IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Synarela ja tyhjennysvuoto. Onko kenellekään käynyt niin että vuotoa ei tullutkaan tai venyi tosi pitkälle tulo? Olen nyt kolmisen päivää odotellut vuotoa eikä mitään oireita - menkathan mulla tulee aina tyyliin sekunnilleen.

Kaikki itkettää ja unettomuus tullut. Lisäksi henkeä ahdistanut ja samantyylisiä hengitystievaikeuksia kuin koronassa niin testissäkin piti käydä. Hiukset super rasvoittuneet mut pahinta on jäätävä alavatsakipu ja turvotus. Saanut parahtelemaan kivusta. Väittäisin jopa et pahemmat kivut kuin oli vaikeassa kohtutulehduksessa. Ilmeisesti ei mitään mistä huolestua kun laitoin klinikalle viestiä ja tuli vaan et jos vuoto ei ala niin laita uudelleen viestiä... Onneksi on etätyöt niin ei tarvitse toimistossa kärvistellä mitä nyt eilen kouluttaessa meinasi välillä ääni murtua kun iski kipuaalto...

Kerroin tänään esihenkilölle mitä on käynnissä koska nyt epäilyttää että voi tulla yllättäviä poissaoloja hoitojen takia. Otti tosi hyvin asian ja työpaikka tukee kaikinkeinoin. Samaan aikaan huojennus mut samalla toisaalta vähän haavoittunut olo kun en haluaisi että asia sinällään sen kummemmin huomioidaan.

tulipas jotenkin tosi alavireinen viesti. Perus mieliala on positiivinen jne kaikesta huolimatta.

Mulla meni Synarelalla pari päivää kierto normaalia pitemmäksi ja menkat oli niukemmat kuin normaalisti. Itkuisuus ja unettomuus on ollut mulla koko tämän sumuttelun ajan. Samoin hillitön hiusten rasvoittuminen, lisäksi hikoilu/palelu. Kun aloitin sumuttelun, tuli jäätävä alavatsaturvotus ja kolmessa päivässä yli senttiä vyötärönympärykseen sekä alavatsakipu oli välillä melkoista. Nyt kun olen jos pistosvaiheen loppupuolella on turvotus ja vatsakipu hävinnyt. Näiden lisäksi mulla on särkenyt päätä välillä monta päivää putkeen, iho kuivuu ja välillä olen ollut kuin perseelle ammuttu karhu. Eli jos vaihdevuodet on tällaiset, niin voi luoja. Jos vaihdevuodet tulisi miehille, olisi niiden hoitoon panostettu jo ajat sitten ja toimivat avut olisi niihin löydetty. Joten jos luoja sois ja vaihdevuodet ei tulisi ainakaan 15 vuoteen vielä...

Täällä kyllä puhaltaa plussatuuli :Heartpink mutta samaan aikaan on myötätunto kaikkien negan testanneiden puolella. Itseäkin alkanut jännittää tuleva pas..

Oliko foorumilla henkilöitä, jotka ovat tiputtaneet painoa ketogeenisellä? Mulla on vähän ylipainoa, mutta enemmän mietityttää sokeriaineenvaihdunta. Vuosi sitten jo kontrolloitiin, huomenna taas otetaan pitkäaikainen ja paastosokeri. Suvussa siis paljon kakkostyypin diabetesta.

Toinen juttu, onko muille hoidot aiheuttaneet erikoisia unia? Mä nään usein niistä unta. Viime viikolla näin unta, et otin selfien ja postasin sen hashtagilla tammikuiset. Ja siis oli jo iso maha siinä unessa. Eilen yönä olin varhaisultrassa ja siellä löytyi syke. Siis ihania unia tavallaan myös nuokin, valaa toivoa myös osaltaan.

Tulee nyt samaa viestiin monta asiaa, mut täällä on myös erilaisia, ihania perheenlisäysuutisia - varasimme koiranpennun! :love7 Marraskuun puolivälissä pieni tyttö muuttaa meille. Sen verran piti laskea, että jos raskautuisin ekasta pas:sta, mikä olisi pennun ja vauvan ikäero. Sitten istuttiin alas miettimään miehen kanssa, onko meistä handlaamaan tämä ja päädyttiin että kyllä, meidän elämä (ja 11v. mummokoiramme) kaipaa juuri nyt pentuarkea ja olisimme hyvä koti pienoiselle.

Täällä kyllä puhaltaa plussatuuli :Heartpink mutta samaan aikaan on myötätunto kaikkien negan testanneiden puolella. Itseäkin alkanut jännittää tuleva pas..

Oliko foorumilla henkilöitä, jotka ovat tiputtaneet painoa ketogeenisellä? Mulla on vähän ylipainoa, mutta enemmän mietityttää sokeriaineenvaihdunta. Vuosi sitten jo kontrolloitiin, huomenna taas otetaan pitkäaikainen ja paastosokeri. Suvussa siis paljon kakkostyypin diabetesta.

Toinen juttu, onko muille hoidot aiheuttaneet erikoisia unia? Mä nään usein niistä unta. Viime viikolla näin unta, et otin selfien ja postasin sen hashtagilla tammikuiset. Ja siis oli jo iso maha siinä unessa. Eilen yönä olin varhaisultrassa ja siellä löytyi syke. Siis ihania unia tavallaan myös nuokin, valaa toivoa myös osaltaan.

Tulee nyt samaa viestiin monta asiaa, mut täällä on myös erilaisia, ihania perheenlisäysuutisia - varasimme koiranpennun! :love7 Marraskuun puolivälissä pieni tyttö muuttaa meille. Sen verran piti laskea, että jos raskautuisin ekasta pas:sta, mikä olisi pennun ja vauvan ikäero. Sitten istuttiin alas miettimään miehen kanssa, onko meistä handlaamaan tämä ja päädyttiin että kyllä, meidän elämä (ja 11v. mummokoiramme) kaipaa juuri nyt pentuarkea ja olisimme hyvä koti pienoiselle.

Mä tiputin ennen hoitoja 18kg ketogeenisellä :) Pääsin BMI:ssä hyvin alle 30 ennen hoitoja, mikä oli suosituskin. Saa laittaa viestiä, jos on kysymyksiä :)

Onnea pienestä pennusta kotosalla! <3

Mulla meni Synarelalla pari päivää kierto normaalia pitemmäksi ja menkat oli niukemmat kuin normaalisti. Itkuisuus ja unettomuus on ollut mulla koko tämän sumuttelun ajan. Samoin hillitön hiusten rasvoittuminen, lisäksi hikoilu/palelu. Kun aloitin sumuttelun, tuli jäätävä alavatsaturvotus ja kolmessa päivässä yli senttiä vyötärönympärykseen sekä alavatsakipu oli välillä melkoista. Nyt kun olen jos pistosvaiheen loppupuolella on turvotus ja vatsakipu hävinnyt. Näiden lisäksi mulla on särkenyt päätä välillä monta päivää putkeen, iho kuivuu ja välillä olen ollut kuin perseelle ammuttu karhu. Eli jos vaihdevuodet on tällaiset, niin voi luoja. Jos vaihdevuodet tulisi miehille, olisi niiden hoitoon panostettu jo ajat sitten ja toimivat avut olisi niihin löydetty. Joten jos luoja sois ja vaihdevuodet ei tulisi ainakaan 15 vuoteen vielä...
No on tää kyllä melkoinen vaihdevuosisimulaattori :D :D Samalla kyllä pistää vihaksi se että näitä "naistenvaivoja" kun alihoidetaan niin monella tapaa. Pakko vielä sanoa että mun suloinen, naiivi ja välillä totaalisesti pelisilmän hukkaava mieheni meni möläyttämään pari päivää sitten että kyllähän hormonit miehilläkin jyllää. Niin. ihan varmasti jyllää ja onhan toki miesten menopaussi asia mistä ei puhuta. MUTTA SILTI TÄSSÄ TILANTEESSA. :banghead:

Ja @Henskukka aivan loistava päätös ottaa koiranpentu! Ihan mahtava juttu <3 Ollaan itse tässä useampi kuukausi mietitty kissanpentua kun vanhin kissa piti keväällä päästää autuaammille metsästysmaille ja ollaan totuttu siihen et useampi katti pyörii jaloissa. Ei olla aktiivisesti asiaa edistetty, mutta luulen ettei olisi hullumpi asia. Yksi kissa tuli mulle samoihin aikoihin yhden isomman kriisin kanssa ja sanoisin että se oli kyllä juuri hyvä silloin. Pieni riiviö piti kiireisenä, vaati asioita, piti käynnissä. Ja nyt oon miettinyt että jos tulisi se pentu niin se voisi auttaa myös sen mahdollisen raskauden tunnepuolen kestämisen kanssa koska jos tärppää niin sitten varmasti alkaa itselläni kauhea menettämisen yms pelko.

Pahoittelut negatiivisen tuloksen saaneille. Se on asia, mikä kirpaisee sydänjuuria myöden..plussaneille toivon paljon tarrasukkia :Heartred

Jännä juttu tuo Synarela, mulla nimittäin ainoa oire sen kanssa oli kamalat hikikohtaukset! Välillä jos tuli stressaava tilanne, naama oikein tirsusi hikeä :playful: Mulla ei ollenkaan vaikuttanut mielialaan, paitsi ehkä jopa mielialaa kohentavasti - koin olevani aiempaa iloisempi. Toki välillä tuli tilanteita, että meinasi käämit palaa, mutta ne olivat sellaisia että olisi käämit palaneet ilman lääkkeitäkin. Mulla myös lähti hoitojen aikana painoa pois ja Synarelan kanssa ennen pistoksia maha oli litteä kuin mikä. Hyvin outoa! En tiedä, pitäisikö siitä sitten huolestua :woot: Ja muutenkin koin, että kaikki muutkin lääkkeet sopivat mulle todella hyvin, enkä kokenut hoitoja sinällään rankaksi. Rankinta oli ehdottomasti negatiivinen raskaustesti. Nyt kun on ollut ilman lääkkeitä, huomasin PMS oireina sen tyypillisen "vihaan ihmisiä" -päivän, ja vatsaa turvottaa niin, että kuin olisi pieniin päin :sad001 Ensi viikolla pitäisi olla ekat kuukautiset hoitojakson jälkeen, ellei keho ole ihan sekaisin.

Henskukka, mä oon nähnyt todella erikoisia unia! Toki taidan nähdä niitä muutenkin..mutta eräänä päivänä kun olin käynyt lukemassa keskusteluja baby aspiriinista, näin seuraavana yönä unta että olin ollut raskaana, mutta lapsen toinen vanhempi oli jokin eläin, ja raskaus oli siis mennyt kesken. Olin sitten menossa kaavintaan, äitini oli mukana tukena. Täytyy sanoa, että tuo oli ehdottomasti oudoin uni, mitä olen ikinä nähnyt :dead:

Pahoittelut negan ja etenkin keskenmenon saaneille! On se vaan aina iso pettymys näiden hoitojen jälkeen... Tsemppiä teille tuleviin hoitoihin, muistakaa, että suurimmalla osalla raskaus kuitenkin lopulta onnistuu. Meillä vasta 9. alkionsiirto tuotti toivotun tuloksen. Joskus saattaa kestää, kunnes oikeat lääkkeet ja hoitokaavat löytyy ja niin monen asian täytyy loksahtaa kohdalleen.

Synarelaa liittyen: Mulla Synarela on viivästyttänyt vuotoa n. 1-5 päivää. Tällä kertaa 2-3 päivää. Joudun kans tässä pas-hoitoa odotellessa sumuttelemaan nyt viikon odotettua pidempään. Onneksi en ole huomannut ärtyneisyyden ja ajoittaisen päänsäryn lisäksi muita sivuvaikutuksia.

Voi Myrtle, olen pahoillani taas negasta! :sorry: Myös muille negan tai km:n saaneille isot halaukset. :Heartbigred

Minulla Synarela viivästytti vuotoa viikon.

Olen ketoillut joku 1,5 vuotta, mutta sitten korona happens ja homma lähti "vähän" laukalle. "Haetaanko tänäänkin vähän mässyä...". Maaliskuusta lähtien olen kerännyt kiloja joku +10kg, mutta onneksi edelleen normaalipainoisena mennään. Se miksen ole palannut takaisin ketogeeniseen on se, että jostain luin, että se hetkellisesti voi heikentää hedelmällisyyttä ja en ole jaksanut siirtojen kanssa ottaa stressiä nyt siitä, että ketogeeniseen siirtyminen olisi pilannut mitään.
Ainakin minulle keto on äärimmäisen hyvä ruokavalio, koska olen selkeästi herkkä hiilareille ja paino nousee niistä hyvin helposti. Suvussani on insuliiniresistenssiä ja muutama muukin perheenjäsen on alkanut ketoilla ja he ovat myös yhtä vakuuttuneita siitä. Olen koittanut olla lievästi vhh:lla nyt ja vältellä turhia hiilareita, mutta voi pojat kun rakastan kaikkea hiilarista ja nyt kun niille on antanut luvan, niin on homma lähtenyt käsistä. Selkeästi minun kroppa tulkitsee ns. hyvänkin hiilarin pelkäksi sokeriksi ja olen periaatteessa kauheassa sokerikoukussa nyt. Mutta voin suositella sitä ihan kaikille, aivan mieletön ruokavalio kun sen tekee oikein. Ja tätä kirjoittaessa mietin, että mikä hiton päätös sitä tulikaan keväällä tehtyä. :laughing002

Onko sulla kokeiltu vaihtaa valmistetta? Mulla ei Lutinus toiminut kunnolla. Lugesteron on toiminut parhaiten yhdessä estrogeenin kanssa.

Mulla oli ensin Terolut ennen hoitoja ihan vaan pidentääkseen luteaalista, mutta lyhensi sitä. Se vaihdettiin Lugesteroniin ja tosiaan maksimiannos päivässä hoitojen kohdalla. Tulos on, että pitää kyllä vähän pienempänä menkkoja sillä tavalla, että normaali aloituspäivä on vain tiputusta, mutta kolmantena päivänä vaikka käyttäs täyttä annosta, niin alkaa jo niin iso vuoto, että tarvii tamponin. Nyt on siis kahdesti käynyt näin. En tiedä pitäskö pyytää testaamaan jotain kolmatta? Mutta selvästi mulla on hyvin vahva toi tyhjennysreaktio, kun ei pysy pois :wink

Kanna
Mulla kävi tässä loppukesällä vähän samoin... :) Oli toi kohtubiopsia niin tuli pakollisen 2 kk tauko tässä ja oli pari reissua niin ei jaksanut ketoila. Tuli 2kg takasin. Nyt palasin takaisin ketolle.
Ketoilusta on vähän ristiriitaista tietoa. Kun sitä ei ole tutkittu raskaanaolevilla naisilla. Mutta esim ennen IVF hoitoja ja punktiota on vähän tietoa, että voisi parantaa munien laatua ja tasottaa hormoneja. Mulla ainakin tasottu kierto ja hormonit ketolla. Sekä parantu kilirauhasarvot, mutta se liittyy varmasti enemmän siihen että painoa tippui se 18kg, niin kilpirauhasarvot parantui.
Mä juttelin mun lääkärin kanssa ketosta ja se oli ilonen että olin löytänyt sen painon tiputusmetodiksi (tunsi sen itse) mutta ei suositellut sitä alkionsiirron jälkeiseen elämään, koska puuttuu tutkimustulokset. Olen ollut pois ketolta alkionsiirtojen jälkeen ikäänkuin vaan vähemmän hiilarisella, mutta pois ketolta varmuuden vuoksi.

Edit: Netissä on hyviä paikkoja etsiä tietoa ihan lääkäritasolla asiasta. Itse seuraan tätä lääkäriä, joka itse ketoilee ja on ollut raskauden ketolla. Pitää myös tosi hyvää blogia hedelmällisyydestä ja raskaudesta ja ruokavaliosta. Suosittelen!
https://www.youtube.com/watch?v=u6_CcBQDHMo&t=1s&ab_channel=LowCarbDownUnder

Muokattu viimeksi:
Tulen nyt omanapailemaan ja panikoimaan tänne. Testasin äsken taas Raskauskeijun erittäin herkällä rt:llä (10MIU) ja CB:n ovulaatiotestillä, nyt on menossa dpo 12.

Huolestuttaa tuo raskaustesti, kun se on edelleen tosi haalea. Se on vahvistunut kyllä nyt kahtena päivänä, mutta silti. Heinäkuussa sain myös hailuroita eri testeihin ja nyt pelottaa, mitä näille tapahtuu päivien saatossa.

Liitteet

• IMG_20201002_063140__01.jpg
    IMG_20201002_063140__01.jpg
    20.8 KB · Katsottu: 239
Tulen nyt omanapailemaan ja panikoimaan tänne. Testasin äsken taas Raskauskeijun erittäin herkällä rt:llä (10MIU) ja CB:n ovulaatiotestillä, nyt on menossa dpo 12.

Huolestuttaa tuo raskaustesti, kun se on edelleen tosi haalea. Se on vahvistunut kyllä nyt kahtena päivänä, mutta silti. Heinäkuussa sain myös hailuroita eri testeihin ja nyt pelottaa, mitä näille tapahtuu päivien saatossa.

12 dpo on vielä tosi aikaisin testaamisen kannalta, niin en olisi kyllä huolissani, jos ei vielä ole kovin vahva viiva. Ymmärrän huolesi, mutta kannattaa vain odottaa rauhassa ja testata parin päivän päästä uudelleen. :Heartred

Mulla oli ensin Terolut ennen hoitoja ihan vaan pidentääkseen luteaalista, mutta lyhensi sitä. Se vaihdettiin Lugesteroniin ja tosiaan maksimiannos päivässä hoitojen kohdalla. Tulos on, että pitää kyllä vähän pienempänä menkkoja sillä tavalla, että normaali aloituspäivä on vain tiputusta, mutta kolmantena päivänä vaikka käyttäs täyttä annosta, niin alkaa jo niin iso vuoto, että tarvii tamponin. Nyt on siis kahdesti käynyt näin. En tiedä pitäskö pyytää testaamaan jotain kolmatta? Mutta selvästi mulla on hyvin vahva toi tyhjennysreaktio, kun ei pysy pois :wink

Kanna
Mulla kävi tässä loppukesällä vähän samoin... :) Oli toi kohtubiopsia niin tuli pakollisen 2 kk tauko tässä ja oli pari reissua niin ei jaksanut ketoila. Tuli 2kg takasin. Nyt palasin takaisin ketolle.
Ketoilusta on vähän ristiriitaista tietoa. Kun sitä ei ole tutkittu raskaanaolevilla naisilla. Mutta esim ennen IVF hoitoja ja punktiota on vähän tietoa, että voisi parantaa munien laatua ja tasottaa hormoneja. Mulla ainakin tasottu kierto ja hormonit ketolla. Sekä parantu kilirauhasarvot, mutta se liittyy varmasti enemmän siihen että painoa tippui se 18kg, niin kilpirauhasarvot parantui.
Mä juttelin mun lääkärin kanssa ketosta ja se oli ilonen että olin löytänyt sen painon tiputusmetodiksi (tunsi sen itse) mutta ei suositellut sitä alkionsiirron jälkeiseen elämään, koska puuttuu tutkimustulokset. Olen ollut pois ketolta alkionsiirtojen jälkeen ikäänkuin vaan vähemmän hiilarisella, mutta pois ketolta varmuuden vuoksi.

Edit: Netissä on hyviä paikkoja etsiä tietoa ihan lääkäritasolla asiasta. Itse seuraan tätä lääkäriä, joka itse ketoilee ja on ollut raskauden ketolla. Pitää myös tosi hyvää blogia hedelmällisyydestä ja raskaudesta ja ruokavaliosta. Suosittelen!

Onko sulla tehty hoidot lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Tai jos pas-hoitoja, niin omaan kiertoon vai lääkkeellisesti? Mulla nimittäin pysyy vuoto poissa kunnolla ainoastaan lääkkeellisissä hoidoissa, joissa omaa ovulaatiota ei ollenkaan tapahdu. Luulen, että se on yksi syy miksi omaan kiertoon tai lääkkeellisesti tuettuun ovulaatiokiertoon ei koskaan mulla onnistunut, kun vuoto alkoi aina liian aikaisin.

Kanna

Täytyy seurata tuota lääkäriä. :thumleft

Paljon on ristiriitaista tietoa ketosta ja raskaudesta, itse en ehkä olisi täysin ketolla raskauden aikana ellei olisi pitkää ketoilua taustalla, mutta esim. vhh voi olla hyvä vaihtoehto. Sillähän voi hoitaa myös hyvin rd:tä. Ja vauvathan syntyvät ketoosissa eli täysin normaali elimistön tila se kuitenkin on.

Itselläni keto ei vaikuttanut kilppariarvoihin. Ainoa mihin keto vaikutti oli ferritiini, joka nousi 40 -> 100. Olin ennen ketoa, keton aikana ja olen edelleen normaalipainoinen ja verikokeissa kaikki aina ollut ok kilpparia lukuunottamatta, niin mitään kovin suurta ei voinut odottaakaan tuolla saralla.

12 dpo on vielä tosi aikaisin testaamisen kannalta, niin en olisi kyllä huolissani, jos ei vielä ole kovin vahva viiva. Ymmärrän huolesi, mutta kannattaa vain odottaa rauhassa ja testata parin päivän päästä uudelleen. :Heartred

Kyllähän te tiedätte, kuinka tässä malttaa odottaa näiden testien kanssa. :laughing001 Täytyy pitää pää kylmänä ja odotella pari päivää (eli testailla joka aamu).

Onko sulla tehty hoidot lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Tai jos pas-hoitoja, niin omaan kiertoon vai lääkkeellisesti? Mulla nimittäin pysyy vuoto poissa kunnolla ainoastaan lääkkeellisissä hoidoissa, joissa omaa ovulaatiota ei ollenkaan tapahdu. Luulen, että se on yksi syy miksi omaan kiertoon tai lääkkeellisesti tuettuun ovulaatiokiertoon ei koskaan mulla onnistunut, kun vuoto alkoi aina liian aikaisin.

IVF lyhyellä kaavalla ja PAS luonnonkiertoon. Mulla on todettu ovilaatiot normaalikti, niin siksi varmaan PAS luonnonkiertoon, mutta on ollut puhetta että koitettaisiin lääkkeellistä sen takia, että pystyy seuraavaksi suunnittelemaan tarkemmin 3-päiväisten kasvattelun 5-päiväisiksi ja ettei mene hukkaan, jos onkin viikonloppu. Kun mulla tuppaa olemaan kaikki siirron perjantaisin ja nyt kun löydettiin se late reseptive, niin Felicitas ei ole auki Lauantaina... että lääkkeellisen kanssa pystyy tuon suunnittelemaan päivälleen. Mutta esim nyt biopsian jälkeen, niin mennäänkin vielä yksi luonnonkiertoon ja 3-päiväisellä. Varmaan sen vuoksi, että kun löytyi tuo siirtoaikapoikkeuma, niin koittasivat vielä 3-päiväisellä josko nappaisi kun ollaan oikeaan aikaan liikenteessä.

IVF lyhyellä kaavalla ja PAS luonnonkiertoon. Mulla on todettu ovilaatiot normaalikti, niin siksi varmaan PAS luonnonkiertoon, mutta on ollut puhetta että koitettaisiin lääkkeellistä sen takia, että pystyy seuraavaksi suunnittelemaan tarkemmin 3-päiväisten kasvattelun 5-päiväisiksi ja ettei mene hukkaan, jos onkin viikonloppu. Kun mulla tuppaa olemaan kaikki siirron perjantaisin ja nyt kun löydettiin se late reseptive, niin Felicitas ei ole auki Lauantaina... että lääkkeellisen kanssa pystyy tuon suunnittelemaan päivälleen. Mutta esim nyt biopsian jälkeen, niin mennäänkin vielä yksi luonnonkiertoon ja 3-päiväisellä. Varmaan sen vuoksi, että kun löytyi tuo siirtoaikapoikkeuma, niin koittasivat vielä 3-päiväisellä josko nappaisi kun ollaan oikeaan aikaan liikenteessä.

Ok! Toivottavasti nappaa nyt sillä! Suosittelen kyllä kokeilemaan lääkkeelliseen, kun tuon vuodon kanssa on ongelmaa. Lääkkeellisessä pas-hoidossa on lisänä estrogeeni, joka mulla on pitänyt Lugesteronin kanssa yhdessä vuodon hyvin poissa.

Tervehdys taas! Ultran perusteella punktio päätettiin tiistaille. Lääkäri arvioi, että toisella puolella on 5-6 rakkulaa ja toisella puolella 4. Olisin toivonut, että olisi ollut enemmän, koska emme saa kuin tämän yhden kierroksen julkisella. Jotenkin tunnen itseni taas niin ikälopuksi ja epäonnistuneeksi ihmiseksi. Toivottavasti saadaan kypsiä munasolua ja että edes jotain noista selviäisi elinkelpoisena siirtoon asein

Tervehdys taas! Ultran perusteella punktio päätettiin tiistaille. Lääkäri arvioi, että toisella puolella on 5-6 rakkulaa ja toisella puolella 4. Olisin toivonut, että olisi ollut enemmän, koska emme saa kuin tämän yhden kierroksen julkisella. Jotenkin tunnen itseni taas niin ikälopuksi ja epäonnistuneeksi ihmiseksi. Toivottavasti saadaan kypsiä munasolua ja että edes jotain noista selviäisi elinkelpoisena siirtoon asein

Ymmärrän, että tuo huolettaa, mutta koitetaan muistaa, että se yksi hyvä riittää. Tässä on kuitenkin vielä hyvin aikaa, niin rakkuloita voi kehittyä vielä ennen tiistaita lisää. Koita rentouta, hommat ovat ns. herran hallussa. :smiley-angelic003

Pidetään peukkuja :thumleftettä munasoluja tulee laadullisesti hyvä määrä. Ei määrä vaan laatu, vaikka nämä varmaan kuulostaa kyllä kliseille. Jos jotain positiivista, niin pienemmällä munismäärällä taitaa laskea hieman tuo hyperin riski. Rentouttavaa viikonloppua kuitenkin:dance008

Kovasti on tapahtumia kaikilla! Ihanasti plussia! Vaikkakin niitä ikäviä negoja ja keskenmenojakin, pahoittelut niistä!

Tuohon keto-dieettiin en osaa sanoa mitään, mutta ylipäätään ruokavalion neuvontaa olen harkinnut. Itselläni ibs sekä laktoosivikaa. Ruokailu on aina hieman ongelmallista, karusti sanottuna suolen ehdoilla mennään. Mami-vitskut menee foolihaponkin takia. Vois olla kuitenkin viisasta ottaa oikein joku neuvonta ja ohjeet aiheesta.

Täällä valmistaudutaan ensi viikon pas-siirtoon, haetaan sopivaa zen-tilaa lähestyvään piinailuun ja koitetaan lietsoa positiivistä oloa. Jospa se ois tämä kierros!

Komppaan Kefir90:iä, että toivotaan laatua hyväksi. Tuo on jo hyvä määrä meille 40-kymppisille :) Toivotaan, että moni kuitenkin hedelmöittyy ja lähtevät jakautumaan jne.
Tsemppiä!!

Takaisin