IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain myös jo valmiiksi lähetteen verikokeisiin (hoitopaikka siis Tyks)

Ja musta on tosi jännä ollut lukea, että teillä on vuodon viivästyminen siirtänyt 0-ultraa. Itellä oli myös muutaman päivän myöhässä vuoto ja panikoiden kysyin, että mitä sitten jos ei ehdi alkaa ennen varattua ultraa. Mulle sanottiin vain, että ultra tehdään vuodosta riippumatta ja ymmärsin, että siis ei olisi ollut väliä, vaikka ei olisi ehtinyt alkaa. Toki mulla sitten tuon ultran tuloksena Synarelaa piti jatkaa vielä nostetulla annoksella ja tehdä toinen 0-ultra viikon päästä.

Onnea Kanna! Olet siis raskaana. :p Tehtiinkö sulla luonnonkiertoon siirto? Voit huoletta lopettaa Luget silloin kuin ohjeistettu, raskaus jatkuu kyllä ilman niitäkin. Ja mulla oli noita tosi pahoja kuukautiskramppeja ekat pari viikkoa plussan jälkeen mutta ne on vaan kohdun kasvukipuja. Mulla tuli yleensä kerran päivässä ja kerran yön aikana sellainen tavallisia menkkojakin kovempi kohtaus mikä meni ohi n. 10 minuutissa kun hengitteli ja kääntyi kyljelle tms, tyynyjä tueksi jne. Sitten ne vaan loppui yks päivä vkolla 6 ja etova olo tuli tilalle. :yuck: Nauti ihmeestäsi nyt! :Heartred
Onnea plussasta! Se taitaa vähän riippua julkisesta laittavatko verikokeisiin jossain ilmeisesti pelkkä kotitesti riittää. Meillä laittoivat lähetteen siirron jälkeen testipäivälle valmiiksi ja tarkoitus oli, että jos kotitesti on plussa niin samana päivänä vielä verikokeisiin.

Mulla oli sama olo lugejen kanssa, ne piti testipäivään lopettaa. Varsinkin kun luomukierrossa luteaalin kanssa ongelmia noin ahdisti niiden lopetus. Käytin sit pari päivää ylimääräistä, kun niitä vielä oli ja lopetin pikkuhiljaa.
Oltiin yksityisellä niin ite pyysin ja maksoin verikokeet mut julkisella vissiin tosiaan vaihtelee onko niitä. Mulla oli loppukierron tiputtelua ja mahdollisesti limakalvo-ongelmaa joten epäilin myös tukilääkkeiden lopetusta ja soitin siitä vielä erikseen niin lääkäri määräsi jatkettavan niitä varhaisultraan 7+0 asti. En tosin tiedä ohjeistiko näin ihan oikean syyn takia vai vaan mulle ns mielenrauhaksi.

Vastaan teille näin kollektiivisesti tähän, kun kaikki kommentoi luge-asiaa. Luonnonkiertoon tehtiin siirto ja lugejs piti käyttää 12 päivää. Mietin tässä, että onkohan väärin, jos vähän käytän niitä pidempään, edes tiistaihin milloon on virallinen testipäivä?

Tein testit jo tältä aamulta (tmi: kiitos klo 5:00 p*skshädän mihin heräsin. Koko viikon on suolen toiminta ollut erikoista ja aktiivista. Ilmeisesti ekoja raskausoireita tämä, koska yleensä vessassa käynti minulla on hyvin asiallista ja säännöllistä kerran päivässä tapahtuvaa :bag:). Kaikki testit näyttävät positiivista ja viivat vahvistuu, nyt menossa dpo 14. :happy093

Aivan epäuskoinen fiilis. Nytkö tämä tapahtuu? Pääsinkö minä tosiaan tähän plussa-aaltoon mukaan? Ihan hölmistynyt olo, eikä jaksa edes kauheasti oikeasti fiilistellä ja hihkua tästä, kun on 4,5 vuotta paukuttanut pelkkiä negatiivisia testejä. Oletin, että tekisin kärrynpyöriä plussatestin jälkeen, mutta olen vaan coolina.

Kiitos kaikille tuesta, tsempeistä ja onnitteluista, ootte ihania! Nämä plussat täälläkin palstalla saattavat kirpaista, mikä on täysin normaalia, mutta uskon, että nykytieteellä me kaikki saadaan ihmeitä syliimme. :Heartbigred

T: Maailmanrauhaa toivova Kanna :king

Muokattu viimeksi:
Mahtavaa Kanna, että viivat vahvistuu :) ite kanssa mietin aina, että kuinkahan vahvasti sitä plussaan reagoi jos sen joskus saa. Itse olin kanssa aika cool, varmaan sen takia, että oli niin epäuskoinen olo..

Tsemppiä kaikille negan testanneille ja kellä hoidot meneillään!

Upeaa että viivat vahvistuu! Tää saa kyl niin hyvälle mielelle kun yhtäkkiä meistä niin montaa lykästänyt :love017 toivottavasti kaikki tulee onnellisesti syliin, ja seuraavaksi hoidettavat liittyvät aaltoon.

Mä kyllä olin tuon reilun neljän vuoden lapsettomuuden jälkeen aivan giddy plussan jälkeen, heti olisin halunnut kaikille kertoa. Epäuskoinen mutta ihan läpi katon toiveikas ja onnellinen. Hienoa Kanna ja Huskymama jos voi coolistikin ottaa :joyful:

Sunnuntai-iltapäivää kaikille! Todella nopeasti on hoitojakso edennyt. Eilen pistin viimeisen gonal-f:n ja tänäiltana viimeinen Synarela-suihkaus ja sitten klo 22 Ovitrelle. Sitten vaan huomenna pitäisi vaan möllistellä ilman mitään lääkkeitä ja pistoksia. Se tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta nyt, kun muistutus on soinut kahdesti päivässä lääkkeiden merkiksi. Jännitys alkaa jo hiipiä, en voi sille mitään että punktio vähän jännittää/pelottaa. Tavallaan tähän asti olen vaan orjallisesti mennyt ohjeiden mukaan. Jos perjantaina jotain siirrettävää on, niin sitten saan tutustua tähän piinailuun. Luonnollisesti raskautta yrittäessä päivät menivät normaalisti ja vain pari kertaa menkat oli myöhässä edes sen päivän verran, jolloin sitten testasin ja sain sen negan. Nyt jotenkin huomaan olevani paljon enemmän herkillä tämän asian kanssa. Tosin suurin vaikutus lienee tuolla hormonimyrskyllä joka kropassa lääkkeiden takia jyllää. On ihan uskomatonta, miten paljon mun kroppa on löystynyt muutaman päivän aikana ja koko keskivartalo on turvoksissa. Paino ei ole noussut kuin pari kiloa, mutta näyttää niin kuin olisin lihonut vähintään 7 kiloa. Onneksi olo on muuten ihan ok. Miten teillä muilla, joilla on useampi hoitokerta takana, onko hoidot menneet samalla kaavalla ja vaihdellaanko lääkkeitä toisiin yrityksiin? Entä onko teidän "olot" niin kropassa kuin mielessä olleet suht samanlaiset jokaisella yrityksellä?

Sunnuntai-iltapäivää kaikille! Todella nopeasti on hoitojakso edennyt. Eilen pistin viimeisen gonal-f:n ja tänäiltana viimeinen Synarela-suihkaus ja sitten klo 22 Ovitrelle. Sitten vaan huomenna pitäisi vaan möllistellä ilman mitään lääkkeitä ja pistoksia. Se tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta nyt, kun muistutus on soinut kahdesti päivässä lääkkeiden merkiksi. Jännitys alkaa jo hiipiä, en voi sille mitään että punktio vähän jännittää/pelottaa. Tavallaan tähän asti olen vaan orjallisesti mennyt ohjeiden mukaan. Jos perjantaina jotain siirrettävää on, niin sitten saan tutustua tähän piinailuun. Luonnollisesti raskautta yrittäessä päivät menivät normaalisti ja vain pari kertaa menkat oli myöhässä edes sen päivän verran, jolloin sitten testasin ja sain sen negan. Nyt jotenkin huomaan olevani paljon enemmän herkillä tämän asian kanssa. Tosin suurin vaikutus lienee tuolla hormonimyrskyllä joka kropassa lääkkeiden takia jyllää. On ihan uskomatonta, miten paljon mun kroppa on löystynyt muutaman päivän aikana ja koko keskivartalo on turvoksissa. Paino ei ole noussut kuin pari kiloa, mutta näyttää niin kuin olisin lihonut vähintään 7 kiloa. Onneksi olo on muuten ihan ok. Miten teillä muilla, joilla on useampi hoitokerta takana, onko hoidot menneet samalla kaavalla ja vaihdellaanko lääkkeitä toisiin yrityksiin? Entä onko teidän "olot" niin kropassa kuin mielessä olleet suht samanlaiset jokaisella yrityksellä?

Mulla takana 4 ivf/icsi hoitoa lyhyellä kaavalla. Ekassa hoidossa tais olla puregon(punktiossa vain 1 kypsä munasolu) tokassa gonal f (5 kypsää munasolua) ja 2 viimesessä oli menopur,jolla tuli paras vaste (18 munasolua molemmilla kerroilla) eli mulla ainakin vaihdeltiin lääkkeitä ja annostuksia pariin otteeseen.

Ensimmäisen hoidon aikana olin jotenkin tosi innoissani ja optimistinen,kun aattelin että nytkö se tapahtuu kaikkien vuosien jälkeen,mutta sitten kyllä tipuin kovaa ja korkeelta kun oli vaan se 1 munasolu,joka ei hedelmöittynyt ollenkaan.

Seuraavat kerrat meni ihan "rutiinilla" ja en oikeastaan enää olettanut mitään. Toivoin parasta ja pelkäsin pahinta. Kropassa tunteet ollut samanlaisia joka kerta: ärsyttää kaikki,kaamee turvotus ja nippailut vatsalla,päänsärkyä ym..

Punktiot ekalla ja tokalla kerralla oli hirveitä ja sattu kamalasti ja itkin kivusta. Mut 2 viimesellä kerralla oli taas tosi helpot (enemmän kipulääkkeitä)

Tsemppiä punktioon! Mulle on tehty 2 kertaa ivf-hoito flare up-kaavalla ja kerran pitkällä kaavalla. Lääkkeitä on muistaakseni vaihdeltu jokaiseen. Gonal-F ja Menopur on ainakin ollut stimulointivaiheessa käytössä. Lyhyt kaava sellaisenaan ei sopinut mulle ollenkaan, kun vain yksi munarakkula lähti kasvamaan hirmuista vauhtia. Silloin jouduttiin vaihtamaan hoito inssiksi. Myös pas-hoitoja tehty omaan kiertoon erilaisilla lääkityksillä sekä lääkkeelliseen kiertoon. Jos ei useammalla kierroksella tärppää, niin kyllä suurimmalla osalla varmaan lääkkeitä ja kaavoja vaihdetaan. Mun kohdalla lääkäri kyllä alkuun oli vakuuttunut, että omaan kiertoon onnistuu hyvin, kun olin "vasta" 32-33-vuotias. Ei kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta, joten siirryttiin lääkkeellisiin, jotka mulla on toiminut paremmin.

Heippa, hetki onkin kulunut. Mulla siis tehtiin flare-up-kaavalla ivf, saaliina kolme munasolua joista kaksi hedelmöittyi. Kävin tänään hakemassa toisen kyytiin 8-soluisena alkiona. Toinen valitettavasti ei päässyt pakkaseen, joten jos tästä ei tärppää niin edessä on uusi hoito. Ikää on mittarissa 40 ja AMH on matala 0,4. Toivon että laatu olisi määrää parempi. Kahden viikon päästä tiedetään, miten kävi. Tässä jo mietin milloin ja millaisella kaavalla seuraavaan hoitoon lähdettäisiin... :confused:

Tsemppiä Muir piinailuun! Ollaan näillä näkymin aika samoilla päivillä piinailemassa. Mulla huomenna pas, jos alkio selviää yön yli. Kiva, että on samassa rytmissä joku. Onko muita tällä viikolla saamassa alkiota kyytiin?

Kertoisitko muir lisää tuosta flare up-kaavasta?

Siinä aloitetaan kp 2 Synarela tai muu GnRH-agonisti ja kp 3 stimulaatiolääkitys (mulla Menopur). Synarela meni alkuun 2x2 ja sitten 1x2. Tavoitteena on jarrulääkkeellä stimuloida omaa hormonituotantoa ja saada follikkelit parempaan kasvuun, siksi nimi flare-up. Myöhemmin syklin aikana sama lääke toimii ovulaatiota estävänä jarruna.

Tsemppiä Muir piinailuun! Ollaan näillä näkymin aika samoilla päivillä piinailemassa. Mulla huomenna pas, jos alkio selviää yön yli. Kiva, että on samassa rytmissä joku. Onko muita tällä viikolla saamassa alkiota kyytiin?
Minulla pitäisi olla tällä viikolla siirto. :) Huomenna ultra, päätetään siellä minkä ikäinen alkio laitetaan kyytiin.

Ihanaa kun tullut näin paljon plussia viime viikkoina, onnea kaikille onnekkaille! :Heartpink Itse olen ottanut aika paljon etäisyyttä koko lapsettomuusasiaan parin viime viikon ajan. On ollut aika pitkälti viime ajat vain tämä lapsettomuussuru mielessä, mutta päätin, että pakko alkaa taas miettimään muutakin. Pää ei kestä muuten. Ihan hyvää on tehnyt, jospa loppukiertokin menisi samaa rataa.

Haleja ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin!

Mulla on huomenna punktio ja jos asiat sujuu niin kuin suunniteltu, perjantaina olisi sitten kyytiin tulossa kolmipäiväinen. Mutta paljon on vielä jossia matkan varrella. Ei voi kuin vaan odotella ja mennä päivästä toiseen toivoen.

Luonnonkiertoon tehtiin siirto ja lugejs piti käyttää 12 päivää. Mietin tässä, että onkohan väärin, jos vähän käytän niitä pidempään, edes tiistaihin milloon on virallinen testipäivä?

Pakkausseloste sanoo: "Lugesteron-valmistetta pitäisi käyttää ainoastaan raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana..."

Mä varmaan tuossa tilanteessa lopettelisin vähitellen, eli käyttäisin muutaman päivän pienemmällä annoksella.

Pakkausseloste sanoo: "Lugesteron-valmistetta pitäisi käyttää ainoastaan raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana..."

Mä varmaan tuossa tilanteessa lopettelisin vähitellen, eli käyttäisin muutaman päivän pienemmällä annoksella.

Kiitos vastauksesta! Mietin tässä juuri jatkaakko käyttöä vai ei. Lauantai (dpo13) oli viimein päivä, kun minun piti käyttää sitä. Olen käyttänyt sitä su-ma normiannoksella 2 per päivä ja eilen laitoin yhden. Minulla on vielä yksi liuska sitä jäljellä eli 7 tablettia ja mietin niiden käyttöä loppuun 1 per päivä. :hungry:

Ilmoitin juuri klinikalle plussatuloksen siirrosta. Olo on edelleen ainoastaan hölmistynyt aiheesta. Olen kiitollinen, hölmistynyt ja onnellinen. :laughing002 toivottavasti kaikki menee hyvin ja teistä mahdollisimman moni pääsee plussa-aallon kyytiin. Meillä uskon eniten vaikuttaneen onnistumiseen Gonapeptyl eli kannattaa sitä pyytää, jos alkaa tulemaan olo, ettei mitään tapahdu. Minä sain sen pyytämällä, lääkärit eivät kolmen epäonnistuneen siirron jälkeen omaehtoisesti tarjonneet mitään lisätukea hoitohin.

Onnea vielä Kanna ja tarrasukkia loppuun asti :Heartbigred

Nupo80 Miten meni punktio ja millaiset olot?

Minkäverran teillä on ollut tuntemuksia alavatsalla piinispäivinä? Itsellä nimittäin tuntuu kuin olisi kivi alavatsalla ja todella kovia vihlaisuja mikäli nostan jotain raskaampaa. Pp11 menossa, tuhruvuotoja oli viikonlopun aikaan. Kun nyt malttais sinne perjantaille asti odottaa tuon testin kanssa

Siirrosta selvitty, limat oli hyvässä mallissa 10mm ja 4d alkio siirrettiin nopeasti ja näppärästi! Nyt on taas maailma toivoa täynnä!
Kiinnittymisen tueksi tuli jos jonkinlaista; disperin 100mg per pvä, gonapeptyl pp2 ja puolikas ovitrelle pp6. Estradotit ja luget tietty jatkaa.
Testipäivä 19.10. Tiedossa on pitkät kaks viikkoa. Lääkkeet tuo varmaan kaikki tyypilliset oireet ja aikaistettu testauskin on turhaa. Taas mennään!

Muokattu viimeksi:
Onnea vielä Kanna ja tarrasukkia loppuun asti :Heartbigred

Nupo80 Miten meni punktio ja millaiset olot?

Minkäverran teillä on ollut tuntemuksia alavatsalla piinispäivinä? Itsellä nimittäin tuntuu kuin olisi kivi alavatsalla ja todella kovia vihlaisuja mikäli nostan jotain raskaampaa. Pp11 menossa, tuhruvuotoja oli viikonlopun aikaan. Kun nyt malttais sinne perjantaille asti odottaa tuon testin kanssa

Kiitos kysymästä:) Täällä ollaan eli punktiosta selvitty :) Toimenpide meni hyvin ja selvisin suht vähällä, vaikka toinen munasarja on kuulemma ylhäällä ja pakoilevaa mallia. Sitä sitten vatsan päältä paineltiin alaspäin. Jonkin verran oli kipua, mutta ei mitään verrattuna siihen mitä pelkäsin. Vuotoakaan ei ole ollut kuin nimeksi. Kymmenen rakkulaa tyhjennettiin ja niistä saatiin vain 8 munasolua eli 20% hävisi mahdollisuuksista savuna ilmaan heti lähtökiihdytyksessä. Mitään tietoa siitä, montako kypsää ja jatkokelpoista näissä oli, ei tähän iltaan mennessä ole tullut. Ehkäpä huomenna saisin jotakin tietoa, kyllähän ne soittaa ainakin, jos tilanne on lohduton eikä perjantaille jää mitään siirrettävää.
Mutta jännä fiilis, kun siellä oli aamussa todella monta punktiossa, niin joku sellainen hyvä henki siellä leijuu, että vaikka ei puhuta mitään ja jokainen kykkii omassa verhoilla rajatussa kopissaan. Itselleni ainakin tuo lohtua, että sielläkään( kuten täällä foorumilla) en ollut kummajainen vaan ihan tavallinen vähän vajanainen, mutta silti ihan riittävä nainen. Yhteinen "ongelma" yhdistää.

No, turhapa sitä on nyt murehtia. Nukuin tuossa parin tunnin päikkärit, kun sain kunnolla ruokaa ja olo on nyt suorastaan hyvä. Nyt vaan toivotaan niin maan perkuleesti.

Takaisin