Yksityinen klinikka, jonka asiakkaita olemme, on perustettu vasta tämän vuoden alussa. Ensikäynnillä kertoivat olevansa pitkän linjan lapsettomuus spesialisteja, hoitajalla ja lääkäreillä noin 15 vuoden kokemus Väestöliitosta. Kysyin miksi uusi klinikka, niin vastaus oli että he halusivat Felitakselle vaihtoehdon. Ihanan rehellinen vastaus ja jotenkin aistii kaikesta, että tämän klinikan tavoitteena asiakkaiden auttaminen, ei bisnes (uskon toki että Felitaksellakin mahdollisuus hyvään palveluun). Sitä johtuu ehkä klinikkamme joustavuus, että tekevät viikonloppuisin töitä (mm. biologi soitti pe, la, su, ma ja ti väliaikatiedot alkioiden kehityksestä!). Jos joku etsii klinikkaa Pohjois-Suomesta, voin yksityisviestillä välittää tietoja.
Mulla on huomenna ultra, jonka jälkeen tiedetään toivottavasti siirtopäivä. Jännittää! Huomenna on myös etätapaaminen ravintovalmentajan kanssa, jonka tarkoitus auttaa ruokavalion puolella, erityisesti helpottamaan lisääntymistä. Katsoin tänään aiheesta tosi mielenkiintoisen webinaarin, aiheena "4 mistakes that you are making with fertility diet". Suosittelen, löytyy instasta the_dietologist.
Pyysin myös työterveydestä labrat eli paasto- ja pitkäaikaisen sokerin, ferritiinit ja d-vitamiinin. Meillä on kakkostyypin diabetestä ja haluan kontrolloida sokereita kerran vuodessa, hyvin olivat viitearvoissa. Ferritiini oli lähteny hyvin nousuun, se oli helmikuussa 23 ja nyt 36. Jatkan kuuria! Sitähän sanotaan että raskautta varten ferritiinin pitäisi olla 60-80 ihanteellisesti, en muista vaikuttiko hedelmöittymiseen vai kiinnittymiseen. Toki ystäväni tuli luomuna raskaaksi ferritiiniarvolla 30.. Eli oon nyt tosi tyytyväinen. D-vitsku edelleen ihmeellisen alhainen vaikka oon syönyt kaksi vuotta korkeaa annostusta, mielenkiintoista kuulla huomenna ravintovalmentajan mietteet siitä.