikoina ikäraja korkeampi.
Tosin yksityisellä on kaikki muu mukavaa paitsi hinta. Hommat rokkaa ja meitä kohdellaan tosi hyvin.
Se mitä koitan tässä sanoa Nupo80 on, ettei se maailma ole kamala rajan tällä puolella. Jos niitä lisäyrityksiä edes tarvitaan, sormet ristissä että ei tarvita.:cat:

Tein tosi hailakan haamun nyt aamulla dpo 13 (alkio)/dpo12 (kierto, ovulaatio). Kai se alkion mukaan lasketaan? Niin hailakka päiviin nähden että jalat on maassa, mutta on se pieni käynyt ainakin vähän kiinni. ❤ juuri ja juuri sen viivan erottaa mutta ei siitä kuvaa saa.

Ihanaa Upunup, toivotaan viivojen vahvistumista! :love7

Kyselen taas tuosta Gonapeptylin pistoajasta. Etenkin te, jotka olette plussanneet ja kierrossa ollut Gonapeptyl kiinnittymisen tukena: mihin kellonaikaan suhteessa siirtoaikaan pistitte lääkkeen? Ilmeisesti siitä ei sen tarkempaa ohjeistusta ole, mutta olisko onnistuneita kokemuksia?

Kyselen taas tuosta Gonapeptylin pistoajasta. Etenkin te, jotka olette plussanneet ja kierrossa ollut Gonapeptyl kiinnittymisen tukena: mihin kellonaikaan suhteessa siirtoaikaan pistitte lääkkeen? Ilmeisesti siitä ei sen tarkempaa ohjeistusta ole, mutta olisko onnistuneita kokemuksia?

Mulle oli lääkäri kirjottanut että "gonapeptyl aamupv" joten pistin klo 11. Siirto oli 13.20

Onnea Upnup! Toivotaan että viiva vahvistuu :)

Meille pistettiin Gonapeptyl siirrossa, joka oli klo 14. Ja blasto siirrettiin :Heartred

Enhän minä malta olla jakamatta. :) Nämä on ollut siitä kivoja testejä, että eivät piirtele viivan paikkoja. Mutta tosiaan jo dpo13. Vaan jotain pientä on ainakin tapahtunut. ❤

Liitteet

• 20201010_090238.jpg
    20201010_090238.jpg
    16.7 KB · Katsottu: 224
Enhän minä malta olla jakamatta. :) Nämä on ollut siitä kivoja testejä, että eivät piirtele viivan paikkoja. Mutta tosiaan jo dpo13. Vaan jotain pientä on ainakin tapahtunut. ❤
Ihanaa! :Heartred Mikä testi tuo on? Voisi varalle hankkia itsekin, ettei tarvitse tuijotella viivanpaikkoja.

Z1 pharma scwangerschafttest tms. Taisin tilata amazonista. Tai ebaysta. Kyllästyin niiden one step testien viivan paikkoihin. Kun herättivät turhia toiveita väliin.Nämä on ollu tylyn rehellisen oloisia testejä. En ole viivanpaikkoja löytänyt.

Ooh! :woot:
Miten tuo testi toimii? Tulee teksti Hcg tai ei tule?

Ei kun ihan vain tuo kovin hailakka viiva tuossa tumman viivan vasemmalla puolella. :)

Aa, ok, kun ymmärsin teksteistä, että ei tarvitse tuijotella viivanpaikkoja, niin että tähän ei tule viivoja :grin
Kuinka herkkä toi testi on?
Ja toivon, että saat vahvempia viivoja! <3

Niin siis olen one step testeihin saanut viivan paikkoja eli negatiiviseen testiin piirtyy kuitenkin viivan kohtaan "jotain". Niin näihin ei ole tullut kertaakaan sitä ja se on ollut helpottavaa kun ei ole tarvinut miettiä ja tiirailla, että olisiko.. . Tämä on mulle eka testi tätä merkkiä, niin että viivan kohdalle piirtyy haamua. Virallisesti liene 25 testin herkkyys mutta jos tekee google kuvahaun testin nimellä niin dpo 9-dpo 10 alkanuut jo monelle piirtymään viivaa.

Niin siis olen one step testeihin saanut viivan paikkoja eli negatiiviseen testiin piirtyy kuitenkin viivan kohtaan "jotain". Niin näihin ei ole tullut kertaakaan sitä ja se on ollut helpottavaa kun ei ole tarvinut miettiä ja tiirailla, että olisiko.. . Tämä on mulle eka testi tätä merkkiä, niin että viivan kohdalle piirtyy haamua. Virallisesti liene 25 testin herkkyys mutta jos tekee google kuvahaun testin nimellä niin dpo 9-dpo 10 alkanuut jo monelle piirtymään viivaa.

Toivotaan, että viiva nyt vahvistuu! :happy: Mulle ei kyllä onestepiin ole mitään tullut, paitsi raskauden alussa. Mutta hyvä tietää näistäkin testeistä!

Meille siirrettiin dpo2 2 päiväinen alkio ja dpo6 pistettiin Gonapeptyl klo 11-12 välillä. Saatiin myös itse päättää pistoaika. Ja plussan toi. :Heartred

Upunup onneksi olkoon, jotain ainakin tapahtuu! En ole koskaan tehnyt viivapaikkatestejä, joten en osaa sen kummemmin tulkita, muuta kuin että kyllä minäkin sen viivan näen:)

Tuosta julkisen ikärajasta. Minusta tämä käytäntö pitäisi uudistaa. Tässä maassa penätään kaikille mahd korkeaa koulutusta ja yllytetään vaan rakentamaan uraa. 20-vuotiaita kutsutaan teiniäideiksi ja leimataan epäonnistujien joukkkoon. Sitten yhtäkkiä sanotaan, ettei 40 vuotiaalle tarjota hoitoja lapsettomuuteen. Nurinkurista. Minusta pitäisi tutkia parin mahdollisuudet tulla raskaaksi hedelmöityshoidoilla. Eihän 30 vuotiaalta, jolla on mahdollisuudet vaikkapa 5% onnistumiseen, evätä hoitoja. Raja pitää vetää, mutta rajan vetäminen 40 ikävuoteen on väärin. Onneksi on yksityiset hoidot. Harmi vain, että kalliiksi tulee.

Takaisin