IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko heti alkuun kysyä että onko kellään kokemusta ovisliman kaltaisesta vuodosta pistosten aikana? Meillä on nyt 6 pistopäivä gonalia ja ensi viikolla olisi ultra ja nyt vähän jännittää että onkohan munasolut karanneet tms:arghh::banghead:

Jep, ihan samat oireet ja pelot oli, mutta niin vain punktiossa oli kaikki follit kyydissä!

Kefir90, alkaakos sinulla olla testipäivä lähellä? :)

Benelobe, olen pahoillani vuodosta. :Heartred

Toukanäiti, tosi kurja käänne tuo keskenmeno. :Heartred

Saa nähä mihin sitä ite joutuu, aloitetaan kaiken huipuks tk:n mieslääkärin vastaanotto ajalla tänään... Teen fyysisesti raskasta työtä, jossa vessaan pääsykään ei ole itsestään selvyys niin haettava pari päivää saikkua.

Mulla on aina vuodellut, kaksi onnistunutta raskautta. Samoin on äidilläni ja monilla ystävillä. Aina voi siis toivoa ja toivotaan! Mitään syytä ei ainakaan mun vuodoille ollut.

@CherryRed kiva, että pääsette jatkamaan hoitojen kanssa! Mennään sitten suunnilleen samassa rytmissä tämä kierros, mulla siirto 2-3 viikon päästä riippuen kuinka nopeasti limakalvo paksuuntuu. Tauot tuntuu kyllä tosi pitkiltä, meillä edellisestä siirrosta tulee jo pian 3 kk.

Tosi kiva, että saa piinailuseuraa susta sitten :) Mä jännään että osuuko siirtopäivä viikonlopulle :nailbiting:
Kun olis nyt se oikea siirtoaika tiedossa, niin voi mennä siirto ohi, jos osuu viikonlopulle. Felicitas ei tee viikonloppuna siirtoja. On sekin kans yks stressinaihe...

Tosi kiva, että saa piinailuseuraa susta sitten :) Mä jännään että osuuko siirtopäivä viikonlopulle :nailbiting:
Kun olis nyt se oikea siirtoaika tiedossa, niin voi mennä siirto ohi, jos osuu viikonlopulle. Felicitas ei tee viikonloppuna siirtoja. On sekin kans yks stressinaihe...

Siis yksityinen ei tee viikonloppuja? On sekin..luulisi että siihen hintaan tekisivät.

Yksityinen klinikka, jonka asiakkaita olemme, on perustettu vasta tämän vuoden alussa. Ensikäynnillä kertoivat olevansa pitkän linjan lapsettomuus spesialisteja, hoitajalla ja lääkäreillä noin 15 vuoden kokemus Väestöliitosta. Kysyin miksi uusi klinikka, niin vastaus oli että he halusivat Felitakselle vaihtoehdon. Ihanan rehellinen vastaus ja jotenkin aistii kaikesta, että tämän klinikan tavoitteena asiakkaiden auttaminen, ei bisnes (uskon toki että Felitaksellakin mahdollisuus hyvään palveluun). Sitä johtuu ehkä klinikkamme joustavuus, että tekevät viikonloppuisin töitä (mm. biologi soitti pe, la, su, ma ja ti väliaikatiedot alkioiden kehityksestä!). Jos joku etsii klinikkaa Pohjois-Suomesta, voin yksityisviestillä välittää tietoja.

Mulla on huomenna ultra, jonka jälkeen tiedetään toivottavasti siirtopäivä. Jännittää! Huomenna on myös etätapaaminen ravintovalmentajan kanssa, jonka tarkoitus auttaa ruokavalion puolella, erityisesti helpottamaan lisääntymistä. Katsoin tänään aiheesta tosi mielenkiintoisen webinaarin, aiheena "4 mistakes that you are making with fertility diet". Suosittelen, löytyy instasta the_dietologist.

Pyysin myös työterveydestä labrat eli paasto- ja pitkäaikaisen sokerin, ferritiinit ja d-vitamiinin. Meillä on kakkostyypin diabetestä ja haluan kontrolloida sokereita kerran vuodessa, hyvin olivat viitearvoissa. Ferritiini oli lähteny hyvin nousuun, se oli helmikuussa 23 ja nyt 36. Jatkan kuuria! Sitähän sanotaan että raskautta varten ferritiinin pitäisi olla 60-80 ihanteellisesti, en muista vaikuttiko hedelmöittymiseen vai kiinnittymiseen. Toki ystäväni tuli luomuna raskaaksi ferritiiniarvolla 30.. Eli oon nyt tosi tyytyväinen. D-vitsku edelleen ihmeellisen alhainen vaikka oon syönyt kaksi vuotta korkeaa annostusta, mielenkiintoista kuulla huomenna ravintovalmentajan mietteet siitä.

Yksityinen klinikka, jonka asiakkaita olemme, on perustettu vasta tämän vuoden alussa. Ensikäynnillä kertoivat olevansa pitkän linjan lapsettomuus spesialisteja, hoitajalla ja lääkäreillä noin 15 vuoden kokemus Väestöliitosta. Kysyin miksi uusi klinikka, niin vastaus oli että he halusivat Felitakselle vaihtoehdon. Ihanan rehellinen vastaus ja jotenkin aistii kaikesta, että tämän klinikan tavoitteena asiakkaiden auttaminen, ei bisnes (uskon toki että Felitaksellakin mahdollisuus hyvään palveluun). Sitä johtuu ehkä klinikkamme joustavuus, että tekevät viikonloppuisin töitä (mm. biologi soitti pe, la, su, ma ja ti väliaikatiedot alkioiden kehityksestä!). Jos joku etsii klinikkaa Pohjois-Suomesta, voin yksityisviestillä välittää tietoja.

Mulla on huomenna ultra, jonka jälkeen tiedetään toivottavasti siirtopäivä. Jännittää! Huomenna on myös etätapaaminen ravintovalmentajan kanssa, jonka tarkoitus auttaa ruokavalion puolella, erityisesti helpottamaan lisääntymistä. Katsoin tänään aiheesta tosi mielenkiintoisen webinaarin, aiheena "4 mistakes that you are making with fertility diet". Suosittelen, löytyy instasta the_dietologist.

Pyysin myös työterveydestä labrat eli paasto- ja pitkäaikaisen sokerin, ferritiinit ja d-vitamiinin. Meillä on kakkostyypin diabetestä ja haluan kontrolloida sokereita kerran vuodessa, hyvin olivat viitearvoissa. Ferritiini oli lähteny hyvin nousuun, se oli helmikuussa 23 ja nyt 36. Jatkan kuuria! Sitähän sanotaan että raskautta varten ferritiinin pitäisi olla 60-80 ihanteellisesti, en muista vaikuttiko hedelmöittymiseen vai kiinnittymiseen. Toki ystäväni tuli luomuna raskaaksi ferritiiniarvolla 30.. Eli oon nyt tosi tyytyväinen. D-vitsku edelleen ihmeellisen alhainen vaikka oon syönyt kaksi vuotta korkeaa annostusta, mielenkiintoista kuulla huomenna ravintovalmentajan mietteet siitä.

Me taidetaan käydä samalla klinikalla :) ainakin kuvaus passaa täysin myös meidän klinikkaan.

Heips! Meillä viimeinen inssi edessä toivon mukaan ensi viikolla jonka jälkeen jatkamme yksityisellä ivf hoitoihin. Olisi kiva alustavasti tietää miten muilla on mennyt lyhyessä kaavassa punktio, tai lähinnä mikä kp se on tehty? Tiedän että on yksilöllistä, mutta osaisin vähän hahmottaa hoitokuviota. Liityn varmaan mukaanne höpöttelemään kunhan hoito tulee ajankohtaiseksi :)

Tervetuloa uusille :welcome
Toukanäidille Voimia:Heartbigred

ON; testipäivä tänään. Puhdas nega tikkuun. :sad010Vielä olis labroissa käytävä 8.50 . Nyt kolahti kyllä kovaa ja korkealta. Jostain syystä nyt oli tosi kovat odotukset tähän kiertoon. Tuntuu ettei oikein mieheltäkään saa tukea tähän. Takki totaalisen tyhjä

Heips! Meillä viimeinen inssi edessä toivon mukaan ensi viikolla jonka jälkeen jatkamme yksityisellä ivf hoitoihin. Olisi kiva alustavasti tietää miten muilla on mennyt lyhyessä kaavassa punktio, tai lähinnä mikä kp se on tehty? Tiedän että on yksilöllistä, mutta osaisin vähän hahmottaa hoitokuviota. Liityn varmaan mukaanne höpöttelemään kunhan hoito tulee ajankohtaiseksi :)
Minulla punktio oli kp 12, normaalikierroissa ovulaatio on ollut yleensä kp 13-15 tienoilla.

Kefir, voi itku, haleja ja jaksamista! Kyllä tää osaakin olla kivinen tie. :Heartred

Voimia Kefir90:Heartred!

Jukkapalmu: mulla oli punktio kp 16. Aika tavalla tässä vissiin on vaihtelua. Itsellä oli kaksi ultrausta ennen punktiota ja jälkimmäisellä käynnillä punktioaika lyötiin lukkoon vasta.

On. Täällä pp3. Ei oireita, korkeintaan vähän päänsärkyä. Särky nyt voi johtua miljoonasta syystä, joten en laske sitä tähän.

Tänään alkion siirto( tai ainakaan tähän mennessä eivät ole soittaneet ja peruneet). Itselle ei vaan mene jakeluun, miten nuo siirtopäivät ja punktiopäivät lasketaan. Sillä normaalikiertoni mukaan mulla pitäisi alkaa menkat huomenna. No ei kai se auta kuin uskoa ja luottaa siihen, että kohdun limakalvo olisi vielä vastaanottavainen.

Minulla punktio oli kp 12, normaalikierroissa ovulaatio on ollut yleensä kp 13-15 tienoilla.

Mullahan punktio oli vasta kierron 23 päivänä ja normaalikierroissa ovulaatio on mullakin kp 13-15. Tuntemukset on olleet viimeiset pari päivää sellaiset menkkatuntemukset, joten se ei vala uskoa alkionsiirtoon. Normaalista poiketen, olen joutunut hautomaan vatsaa lämmitetyllä kauratyynyllä monta kertaa päivässä ja aina ennen nukkumaanmenoa, jotta on edes toiveita saada nukuttua.

Tänään alkion siirto( tai ainakaan tähän mennessä eivät ole soittaneet ja peruneet). Itselle ei vaan mene jakeluun, miten nuo siirtopäivät ja punktiopäivät lasketaan. Sillä normaalikiertoni mukaan mulla pitäisi alkaa menkat huomenna. No ei kai se auta kuin uskoa ja luottaa siihen, että kohdun limakalvo olisi vielä vastaanottavainen.

Mullahan punktio oli vasta kierron 23 päivänä ja normaalikierroissa ovulaatio on mullakin kp 13-15. Tuntemukset on olleet viimeiset pari päivää sellaiset menkkatuntemukset, joten se ei vala uskoa alkionsiirtoon. Normaalista poiketen, olen joutunut hautomaan vatsaa lämmitetyllä kauratyynyllä monta kertaa päivässä ja aina ennen nukkumaanmenoa, jotta on edes toiveita saada nukuttua.

Ivf-hoidossa lääkitykset muuttaa kiertoa ihan täysin. Punktiohan on tavallaan se ovulaatio siinä kierrossa, eli sulla oli lääkkeillä lykätty sitä 8 päivää. Sitten vasta muodostuu keltarauhanen ja useimmillahan on siihen tukilääkitys. Toki kaikilla se ei menkkoja täysin pidä poissa, mutta kyllä nämä lääkitykset sun menkkoja varmasti nyt reilusti lykkää. Voisikohan sun tuntemukset olla vielä punktiosta johtuvia? Tai lievää hyperstimulaatiota. Mulla tuli viimeksi tuo jälkimmäinen lievänä.

Toukanäiti: Paljon voimia ja jaksamista!:Heartred

Tervetuloa kaikille uusille! Täällähän onkin porukka taas kasvanut :)
Itse en ole kerennyt nyt työkiireiden takia tänne kirjoittelemaan tai edes lukemaan vielä kaikkia viimeisimpiä postauksia. Mutta minulla oli punktio todella lähellä omaa normaalia ovulaatiota eli kp14, ja jotenkin hämmästytti miten tasaisesti kierto toimi, kaikista niistä lääkkeistä huolimatta, sillä myös kuukautiset tuoresiirron jälkeen alkoivat normaalilla aikataululla, eli minulla ei terolutit pitäneet vuotoa poissa.

Kefir kovasti jaksamista. Kyllä se mieliala lähtee taas nousuun, tovi siinä kestää. Miehet ei oikeen osaa lohduttaa, mutta kyllä nekin suree. Mun mies yritti aina pysyä ”tunteettomana” kun luuli että se auttaa. Kannattaa pyytää jutteluapua, sieltä saa tukea paremmin kuin miehiltä. Täältäkin saa varmasti toki aina tukea!

Nupo80 siitä se lähtee, odottelu. Mullakin vatsa kipuili niin kuin menkoissa. Tukilääkitykset kuitenkin estää sun normaalin kierron ja nyt on se aika kun sun kohdun pitäisi olla vastaanottavainen. Ei se mullakaan menny yks yhteen normikierron kanssa. Mulla on endometrioosi ja oon saanut huomata, että menkkakivut kuuluu mulla vaikka ja mihin tilaan. Koko ekan raskaudenkin vuotelin ja kramppasin.

Kefir90 voimia myös täältä <3

Mulla oli punktio kp15

Täällä PP 8 ja kaksi negatiivista testiä tehnyt. Menkkamaiset kivut alkoi yöllä. Aika negat on myös fiilikset muuta kyllä tää tästä. Onneksi on kolme pakastetblastoa vielä odottamassa.

Oletteko päässeet tuoresiirron jälkeen heti pas:n seuraavasta kierrosta? Mikä sen voi estää jos ei pääsekään (muu kuin väärän päivän ovis)? =)

Meillä mentiin suoraan tuoresiirrosta pas:iin, lääkärin mielestä mikään ei sitä estänyt. Itsellä oli hieman hassu fiilis siitä ettei ollut kiertoa välissä, mutta kaikki mennyt kyllä hyvin tähän asti, ja onhan se kiva kun ei tarvitse odotella.
Meillä siis on juurikin maanantaina tuo eka pas :nailbiting: sitten alkaa piinapäivät taas :angelic:

Jinnafee pahoittelut varhaisesta negasta. Olihan testi aika aikainen, joten vielä saat varmaan testata. Minulla kuukautiskivut olivat läsnä, vaikka alkionsiirto onnistui. Onneksi on vielä monta yritystä pakkasessa, jos nyt ei tärpännyt. Teidänkin vuoronne tulee. Saispa sitä aina tietää milloin on se oma vuoro..

Takaisin