IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teidän hoidoissa verikoetta vai kotitestauksella vaan?
Mä toivon, että toi vuoto olisi tosiaan vaan alkuraskauden juttuja ja raskaus jatkuu :Heartred Koita nauttia ekasta plussasta! Se on kova juttu :happy119

Toukanäiti, Onnea!! :smiley-bounce012

Kaikille plussatuulia!!
Toivottavasti mäkin Marraskuussa pääsen plussajoukkoihin, kun hoidot jatkuu :smiley-angelic001

Ei oo verikoetta, kotitestillä ohjattu testaamaan. Josko sitä pääsisikin käymään myös verikokeissa kun polille tulosta ilmottelee huomenna (niin jos testi plussa ja verta vielä tulee). Toivottavasti verenvuoto lakkaisi pian. Nyt mulla kuuluisi olla menkat niin näinköhän siksi tulee verta :confused005

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Toivottavasti kaikki sen plussan saisivat asap :Heartred

Meegu ja Toukanäiti tarrasukkia toivottelen!

J90, toivon tosiaan, että pääset siirtoon ja vaikka vielä toinen pakkaseen. Ja Henskukalle myös pakkaseen menijöitä!

Huskymama88, toivottavasti tarttuu kiinni!

Kaikille piinailijoille plussatuulia! :happy:

Onnea Meegu ja toukanäiti!

Tsemppiä J90, toivottavasti pääsette siirtoon. Toivoa ei kannata menettää. Itse olin ihan varma, että emme pääse siirtoon 3 munasolulla, mutta niin sitä yksi jaksoi :happy:

Onko piinailijoilla oireita? Itse pistin tänään gonapeptylin eli kiinnittymisen pitäisi näillä näppäimillä tapahtua jos on tapahtuakseen.. :nailbiting:

Ei oo verikoetta, kotitestillä ohjattu testaamaan. Josko sitä pääsisikin käymään myös verikokeissa kun polille tulosta ilmottelee huomenna (niin jos testi plussa ja verta vielä tulee). Toivottavasti verenvuoto lakkaisi pian. Nyt mulla kuuluisi olla menkat niin näinköhän siksi tulee verta :confused005

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Toivottavasti kaikki sen plussan saisivat asap :Heartred

Joillainhan tulee verta alkuraskaudessa silloin kun kuukautisten pitäis tulla, jopa useamman kuukauden aikana ja se on ihan normaalia. Huolestuttaa tietysti kauheesti :Heartred toivottavasti siellä kaikki hyvin, hyvältä kuulostaa :)

Sellanen tuli mielee kysyä, että miten teillä on punktion jälkeen palauduttu? Mietin lähinnä mahan turvotusta. Mulla on maha ku jalkapallon nielly ja melkein viikko jo punktiosta... :bored: aivan jäätävä turvotus mahassa.

Tänään testasin uudelleen samanlaisella frsun testillä ja tuli ehkä himpun vahvempi viiva kuin eilen (vähintäänkin yhtä vahva). Verta tulee aina välillä ja välillä ei. Tänään tullut pyyhittäessä paperiin kirkastakin verta mutta suojaan asti ei ole tullut mitään. Katsellaan kuinka tässä nyt käy. Huomenna varsinainen testipäivä ja varattuna cb:n digitesti niin ei tarvitse arpoa. Kyllä tuo verenvuoto pelottaa ja estää innostumasta ensimmäisestä plussatestistä ikinä :nailbiting:

Nyt vaan jäitä hattuun! Toivon, että kaikki menee hyvin ja pidän peukkuja!!

Onnea toukanäiti!! Ja Meegu, minullakin tuli alkaneessa raskaudessa verta hieman noin kahden viikon ajan. Kuulemma ihan normaalia oli vaikka pelotti kamalasti! Mutta niin se vain sitten loppui. Pidän peukkuja!!

Sellanen tuli mielee kysyä, että miten teillä on punktion jälkeen palauduttu? Mietin lähinnä mahan turvotusta. Mulla on maha ku jalkapallon nielly ja melkein viikko jo punktiosta... :bored: aivan jäätävä turvotus mahassa.

Itse olin lievästi kipeä noin pari päivää ja vatsan turvotus väheni melko nopeasti. Sanotaanko vajaa viikko punktiosta olin jo täysin palautunut. Mutta multahan ei punktioitu kun toiselta puolelta neljä follia niin... :whacky011

Kiitos kaikille tsempeistä! Toivotaan että tää vuoto olisi jotain harmitonta ja pääsisin pian iloitsemaan plussasta ilman vuotoja :smiley-angelic001

P

Tsemppiä J90, toivottavasti pääsette siirtoon. Toivoa ei kannata menettää. Itse olin ihan varma, että emme pääse siirtoon 3 munasolulla, mutta niin sitä yksi jaksoi :happy:

Onko piinailijoilla oireita? Itse pistin tänään gonapeptylin eli kiinnittymisen pitäisi näillä näppäimillä tapahtua jos on tapahtuakseen.. :nailbiting:

Itsellä pp5, välillä varmaan keltarauhasen tuomaa juilimista ja toisessa munasarjassa varmaan endometriooman tuomaa juilimista. Paleltanu useamman päivän ja tänään oli taas hetkellinen lievä huono-olo. Mutta varmaan terolutin tuomaa oireilua, en jaksa uskoa että muusta mikään olotila johtus.

Onnea Toukanäiti ja tsemppiä Meegu! Toivottavasti on vaan harmitonta vuotoa ja pieni on tarrannu tiukasti kiinni:Heartred

Täällä pp 2 ja tänään itseasiassa kannasta katoin ni meun 5 päiväinen blasto olikin 6 päiväinen. Oireitahan on alavatsan juilimisesta järkyttävän kipeisiin rintoihin, mut ne alko jo kolmantena päivänä lygejen aloituksesta, et niitä on turha pohtia:hilarious:

Viikko vielä lomaa jäljellä ja ajattelin pysyä tiiviisti mökillä ja testien ulottumattomissa. Miehen oon yrittäny saada uskomaan, et testejä ei saa tuoda vaikka kuinka vinkuisin:rolleyes::grin
Varmaan kotiin mennessä eksyn sitte ensimmäisenä testaamaan, mut silloin viralliseen päivään ei onneks oo kun neljä päivää:rolleyes:

Mulla kyllä kesti aika pitkään, olin saikullakin sen 2 viikkoa. 3. viikkona pystyin hypähtelemään ekaa kertaa ja olin onneni kukkuloilla. Eli ota vaan rauhassa, joka keho reagoi eri tavalla ja pidempikin turvotus normaalia. :)

Mulla meni muistaakseni lähes kaksi viikkoa, että vointi alkoi olla normaali. Tosin mulla tuli myöhäinen hyperstimulaatio siihen päälle, eli sekin varmaan osaltaan vaikeutti palautumista.

mua jännittää lähteekö tekemään omilla, kun se AMH arvo niin matala. Vaikka ovumiassa lääkärit oli sitä mieltä, että omilla vaan yrittää vielä, kun munasolut niin hyvälaatuisia. No sen näkee sitten marraskuussa. Nyt mulla DHEA ja kaikki poppakonstit akupunktiosta lisäravinteisiin käytössä. onhan siinä enemmän ajelua, mutta oon aina saanut niin paskaa palvelua täällä Vaasassa, että halusin suoraan tonne ja täällä on yli vuoden jonot hedelmöitys hoitoihin.

mua jännittää lähteekö tekemään omilla, kun se AMH arvo niin matala. Vaikka ovumiassa lääkärit oli sitä mieltä, että omilla vaan yrittää vielä, kun munasolut niin hyvälaatuisia. No sen näkee sitten marraskuussa. Nyt mulla DHEA ja kaikki poppakonstit akupunktiosta lisäravinteisiin käytössä. onhan siinä enemmän ajelua, mutta oon aina saanut niin paskaa palvelua täällä Vaasassa, että halusin suoraan tonne ja täällä on yli vuoden jonot hedelmöitys hoitoihin.

Moikka, selvennetään tässä sen verran, että Vaasassa, tai ylipäänsä Pohjanmaallahan ei tietääkseni tehdä hedelmöityshoitoja ovulaatioinduktiota lukuunottamatta. Kaikki inseminaatiot/IVF ja ICSI-hoidot tehdään TAYS:issa. Vaasassa ei siis ole sen pidemmät jonot kun TAYSissä yleisesti. Tuo vuosi tulee siitä, että ennenkun hoitoihin pääsee, on yritettävä vuosi. Siitä pitävät aika usein julkisella (paikkakunnasta huolimatta) kiinni. Poikkeuksia toki tehdään tilanteesta riippuen.

Meegu - toivottavasti olisi harmittomasta vuodosta kyse ja raskaus jatkuisi normaalisti!

Hcg-arvo tosiaan kertoisi kyllä paljon. Itsellä oli esim. normaalisti alkaneessa raskaudessa hcg 15 dpo yli 400 ja kesken menneessä vain n. 40 (taisi vielä olla pari päivää enemmän mennyt siirrosta).

Lohduttavaa kuulla, että muillakin päästy samalla määrällä siirtoon :shy: meidän kolmesta hedelmöittyneesä yksi on pakastettu kaksipäiväisenä ja yksi kuukahti. Nyt sitä kolmatta kasvatellaan blastoksi, toivottavasti kehitys viel jatkuu.

Ja sit kysymykseen punktiosta palautumiseen, mulla lähti vatsaturvotus pois aika nopeasti ja muutenkin olo on tosi hyvä. Ainoastaan tissit on edelleen valtavat o_O oon muutenkin jo harkinnut pienennysleikkausta tulevaisuudessa eli en oo kyl tästä oireesta yhtään mielissäni! Toivottavasti hormonit hälvenee nopeasti ja rinnat palautuu normaaliin. Torstaina siis tehtiin iltapäivästä punktio.

Mulla kesti pisimpään palautuminen kolmannesta ivf-hoidosta, jonka tuoresiirrosta alkoi raskaus. Kahdesta aikaisemmasta, joista ei alkanut/ei tehty siirtoa palauduin ihan muutamassa päivässä. Tuosta kolmannesta oli useamman viikon turvotusta ja lääkäri olikin kirjannut, että lievät hyperstimulaation oireet.

Takaisin