IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaksuja siihen jännäilyyn Nupo80! Mun mielestä 8 munasolua on hyvä saalis, toivotaan että jatkokin menee hyvin! Nyt muista levätä ja juoda hyvin. Huomenna olet varmaan jo viisaampi alkioiden suhteen...
On tämä semmosta raastavaa hommaa, että oksat pois!

Onko kellään Hus : laisella käynyt niin, ettei ivf hoitaja ole soittanut takaisin? Soitin tänään soittoajalla ja sihteeri sanoi, että sinulle soitetaan tämän päivän aikana. No ei vittu soitettu :sad001

Onko kellään Hus : laisella käynyt niin, ettei ivf hoitaja ole soittanut takaisin? Soitin tänään soittoajalla ja sihteeri sanoi, että sinulle soitetaan tämän päivän aikana. No ei vittu soitettu :sad001

Mulle kävi just viime viikolla. Mulle luvattiin soittaa, mutta puhelua ei koskaan tullut. Onneksi asia selvisi sitten muuten ja sain hoitopolulle vastauksen.

Mulle kävi just viime viikolla. Mulle luvattiin soittaa, mutta puhelua ei koskaan tullut. Onneksi asia selvisi sitten muuten ja sain hoitopolulle vastauksen.

Mun pitää varmaan soittaa huomenna sihteerille aamusta uudelleen. No tein sit itse päätökset tänään...

Kyllä käy kato kovaa vauhtia ja vähiin käy yrityskerrat. Niistä 8 munasolusta kypsiä oli 7 ja niistä normaalisti hedelmöittyneitä vain 4. Eli tätä vauhtia, kun mennään niin liekö perjantaina enää mitään jäljellä. Näin ne toivonlangat hapertuu poikki yksi kerrallaan. Ei taidettu paljon saada apuja tästä julkisen puolen tarjoamasta ainoasta hoitokierroksesta. Yksikin hyvä alkio riittää, mutta kyllä tämä päivä taas alkoi pettymyksen kyynelillä

On tämäkin systeemi. Eilen kyttäsin puhelinta kokopäivän, kun piti soittaa. No nyt sit tänään vielä sama juttu, kun soitin sihteerille ja välittää taas soittopyynnön..

Kyllä käy kato kovaa vauhtia ja vähiin käy yrityskerrat. Niistä 8 munasolusta kypsiä oli 7 ja niistä normaalisti hedelmöittyneitä vain 4. Eli tätä vauhtia, kun mennään niin liekö perjantaina enää mitään jäljellä. Näin ne toivonlangat hapertuu poikki yksi kerrallaan. Ei taidettu paljon saada apuja tästä julkisen puolen tarjoamasta ainoasta hoitokierroksesta. Yksikin hyvä alkio riittää, mutta kyllä tämä päivä taas alkoi pettymyksen kyynelillä

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Valitettavasti on todella tavallista, että kato käy joka välissä. Teillä on kuitenkin vielä ihan hyvät mahdollisuudet saada muutama hyvä alkio, tai vähintään päästä siirtoon. Parhaassa tapauksessa yksi loistoyksilö riittää! Tsemppiä jatkoon!

Muoks. Halusin vielä jakaa lähipiiristä kokemuksen, jossa saatiin julkisen puolen tarjoamasta ainoasta ivf-hoidosta kaksi alkiota. No heti ensimmäisestä siirrosta tärppäsi ja toinen jäi vielä pakkaseen.

Tämä siirto kanto tänne 5 viikolle asti, kyllä nyt on jo menkkasärkyjä ja veristä vuotoa ekan kerran taas enemmän jo eilen. :sorry: Toisaalta on onnellinen, että ekan kerran alkio ees kiinnittyi, vaikka tottakai tämä vituttaa ja harmittaa..

Löysin joskus hyvän taulukon, missä oli prosenttiosuudet, kuinka paljon yleensä käy katoa missäkin vaiheessa IVF/ICSI hoidoissa. Joka vaiheessa tippuu pois siis jotain ja se on täysin luonnollista, etenkin meillä, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi syystä tai toisesta. Nopealla googlauksella löysin tämmöisen linkin, missä on muutamissa kohdissa kerrottu prosentteja eri vaiheista.

https://www.inova.fi/alkion-viljely-laboratoriossa/

Eli älä missään nimessä menetä toivoa. Meillä oli muistaakseni esim. kypsiä 12kpl, normaalisti hedelmöittyi 10 kpl ja pakastimeen siirtokelposia saatiin 6kpl eli 50% kato kävi. :)

Tämä siirto kanto tänne 5 viikolle asti, kyllä nyt on jo menkkasärkyjä ja veristä vuotoa ekan kerran taas enemmän jo eilen. :sorry: Toisaalta on onnellinen, että ekan kerran alkio ees kiinnittyi, vaikka tottakai tämä vituttaa ja harmittaa..

Voi ei! Syvät pahoittelut! :Heartred Tiedän tuon tunteen, mulla tuli kanssa edellisestä siirrosta aikainen keskenmeno. Toivon sulle pikaista palautumista ja jaksamista!

Voi että, olen pahoillani. Voisikohan kyseessä olla edelleen vain alkuraskauden harmiton vuoto? :Heartred:smiley-angelic001 Tsemppiä!

Tiputtelua ollu reilu viikon ja nyt nämä vuodot, seassa ollu vielä muutama hyytymäkin. Itsestä tuntus jo ihmeeltä, jos jotakin elävää vielä kyydissä olisi. Vaan mitä on googlen ympäri kääntänyt niin melkosista vuodoista huolimatta jotkut synnytykseen asti pääsee. o_O

Täällä menossa pp5 ja aika kuluu niin hitaasti. Mä vaan yritän hillitä mielikuvituksen laukkaa, että pystyis edes jotenkin kestämään. Ja ettei liian kovasti toisaalta pettyisikään, jos ei vielä onnistu. Tää on kuitenkin vasta meiän eka yritys.

Mulla on tähän mennessä kaikki tuntemukset varmasti liittyneet lääkityksiin, koska ne alkoi jo ennen siirtoa. :rolleyes:

@ Nupo80: meillä oli 16 rakkulaa> 10 munasolua, joista 9 kypsää > 4 jaksoi kehittyä ja niistä 1 siirrettiin ja kolme pääsi pakkaseen. Onhan se aika rankka pudotus, mutta teillä on vielä ihan hyvät mahikset! Sulla on tähän mennessä vielä paremmat prosentit kuin mulla :p

Ei, tosin sitä ei ikinä tutkittu. Kun tuosta ekasta soitin, niin käskivät vaan seurailla. Samoin kaikki myöhemmät enkä enää viimeisistä jaksanut soitella. Ultrissa (rv7+1,12+0,20+2 ja 25+ ei koskaan näkynyt mitään mikä olisi vuotanut). Tuli n. 3-4vkon välein niin veikattiin "menkoiksi" tai jos tulisi limakalvolta tai kohdunsuulta mitä oli leikattu.

Saa nähä mihin sitä ite joutuu, aloitetaan kaiken huipuks tk:n mieslääkärin vastaanotto ajalla tänään... Teen fyysisesti raskasta työtä, jossa vessaan pääsykään ei ole itsestään selvyys niin haettava pari päivää saikkua.

HUSilaisena oli tänään ikävä kokemus.
Tänälle päivälle oli määrätty verikoe (kahden ultrauksen väliin ennen punktiota). Piti käydä Tullinpuomin huslabilla ennen yhdeksältä aamulla. Minä menin klo 7:00. Noin tunnin joutui odottaa että pääsi näyteenottohuoneeseen, kun kelakorttia vilautettiin koneelle niin ylläri pylläri mitään lähetettä ei löytynyt. hoitaja ohjaa minut ulos aulaan selvittämään itse tilannetta. Klo 8 soitan lisääntymistieteen yksikölle ja jonotan puoli tuntia, sanovat että laittavat kiireellisen soittopyynnön hoitajalle. Tunnin odottelun jälkeen, eli klo 9.30 minulle soittaa hoitaja joka tekee sen lähetteen. Hän pahoitteli kovasti ettei lähetettä ollut ja myös ettei mulle soitettu aikaisemmin. Vihdoinkin kymmentä vaille kymmenen pääsin labrasta ulos!!

Kaiken tämän stressin jälkeen oli niin hirveä päänsärky ja pahoinvointi että ilmoitin töihin olevani tänään kipee ja menin kotiin. Että tällainen päivä tänään

HUSilaisena oli tänään ikävä kokemus.
Tänälle päivälle oli määrätty verikoe (kahden ultrauksen väliin ennen punktiota). Piti käydä Tullinpuomin huslabilla ennen yhdeksältä aamulla. Minä menin klo 7:00. Noin tunnin joutui odottaa että pääsi näyteenottohuoneeseen, kun kelakorttia vilautettiin koneelle niin ylläri pylläri mitään lähetettä ei löytynyt. hoitaja ohjaa minut ulos aulaan selvittämään itse tilannetta. Klo 8 soitan lisääntymistieteen yksikölle ja jonotan puoli tuntia, sanovat että laittavat kiireellisen soittopyynnön hoitajalle. Tunnin odottelun jälkeen, eli klo 9.30 minulle soittaa hoitaja joka tekee sen lähetteen. Hän pahoitteli kovasti ettei lähetettä ollut ja myös ettei mulle soitettu aikaisemmin. Vihdoinkin kymmentä vaille kymmenen pääsin labrasta ulos!!

Kaiken tämän stressin jälkeen oli niin hirveä päänsärky ja pahoinvointi että ilmoitin töihin olevani tänään kipee ja menin kotiin. Että tällainen päivä tänään

Voi ei,kuinka pers...eestä !Mikäköhän siellä sotkee noin kovin ku unohdetaan labroja laittaa, sit mulle unohdettiin soittaa etc...

Takaisin