IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei tarvitse testipäivään asti jännitellä. Verensekaista limaa alkanut tulemaan yhdistettynä menkkajuilintaan mahassa. Luget loppuu tänään. Pitihän tää arvata :sad010

Ajattelin tänään vielä testata arvatenkin tulevan negan kun pp12. Yllätyksekseni sain elämäni ensimmäisen haamun testiin! Eilen veren vuoto lakkasi melko nopeasti kun laitoin vielä määrätyt luget ja yön aikana ei ole tullut enää verta. Nyt loppui lugekuuri ja tutut menkkaoireet ovat melko kovatkin. Saas nähdä kuinka tässä käy. Nyt oon päässyt pitemmälle kun ikinä aiemmin:rolleyes:

Anteeksi kun selostan vain omaa napaa nyt täällä. On vaan niin jännittävät ajat!

Ajattelin tänään vielä testata arvatenkin tulevan negan kun pp12. Yllätyksekseni sain elämäni ensimmäisen haamun testiin! Eilen veren vuoto lakkasi melko nopeasti kun laitoin vielä määrätyt luget ja yön aikana ei ole tullut enää verta. Nyt loppui lugekuuri ja tutut menkkaoireet ovat melko kovatkin. Saas nähdä kuinka tässä käy. Nyt oon päässyt pitemmälle kun ikinä aiemmin:rolleyes:

Anteeksi kun selostan vain omaa napaa nyt täällä. On vaan niin jännittävät ajat!

Komppaan JinnaKoota, että älä heitä vielä pyyhettä kehiin :)
Toivotaan viivan vahvistumista, ja että vuoto on osana alkavaa raskautta <3 :)

Komppaan JinnaKoota, että älä heitä vielä pyyhettä kehiin :)
Toivotaan viivan vahvistumista, ja että vuoto on osana alkavaa raskautta :Heartred :)

Kiitos! Onneks täältä saa tukea kun omat ajatukset ja fiilikset poukkoilee laidasta laitaan. Nyt ei auta kun odotella mitä tapahtuu ja olla tyytyväinen edes siitä tiedosta, että kiinnittymistä on tapahtunut. :Heartred

Hienoa, että noin rakentavasti osaat katsoa omaa elämääsi ja tekemistäsi. Vaikkei olisi lapsettomuusjuttuja taustalla, niin tällaisen ns. ryhtiliikkeen soisi monille nykypäivänä. Toivottavasti teillä laatu korvaa määrän ja kolme pakastekaveria on hyvää tekoa ja kiinnittyvät. :Heartred

Olivatko lääkärit tyytyväisiä saldoon vai olivatko hekin harmissaan tuosta määrästä?

Näin joskus jossain taulukon, missä oli prosentteina kuvattu katoa, mitä tapahtuu IVF-hoidoissa munasoluille punktiosta pakastimeen/alkion siirtoon. Kun sitä taulukkoa muistelen, jokaisessa IVF:n vaiheessa (punktioidut follit -> munasolut -> kypsät munasolut -> hedelmöittyneet munasolut -> jne.) katoa oli noin 50 - 80% eli periaatteessa ei teillä kovin huonosti sen perusteella välttämättä sujunut. Voi olla, että muistini prakaa ja lukemat oli jotain muuta, mutta kato on normaalia. :)

Lääkäri ei ollut yhtään harmissaan asiasta, biologi myös onnitteli soittaessaan tästä eilen. Nyt kun miehen kanssa puhuttiin uudelleen punktiosta, kertoi hän lääkärin punktoineen vain seitsemän isointa follia. Oli seurannut näytöltä ja lääkäri oli myös maininnut asiasta (olin varmaan vähän sekava lääkkeistä, enkä muista tuota). Eli siellä olis ollut niitä pienempiä folleja myöskin, ehkä niitä olisi voinut kasvattaa lisää.

Sinänsä harmittaa kun Cryosilta valittiin luovuttaja, jolla oli enää yksi olki jäljellä. Jos ymmärsin oikein, niin tämä käytettiin tähän ivf-hoitoon. Olin jo silloin huolissani, koska me halusimme sisarvarauksen, mutta klinikka vastasi että alkioita saadaan ivf:ssä useampi ja sitä kautta sisarvaraus onnistuu. Mutta täältä seuranneena oon nyt tiedostanut paremmin, ettei yksi alkio vastaa yhtä alkanutta raskautta. Eli hyvin todennäköisesti emme voisi saada täyssisaruksia :sad001 mutta onko sillä edes väliä? Ja ehkä pitäisi mennä yksi lapsi kerrallaan, sekään ei ole millään tavalla itsestäänselvyys.

Cryosin toiminta on tällä hetkellä jäissä koronan takia, he eivät vastaanota uusia näytteitä ollenkaan. Meidän kohdalla alkoi olla haastavaa löytää luovuttajaa numero 2 ivf:ää varten..

Lääkäri ei ollut yhtään harmissaan asiasta, biologi myös onnitteli soittaessaan tästä eilen. Nyt kun miehen kanssa puhuttiin uudelleen punktiosta, kertoi hän lääkärin punktoineen vain seitsemän isointa follia. Oli seurannut näytöltä ja lääkäri oli myös maininnut asiasta (olin varmaan vähän sekava lääkkeistä, enkä muista tuota). Eli siellä olis ollut niitä pienempiä folleja myöskin, ehkä niitä olisi voinut kasvattaa lisää.

Sinänsä harmittaa kun Cryosilta valittiin luovuttaja, jolla oli enää yksi olki jäljellä. Jos ymmärsin oikein, niin tämä käytettiin tähän ivf-hoitoon. Olin jo silloin huolissani, koska me halusimme sisarvarauksen, mutta klinikka vastasi että alkioita saadaan ivf:ssä useampi ja sitä kautta sisarvaraus onnistuu. Mutta täältä seuranneena oon nyt tiedostanut paremmin, ettei yksi alkio vastaa yhtä alkanutta raskautta. Eli hyvin todennäköisesti emme voisi saada täyssisaruksia :sad001 mutta onko sillä edes väliä? Ja ehkä pitäisi mennä yksi lapsi kerrallaan, sekään ei ole millään tavalla itsestäänselvyys.

Cryosin toiminta on tällä hetkellä jäissä koronan takia, he eivät vastaanota uusia näytteitä ollenkaan. Meidän kohdalla alkoi olla haastavaa löytää luovuttajaa numero 2 ivf:ää varten..

meilläkään ei tuu täyssisaruksia, kun siirrytään julkiselle ja ne ei käytä ulkomaisia luovuttajia. mutta nyt oon niin epävarma, että onnistuuko ollenkaan, että en edes mieti enää onko täyssisarus tai ei. Pääasia, että onnistuisi ja menisi loppuun asti. Kyllä tässä kaikenlaisia pohdintoja joutuu käymään läpi.

No mut toivoa antavaa todellakin! Uskotaan että viiva vahvistuu ja vuoto on vaan alkuraskauden kurjia sivuoireita :smiley-angelic001

Mä olen ollut neljän päivän mökkireissulla. Siksi vähän huonosti tässä palstaillut. Mähän tein siis silloin ti pp6 sen haamuviivatestin. No. Maltoin 2 seuraavaa päivää olla testaamatta ja sitten pe aamuna tein seuraavan (sama merkki): täydellisen negatiivinen. Oon kaverin kanssa reissussa ja ehdin sitten eilisen jos asiaa puida ja surra täällä. Tänään aamulla testi (eri merkki, halvin liuskatesti) näytti selkeää viivaa, haaleampi paljon ku kontrolliviiva mut kuitenkin :shy:

Eli sellaista pientä sekoilua täällä. Nyt kävin tänään hakee Clearbluen testin ja sillä ajattelin nyt sit huomenna aamulla virallisena tuomion päivänä vielä testata o_O

Lääkäri ehdotti punktion jälkeisenä päivänä, että jatkaisin pistoksia, koska pienempiä follikkelin alkuja näkyi ilmeisesti punktiossa useita. Tehtiin sitten toinen punktio viikon, parin päästä ja tulos oli siinä ihan eri luokkaa. Saatiin pakkaseen jopa 5 blastoa.

Aika jännä, että noinkin voi käydä. :)

Täällä eka kontrolli uä takana. GonalF piikitelty viime ke-illasta. Nyt sitten tälle iltaa eka jarrupiikki ja olo alka olla aika täyteläinen jo:nailbiting: vaikkei siellä 8kpl enempää muniksia kasvanut. Luultavasti ens viikon alkupuolella punktio.

Samoissa mennään. Mulla näkyi 7 follia kasvamassa. Kyllä jännitti käydä ultrassa kuulemassa, kasvaako mitään. Ihan tyytyväinen olen seitsemään, vaikkei pari enemmän olisikaan ollut pahitteeksi.

Tosin ei oo kyllä edes muistikuvia saako sitä peittoa heilutella tässä munasolujen kasvatteluvaiheessa? :anyone
Mun ymmärtääkseni saa. Kyllä jarrulääkkeen pitäisi toimia niin hyvin, ettei ne munasolut sieltä karkaa ja tulekin yllättäen viitosia. :eek:

Onnea Toukan äiti :love017:love017:love017

Milloin Meegu uskallat testata uudelleen? Toivon niin että vahvistuu :smiley-angelic001

Tänään testasin uudelleen samanlaisella frsun testillä ja tuli ehkä himpun vahvempi viiva kuin eilen (vähintäänkin yhtä vahva). Verta tulee aina välillä ja välillä ei. Tänään tullut pyyhittäessä paperiin kirkastakin verta mutta suojaan asti ei ole tullut mitään. Katsellaan kuinka tässä nyt käy. Huomenna varsinainen testipäivä ja varattuna cb:n digitesti niin ei tarvitse arpoa. Kyllä tuo verenvuoto pelottaa ja estää innostumasta ensimmäisestä plussatestistä ikinä :nailbiting:

Mitähän ihmettä? Tein aamulla CB:n ovulaatiotestin ja ensimmäisessä yrityksessä kone alkoi näyttämään virhe B:tä. Tein samalla virtsalla uuden testin, joka oli seissyt kupissa noin 10min ja testi näytti negaa. Mutta kun tikkuja katsoo, niin hieman ihmetyttää. Ylempi eli ensimmäinen testi viivojen puolesta olisi voinut heittämällä olla minulle positiivinen. Alempi testi selvä nega. o_O täytyy testata uusiksi tänään vielä myöhemmin, että mikä tilanne on, koska ovistuntemuksia on jo ilmassa. Oli ensimmäinen kerta, kun näiden kanssa mitään ongelmia tulee, onneksi on tikkuja jäljellä reilusti.

Pakko oli päästä ihmettelemään asiaa tänne, vaikka eihän tämä kenenkään maailmaa kaada. :whacky011

Olikohan testit jotenki viallisia? Hmm. Minulle toi ensimmäinen testi ei olisi plussa vaan lähestyvä ovulaatio. Yleensä saan ovulaation kun nuo molemmat viivat ovat lähes saman värisiä ja yhtä tummia siis... :)

Kiitos kaikille vastanneille! Laitan raskauskeijulta tilaukseen CB:n ovis testit jos vain seuraavassa kierrossa päästäis siirtoon :) kuukautisten alkuun on vielä reilu viikko! Jännittää :)

Ja ihanaa täällä on tullut plussakin Toukanäiti!! :happy:

Tänään testasin uudelleen samanlaisella frsun testillä ja tuli ehkä himpun vahvempi viiva kuin eilen (vähintäänkin yhtä vahva). Verta tulee aina välillä ja välillä ei. Tänään tullut pyyhittäessä paperiin kirkastakin verta mutta suojaan asti ei ole tullut mitään. Katsellaan kuinka tässä nyt käy. Huomenna varsinainen testipäivä ja varattuna cb:n digitesti niin ei tarvitse arpoa. Kyllä tuo verenvuoto pelottaa ja estää innostumasta ensimmäisestä plussatestistä ikinä :nailbiting:

Onko teidän hoidoissa verikoetta vai kotitestauksella vaan?
Mä toivon, että toi vuoto olisi tosiaan vaan alkuraskauden juttuja ja raskaus jatkuu <3 Koita nauttia ekasta plussasta! Se on kova juttu :happy119

Toukanäiti, Onnea!! :smiley-bounce012

Kaikille plussatuulia!!
Toivottavasti mäkin Marraskuussa pääsen plussajoukkoihin, kun hoidot jatkuu :smiley-angelic001

Takaisin