IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi kurja tilanne Pupsis. Tommonen ylimääräinen säätö on aina ärsyttävää, kun tää on riittävän stressaava tilanne muutenkin.

Mullakin on ollut jonkin verran säätöä verikokeitten kanssa, kun lähete on paperilla Tyksistä ja Huslabissa käyn. Joka kerta ne ihmettelee, että mitä näille tehdään ja viimeisimmät hiv/hepatiittikokeet oli "hukattu". Lopulta selvisi, että ne oli kirjattu lähetteessä lukeneella päivämäärällä (maaliskuulta tuo lähete, niin sen päiväyksen tulokset olisi olleet liian vanhoja)

Säätäminen sen kun jatkuu. hoitaja soitti että verikokeen tuloksien arvot oli niin korkeat että minun täytyy käydä huomenna ylimääräisessä ultrassa.

Onko kenellekään muulle käynyt näin??

Kiitos kaikille tsempeistä! Yritän pitää mielialaa korkealla. Ilmeisesti taas huomenna aamulla tulee jotain tietoa siitä, miten tilanne kehittyy. On vaan vaikea sietää tätä totaalista epävarmuutta. Ajattelin, että mulla on jalat maassa tämän lapsiasian osalta, mutta olen huomannut että kyllä tässä on niin valtavan paljon toivoa ja pelkoa pelissä. Pitkät on piinaavat tunnit pelkästään perjantaihin saakka, jolloin selviää onko mitään siirrettävää vai oliko tämä nyt tässä. Työ vie onneksi ajatuksia välillä muualle ja pitää yrittää suunnata ajatuksia aktiivisesti johonkin muuhun, vaikka se vaikeaa onkin, kuten varmasti te tiedättekin!

Tsemppiä Nupo80! Tuo on todellakin piinaavaa, mutta älä menetä toivoa. Meillä se yksi riitti ja en olisi ikinä uskonut, että pääsemme siirtoon asti.

Pahoittelut Benelope :Heartred Tuo on varmasti raastavaa, voimia ja halauksia!

Hei ja halauksia kaikille <3 Mulla ollut nyt kolmisen päivää jäätävä päänsärky, eilen tippui paineet tosi alas eli vähän pihalla. Ei oikein siis meinaa saada järkevästi kirjoitettua.

Pääsen kuin pääsenkin tänään pistämään ja aikataulussa. Tuli siis vuodon kaltainen tossa alkuviikosta joten ei onneksi lykkäänny sen takia asiat. Kävin siis tänään vastaanotolla ultrassa. Olivat vähän näistä mun sivuvaikutuksista et ei pitäs tollasta olla, mutta nyt varmasti korjaantuu kun pääset pistämään. Toivotaan. Kestän kyllä paljon, mutta on sanottava et ollut vähän turhan vaikea olo.

Viimeksi kun kävin niin sanottiin (ja oli kirjattu myös sinne omapolkuun) että katsotaan pistäminen yhdessä hoitajan kanssa. No eikä katsottu. Oltiin vain että olet varmaan katsonut omapolusta. Mulle ei koskaan ollut niitä videoita avattu sinne. Kun sanoin tästä niin varmaan voit googlettaa. Sinällään pistäminen ei jännitä koska olen yli 20 vuotta käyttänyt injektiokynää ja leikkausten yhteydessä ollut pistoksia verenohennuksen takia. Mutta halusin edes et katsotaan se lääkkeen annostus yhdessä ja sen nyt suostuivat näyttämään. Ehkä tää että tuntuu että hussissa ollut joka askeleella jotenkin kiireistä, välinpitämätöntä, ei saa vastauksia ja sanotaan että katso googlesta jotenkin on lisännyt ahdistusta.

Mutta nyt olen iloinen että päästään edistymään ja seuraava askel onkin ensiviikolla oleva verikoe. Näyttäs ainakin että mulla on lähete kunnossa... Jospa nää sivuoireetkin edes vaikka puolittuisi.

Hei ja halauksia kaikille :Heartred Mulla ollut nyt kolmisen päivää jäätävä päänsärky, eilen tippui paineet tosi alas eli vähän pihalla. Ei oikein siis meinaa saada järkevästi kirjoitettua.

Pääsen kuin pääsenkin tänään pistämään ja aikataulussa. Tuli siis vuodon kaltainen tossa alkuviikosta joten ei onneksi lykkäänny sen takia asiat. Kävin siis tänään vastaanotolla ultrassa. Olivat vähän näistä mun sivuvaikutuksista et ei pitäs tollasta olla, mutta nyt varmasti korjaantuu kun pääset pistämään. Toivotaan. Kestän kyllä paljon, mutta on sanottava et ollut vähän turhan vaikea olo.

Viimeksi kun kävin niin sanottiin (ja oli kirjattu myös sinne omapolkuun) että katsotaan pistäminen yhdessä hoitajan kanssa. No eikä katsottu. Oltiin vain että olet varmaan katsonut omapolusta. Mulle ei koskaan ollut niitä videoita avattu sinne. Kun sanoin tästä niin varmaan voit googlettaa. Sinällään pistäminen ei jännitä koska olen yli 20 vuotta käyttänyt injektiokynää ja leikkausten yhteydessä ollut pistoksia verenohennuksen takia. Mutta halusin edes et katsotaan se lääkkeen annostus yhdessä ja sen nyt suostuivat näyttämään. Ehkä tää että tuntuu että hussissa ollut joka askeleella jotenkin kiireistä, välinpitämätöntä, ei saa vastauksia ja sanotaan että katso googlesta jotenkin on lisännyt ahdistusta.

Mutta nyt olen iloinen että päästään edistymään ja seuraava askel onkin ensiviikolla oleva verikoe. Näyttäs ainakin että mulla on lähete kunnossa... Jospa nää sivuoireetkin edes vaikka puolittuisi.

Tunnistan saman. Minäkin olen tänne foorumille kirjoittanut ja hakenut vahvistusta, kun epävarma olo on vaivannut. HUS:n puolella on kiire ollut leimallinen. Mitään ei ole katsottu tai neuvottu vastaanotolla vaan kaikki on pitänyt lukea omapolulta ja katsoa videot. Joka vaiheessa on korostettu, että voit kysyä, jos videoista tai ohjeista jää kysyttävää, mutta kysyttävä asia pitää olla selkeänä mielessä, että mitään ei käydä vastaanotolla läpi. Mulle kyllä avattiin nuo videot omapolulle. Minulla vaan kävi niin, että pistettävä aine loppui kontrollipäivään ja lääkäri sanoi kirjoittavansa mulle uuden kynän ja muut lääkkeet. Sitten kun menin apteekkiin, ei reseptiä uuteen kynään ollutkaan. Sitten soittelin, että resepti puuttuu. Sieltä sanottiin, että asia viedään eteenpäin ja minulle soitetaan saman päivän aikana. No, ei soitettu. Lopulta iltapäivällä huomasin, että kantaan oli tullut e-resepti ja sain illan pistosta varten lääkkeen hommattua. Kyllä nosti painetta, kun oli vielä perjantai kyseessä ja paniikki päällä, että koko hoitokierros menee perseelleen kun gonal-f:t loppu.

Tunnistan saman. Minäkin olen tänne foorumille kirjoittanut ja hakenut vahvistusta, kun epävarma olo on vaivannut. HUS:n puolella on kiire ollut leimallinen. Mitään ei ole katsottu tai neuvottu vastaanotolla vaan kaikki on pitänyt lukea omapolulta ja katsoa videot. Joka vaiheessa on korostettu, että voit kysyä, jos videoista tai ohjeista jää kysyttävää, mutta kysyttävä asia pitää olla selkeänä mielessä, että mitään ei käydä vastaanotolla läpi. Mulle kyllä avattiin nuo videot omapolulle. Minulla vaan kävi niin, että pistettävä aine loppui kontrollipäivään ja lääkäri sanoi kirjoittavansa mulle uuden kynän ja muut lääkkeet. Sitten kun menin apteekkiin, ei reseptiä uuteen kynään ollutkaan. Sitten soittelin, että resepti puuttuu. Sieltä sanottiin, että asia viedään eteenpäin ja minulle soitetaan saman päivän aikana. No, ei soitettu. Lopulta iltapäivällä huomasin, että kantaan oli tullut e-resepti ja sain illan pistosta varten lääkkeen hommattua. Kyllä nosti painetta, kun oli vielä perjantai kyseessä ja paniikki päällä, että koko hoitokierros menee perseelleen kun gonal-f:t loppu.

Mun mielestä nää kaikki on silkkaa huolimattomuutta mikä ei nyt vaan oikein ole hyväksyttävää. Joo kaikki järjestyy jne jne mutta ihan turhia juttuja. Ymmärrän toki että on kiire ja lääkäritkin vaihtuu joka vastaanotolle eli sekin aiheuttanee ongelmia. Mutta sitten toisessa vaakakupissa on se et miten asiakkaat kokee jutut ja vaikka olisi tuttu juttu niin onhan tässä jokainen kierros kuitenkin erilainen.

Meillä aikoinaan lähti hussin kanssa niin väärille urille kuin olla ja voi. Long story short: alkudiagnoosi oli että vika minussa koska mulla oli ollut kierukan aiheuttama hankala tulehdus. Tätä pidettiin lähtökohtana jonka mukaan oltiin jo menossa inssiin tai sitä ennen oli tarkoitus tehdä ovulaation tehostamista tms. sitten kotona jossain vaiheessa alettiin katsomaan tarkemmin miehen arvoja ja käytännössä niistä meille maallikoillekin paljastui että hän on lähes steriili. Eli siinä ei sitten mitkään inssit yms ole kuin resurssien hukkaa. Jouduttiin siis itse nostamaan tämä asia esille - oli siis varattu jo ekat toimenpiteet mutta sitten uutta suunnittelua ja suoraan icsi. Toki olen kiitollinen tästä yhteiskunnan antamasta mahdollisuudesta jnejne. Mutta on vähän olo että kaiken joutuu moneen kertaan varmistamaan ja tarkistamaan.

Kyllä käy kato kovaa vauhtia ja vähiin käy yrityskerrat. Niistä 8 munasolusta kypsiä oli 7 ja niistä normaalisti hedelmöittyneitä vain 4. Eli tätä vauhtia, kun mennään niin liekö perjantaina enää mitään jäljellä. Näin ne toivonlangat hapertuu poikki yksi kerrallaan. Ei taidettu paljon saada apuja tästä julkisen puolen tarjoamasta ainoasta hoitokierroksesta. Yksikin hyvä alkio riittää, mutta kyllä tämä päivä taas alkoi pettymyksen kyynelillä

Tiedän tunteen. Mun kolmesta muniksesta saatiin yksi hyvä alkio. Toivottavasti sinäkin pääset siirtoon asti ja jospa vielä jäisi jotain pakastettavaakin. Nämä hoidot on aikamoisia toivon ja epätoivon vuoristoratoja. Toivottua lopputulosta ei voi luvata, mutta pitää toivoa parasta :Heartred

Mun mielestä nää kaikki on silkkaa huolimattomuutta mikä ei nyt vaan oikein ole hyväksyttävää. Joo kaikki järjestyy jne jne mutta ihan turhia juttuja. Ymmärrän toki että on kiire ja lääkäritkin vaihtuu joka vastaanotolle eli sekin aiheuttanee ongelmia. Mutta sitten toisessa vaakakupissa on se et miten asiakkaat kokee jutut ja vaikka olisi tuttu juttu niin onhan tässä jokainen kierros kuitenkin erilainen.

Meillä aikoinaan lähti hussin kanssa niin väärille urille kuin olla ja voi. Long story short: alkudiagnoosi oli että vika minussa koska mulla oli ollut kierukan aiheuttama hankala tulehdus. Tätä pidettiin lähtökohtana jonka mukaan oltiin jo menossa inssiin tai sitä ennen oli tarkoitus tehdä ovulaation tehostamista tms. sitten kotona jossain vaiheessa alettiin katsomaan tarkemmin miehen arvoja ja käytännössä niistä meille maallikoillekin paljastui että hän on lähes steriili. Eli siinä ei sitten mitkään inssit yms ole kuin resurssien hukkaa. Jouduttiin siis itse nostamaan tämä asia esille - oli siis varattu jo ekat toimenpiteet mutta sitten uutta suunnittelua ja suoraan icsi. Toki olen kiitollinen tästä yhteiskunnan antamasta mahdollisuudesta jnejne. Mutta on vähän olo että kaiken joutuu moneen kertaan varmistamaan ja tarkistamaan.

Mulla kanssa eka hoitokerta vuosi sitten meni pieleen mielestäni hoitovirheen takia. Kysyin useamman kerran eri ihmisiltä, syönkö hoitoihin asti minipillereitä vaikka mulla ei ole kuukautisvuotoa niiden takia ja koska siitä ei harmia kuulemma ollut, tein niin.

Lopputulos: Käytin sitten synarelaa 5 viikkoa menkkoja odottaen, ja sen jälkeen odotin vielä toiset 5 viikkoa menkkojen alkamista synarelan takia.

Vihdoin yksi lääkäri totesi, että minipillereiden taustalla pyörii kuitenkin oma kuukautiskierto, vaikkei vuotoa olisikaan. Annoin kirjallista palautetta ja sain jonkun yleisen vastaan väittämän, että nönnönöö ei ollut meidän vika.

Loppukaneettina: mullekin piti tulla tänään HUSin klinikalta soitto, jossa arvioidaan veriarvojen palautuminen sisäisen verenvuodon jälkeen (ja arvioidaan samalla onnistuuko PAS milloim)

Onpa ikäviä kokemuksia porukalla HUSista.

Itselläni 99% kokemuksista on pelkästään positiivisia, tänäänkin he vastasivat minun ehkä hieman turhaan kysymykseen Omapolulla (milloin pitää neuvola varata). Löytyy minulta muutama pulssia nostattanut kokemus, mutta asiat on aina ratkennut nopeasti ja olen saanut klinikalta tarvitseman avun. Kerran on puuttunut resepti jostain lääkkeestä, mikä piti aloittaa samana päivänä, mutta sain suht helposti kiinni tarvittavan lääkärin joka kirjoitti samantien reseptin. Myös kohtutulehduksessa sain klinikalta apua noin klo 19 illalla eli ns. virka-ajan ulkopuolella. Minulle on sattunut siellä kerran vähän nihkeä kohtaaminen lääkärin kanssa, mutta muuten olen aina kokenut, että heillä on ollut aikaa ja kiinnostusta keskustella kanssani mieltä askarruttavista asioista. Myöskään pistosopastusta ei saatu klinikalla, mutta videot olivat niin selkeät, ettei jäänyt kysyttävää, kun ne oli katsottu läpi.

Ihmisiä hekin siellä ovat ja tommoisia mokia tuskin kukaan tekee tahallaan. He yrittävät varmasti venyä parhaisiin suorituksiin vähillä resurseilla, niin ymmärrän mahdolliset virheet, vaikkei ne tietenkään toivottuja ole, kun sairaalasta ja lääkäreistä on kyse. Ja kun ollaan vielä näin herkän asian äärellä. Toivottavasti jatkossa teillä on parempia kokemuksia siellä ja lääkäreillä on aikaa hoitaa potilaita kunnolla tärkeän asian äärellä. :Heartred

Hei kaikki!
Ihanan aktiivista porukkaa täällä Harmi etten ole aijemmin tietä tänne löytänyt kun vertaistuen tarve on ollut kova! En ole vielä kerennyt tutustumaan tarinoihin mutta kiva lukea teidän historiaa ajan kanssa.

Meidän tarina lyhyesti:
-Tiedossa ollut lapsettomuuden syy miehessä
-Hoitoihin ilmoittauduttu syksy 2019
-Suunnittelukäynti 3/20 ja sieltä suoraan icsiin
-Hoitoon päästiin 9/20
-Nyt tuoresiirto alla ja 3 blastoa D5-6 pakkasessa.

PP6 siis menossa ja huomenna ajattelin testata ensimmäisen kerran! Jännittää kovasti, mahtaako muita olla samoilla päivillä? Oletteko saaneet haamun jo näin aikaisin?

Hei kaikki!
Ihanan aktiivista porukkaa täällä Harmi etten ole aijemmin tietä tänne löytänyt kun vertaistuen tarve on ollut kova! En ole vielä kerennyt tutustumaan tarinoihin mutta kiva lukea teidän historiaa ajan kanssa.

Meidän tarina lyhyesti:
-Hoitoon päästiin 9/20

PP6 siis menossa ja huomenna ajattelin testata ensimmäisen kerran! Jännittää kovasti, mahtaako muita olla samoilla päivillä? Oletteko saaneet haamun jo näin aikaisin?

Minä juuri plussasin ja selkeän haamun sain dpo10. Edellisenä päivänä oli vielä mielestäni blankoa. Eli riippuen minkä ikäinen tyyppi sinulle on siirretty, niin huomenna voi olla hyvä päivä jo testata. :happy:

Onpa ikäviä kokemuksia porukalla HUSista.

Itselläni 99% kokemuksista on pelkästään positiivisia, tänäänkin he vastasivat minun ehkä hieman turhaan kysymykseen Omapolulla (milloin pitää neuvola varata). Löytyy minulta muutama pulssia nostattanut kokemus, mutta asiat on aina ratkennut nopeasti ja olen saanut klinikalta tarvitseman avun. Kerran on puuttunut resepti jostain lääkkeestä, mikä piti aloittaa samana päivänä, mutta sain suht helposti kiinni tarvittavan lääkärin joka kirjoitti samantien reseptin. Myös kohtutulehduksessa sain klinikalta apua noin klo 19 illalla eli ns. virka-ajan ulkopuolella. Minulle on sattunut siellä kerran vähän nihkeä kohtaaminen lääkärin kanssa, mutta muuten olen aina kokenut, että heillä on ollut aikaa ja kiinnostusta keskustella kanssani mieltä askarruttavista asioista. Myöskään pistosopastusta ei saatu klinikalla, mutta videot olivat niin selkeät, ettei jäänyt kysyttävää, kun ne oli katsottu läpi.

Ihmisiä hekin siellä ovat ja tommoisia mokia tuskin kukaan tekee tahallaan. He yrittävät varmasti venyä parhaisiin suorituksiin vähillä resurseilla, niin ymmärrän mahdolliset virheet, vaikkei ne tietenkään toivottuja ole, kun sairaalasta ja lääkäreistä on kyse. Ja kun ollaan vielä näin herkän asian äärellä. Toivottavasti jatkossa teillä on parempia kokemuksia siellä ja lääkäreillä on aikaa hoitaa potilaita kunnolla tärkeän asian äärellä. :Heartred

Minullakin on hyvää sanottavaa HUSin toiminnasta, toki itse olen sen tyylinen että varmistan asiat niin moneen kertaan, että saan mielenrauhan. Välillä mietin, olenkin jo liiankin pedantti, mutta toisaalta kaikki sujui lähes niin kuin pitikin! Ainoat kömmähdykset liittyivät tutkimukseen osallistumiseen, yhdellä kerralla unohdettiin ottaa näyte oikeaan aikaan ja Tullipuomissa labra veti liinat kiinni, siihen olisi kuulemma pitänyt varata erikseen aika (ja jälkikäteen selvisi, ettei olisi pitänyt varata). Mutta hoidon kannalta kaikki meni kuin pitikin. Kävin aina ahkerasti siis Kanta.fi tarkistamassa reseptit/lukemassa epikriisin/tutkimassa labrojavastauksia jne., ja seurailin digihoitopolkua.

Mutta onkohan nyt tuo paheneva koronatilannekin sitten tuonut ylipäänsä HUS-alueelle paineita? Ja voihan olla, että sielläkin on henkilökuntavajausta tms. Itselläni kuitenkin hoito tapahtui pääsääntöisesti elokuussa, mikä oli koronatilanteenkin kannalta rauhallista. Mutta ikävä kuulla, että ihmisillä on nyt huonoja kokemuksia, varsinkin kun näissä hoidoissa ollaan aika kovilla noin jo lähtökohtaisesti muutenkin, siihen sitten lisästressinä unohtuneet reseptit ja lähetteet, niin voin kuvitella miltä se tuntuu :sad001 Varsinkin kun nuo pistoslääkkeet eivät välttämättä ole joka apteekin valikoimissa sellaisenaan.

Vinkkinä muuten, että apteekki.fi sivustolta voi hakea esim. lääkkeen nimellä, missä apteekeissa (pl. Yliopiston apteekit) sitä on saatavilla. Tein muutamien lääkkeiden kanssa niin, että katsoin tuolta saatavuuden ja soitin apteekkiin. Pyysin apteekkia varaamaan lääkkeen, ja se onnistui. Helpotti lääkkeiden hankkimista :pompus:

Hei kaikki!

Meidän tarina lyhyesti:
-Hoitoon päästiin 9/20

Mä testasin haaleen mutta selkeesti näkyvän/punertavan viivan tänään aamulla! 5päivää 5päiväsen blaston siirrosta! Eihän gonapeptyl näy testissä?

En jotenkin voi uskoo todeksi.. on ollut jonkinmoisia oireitakin ehkä mut oon pistänyt teroluttien piikkiin:dontknow

Minä juuri plussasin ja selkeän haamun sain dpo10. Edellisenä päivänä oli vielä mielestäni blankoa. Eli riippuen minkä ikäinen tyyppi sinulle on siirretty, niin huomenna voi olla hyvä päivä jo testata. :happy:

Onnea hirveästi!! Siis lasketaanko dpo niiku punktiopäivästä? Kun en tiedä koska ovis on icsi hoidossa ollut?

Mä testasin haaleen mutta selkeesti näkyvän/punertavan viivan tänään aamulla! 5päivää 5päiväsen blaston siirrosta! Eihän gonapeptyl näy testissä?

En jotenkin voi uskoo todeksi.. on ollut jonkinmoisia oireitakin ehkä mut oon pistänyt teroluttien piikkiin:dontknow

Oi onnea!! Ihana kuulla Mulla ei oo muuta oiretta ku nännien kosketusarkuus mut sehän voi johtua lugeistakin käsittääkseni näitä positiivisia uutisia on ihana lukea! Huomenna tosiaan testaan itsekin, jaiks.

HUSista mulla on kans pelkkää hyvää kokemusta, vaikkakin kerran mulle 5kk sitten sanottiin että aloita hoidot ja peruttiin sitten tunnin päästä. Olin aika maissa sen takia kun ehdin innostua. Mutta muuten pelkkää postia

Heippa! Mä voisin hypätä tänne mukaan, kun ivf/icsi hoito on alkamassa toivottavasti ensi kierrossa. Tänään käytiin miehen kanssa suunnittelukäynnillä. Lyhyellä kaavalla mennään, bemfolalla alkaisi sitten pistokset kp2. Täällä varmaan on jollain kokemuksia tuosta bemfolasta?

Me ollaan oltu hus:lla myös, mutta koska ivf-jono on sen puoli vuotta, päädyttiin nyt jonotusaikana yksityiselle. Ikää meillä molemmilla on jo lähempänä 4 kuin 30:tä, joten pitkä tauko tähän väliin tuntuu loputtomalta.

Taustoista sen verran, että että ensimmäinen lapsi saatu OI-hoidolla. Nyt male-factor, jonka johdosta ekan inssin jälkeen laittoivat meidät suoraan ivf-jonoon julkisella

Mulle on vielä koko tämä puoli vähän tuntematonta aluetta, joten saatan välillä kysellä hassuja:)

Ei Gonapeptylissä mun käsityksen mukaan ole hcg:tä. Todennäköisesti olet raskaana, toivottavasti viiva vahvistuu! :)

Kanna onnea plussasta!

Benelope Voimia sulle :Heartred

Kaikille teille voimia tuohon säätöön, jotka olette noita takaisinsoittoja ja reseptejä joutuneet odottamaan.

Ja uusille tervetuloa :welcome

Se hyvä puoli tuntuu yksityisellä olevan, että koskaan ei juurikaan ole kiireen tuntu ja aina on aikaa selittää meille mistä on kyse. Mutta on siinä sitä hintaakin... Meillä ei vaan ole muita vaihtoehtoja kuin olla yksityisellä. On sielläkin jotain säätöä ollut, mutta sen yhden kerran kun oli niin asia saatiin ratkaistua.

Tänään oli ultra, jossa lääkäri totesi, että meidän plussa oli ollut joko tuulimuna tai kohdunulkoinen, koska kohtu oli niin "laiha". Eli mitään ei ollut kunnolla sinne kiinnittynyt. Oli kyllä ilmeisestikin yrittänyt. Ja vuotoakin tuli aika vähän sitten kun se alkoi. Lääkäri oli kuitenkin siitä samaa mieltä kanssamme, että kolmesta hoitokerrasta on tikkuun saatu kaksi kertaa plussa. Se luo toivoa! Vaikka toinen olikin biokemiallinen ja toinen tuulimuna. No jos seuraavan kerran jo tärppäisi ihan oikeasti. Muuten näytti kuulemman ihan hyvältä siellä alakerrassa :wink

Olen jo jotenkin toipunut viime kierrosta. Kurjia fiiliksiä on välillä, mutta toivo nostaa päätään.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Kissankäpälä

Minullakin on hyvää sanottavaa HUSin toiminnasta, toki itse olen sen tyylinen että varmistan asiat niin moneen kertaan, että saan mielenrauhan. Välillä mietin, olenkin jo liiankin pedantti, mutta toisaalta kaikki sujui lähes niin kuin pitikin! Ainoat kömmähdykset liittyivät tutkimukseen osallistumiseen, yhdellä kerralla unohdettiin ottaa näyte oikeaan aikaan ja Tullipuomissa labra veti liinat kiinni, siihen olisi kuulemma pitänyt varata erikseen aika (ja jälkikäteen selvisi, ettei olisi pitänyt varata). Mutta hoidon kannalta kaikki meni kuin pitikin. Kävin aina ahkerasti siis Kanta.fi tarkistamassa reseptit/lukemassa epikriisin/tutkimassa labrojavastauksia jne., ja seurailin digihoitopolkua.

Mutta onkohan nyt tuo paheneva koronatilannekin sitten tuonut ylipäänsä HUS-alueelle paineita? Ja voihan olla, että sielläkin on henkilökuntavajausta tms. Itselläni kuitenkin hoito tapahtui pääsääntöisesti elokuussa, mikä oli koronatilanteenkin kannalta rauhallista. Mutta ikävä kuulla, että ihmisillä on nyt huonoja kokemuksia, varsinkin kun näissä hoidoissa ollaan aika kovilla noin jo lähtökohtaisesti muutenkin, siihen sitten lisästressinä unohtuneet reseptit ja lähetteet, niin voin kuvitella miltä se tuntuu :sad001 Varsinkin kun nuo pistoslääkkeet eivät välttämättä ole joka apteekin valikoimissa sellaisenaan.

Vinkkinä muuten, että apteekki.fi sivustolta voi hakea esim. lääkkeen nimellä, missä apteekeissa (pl. Yliopiston apteekit) sitä on saatavilla. Tein muutamien lääkkeiden kanssa niin, että katsoin tuolta saatavuuden ja soitin apteekkiin. Pyysin apteekkia varaamaan lääkkeen, ja se onnistui. Helpotti lääkkeiden hankkimista :pompus:

Ihan varmasti koronatilanne aiheuttaa nyt hulluja paineita. Tuo yksikkökin on niin pieni, että varmaan yksi tartunta laittaa melkein kaikki karanteeniin. Ja tuonnehan asiakkaat varmasti tulevat kiellosta huolimatta nuhaoireiden kanssa, koska lapsitoive on vaan niin kova.

Minun osalla virhe sattui vaan jo yli vuosi sitten. Niin ja siis osallani virhe oli siis se, että aloitin hoidot huonojen ohjeiden takia väärässä kohtaa omaa kuukautiskiertoa. Selitys tälle oli jotakuinkin se, että ei heillä voi olla tietämystä ehkäisyvälineistä koska heidän asiakkaistaan kovin moni ei niitä käytä.

Muuten tosiaan itsellänikin on positiivisia kokemuksia HUSista, paitsi toki se sisäinen verenvuoto ja leikkaus. Mutta se taitaa kuulua kategoriaan "näitä sattuu pari vuodessa, kävi vaan paska tuuri". Koen myös mielettömänä kaikki ne verorahat, joita meidänkin toiveeseemme on mennyt. Olen silti pääasiassa iloinen ja tyytyväinen yksikön toimintaan.

Hei kaikki!

Meidän tarina lyhyesti:
-Hoitoon päästiin 9/20

Mulla menossa myös pp6. Siirrettiin 3 päiväinen tuoresiirrossa. Itse ajattelin odotella rauhassa viralliseen testipäivään, joka on ens viikon torstai. Saa nähdä maltanko kuitenkaan :nailbiting:

Tää on mulla eka hoitokerta ja meilläkin ongelma on miehessä.

Takaisin