IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ehdin jo tuuletella hyvin mennyttä stimulaatiota ja punktiota, mutta nyt seuraavan kierron alkaessa hormonaalinen migreeni iski tavallista voimakkaammin :wacky: oon ollut kaksi päivää pois töistä, normaalisti migreeni tulee päivää ennen kuin vuoto alkaa ja tarvii olla vain yhden päivän pois töistä.. Olo on aika töttöröö nyt.

Toinen juttu, onko muilla kokemuksia runsaimmista menkoista punktion jälkeen? Meille ei siis tehty tuoresiirtoa ja uusi kierto alkoi.. Normistikin on tosi runsaat menkat, mut nyt nää on ihan jollain toisella levelillä :grumpy:

Mä ehdin jo tuuletella hyvin mennyttä stimulaatiota ja punktiota, mutta nyt seuraavan kierron alkaessa hormonaalinen migreeni iski tavallista voimakkaammin :wacky: oon ollut kaksi päivää pois töistä, normaalisti migreeni tulee päivää ennen kuin vuoto alkaa ja tarvii olla vain yhden päivän pois töistä.. Olo on aika töttöröö nyt.

Toinen juttu, onko muilla kokemuksia runsaimmista menkoista punktion jälkeen? Meille ei siis tehty tuoresiirtoa ja uusi kierto alkoi.. Normistikin on tosi runsaat menkat, mut nyt nää on ihan jollain toisella levelillä :grumpy:

Mulla on ollut normaalia runsaampaa vuoto ivf-hoidon jälkeen. Varmaan kaikkien pistosten seurauksena kohdun limakalvo on kasvanut normaalia paksummaksi, niin vuotoa tulee enemmän. Toivottavasti pääset pian eroon migreenistä ja olo normalisoituu!

Voi onnea Kanna! Toivottavasti mä tuun heti perässä. Hei auttakaa tietämätöntä, pitääkö noi progesteroniällötyspuikot siis kuukautiset poissa? On niin kuukautiolo mutta ei vuotoa, niin mietin vaan onko raskausoire, vai yrittääkö ne kuukautiset tulla.

Joo, kyllähän ne puikot pitää nimen omaan vuodon poissa (ainakin, jos ne toimii). Toivotaan, että on kuitenkin kyse alkuraskauden oireesta!

Toivottavasti migreeni helpottaa pian.
Mulla on ollut IVF:n jälkeen yhtä runsas vuoto kuin aikaisemminkin.

Myrtle, noi hormoniällöpuikot pitää osalla kuukautiset täysin pois, ja niin niiden pitäisi varmastikin toimia.
Omalla kohdalla ei ole täysin pitäneet menkkoja pois vaikka käytössä 800mg per päivä. :meh:

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi 02/20. 2 blastoa, joista molemmista nega.
4. Icsi 06/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20
tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
2. ICSI pitkä kaava 8/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf lyhyt kaava 05/2020, 13 blastoa ja tuoresiirto - > plussa.

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/19, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, 2 blastoa. Liian pieni määrä, jotta diagnostiikkaa voisi tehdä
3. ICSI pitkä kaava, 7 blastoa. Koko alkiojoukosta 2 täysin tervettä, 2 lievää mosaikismia, muut siirtokelvottomia. PAS marras-joulukuu 2020

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa ->kemiallinen.
*ICSI syksyllä 2020?

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa

VauVe
Endometrioosidiagnoosi
Ehkäisy pois 2018 kesällä, n. vuosi yritystä luomuna, ei tärppejä
IVF pitkällä kaavalla 10/2019, tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi 2 alkiota.
PAS 01/20 josta plussa

Hentta
Suoraan ivf:n
1. IVF lyhyt kaava 4/2020

Palasaippua
10/2017 pillerit pois, yritys aloitettu
2018 monirakkulaiset munasarjat todettu
5/2019 ensimmäinen lapsettomuuspolikäynti
Tässä välissä teroluteja, ei vaikutusta muuta kuin kierron kestoon.
Syksy 2019 ovulaatiota ei tapahdu -> ovulaatioinduktio 3-4 kertaa
1/2020 IVF suunnittelukäynti
2/2020 IVF lyhyt kaava (ei tuoresiirtoa)
-> pakkaseen 2 alkiota
3/2020 PAS lääkkeelliseen kiertoon (5pv blasto)
4/2020 Positiivinen raskaustesti

PKK
Yritystä vuodesta 2016, tutkimuksiin 2019
2/2020 ICSI lyhyt kaava, tuoresiirto, josta plussa

Violetti
1. ICSI lyhyt kaava 2/2020, tuoresiirrosta nega. 2 alkiota pakkaseen.
PAS lääkkeelliseen kiertoon 6/2020. Nega. Pakkanen tyhjä, sillä vasta toisena sulatettu alkio oli hyvä
2. ICSI 9/2020

_Valo_
Yritystä vuodesta 2018, ei tärppejä
05/2020 ensimmäinen lapsettomuusklinikkakäynti
------> Iän vuoksi suoraan IVF / ICSI lyhyt kaava 05/2020

Smip
1. ICSI + PGS (translokaatio) lyhyt kaava 4/2020 (ei tuoresiirtoa), 3 PGS-normaalia alkiota
PAS 09/2020 plussa

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 piinapäivät

Zinnia
1. IVF lyhyt kaava 01/2020, 7 alkiota pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)
- 05/2020 PAS D5-blastolla (omaan kiertoon, tukena letrozol kp3-7) -> nega
- 06/2020 PAS - peruuntui juuri ennen siirtoa aikataulun vuoksi (letrozol + pregnyl)
- 07/2020 PAS suunnitelmissa (letrozol + pregnyl)

Meegu
- ehkäisy pois ja yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3 - > ei tulosta
- 1.IVF tuoresiirto (lyhyt kaava) 9/20 - > plussa - > km rv5 (pakkasessa yksi blasto)

Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- Pas suunnitteilla 10/2020

Kefir90
2014 ehkäisy pois
Syksy/2018 aukiolo tutkimus, toinen puoli mahd, tukossa
Kevät 2019 miehen siemenneste tutkimus ok
7/2019 IVF/ICSI 12 munasolua, pakkaseen selvisi 2 blastoa
8/2019 PAS nega
1/2020 PAS nega
9/2020 IVF tuoresiirto, 1pakkaseen.

Marrukka
*ehkäisy jätetty 2018 alussa pois
*kevät 2019 lähete tutkimuksiin, diagnoosi: male factor only
*tammikuu 2020 miehelle microtese
*syys-loka 2020 menossa eka ICSI

Nupo80
- vuosia ilman ehkäisyä
- tutkimukset 2019, ei löydetä mitään, diagnoosi selittämätön lapsettomuus
- Kaksi yritystä lääkkeillä tuetusta kierrosta+ Ovitrelle, pelkkää negaa.
- Iän takia suoraan IVF pitkä kaava 9-10/2020, jos kaikki menee suunnitellusti punktio viikolla 41

Elevine
Yritystä v. 2016
2018 hoitoihin, neljä tuloksetonta inssiä 2019
IVF/ICSI 2020/3, josta 7 alkiota
1 PAS heinäkuussa, nega
2 PAS elokuussa, ensimmäinen plussa ikinä
4 alkiota pakkasessa

Ilona-H
- yritystä 1/18 alkaen
- 11/18 tutkimuksiin julkiselle, selittämätön lapsettomuus
- 6/19-11/19 4 x inseminaatio ovulaation induktiolla, ei plussaa
- 5/20 IVF-hoitoon yksityiselle
- 1. tuoresiirto 5/20 negatiivinen
- 1. PAS luonnonkiertoon 7/20 plussa +
- pakkasessa 4 blastoa

Cvalda
Ensimmäisen yritystä 8/15 alkaen.
12/16 eka käynti Naistenklinikalla, selittämätön hedelmättömyys
2/18 IVF #1 NKL pitkällä kaavalla (Gonal F), ei siirrettävää (alkioiden jakautuminen pysähtyi)
9/18 IVF #2 NKL pitkällä kaavalla (Menopur), tuoresiirto 3 pv alkiolla ja nega (ei pakastettavaa)
1/19 IVF #3 NKL pitkällä kaavalla (Menopur), ei siirrettävää (alkioiden jakautuminen pysähtyi)
8/19 IVF #4 Felicitas - käytössä DHEA ja flare-up hoitokaava, ei hedelmöitystä
11/19 IVF #5 Felicitas - lyhyt kaava, DHEA, ei siirrettävää (munasolut eivät hedelmöittyneet)
2/20 ICSI #6 Felicitas, vain yksi hedelmöittyi mutta ei jatkanut jakautumista
8/20 IVF #7 lahjamunasoluilla 8 blastoa
9/20 PAS #1 (Zumenon + Lugesteron) ensimmäinen plussa + 7 pakkasessa

CherryRed
- Ehkäisy pois 2017
- 1/2020 Testeihin julkisella
- 2/2020 Yksityiselle lisätesteihin -> selittämätön lapsettomuus
- 1.IVF: 5/2020: Felicitas, lyhyt kaava (Menopur), Tuoresiirto -> nega
- 8/2020: 1.PAS luonnonkiertoon -> Nega
- 8/2020: Pakkasessa 6 kolmepäiväistä alkiota
- 9/2020: Lisää testejä->myöhäinen siirtoaikataulu seuraaviin siirtoihin

Ornament87
-2016 hoitoihin vuoden yrittämisen jälkeen, endometrioosidiagnoosi heti, miehellä kuhinaa
-ovulaatioinduktioita, letrozol kasvatteli endometrioomia
-kevät 2017 laparoskopia, nopeutetusti ivf:ään
-kesäkuu 2017 1.IVF, tuoresiirto, josta poika
-talvi 2020 PAS - nega
-talvi 2020 PAS - 2 alkiota ei selvinneet siirtoon
-kesä 2020 2.IVF tuoresiirto - > nega
-syksy 2020 PAS tulossa

Minnihiiri84
- syksyllä 2016 hoitoihin hakeutuminen, selvitykset ja muutama ovulaation induktio (kaikki negaa)
- keväällä 2017 pari inseminaatiota (negaa)
- 05/2017 1. ivf flare up kaavalla: 4 blastoa, joista tuoresiirto ja 2 pas-hoitoa (yksi ei selvinnyt sulatuksesta) -> ei yhtäkään plussaa
- 10-11/2017 2. ivf flare up kaava + double stimulation (2 punktiota): 5 blastoa ja 1 3-päiväinen alkio -> 6 pas-hoitoa, viimeisestä 07/2018 plussa (sitä ennen kaikki negaa) ja lapsi syntyi keväällä 2019
- 07/2020 3. ivf pitkällä kaavalla: 4 blastoa ja tuoresiirrosta varhainen km
- pas suunniteltu 10/2020

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 02/20, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

KittyKitty
Kolmen vuoden odottelun jälkeen (klinikasta johtuvia, isompi leikkaus ja korona)
Suoraan ICSI
1. ICSI pitkä kaava 09/20

Kiya
Yritystä 9/19 alkaen
Tutkimuksiin 7/20
9/20 laajentuneiden munatorvien poisto ja endo löydös
10/20 hoitosuunnittelua

Kanna
Yritystä/tjot 2016-2017
Selittämätön lapsettomuus
Inssejä 2019 3kpl, negoja kaikki
1. IVF 3/20, 6 kpl pakkaseen (2*2d+4*5d), ei tuoresiirtoa koronan vuoksi
5/2020 alkaen PASeja, toistaiseksi ei yhtään alkanutta raskautta

Celeste
- 09/2018 ehkäisy pois
- 07/2019 tutkimuksien aloittaminen julkisilla (endo toisessa munasarjassa, ei löydöksiä muualla)
- 03/2020 julkisille suunnitelmat inseminaatioon
- 05/2020 ja 07/2020 Inseminaatiot 2kpl (kaikki negoja)
- 09/2020 IVF- hoito yksityisellä (6kpl pakkaseen, kaikki 5d) tuoresiirto josta nega
- 10/2020 PAS-kierto juuri aluillaan

Plussanneet
elin.sand
VauVe
bluebe
Palasaippua
Soolomamiko (L.A. 24.11.)
PKK (L.A 16.11)
smoothie. (la 24.2.21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)

IHAN MAHTAVA PLUSSA-AALTO!! TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!

Elevine Meillä vuoto jatkuu jo toista päivää. Ei vielä normaali menkkojen verran, mutta koko ajan vuotaa. Kyllä mä taidan asennoitua nyt niin, että tämä kierto oli tässä. Uutta yritystä kehiin heti kun on mahdollista.

Kurja fiilis ollut koko päivän. Onneksi sain soittaa ystävälle, joka ymmärtää.

Kissankäpälä

Toivottavasti migreeni helpottaa pian.
Mulla on ollut IVF:n jälkeen yhtä runsas vuoto kuin aikaisemminkin.

Myrtle, noi hormoniällöpuikot pitää osalla kuukautiset täysin pois, ja niin niiden pitäisi varmastikin toimia.
Omalla kohdalla ei ole täysin pitäneet menkkoja pois vaikka käytössä 800mg per päivä. :meh:

Onko sulla kokeiltu vaihtaa valmistetta? Mulla ei Lutinus toiminut kunnolla. Lugesteron on toiminut parhaiten yhdessä estrogeenin kanssa.

Onnea kaikille plussanneille!!! Myö ei tähän plussa-aaltoon päästy mukaan. Tänään siis testattu tyylipuhdas nega:sad001:sad001 Virallinen päivä huomenna, mut kun oon ens yön töissä ni testasin tänään eikä tuo kyllä huomiseen mennessä mihinkään muutu.
Mein tie julkisella oli tässä ja saldona tän neljän vuoden ajalta yks haamu kaks vuotta sitten, joka muuttui jo ennen virallista testipäivää negaksi.
Keräilen itteni kasaan tässä joku päivä ja sit aletaan kartoittaa alueen yksityisiä.
Jos jollain kokemusta Etelä-Karjalan yksityisistä ni saa kertoa mielipiteitä...

Täällä kun on monta ivf-konkaria paikalla niin auttakaa keltanokkaa. Sumuttelut jatkuneet nyt jo yli kolme viikkoa. Pistokset alkoi 8 päivää sitten ja samalla tiputettiin suihkemäärä puoleen. Mulla on ollut voimakkaita tuntemuksia munasarjoissa ikään kuin tavalliset ovulaatiotuntemukset, mutta moninkertaisena. Vatsa myös oli turvoksissa. Nyt kahden viimeisen päivän aikana turvotus on kadonnut ja tuntemukset hävinneet. Tuntemukset ovat kuin normaali ovulaation aikana. Voiko ne munasolut karata kesken hoidon? Vuorokauden päästä ultra ja siinähän se selviää, mutta itse mietin nyt että oliko tämä tässä? Tai sitten voiko johtua siitä, että saadaan huono vaste ja munasoluja ei saadakaan? Onko muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia ja miten kävi?

Täällä kun on monta ivf-konkaria paikalla niin auttakaa keltanokkaa. Sumuttelut jatkuneet nyt jo yli kolme viikkoa. Pistokset alkoi 8 päivää sitten ja samalla tiputettiin suihkemäärä puoleen. Mulla on ollut voimakkaita tuntemuksia munasarjoissa ikään kuin tavalliset ovulaatiotuntemukset, mutta moninkertaisena. Vatsa myös oli turvoksissa. Nyt kahden viimeisen päivän aikana turvotus on kadonnut ja tuntemukset hävinneet. Tuntemukset ovat kuin normaali ovulaation aikana. Voiko ne munasolut karata kesken hoidon? Vuorokauden päästä ultra ja siinähän se selviää, mutta itse mietin nyt että oliko tämä tässä? Tai sitten voiko johtua siitä, että saadaan huono vaste ja munasoluja ei saadakaan? Onko muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia ja miten kävi?

Mulla ainakin alavatsan olot vaihtelivat paljon päivittäin. Muistan itsekin, että aluksi tuli isoimmat turvotukset, jotka sitten hävisivät hetkeksi ja taas punktiota kohti maha paisui.

Tulokset olivat silti määrien puolesta hyvät. Tuossa vaiheessa hoitoja munasolujen karkaaminen ei ole kai kauhean yleistä, ellei nyt ole tosi epäsäännöllinen kierto. Kyllä todennäköisesti ainakin nettipalstojen perusteella munasolut jäävät ennemmin raaoiksi kuin päätyvät ylikypsiksi.

Kaikkea mitä en muistanut edellisestä hoidosta. Synarela mennyt nyt muutaman päivän. Voi luoja kuinka kiukkunen (lue perseeseen ammuttu karhu) olen. Rinnat kipeät. Väsynyt kokoajan. Yhtään ei kestä hermot mitään..

Paljon onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille:Heartred Ja toivottavasti piinailijat saa parhaan lopputuloksen!

Pahoittelut myös negan testanneille ja toivon kovasti että ne jotka eivät nyt onnistuneet saisivat onnen ja ilon seuraavalla kerralla:Heartred

Täällä ottaa km aika koville vieläkin. Saikulle jouduin jäämään töistä ja päivät ovat aika itkunsekaisia. Tuntuu ettei mistään saa oikein kiinni. Pian pitäisi käydä vielä verikokeissa katsomassa hcg-arvot, menkkojen veroista vuotoa ei ole missään vaiheessa tullut ja nyt ollut melkein viikko etten ole vuotanut yhtään. Toivottavasti kuitenkin kaikki olisi tullut jo ulos ja seuraavan vuodon (kuukautisten) jälkeen pääsisi uuteen yritykseen. Jotenkin toivoton olo ja pelkään että meidän ainokainen blasto ei selviä sulatuksesta tai muutenkaan koko hoito onnistu.

Kaikkea mitä en muistanut edellisestä hoidosta. Synarela mennyt nyt muutaman päivän. Voi luoja kuinka kiukkunen (lue perseeseen ammuttu karhu) olen. Rinnat kipeät. Väsynyt kokoajan. Yhtään ei kestä hermot mitään..

Mulla on myös ollut kiukkuisuutta (normaalia enemmän). Nyt sumutellut parisen viikkoa, niin hyvä tietää, että saattaa johtua siitä. Itse en osannut yhdistää siihen.

Mulla on myös ollut kiukkuisuutta (normaalia enemmän). Nyt sumutellut parisen viikkoa, niin hyvä tietää, että saattaa johtua siitä. Itse en osannut yhdistää siihen.

Joo mä aloin lukemaan vahingossa haittavaikutuksia...

Synarela :
Hyvin yleiset (yli 1 potilaalla kymmenestä)

Painon nousu, mielialan ailahtelu, sukupuolivietin heikkeneminen, päänsärky, kuumat aallot,nuha, akne, talivuoto (seborrea), lihaskipu, rintojen koon pieneneminen, ulkosynnyttimien ja emättimen kuivuus, turvotus.

Mies sanoi et ei halua nähdä mun vaihdevuosia...

Joo mä aloin lukemaan vahingossa haittavaikutuksia...

Synarela :
Hyvin yleiset (yli 1 potilaalla kymmenestä)

Painon nousu, mielialan ailahtelu, sukupuolivietin heikkeneminen, päänsärky, kuumat aallot,nuha, akne, talivuoto (seborrea), lihaskipu, rintojen koon pieneneminen, ulkosynnyttimien ja emättimen kuivuus, turvotus.

Mies sanoi et ei halua nähdä mun vaihdevuosia...

Ihmekkös vanhemmat naiset ovat välillä kireinä...

Todettiin miehen kanssa myös Synarelan käytön aikana, että ei kumpikaan odoteta minun vaihdevuosia. Ihan kamalaa! Meinasin repiä *jotain*, kun jouduin sumuttelemaan reilun viikon pidempään, mitä alkuperäinen aikataulu oli. Töissä oli vielä todella tiukka vaihe ja teki mieli repiä kaikki vaatteet pois päältä ja itkeä keskellä neukkaria.:king

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi 02/20. 2 blastoa, joista molemmista nega.
4. Icsi 06/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20
tuoresiirto nega, ei pakastettavaa
2. ICSI pitkä kaava 8/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf lyhyt kaava 05/2020, 13 blastoa ja tuoresiirto - > plussa.

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/19, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, 2 blastoa. Liian pieni määrä, jotta diagnostiikkaa voisi tehdä
3. ICSI pitkä kaava, 7 blastoa. Koko alkiojoukosta 2 täysin tervettä, 2 lievää mosaikismia, muut siirtokelvottomia. PAS marras-joulukuu 2020

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa ->kemiallinen.
*ICSI syksyllä 2020?

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa

VauVe
Endometrioosidiagnoosi
Ehkäisy pois 2018 kesällä, n. vuosi yritystä luomuna, ei tärppejä
IVF pitkällä kaavalla 10/2019, tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi 2 alkiota.
PAS 01/20 josta plussa

Hentta
Suoraan ivf:n
1. IVF lyhyt kaava 4/2020

Palasaippua
10/2017 pillerit pois, yritys aloitettu
2018 monirakkulaiset munasarjat todettu
5/2019 ensimmäinen lapsettomuuspolikäynti
Tässä välissä teroluteja, ei vaikutusta muuta kuin kierron kestoon.
Syksy 2019 ovulaatiota ei tapahdu -> ovulaatioinduktio 3-4 kertaa
1/2020 IVF suunnittelukäynti
2/2020 IVF lyhyt kaava (ei tuoresiirtoa)
-> pakkaseen 2 alkiota
3/2020 PAS lääkkeelliseen kiertoon (5pv blasto)
4/2020 Positiivinen raskaustesti

PKK
Yritystä vuodesta 2016, tutkimuksiin 2019
2/2020 ICSI lyhyt kaava, tuoresiirto, josta plussa

Violetti
1. ICSI lyhyt kaava 2/2020, tuoresiirrosta nega. 2 alkiota pakkaseen.
PAS lääkkeelliseen kiertoon 6/2020. Nega. Pakkanen tyhjä, sillä vasta toisena sulatettu alkio oli hyvä
2. ICSI 9/2020

_Valo_
Yritystä vuodesta 2018, ei tärppejä
05/2020 ensimmäinen lapsettomuusklinikkakäynti
------> Iän vuoksi suoraan IVF / ICSI lyhyt kaava 05/2020

Smip
1. ICSI + PGS (translokaatio) lyhyt kaava 4/2020 (ei tuoresiirtoa), 3 PGS-normaalia alkiota
PAS 09/2020 plussa

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)
2. PAS 6/2020 nega
3. PAS 8/2020 nega
4. PAS 9/2020 nega

Zinnia
1. IVF lyhyt kaava 01/2020, 7 alkiota pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)
- 05/2020 PAS D5-blastolla (omaan kiertoon, tukena letrozol kp3-7) -> nega
- 06/2020 PAS - peruuntui juuri ennen siirtoa aikataulun vuoksi (letrozol + pregnyl)
- 07/2020 PAS suunnitelmissa (letrozol + pregnyl)

Meegu
- ehkäisy pois ja yritys aloitettu 2015
- ovulaatioinduktio x3 - > ei tulosta
- 1.IVF tuoresiirto (lyhyt kaava) 9/20 - > plussa - > km rv5 (pakkasessa yksi blasto)

Henskukka
- diagnoosi 01/2019, miehestä johtuva hedelmättömyys
- 01/2020 hoitoihin hakeutuminen, lahjasiittiöt
- 3 krt. inssi: 05, 06 ja 07/2020, luovuttajan vaihto
- IVF lyhyt kaava 09/2020, kaksi alkiota pakkaseen
- Pas suunnitteilla 10/2020

Kefir90
2014 ehkäisy pois
Syksy/2018 aukiolo tutkimus, toinen puoli mahd, tukossa
Kevät 2019 miehen siemenneste tutkimus ok
7/2019 IVF/ICSI 12 munasolua, pakkaseen selvisi 2 blastoa
8/2019 PAS nega
1/2020 PAS nega
9/2020 IVF tuoresiirto, 1pakkaseen.

Marrukka
*ehkäisy jätetty 2018 alussa pois
*kevät 2019 lähete tutkimuksiin, diagnoosi: male factor only
*tammikuu 2020 miehelle microtese
*syys-loka 2020 menossa eka ICSI

Nupo80
- vuosia ilman ehkäisyä
- tutkimukset 2019, ei löydetä mitään, diagnoosi selittämätön lapsettomuus
- Kaksi yritystä lääkkeillä tuetusta kierrosta+ Ovitrelle, pelkkää negaa.
- Iän takia suoraan IVF pitkä kaava 9-10/2020, jos kaikki menee suunnitellusti punktio viikolla 41

Elevine
Yritystä v. 2016
2018 hoitoihin, neljä tuloksetonta inssiä 2019
IVF/ICSI 2020/3, josta 7 alkiota
1 PAS heinäkuussa, nega
2 PAS elokuussa, ensimmäinen plussa ikinä
4 alkiota pakkasessa

Ilona-H
- yritystä 1/18 alkaen
- 11/18 tutkimuksiin julkiselle, selittämätön lapsettomuus
- 6/19-11/19 4 x inseminaatio ovulaation induktiolla, ei plussaa
- 5/20 IVF-hoitoon yksityiselle
- 1. tuoresiirto 5/20 negatiivinen
- 1. PAS luonnonkiertoon 7/20 plussa +
- pakkasessa 4 blastoa

Cvalda
Ensimmäisen yritystä 8/15 alkaen.
12/16 eka käynti Naistenklinikalla, selittämätön hedelmättömyys
2/18 IVF #1 NKL pitkällä kaavalla (Gonal F), ei siirrettävää (alkioiden jakautuminen pysähtyi)
9/18 IVF #2 NKL pitkällä kaavalla (Menopur), tuoresiirto 3 pv alkiolla ja nega (ei pakastettavaa)
1/19 IVF #3 NKL pitkällä kaavalla (Menopur), ei siirrettävää (alkioiden jakautuminen pysähtyi)
8/19 IVF #4 Felicitas - käytössä DHEA ja flare-up hoitokaava, ei hedelmöitystä
11/19 IVF #5 Felicitas - lyhyt kaava, DHEA, ei siirrettävää (munasolut eivät hedelmöittyneet)
2/20 ICSI #6 Felicitas, vain yksi hedelmöittyi mutta ei jatkanut jakautumista
8/20 IVF #7 lahjamunasoluilla 8 blastoa
9/20 PAS #1 (Zumenon + Lugesteron) ensimmäinen plussa + 7 pakkasessa

CherryRed
- Ehkäisy pois 2017
- 1/2020 Testeihin julkisella
- 2/2020 Yksityiselle lisätesteihin -> selittämätön lapsettomuus
- 1.IVF: 5/2020: Felicitas, lyhyt kaava (Menopur), Tuoresiirto -> nega
- 8/2020: 1.PAS luonnonkiertoon -> Nega
- 8/2020: Pakkasessa 6 kolmepäiväistä alkiota
- 9/2020: Lisää testejä->myöhäinen siirtoaikataulu seuraaviin siirtoihin

Ornament87
-2016 hoitoihin vuoden yrittämisen jälkeen, endometrioosidiagnoosi heti, miehellä kuhinaa
-ovulaatioinduktioita, letrozol kasvatteli endometrioomia
-kevät 2017 laparoskopia, nopeutetusti ivf:ään
-kesäkuu 2017 1.IVF, tuoresiirto, josta poika
-talvi 2020 PAS - nega
-talvi 2020 PAS - 2 alkiota ei selvinneet siirtoon
-kesä 2020 2.IVF tuoresiirto - > nega
-syksy 2020 PAS tulossa

Minnihiiri84
- syksyllä 2016 hoitoihin hakeutuminen, selvitykset ja muutama ovulaation induktio (kaikki negaa)
- keväällä 2017 pari inseminaatiota (negaa)
- 05/2017 1. ivf flare up kaavalla: 4 blastoa, joista tuoresiirto ja 2 pas-hoitoa (yksi ei selvinnyt sulatuksesta) -> ei yhtäkään plussaa
- 10-11/2017 2. ivf flare up kaava + double stimulation (2 punktiota): 5 blastoa ja 1 3-päiväinen alkio -> 6 pas-hoitoa, viimeisestä 07/2018 plussa (sitä ennen kaikki negaa) ja lapsi syntyi keväällä 2019
- 07/2020 3. ivf pitkällä kaavalla: 4 blastoa ja tuoresiirrosta varhainen km
- pas suunniteltu 10/2020

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 02/20, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

KittyKitty
Kolmen vuoden odottelun jälkeen (klinikasta johtuvia, isompi leikkaus ja korona)
Suoraan ICSI
1. ICSI pitkä kaava 09/20

Kiya
Yritystä 9/19 alkaen
Tutkimuksiin 7/20
9/20 laajentuneiden munatorvien poisto ja endo löydös
10/20 hoitosuunnittelua

Kanna
Yritystä/tjot 2016-2017
Selittämätön lapsettomuus
Inssejä 2019 3kpl, negoja kaikki
1. IVF 3/20, 6 kpl pakkaseen (2*2d+4*5d), ei tuoresiirtoa koronan vuoksi
5/2020 alkaen PASeja, toistaiseksi ei yhtään alkanutta raskautta

Celeste
- 09/2018 ehkäisy pois
- 07/2019 tutkimuksien aloittaminen julkisilla (endo toisessa munasarjassa, ei löydöksiä muualla)
- 03/2020 julkisille suunnitelmat inseminaatioon
- 05/2020 ja 07/2020 Inseminaatiot 2kpl (kaikki negoja)
- 09/2020 IVF- hoito yksityisellä (6kpl pakkaseen, kaikki 5d) tuoresiirto josta nega
- 10/2020 PAS-kierto juuri aluillaan

Plussanneet
elin.sand
VauVe
bluebe
Palasaippua
Soolomamiko (L.A. 24.11.)
PKK (L.A 16.11)
smoothie. (la 24.2.21)
Ilona-H (la 4.4.21)
Elevine (la 23.5.2021)
Smip (LA 21.5.2021)
Cvalda (la 5.6.2020)

Niinhän siinä kävi, ettei tämä lääkkeetön siirtokaan tuottanut tulosta, nega edelleen testissä jota tuskin huominen verikoe muuttaa, kun jo piinapäivä 9 ja 6-päivänen siirrettiin.

Sallin itselleni nyt pari päivää itsesääliä ja surkuttelua, maanantaina katsotaan taas lääkärin kanssa jatkoa.

Hirveästi tsemppiä muille joilla on vielä matkaa maaliin. Kyllä me naiset jaksetaan ja kestetään! :Heartbigred

Jaksamista negoihin päättyneiden kanssa :Heartbigred Rankkoja hetkiä ja kuten myös km saaneille voimia.

Onko teillä vaikuttaneet hoidot muistiin? Itsellä tuntuu ajatukset olevan ihan jossain muualla:dontknow Töppäilyjä tulee niin koti hommissa, samoin myös firman asioissa, joita oon sängyn pohjalta koittanu hoitaa. :violent001

Oliko täällä nyt vielä kuin monella piinispäivät menossa? Itsellä pp6 ja vielä pitäs ens pe asti odotella testiä.

Synarela ja tyhjennysvuoto. Onko kenellekään käynyt niin että vuotoa ei tullutkaan tai venyi tosi pitkälle tulo? Olen nyt kolmisen päivää odotellut vuotoa eikä mitään oireita - menkathan mulla tulee aina tyyliin sekunnilleen.

Kaikki itkettää ja unettomuus tullut. Lisäksi henkeä ahdistanut ja samantyylisiä hengitystievaikeuksia kuin koronassa niin testissäkin piti käydä. Hiukset super rasvoittuneet mut pahinta on jäätävä alavatsakipu ja turvotus. Saanut parahtelemaan kivusta. Väittäisin jopa et pahemmat kivut kuin oli vaikeassa kohtutulehduksessa. Ilmeisesti ei mitään mistä huolestua kun laitoin klinikalle viestiä ja tuli vaan et jos vuoto ei ala niin laita uudelleen viestiä... Onneksi on etätyöt niin ei tarvitse toimistossa kärvistellä mitä nyt eilen kouluttaessa meinasi välillä ääni murtua kun iski kipuaalto...

Kerroin tänään esihenkilölle mitä on käynnissä koska nyt epäilyttää että voi tulla yllättäviä poissaoloja hoitojen takia. Otti tosi hyvin asian ja työpaikka tukee kaikinkeinoin. Samaan aikaan huojennus mut samalla toisaalta vähän haavoittunut olo kun en haluaisi että asia sinällään sen kummemmin huomioidaan.

tulipas jotenkin tosi alavireinen viesti. Perus mieliala on positiivinen jne kaikesta huolimatta.

Takaisin