IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vuotoa tuli vain sen yhden kerran ja nyt pari päivää hennon vaaleanpunaista vuotoa todella niukasti normi vuotojen seassa. Hcg arvo eilen 1380, että nyt vaan jännittämään miten käy. :bag:

Tänään oli tuorealkionsiirto! (onkos se piinapäivä 1 tänään vai huomenna?) Tää oli mun eka ja vähän jännittää. Voisko olla niin hyvä tuuri, että nappais jo ekasta :smiley-angelic001
Ja meillä jäi vielä 3 kpl pakkaseen 3-päiväisiä alkioita.

Eläimistä: Me otettiin kani pari vuotta sitten, päätös tehtiin silloin, kun alettiin yrittää lasta. Sanoin silloin mun äidille, (joka kysyi, että tarkoittiko tämä sitä, että lapsia ei aiota), että ei se varmaan liikaa haittaisi, vaikka lapsi ja kani olisi samassa taloudessa. Eläimet on vaan niin kivoja :Heartred Mulla on siis ollut kaneja pitkään ja edellinen oli lopetettu joulun alla. Ei vaan osaa olla ilman. Tämä nykyinen on kyllä aikamoinen riiviö, tykkää pureskella asioita vähän liiankin kanssa. (kasvattajan mukaan kanit on fiksuja aikuisia kolme vuotiaina - vielä vajaa vuosi matkaa)

Tulen nyt omanapailemaan ja panikoimaan tänne. Testasin äsken taas Raskauskeijun erittäin herkällä rt:llä (10MIU) ja CB:n ovulaatiotestillä, nyt on menossa dpo 12.

Huolestuttaa tuo raskaustesti, kun se on edelleen tosi haalea. Se on vahvistunut kyllä nyt kahtena päivänä, mutta silti. Heinäkuussa sain myös hailuroita eri testeihin ja nyt pelottaa, mitä näille tapahtuu päivien saatossa.

Halusin sanoa että one step kympiksi toi on musta hyvä viiva! Koska itse testi on, anteeksi vain, sysipaska :laughing002 tai kun monilla näyttänyt haaleita viivoja kun muilla tavanherkillä testeillä jo ihan hyvää viivaa. Sanoisin siis et osta vaikka muutama apteekin oma ja testailla niillä aamusin :)

PASista:
Pakkasessa oli 3 päiväinen, joka sulatettiin edellisenä päivänä ja siirrettiin dpo3 siis nelipäiväisenä. Klinikan mukaan ei haittaa tuo päivän ero.. toivotaan parasta, mutta olisi mukava kuulla että jollain muullakin näin. :)

Halusin sanoa että one step kympiksi toi on musta hyvä viiva! Koska itse testi on, anteeksi vain, sysipaska :laughing002 tai kun monilla näyttänyt haaleita viivoja kun muilla tavanherkillä testeillä jo ihan hyvää viivaa. Sanoisin siis et osta vaikka muutama apteekin oma ja testailla niillä aamusin :)

Miksen voinut uskoa kun porukka sanoi, että ovat huonoja? :laughing002 En jaksanut äsken apteekkiin mennä, kokeillaan huomenna aamulla RFSU:n liuskoilla, vaikka nekin saattavat olla paskoja. Luultavasti juoksen aamulla vielä apteekkiin hakemaan niitä niiden omia, kun en voinut noudattaa neuvoasi tarkemmin. :greet015

Meillä oli tänään PAS 5 päiväinen blastokysti siirrettiin alkioliiman kera. Toivottavasti nyt tarraa ja lujaa! eli Marrukka:n kanssa melkein samat piinikset! milloin sulla r-testi?

Minä kans ilmoittaudun piinailijoiden joukkoon, onneksi ekat päivät on jo menty vauhdilla. Ke siirrettiin 2 - päiväinen alkio pakastimesta kyytiin. 12.10 on testaus. Jännittävää.:nailbiting:

Toivotaan plussa-aallolle jatkoa. :)

Pahoittelut negan saaneille, se on kova isku aina. :sad001

Minä kans ilmoittaudun piinailijoiden joukkoon, onneksi ekat päivät on jo menty vauhdilla. Ke siirrettiin 2 - päiväinen alkio pakastimesta kyytiin. 12.10 on testaus. Jännittävää.:nailbiting:

Toivotaan plussa-aallolle jatkoa. :)

Pahoittelut negan saaneille, se on kova isku aina. :sad001

Ihanaa kun on muitakin piinailijoita samaan aikaan! Mulla testi 13.10.

Kulkaa hienosti nää One Stepin herkät luiskat vahvistuu, selkeästi jo tummempi tänään mitä aikaisemmin. Ostakaa muutkin näitä, helppoja ja varmoja käyttää! :laughing014

CB:n ovulaatiotesti ja RFSU:n liuskatesti ovat myös positiivisia. CB:n viivat tänään eilistäkin vahvemmat, RFSU:n testiin en supertummaa viivaa saanut, mutta selkeän kuitenkin.

Uskaltaako näistä vetää jotain johtopäätöksiä vai pitääkö minun tosiaan hakea kaupasta joku luotettava testi? :confused004

Pahoittelut rasittavasta testisekoilusta ja -panikoinnista. Itse tulisin teidän tilassa caps lockeilla linjoja pitkin: "MENE OSTAMAAN KUNNON TESTI ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ KYSELE!" :devil10

Mulla on testipäivä 15.10.

Saa nähdä odotanko oikeasti sinne asti ekan testin kanssa. Nyt tuntuu, että ei olisi mitään syytä tehä aiemmin, mutta mieli saattaa muuttua... On muuten sitten eka raskaustesti ikinä mitä teen. (Ovistestejä tuli tehtyä muutama ennen kuin selvis, että meidän lapsettomuus johtuu miehestä)

Kulkaa hienosti nää One Stepin herkät luiskat vahvistuu, selkeästi jo tummempi tänään mitä aikaisemmin. Ostakaa muutkin näitä, helppoja ja varmoja käyttää! :laughing014

CB:n ovulaatiotesti ja RFSU:n liuskatesti ovat myös positiivisia. CB:n viivat tänään eilistäkin vahvemmat, RFSU:n testiin en supertummaa viivaa saanut, mutta selkeän kuitenkin.

Uskaltaako näistä vetää jotain johtopäätöksiä vai pitääkö minun tosiaan hakea kaupasta joku luotettava testi? :confused004

Pahoittelut rasittavasta testisekoilusta ja -panikoinnista. Itse tulisin teidän tilassa caps lockeilla linjoja pitkin: "MENE OSTAMAAN KUNNON TESTI ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ KYSELE!" :devil10

Minusta näistä voi vetää sen johtopäätöksen että olet raskaana! :happy: Onnea!! mä lopetin testien teon siinä dpo14 koska ne lisäs stressiä potenssiin sata. Oli mul toki 2 veritestiä tän jälkeen.

Piinailioiden keskelle tulen avautumaan omasta tilanteesta, vaikka Synarela keskustelu olikin jo pari päivää sitten.

Aloitin synarela sumuttelun kp19 (3viikkoa sitten). Koska vuoto ei alkanut kun piti niin siirtyi kaikki hoidot viikolla eteenpäin. Vuoto oli 6 päivää myöhässä. Eilen oli vihdoin 0-ultra ja pääsin aloittaa pistoksilla, annoksena Gonal-F150 UI. Synarelasta ollut vahvoja oireita, pahin on ollut jatkuva kova päänsärky. Kolmannella viikolla alkoi vasta hikoilu, ärtymystä ja näppylöitä naamassa on myös ollut. Nyt vaan odotellaan että gonal veisi päänsäryn pois ja että päästäisiin punktioon johon olisi vajaat 2 viikkoa. 0-ultrassa osasivat jo sanoa että tulevat antamaan antibioottikuurin punktion jälkeen sillä minulla on kummassakin munasarjassa kystat (3,5cm ja toisessa 4,5cm). Kystat ilmeisesti lisäävät tulehdusriskiä.

Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailioille!! :)

Minusta näistä voi vetää sen johtopäätöksen että olet raskaana! :happy: Onnea!! mä lopetin testien teon siinä dpo14 koska ne lisäs stressiä potenssiin sata. Oli mul toki 2 veritestiä tän jälkeen.

Minulla on tänään dpo 13 ja testipäivä tiistaina, luultavasti sinne asti ainakin joudun testaamaan. En tiedä muuten onko julkisella verikokeita, olisi kyllä kiva päästä niihinkin.

Minulla on luget käytössä vielä tämän päivän, mutta pelkään lopettaa niitä, kun välillä tulee todella pahoja menkkakouristuksia ja pelkään, että vuoto alkaisi niiden lopetuksen jälkeen. Vitsi mitä panikointia ja uusien ongelmien keksimistä koko ajan! :hilarious:

Piinailioiden keskelle tulen avautumaan omasta tilanteesta, vaikka Synarela keskustelu olikin jo pari päivää sitten.

Aloitin synarela sumuttelun kp19 (3viikkoa sitten). Koska vuoto ei alkanut kun piti niin siirtyi kaikki hoidot viikolla eteenpäin. Vuoto oli 6 päivää myöhässä. Eilen oli vihdoin 0-ultra ja pääsin aloittaa pistoksilla, annoksena Gonal-F150 UI. Synarelasta ollut vahvoja oireita, pahin on ollut jatkuva kova päänsärky. Kolmannella viikolla alkoi vasta hikoilu, ärtymystä ja näppylöitä naamassa on myös ollut. Nyt vaan odotellaan että gonal veisi päänsäryn pois ja että päästäisiin punktioon johon olisi vajaat 2 viikkoa. 0-ultrassa osasivat jo sanoa että tulevat antamaan antibioottikuurin punktion jälkeen sillä minulla on kummassakin munasarjassa kystat (3,5cm ja toisessa 4,5cm). Kystat ilmeisesti lisäävät tulehdusriskiä.

Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailioille!! :)

Minusta tuntui, että tyyliin ensimmäinen pistos auttoi Synarelan aiheuttamiin oireisiin melkein välittömästi. En tiedä oliko se oli lumevaikutusta, mutta ainakin auttoi ja riitti siinä vaiheessa. Toivottavasti sinullakin pian oireet helpottaa! :angelic:

Pystytäänkö sinulle tekemään tuoresiirtoa, jos ab pitää syödä punktion jälkeen?

Onnea Kanna! Olet siis raskaana. :p Tehtiinkö sulla luonnonkiertoon siirto? Voit huoletta lopettaa Luget silloin kuin ohjeistettu, raskaus jatkuu kyllä ilman niitäkin. Ja mulla oli noita tosi pahoja kuukautiskramppeja ekat pari viikkoa plussan jälkeen mutta ne on vaan kohdun kasvukipuja. Mulla tuli yleensä kerran päivässä ja kerran yön aikana sellainen tavallisia menkkojakin kovempi kohtaus mikä meni ohi n. 10 minuutissa kun hengitteli ja kääntyi kyljelle tms, tyynyjä tueksi jne. Sitten ne vaan loppui yks päivä vkolla 6 ja etova olo tuli tilalle. :yuck: Nauti ihmeestäsi nyt! :Heartred

Minä luulin et aina julkisella laittavat verikokeisiin. :grin Yksityisellä eivät mulle sanonu sanallakaan, että vois verikokeella tehdä testin. Taitaa siis näissäkin käytännöt vaihdella hurjasti.

Eilen tuli pari tippaa kirkasta vessa reissulla :nailbiting: Hyperi oireet on vaihtuneet kunnon alavatsa kramppeihin ja vihlaisuihin. Tiijäppä sitten mitä tästä pitäs ajatella

Minusta tuntui, että tyyliin ensimmäinen pistos auttoi Synarelan aiheuttamiin oireisiin melkein välittömästi. En tiedä oliko se oli lumevaikutusta, mutta ainakin auttoi ja riitti siinä vaiheessa. Toivottavasti sinullakin pian oireet helpottaa! :angelic:

Ei ainakaan ihan heti auttanut gonal mutta toivottavasti olisi huomenna parempi olo. Eivät eilen 0-ultrassa tyrmänneet tuoresiirron mahdollisuutta, ainoastaan hyperi taitaa siihen vaikuttaa. jopa varta vasten kysyin että jos päästään tuoresiirtoon niin montako päivää punktiosta se mahdollisesti olisi. Luulisi että olisivat silloin sanoneet jos tuoresiirto olisi poissuljettu. Nyt vaan täytyy pitää huolta siitä että jo pistosten aikana juo paljon ja pitää huolta itsestään

Minulla on tänään dpo 13 ja testipäivä tiistaina, luultavasti sinne asti ainakin joudun testaamaan. En tiedä muuten onko julkisella verikokeita, olisi kyllä kiva päästä niihinkin.

Minulla on luget käytössä vielä tämän päivän, mutta pelkään lopettaa niitä, kun välillä tulee todella pahoja menkkakouristuksia ja pelkään, että vuoto alkaisi niiden lopetuksen jälkeen. Vitsi mitä panikointia ja uusien ongelmien keksimistä koko ajan! :hilarious:

Oltiin yksityisellä niin ite pyysin ja maksoin verikokeet mut julkisella vissiin tosiaan vaihtelee onko niitä. Mulla oli loppukierron tiputtelua ja mahdollisesti limakalvo-ongelmaa joten epäilin myös tukilääkkeiden lopetusta ja soitin siitä vielä erikseen niin lääkäri määräsi jatkettavan niitä varhaisultraan 7+0 asti. En tosin tiedä ohjeistiko näin ihan oikean syyn takia vai vaan mulle ns mielenrauhaksi.

Kiitos tosi paljon kun ootte kertoneet kokemuksia synarelasta ja vuodon alkamisesta. Tää auttaa itseään suhtautumaan tähän paremmin. Vieläkään ei siis ole vuotoa kuulunut. En siis ollut tajunnut sitä alunperin että tällanen voi siirtää asioita eteenpäin ja mua vähän ärsyttää se ettei missään vaiheessa ole siitä huomautettu klinikalla. Tuo mahdollinen punktioviikko oli laitettu kalenteriin jo aikoja sitten ja koko tän matkan on aina muistutettu siitä että sitten se punktioviikko pitää olla vapaa muista menoista mutta ei ole ollut puhetta että suunnitelma voi helposti elää viikonkin. Olisi varmaan tämäkin pitänyt itse hoksata. Toki typerää mun nurista kun kaikki vaan järjestelykysymys ja ei ole pitkä matka klinikalle jne. Ootan kyllä pistosten aloitusta kun siitä sanottiin että tod.näk taittaa näitä synarelan oireita. Mulla on nyt lisänä noussut päänsärky (tosin johtunee osittain itkuisuudesta kun migreenikin aina nousee itkeskelystä) ja rinnat törkeän turvoksissa ja kipeät. Toki siis jatkuvasti muistaa päämäärän ja ei tietenkään märehtimällä märehdi näitä.

Ja paljon onnea plussille ja tsemppiä piinailijoille <3 auttaa myös tässä perässähiihtäjänäkin muistamaan sen oman focuksen

Pääsin julkiselta ainaki verikokeeseen, kun vaan pyysin. Ja mullakin oli menkkakipuja joskus pp10-13 ja plussan jälkeen vähän jotain lieviä menkkakipuja. Nyt jo rauhoittunut, tänään rv 5+0.

Takaisin