IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä siirrettiin tänään blasto kyytiin ja alkaa piinailut! :smiley-angelic001 testipäivä vasta 2 viikon päästä eli 1.10. On lääkkeellinen kierto (Lugesteron ja Zumenon jatkuu rv 12 saakka molemmat 4x/pv). Gonapeptyl annettiin tukemaan kiinnitystä nyt siirron yhteydessä. Lääkäri selitti että lääkkeellisessä kierrossa erityisen tärkeää noudattaa tuota 2 vko testiaikaa. Saas nähdä maltanko kuitenkaan! :angelic:

Mutta jäklar että nuo Lugesteronit tulee kalliiksi! Eivät mene kelan lääkekattoon, ja korvauksien jälkeen noin 20e/pkt eli 40e/viikko. Ja tätä kestää se yli 3kk! Eikö tälle ole edullisempaa/korvattavaa vaihtoehtoa? Ainakin Lutinus taitaa olla samaa hintaluokkaa (ja vieläkin sotkuisempi käyttää). Me ollaan aivan konkurssin partaalla tämän hoidon jälkeen, parasta tulla toivottu lopputulos!!! :joyful:

Hyviä piinapäiviä kanssasiskoille ja tsemppiä kaikille!!! :smiley-angelic003

Peukut pystyyn, että nyt tärppää! Onhan se kallista, mutta kuitenkin niin sen arvoista, jos tuottaa toivotun lopputuloksen.

Jännä tässäkin, kun just katsoin kalenteria parin vuoden takaa. Mulla loppui sekä Lugesteron että Zumenon n. 8+0, kun aloin odottaa esikoista. Muistan, että lääkäri sanoi varhaisultrassa, että lääkkeet voi viikon sisään lopettaa. Täysin lääkkeellinen pas-hoito kyseessä. Hyvin jatkui raskaus loppuun asti siitä huolimatta.

Meillä siirrettiin tänään blasto kyytiin ja alkaa piinailut! :smiley-angelic001 testipäivä vasta 2 viikon päästä eli 1.10. On lääkkeellinen kierto (Lugesteron ja Zumenon jatkuu rv 12 saakka molemmat 4x/pv). Gonapeptyl annettiin tukemaan kiinnitystä nyt siirron yhteydessä. Lääkäri selitti että lääkkeellisessä kierrossa erityisen tärkeää noudattaa tuota 2 vko testiaikaa. Saas nähdä maltanko kuitenkaan! :angelic:

Mutta jäklar että nuo Lugesteronit tulee kalliiksi! Eivät mene kelan lääkekattoon, ja korvauksien jälkeen noin 20e/pkt eli 40e/viikko. Ja tätä kestää se yli 3kk! Eikö tälle ole edullisempaa/korvattavaa vaihtoehtoa? Ainakin Lutinus taitaa olla samaa hintaluokkaa (ja vieläkin sotkuisempi käyttää). Me ollaan aivan konkurssin partaalla tämän hoidon jälkeen, parasta tulla toivottu lopputulos!!! :joyful:

Joo, ei ole tarvinut miettiä mihin rahansa laittaa... Sille on osoite. Varsinkin kun on yksityisellä! :wacky:
Toivottavasti teillä nyt nappaa tästä!

Mä oon kuullut et Lutinukset sottaa vähemmän kuin Luget. Itsellä oli ne ja käytännössä ei ollenkaan ulosvirtausta niissä.. Mut Lugeista ei kokemusta.

Tänään punktiossa kerättiin 7 kpl munasoluja. Tuntuu jotenkin isolta pudotukselta, kun follikkeleita oli se 18 kpl.. :rolleyes:

Mä oon kuullut et Lutinukset sottaa vähemmän kuin Luget. Itsellä oli ne ja käytännössä ei ollenkaan ulosvirtausta niissä.. Mut Lugeista ei kokemusta.

Tänään punktiossa kerättiin 7 kpl munasoluja. Tuntuu jotenkin isolta pudotukselta, kun follikkeleita oli se 18 kpl.. :rolleyes:

Toivotaan että ne riittää! Minusta hyvä määrä. Itte oon ainaki tosi tyytyväinen meidän 8 soluun, koska olin asennoitunut ettei pian saada yhtää että ne on varmasti karannut. :woot:

Ja tänään kauhun sekaisin tuntein odottanut, että lääkäri soittaa ettei ykskää hedelmöittynyt. Ei tullut puhelua! Huh! Eli huomenna siirtoon..

Miten muuten sulla siirto? Ootko yksityisellä, että tekeekö ne viikonloppuisin?

Toivotaan, että suurin osa niistä hedelmöittyy ja alkaa jakautua!

Mulla on kokemusta myös Lutinuksesta. Jännä kyllä ne ei mulle sopinut, vaan tuli aina vuoto läpi. Lugesteronin kanssa ei ole yleensä tullut. Ihme juttu, vaikka pitäisi samaa ainetta olla. Tuosta sotkuisuudesta en oikein muista, mun kokemuksen mukaan ainakin Luget on aika sottaavat.

Moi! Mulla tuli kutsu nyt 10.11 Taysiin ensikäynnille. Nopeasti tuli. Nyt sitten jännätään, kuinka menee. Tsemppiä kaikille piinailijoille!

Kiva että pääsit ensikäynnille, olen kans Tayssilla hoidossa. Meille suositeltiin puolet ivf ja puolet munasoluista hedelmöitettävän icsillä, eli tekevät icsiä. Minulle on jäänyt hyvin asiantunteva kuva sieltä, hakevan monipuolisesti ratkaisua, just toi icsi/ivf jotta näkee onko hedelmöittymisessä ongelma. No ei ollut, hyvin molemmat hedelmöittyi :)

Miten muuten sulla siirto? Ootko yksityisellä, että tekeekö ne viikonloppuisin?

Me yksissä tuumin päätettiin lääkärin kanssa että skipataan tuoresiirto. Mietin sitä jo ennen punktiota, ja nyt kun oon flunssassa vielä niin tuntuis raskaalta taas matkustaa parin päivän jälkeen. Ollaan siis yksityisellä, mut julkisen puolen maksusitoumuksella. Meiltä on se 200 km klinikalle matkaa. Tekevät kyllä viikonloppuisin. Eli lokakuussa sitten pas :happy:

Kiva että pääsit ensikäynnille, olen kans Tayssilla hoidossa. Meille suositeltiin puolet ivf ja puolet munasoluista hedelmöitettävän icsillä, eli tekevät icsiä. Minulle on jäänyt hyvin asiantunteva kuva sieltä, hakevan monipuolisesti ratkaisua, just toi icsi/ivf jotta näkee onko hedelmöittymisessä ongelma. No ei ollut, hyvin molemmat hedelmöittyi :)

mua jännittää lähteekö tekemään omilla, kun se AMH arvo niin matala. Vaikka ovumiassa lääkärit oli sitä mieltä, että omilla vaan yrittää vielä, kun munasolut niin hyvälaatuisia. No sen näkee sitten marraskuussa. Nyt mulla DHEA ja kaikki poppakonstit akupunktiosta lisäravinteisiin käytössä. onhan siinä enemmän ajelua, mutta oon aina saanut niin paskaa palvelua täällä Vaasassa, että halusin suoraan tonne ja täällä on yli vuoden jonot hedelmöitys hoitoihin.

Moikka taas kaikille!
Muutama plussa tullu ja niistä isot onnittelut!!

Meillä ois huomenna pas ja taas pessimismi nostaa päätään ja oon varma, että aamulla soitetaan ettei alkio selvinnyt sulatuksesta:banghead: Uneton yö siis varmaan tiedossa...:oops:

Toivotaan kuitenkin, et kaikki onnistuu ja pikkuinen tarraa kiinni. Viiminen siirto julkisella ja niin toivon, että se viimein tuo sen mitä tässä tässä on vuosia yritetty:shy:

Te joilla on tehty luonnolliseen kiertoon siirto niin millä testillä ootte testaillu ovis plussia!? :) ja entäs jos plussa tulee vaikka vasta illalla? Vai pitääkö testata vaan aamulla.. Kuinka tarkkaa se on?

Paljonko noin muuten yksityisellä yksi hoito tulee kustantamaan?

Ivf/Icsi omilla soluilla noin 3200-4000e, lahjasoluilla noin 8000e (meidän tapaus) ja pakastealkionsiirrot noin 1000e ja lääkkeet päälle :happy3

J90, komppaan Cvaldaa. About 4000€ menee perussettiin: ultraäänet, punktio & tuoresiirto. Lääkkeet tulee tuohon päälle. Pas on sen 1000-1200€ per kerta. Plus jos haluaa jotain diagnostiikkaa, niin kaikki testit päälle. Meillä just tehtiin toi reseptiivisyystesti ja sen lisäksi immuunitestit, niin sellanen 1900-2000€ napsahti niistä.
Jos ootte alle 40, niin koittakaa saada ainakin kaikki järeämpi diagnostiikka vaan julkiselta ;) säästää pitkän pennin.

mua jännittää lähteekö tekemään omilla, kun se AMH arvo niin matala. Vaikka ovumiassa lääkärit oli sitä mieltä, että omilla vaan yrittää vielä, kun munasolut niin hyvälaatuisia. No sen näkee sitten marraskuussa. Nyt mulla DHEA ja kaikki poppakonstit akupunktiosta lisäravinteisiin käytössä. onhan siinä enemmän ajelua, mutta oon aina saanut niin paskaa palvelua täällä Vaasassa, että halusin suoraan tonne ja täällä on yli vuoden jonot hedelmöitys hoitoihin.

Täällä forumilla on hyvä AMH-arvo ketju ja tässäkin ketjussa on ollut juttua, että se AMH arvo myös vaihtelee. Ja joillain vähän jopa paranee kun seuraavaksi testataan. Tietysti itse päätätte hoidoista, mutta lähtisin kyllä koittamaan :) varsinkin jos lääkärit on optimistisia. Sen hoidon aikana tavallaan tehdään myös diagnostiikkaa: miten alkiot hedelmöittyy, ja miten jaksaa jakaantua. Jos on hyvänlaatuisia munasoluja, niin ei ole niinsanottua "hukkatavaraakaan". Ja sehän tarvii vain sen yhden, joka tarraa :) Tsemppiä hoitoihin!!

Nassukka, toivotaan, että pääsette siirtoon ja pikkanen viihtyy kodissaan hyvin ja jää asukiksi :happy:

Te joilla on tehty luonnolliseen kiertoon siirto niin millä testillä ootte testaillu ovis plussia!? :) ja entäs jos plussa tulee vaikka vasta illalla? Vai pitääkö testata vaan aamulla.. Kuinka tarkkaa se on?

HUSissa suositellaan käytettäväksi clearbluen digitestejä, Raskauskeijun sivuilta saa esim. ostettua halvemmalla mitä apteekista. Klinikan ohjeistus on testata vain aamun ekasta pissata, vaikka taas CB:n omilla sivuilla sanotaan, että ovulaation testaamisessa pitkä pidätys laimentaa virtsaa siten, että tulos voi olla eri aamun eka vr. parin tunnin pidätyksellä. Itse olen saanut aina ovulaation noilla aamun ekasta. Juuri tänään keskusteltiin lääkärin kanssa aiheesta ja hän sanoi, että jos illalla testaa ja tulee plussa, lasketaan se silti seuraavalle päivälle.

Toivoisin myös, että vähän edes kasvateltaisiin niitä vanhemmiksi. Kuulemma biologit päättävät tämän tapauskohtaisesti. Varmaan riippuu tällä hetkellä myös ovulaation ajankohdasta, millainen siirretään, kun enää ei ole niin paljon valinnanvaraa siirtopäivien suhteen.

Joko teille tuli ilmoitus, pääsikö tämä yksi kaveri vielä pakastimeen takaisin?

No ei.. :shifty: Oisko kanta.fi:ssä viivettä, koska tänään se ois viimestään pitäny pakastaa.

Seuraavasta ivfstä olikin puhetta, että kasvatellaan alkiot suoraan blastoiksi kun siirrot on ollut niin hankalia. Tämä viimesin oli onneksi "helppo", kun sai esilääkettä ja kohdunkaulan puudutteen.

Joo Clearbluen digitesti on selkein kun joko hymynaama tulee tai ei. Mä oon testaillut oletettuina päivinä aamulla ja illalla, koska periaatteessa hymynaama voi mennä ohi jos testaa vaan kerran päivässä. Vaikka tosiaan iltahymiö lasketaan seuraavan aamun hymiöksi. :happy:

Noista lugejen hinnoista, mulla siis aina ollut käytössä suun kautta otettava Terolut, joka ei ole kallis. Multa kysyttiin haluanko käyttää alakautta vain tablettina, ja mainittiin myös että on edullisempi tuo Terolut. Tehossa ei kuulemma eroa. En tiedä miksi edelleen niin moni saa noita emätintabletteja?

Noista lugejen hinnoista, mulla siis aina ollut käytössä suun kautta otettava Terolut, joka ei ole kallis. Multa kysyttiin haluanko käyttää alakautta vain tablettina, ja mainittiin myös että on edullisempi tuo Terolut. Tehossa ei kuulemma eroa. En tiedä miksi edelleen niin moni saa noita emätintabletteja?
Mulla on ollut ongelmana tiputteluvuoto ja Terolut ei sitä pitänyt pois, mutta Lugesteron pitää. Eli minulla Luget ovat olleet tehokkaammat (tosin raskaaksi en ole tullut kummankaan avulla ainakaan toistaiseksi). Onkohan näissäkin sitten yksilöllistä vaihtelua, että mikä sopii kenellekin parhaiten?

Mitä kuuluu piinailijoille? :) Täällä PAS:n piinapäivä 6, dpo 11. Hyvin on oireetonta, rinnatkaan eivät ole kipeytyneet ollenkaan, vaikka yleensä melko pian oviksen jälkeen tulevat tosi aroiksi. Väsymystä on kyllä ollut kovasti, mutta menee varmaan pitkien työpäivien piikkiin. Katsotaan miten käy.

Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin!

Muokattu viimeksi:
Joo Clearbluen digitesti on selkein kun joko hymynaama tulee tai ei. Mä oon testaillut oletettuina päivinä aamulla ja illalla, koska periaatteessa hymynaama voi mennä ohi jos testaa vaan kerran päivässä. Vaikka tosiaan iltahymiö lasketaan seuraavan aamun hymiöksi. :happy:

Meidän yksityinen klinikka ohjeistaa käyttämään vain ja ainoastaan Clearblueta, eikä ole väliä mihin aikaan päivästä testaa - kunhan testaa aina samaan aikaan. Toki välillä tehty klinikan ohjeistuksesta aamuin illoin testiä, kun valmistauduttu inssiin lähipäivinä.

Cb:t on kalliita, mut niin kuin Kanna mainitsi, kannattaa ne tilata edullisemmin Raskauskeijulta.

Takaisin