IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enpäs meekkään tänään siirtoon. Lääkäri soitti että kaksi oli hedelmöittynyt ja niissä oli jotain poikkeamaa, että sen vuoksi ne viljelee niitä vielä vkl yli. Mutta kuulemma joku yleinen poikkeama, että hyvin voi mennä myös ohi. Jos olisivat siirtäneet ni tämä ois laskettu meidän toiseksi kerraksi, mutta eivät laske jos ne ei selviä. Voivoi, kiva vkl edessä :(

Voi ei, pahoittelut :sad001 nyt laitan täällä kaikki sormet ja varpaat ristiin, että olisi yleinen poikkeama ja menee ohi..

Mäkin pyörin yöllä unettomana kun mietin vain tän päivän soittoa ja moniko hedelmöittyy.. :sorry:

Voi ei, pahoittelut :sad001 nyt laitan täällä kaikki sormet ja varpaat ristiin, että olisi yleinen poikkeama ja menee ohi..

Mäkin pyörin yöllä unettomana kun mietin vain tän päivän soittoa ja moniko hedelmöittyy.. :sorry:

Niinpä. Joo kuulemma toivoa on, koska haluavat kuitenkin viljellä. Lääkäri sanoi myös että jos ois ihan toivoton ollut niin olisivat voineet vaan sanoa että ei kannata edes viljellä. Mutta ei auta kuin toivoa.

Piän sulle hirveästi peukkuja! Kerro sit kuinka kävi!

Joo Clearbluen digitesti on selkein kun joko hymynaama tulee tai ei. Mä oon testaillut oletettuina päivinä aamulla ja illalla, koska periaatteessa hymynaama voi mennä ohi jos testaa vaan kerran päivässä. Vaikka tosiaan iltahymiö lasketaan seuraavan aamun hymiöksi. :happy:

Noista lugejen hinnoista, mulla siis aina ollut käytössä suun kautta otettava Terolut, joka ei ole kallis. Multa kysyttiin haluanko käyttää alakautta vain tablettina, ja mainittiin myös että on edullisempi tuo Terolut. Tehossa ei kuulemma eroa. En tiedä miksi edelleen niin moni saa noita emätintabletteja?

Mulla on jossain kierrossa mennyt cb:llä kokonaan ohi ovis (ei hoidoissa), että kannatan kans tuota aamuin illoin testaamista.

18 follikkelia, 7 munasolua kerätty, 5 kypsää, 3 hedelmöittyi. Huomenna tai sunnuntaina saan tiedon moniko menee pakkaseen.

Vitsit kun kaikki kolme menis nyt pakkaseen asti.. :sad001

Täällä ei tarvitse testipäivään asti jännitellä. Verensekaista limaa alkanut tulemaan yhdistettynä menkkajuilintaan mahassa. Luget loppuu tänään. Pitihän tää arvata :sad010

Onnistunut siirto takana. Loistavasti sulatuksesta selvinnyt blasto siis kyydissä:)

Virallinen testipäivä 2.10. Katotaan kuin hyvin maltan pitää testit piilossa..:rolleyes:
Nasukka, mehän mennään sit päivää vaille samassa rytmissä! :joyful: mulla siis blasto-PAS eilen ja testi 1.10. Pidän peukkuja! :p

Noista Lugeista ja Teroista vielä, en tiedä tosiaan tarkemmin mitä eroa niillä on kuin että Lugesteron on luonnollista progesteronia ja Terolutit synteettistä dydrogesteronia, joka siis vastaa tuota progesteronia. Hinnan lisäksi Teroissa varmasti etuna se että seksi on houkuttelevampaa kun ei tule valkoista tahmaa tuolta koko ajan :grin mutta eipä ole minulle koskaan ehdotettu muita vaihtoehtoja kuin Lugesteron/Lutinus.

Nasukka, mehän mennään sit päivää vaille samassa rytmissä! :joyful: mulla siis blasto-PAS eilen ja testi 1.10. Pidän peukkuja! :p

Noista Lugeista ja Teroista vielä, en tiedä tosiaan tarkemmin mitä eroa niillä on kuin että Lugesteron on luonnollista progesteronia ja Terolutit synteettistä dydrogesteronia, joka siis vastaa tuota progesteronia. Hinnan lisäksi Teroissa varmasti etuna se että seksi on houkuttelevampaa kun ei tule valkoista tahmaa tuolta koko ajan :grin mutta eipä ole minulle koskaan ehdotettu muita vaihtoehtoja kuin Lugesteron/Lutinus.

Kiva kun on piinailukaveri näin samalla aikataululla:grin
Pidän myös peukalot pystyssä teinkin puolesta:)

Velloin useamman tunnin paskoissa fiiliksissä noista punktion tuloksista.. Itselle oli tosi iso yllätys, koska meillä miehestä johtuva hedelmättömyys ja mun puolelta kaikki erinomaisesti, ei vuotohäiriöitä, hyvät arvot jne. Lääkärit on olleet koko ajan positiivisia asioista. Siltikään ei tuon enempää saatu aikaan alkioita mun munasoluilla ja lahjasiittiöillä.

Mutta, nyt otan kyl lusikan kauniiseen käteen oman toiminnan osalta. Pakko myöntää et viimeisen kolmen vuoden aikana oon täysin jättänyt oman hyvinvoinnin sivuun. Oon vähän työnarkomaani ja työt menee aina kaiken edelle. Lepään ja liikun liian vähän, ruokavalio on mitä sattuu. Sosiaalinen elämä? Ehkä maks. kerran kuussa jaksan nähdä ystäviä. Ero, lapsettomuus, työuupumus ja irtisanominen yt-neuvotteluiden myötä osui vuodelle 2018. Toki palattiin yhteen ja tänä päivänä ollaan onnellisesti naimisissa. Ja uusi, ihana mutta haastava työ on vienyt myön jaksamisen äärirajoille, valitettavasti! Tän vuoden olen taistellut lapsettomuuden aiheuttamaa masennusta vastaan, vasta kesän lopulla alkoi hellittää.

Kiitollinen olen siitä, että voidaan olla yksityisellä hoidoissa maksusitoumuksella, siitä että hormonistimulaatio ja punktio olikin paljon helpompaa kuin luulin. Ja et kaiken tän jälkeen toi mies vielä jaksaa rakastaa :oops:

Ja onnellinen myös, että tuli vähän kylmää kyytiä. Nyt oikeasti ymmärrän etten voi polttaa kynttilää molemmista päistä. Laitoin viestiä ravintovalmentajalle, jonka avulla pääsin viisi vuotta sitten allergioista eroon. Tiedän että hän on myös perehtynyt hormonaalisiin juttuihin ja häneltä saa apua myös niihin. Loppuvuoden kalenteri menee myös uusiksi, sinne tulee lisää minä -sarake, joka sieltä on vuosia uupunut.

Anteeksi avautumisesta, tuntui vain että jonnekin pakko vuodattaa tämä kaikki.. :bored:

18 follikkelia, 7 munasolua kerätty, 5 kypsää, 3 hedelmöittyi. Huomenna tai sunnuntaina saan tiedon moniko menee pakkaseen.

Vitsit kun kaikki kolme menis nyt pakkaseen asti.. :sad001

Toivotaan, että kaikki kehittyy pakastuskelpoisiksi!

Tiedän niin tuon pettymyksen tunteen. Meillä oli kolme vuotta sitten sellainen ivf-hoito, jossa munarakkuloita näkyi 13, munasoluja 6 ja lopulta saatiin vain yksi alkio pakkaseen. Olin niin pettynyt, että itkin. Lääkäri ehdotti punktion jälkeisenä päivänä, että jatkaisin pistoksia, koska pienempiä follikkelin alkuja näkyi ilmeisesti punktiossa useita. Tehtiin sitten toinen punktio viikon, parin päästä ja tulos oli siinä ihan eri luokkaa. Saatiin pakkaseen jopa 5 blastoa.

Halusin vain kannustaa sinua jatkamaan hoitoja - joskus tulos vaan on syystä tai toisesta heikompi, mutta ei kannata siitä liikaa lannistua. Seuraavassa hoidossa tulos voi olla huomattavasti parempi. Käytetyt lääkkeet ja punktion ajankohta vaikuttaa esim. todella paljon.

Tsemppiä!

Täällä ei tarvitse testipäivään asti jännitellä. Verensekaista limaa alkanut tulemaan yhdistettynä menkkajuilintaan mahassa. Luget loppuu tänään. Pitihän tää arvata :sad010

mä vuodin ekassa raskaudessa ihan kunnolla RV 10 asti. ei välttämättä tarkoita mitään. Nyt vuodin kans. molemmat vuodot alkoi RV 5 mutta tää meni sit kesken.

Täällähän tapahtuu mahdottomasti tällä hetkellä! Viikon oon tässä lomaillut ja kirmaillut tunturissa, niin meinaa vallan tippua nyt palstan asioista. Tsemppiä piinailijoille, virtuaalihali kaikille jotka sitä kaipaa ja onnea plussista keille niitä on osunut!

On kyllä tullut niin tarpeeseen tämä loma. Töissä on hektistä ja sitten vielä nämä lapsettomuuspiinat päälle. Ei kiva.
Oon viikon elänyt kuin normaali ihminen, elänyt ja mellastanut. Huonosti käyttäytynytkin. Itselle aika hankalaa on se jatkuva kontrollointi ja omien mielitekojen sivuutus, koska hoidot. No ensi viikolla takaisin ruotuun, tiistaina pas-hoidon eka ultra ja siitä toivon mukaan nopeahkosti siirto. Meillä pakkasessa neljä alkiota, joista kolme on blastoja. Lääkkeitä oli laitettu lisää kiinnittymistä tukemaan eli nyt on estradot-laastari. Luget, disperin, gonapeptyl ja ovitrelle tulevat sitten siirron aikoihin kuvioon lisäksi.
Mulle osittain lääkkeitä määräytyy senkin mukaan ettei laktoosia sisältävät sovi. Esim. terolutissa ja zumenonissa on molemmissa laktoosia.
Hinnastakin joku kyseli. Laskin että ivf-hoitoon olisi mennyt noin 5-6 tonnia lääkkeineen ilman tuoresiirtoa. Pas-hoitoon meni 1200 euroa lääkkeineen about. Tämä pas mennee samoihin lääkelisäysten takia, vaikkei mitään jatkoviljelyä varmaan enää tehdä.

Velloin useamman tunnin paskoissa fiiliksissä noista punktion tuloksista.. Itselle oli tosi iso yllätys, koska meillä miehestä johtuva hedelmättömyys ja mun puolelta kaikki erinomaisesti, ei vuotohäiriöitä, hyvät arvot jne. Lääkärit on olleet koko ajan positiivisia asioista. Siltikään ei tuon enempää saatu aikaan alkioita mun munasoluilla ja lahjasiittiöillä.

Mutta, nyt otan kyl lusikan kauniiseen käteen oman toiminnan osalta. Pakko myöntää et viimeisen kolmen vuoden aikana oon täysin jättänyt oman hyvinvoinnin sivuun. Oon vähän työnarkomaani ja työt menee aina kaiken edelle. Lepään ja liikun liian vähän, ruokavalio on mitä sattuu. Sosiaalinen elämä? Ehkä maks. kerran kuussa jaksan nähdä ystäviä. Ero, lapsettomuus, työuupumus ja irtisanominen yt-neuvotteluiden myötä osui vuodelle 2018. Toki palattiin yhteen ja tänä päivänä ollaan onnellisesti naimisissa. Ja uusi, ihana mutta haastava työ on vienyt myön jaksamisen äärirajoille, valitettavasti! Tän vuoden olen taistellut lapsettomuuden aiheuttamaa masennusta vastaan, vasta kesän lopulla alkoi hellittää.

Kiitollinen olen siitä, että voidaan olla yksityisellä hoidoissa maksusitoumuksella, siitä että hormonistimulaatio ja punktio olikin paljon helpompaa kuin luulin. Ja et kaiken tän jälkeen toi mies vielä jaksaa rakastaa :oops:

Ja onnellinen myös, että tuli vähän kylmää kyytiä. Nyt oikeasti ymmärrän etten voi polttaa kynttilää molemmista päistä. Laitoin viestiä ravintovalmentajalle, jonka avulla pääsin viisi vuotta sitten allergioista eroon. Tiedän että hän on myös perehtynyt hormonaalisiin juttuihin ja häneltä saa apua myös niihin. Loppuvuoden kalenteri menee myös uusiksi, sinne tulee lisää minä -sarake, joka sieltä on vuosia uupunut.

Anteeksi avautumisesta, tuntui vain että jonnekin pakko vuodattaa tämä kaikki.. :bored:

Hienoa, että noin rakentavasti osaat katsoa omaa elämääsi ja tekemistäsi. Vaikkei olisi lapsettomuusjuttuja taustalla, niin tällaisen ns. ryhtiliikkeen soisi monille nykypäivänä. Toivottavasti teillä laatu korvaa määrän ja kolme pakastekaveria on hyvää tekoa ja kiinnittyvät. <3

Olivatko lääkärit tyytyväisiä saldoon vai olivatko hekin harmissaan tuosta määrästä?

Näin joskus jossain taulukon, missä oli prosentteina kuvattu katoa, mitä tapahtuu IVF-hoidoissa munasoluille punktiosta pakastimeen/alkion siirtoon. Kun sitä taulukkoa muistelen, jokaisessa IVF:n vaiheessa (punktioidut follit -> munasolut -> kypsät munasolut -> hedelmöittyneet munasolut -> jne.) katoa oli noin 50 - 80% eli periaatteessa ei teillä kovin huonosti sen perusteella välttämättä sujunut. Voi olla, että muistini prakaa ja lukemat oli jotain muuta, mutta kato on normaalia. :)

Enpäs meekkään tänään siirtoon. Lääkäri soitti että kaksi oli hedelmöittynyt ja niissä oli jotain poikkeamaa, että sen vuoksi ne viljelee niitä vielä vkl yli. Mutta kuulemma joku yleinen poikkeama, että hyvin voi mennä myös ohi. Jos olisivat siirtäneet ni tämä ois laskettu meidän toiseksi kerraksi, mutta eivät laske jos ne ei selviä. Voivoi, kiva vkl edessä :sad001

Tsemppiä!

Mitähän ihmettä? Tein aamulla CB:n ovulaatiotestin ja ensimmäisessä yrityksessä kone alkoi näyttämään virhe B:tä. Tein samalla virtsalla uuden testin, joka oli seissyt kupissa noin 10min ja testi näytti negaa. Mutta kun tikkuja katsoo, niin hieman ihmetyttää. Ylempi eli ensimmäinen testi viivojen puolesta olisi voinut heittämällä olla minulle positiivinen. Alempi testi selvä nega. o_O täytyy testata uusiksi tänään vielä myöhemmin, että mikä tilanne on, koska ovistuntemuksia on jo ilmassa. Oli ensimmäinen kerta, kun näiden kanssa mitään ongelmia tulee, onneksi on tikkuja jäljellä reilusti.

Pakko oli päästä ihmettelemään asiaa tänne, vaikka eihän tämä kenenkään maailmaa kaada. :whacky011

Liitteet

• IMG_20200919_092100__01.jpg
    IMG_20200919_092100__01.jpg
    18.6 KB · Katsottu: 186
Takaisin