IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pystytkö laittamaan viestiä tai soittamaan hoitajalle ja kysymään?
Mulla myös on lyhyin kierto ollut 21 päivää mut sit hoitojen aikana se oli ~26. Mulla alkoi kp 21 se sumute. Ja ohjeistuksessa oli 18-21 päivää joista mulle sanottiin et 21. Silloin mun ovis oli kp 20, et just ehti ovis olla mä. Mietin sitä et miten se vaikuttaa siihen jos ei ehdi tulla ja kierto venyy. No synarelan kans se venyi muutenkin muistaakseni 5 vai 6 päivää pidemmäksi.

Itseasiassa laitoinkin heti eilen viestiä mut muotoilin asian erilailla, lyhyesti sanottuna että haittaako jos ovis on ajoissa kp11 ja synarela alkaa vasta kp21. En siis maininnut et kierto on tollasella oviksella sen 23pv. Ja hoitaja vastasi että omalla oviksella ei tässä ole merkitystä kun omaa hormonitoimintaa manipuloidaan voimakkaasti ja kehotti lukemaan ohjeet uudelleen jne. Mulle tuli vähän tyhmä olo tosta niin sen takia ajattelin kysyä ensin täältä jos joku tietää ennenkuin kysyn uudestaan tarkentavan kysymyksen:shy:

Muoks. Siks myös pohdin tätä kun käynnillä oli puhetta et synarelakäynti olisi kp18 ja jotain puhetta kiertoni epäsäännöllisyydesta

Meillä ei muuta hoitoja oo ollu vaan suoraan ivf lyhyellä kaavalla.
Menee vissiin hoidot samaan tahtia meillä. Samoja lääkkeitä pistelly ja perjantaina tietää joko alkuviikosta ois punktio. Mulla pistot alko 9.2. On olo jo semmonen että ei kovin pitkälle ensviikkoon enää jaksas oottaa.

Kiva että on joku jonka kanssa mennä samaa tahtia.
Mulla nostettiin alkuviikon ultran jälkeen gonal 150iu ->225iu jotta saatais pienetkin rakkulat mukaan. Yhteensä 11 saatiin laskettua jos ne pienetkin lasketaan mukaan. Tuntui jotenkin vähältä kun oon lukenu että niitä voi olla paljon enemmänkin.

hermoja tässä kyllä koetellaan ja jos ikinä päästään Alkion siirtoon asti niin sen jälkeinen aika vasta piinallista tulee olemaankin.

tsemppiä sulle kaiken odottelun kanssa. Onko sulla eka IVF menossa?

Mulla nostettiin alkuviikon ultran jälkeen gonal 150iu ->225iu jotta saatais pienetkin rakkulat mukaan. Yhteensä 11 saatiin laskettua jos ne pienetkin lasketaan mukaan. Tuntui jotenkin vähältä kun oon lukenu että niitä voi olla paljon enemmänkin.

hermoja tässä kyllä koetellaan ja jos ikinä päästään Alkion siirtoon asti niin sen jälkeinen aika vasta piinallista tulee olemaankin.

Mulla alotettiin 125iu ja ekassa ultrassa nostettiin 150iu. Mulla ollu nyt 2 ultraa jo ja ei oo laskenut kun isoimmat follit. Maanantaina oli 11mm yhteensä 10. Ekassa oli 7mm 18kpl. Eli ei kaikki pysyny samassa kasvussa. Nyt sit jännäillään mitä siellä perjantaina näkyy. Onneks on eri lääkäri siellä seuraavalla käynnillä.

Ja joo on ihan eka ivf menossa. Tsemppiä sulle kans. Onhan tää vähä stressaavaa kun tiiä miten käy.

Kasvattelussa kannattaa muistaa tärkein sääntö: ei se määrä vaan laatu :Heartred
Tsemppiä punktioon joka varmasti menee hyvin ja ”lohdutuksena” tulevaan; jokainen vaihe on hermoja raastava. Kun se plussa lopulta ilmestyy tikkuun ja odotat ekaa ultraa että tiedät tyypin todella olevan oikeassa paikassa, on hermot ihan yhtä riekaleina kun sinä päivänä kun odotat tietoa siitä kuinka monta alkiota yön aikana on kehittynyt :excited001:smiley-angelic003

Kauramaito ja Nytkö ootte näköjään aika samassa vaiheessa ivf-hoitoa mun kanssa! Onnea matkaan ja pitkää pinnaa! :smiley-angelic002
Mulla oli ekassa ivf:ssä n. 11 follia kasvamassa ekoissa ultrissa. Tosiaan ei se määrä vaan laatu! Mua ei yhtään jännitä ens viikon punktio tai mahdolliset sivuvaikutukset: eka punktio oli niin helppo. Toki ei voi tietää miten nyt käy. Mut lähinnä jännitän sitä että saadaanko munasoluja, kaikissa rakkuloissa kun ei oo soluja eikä sitä voi kai tietää etukäteen. Ja sitten alkaa tosiaan seuraavien vaiheiden jännäys:smiley-ashamed004 huh!

Pitihän tänne minunkin uskaltautua. Huomenna ekan IVF:n tuoresiirto ja on kyllä jännää!

Olen 38-vuotias ja meillä on hoitohommat edenneet tosi nopeeta. Loppusyksystä menin yksityiselle klinikalle ultraan, koska melkein vuoden yrittämisen aikana raskautta ei kuulunut. Ultrassa todettiin melko iso myooma, kaikki muuten ok. Tuosta sitten julkiselle tutkimuksiin marraskuussa ja lääkäri sanoi, että mitäpä tässä odottelemaan ja tehdään IVF. Meillä ei siis mitään lääkehoitoja tai inseminaatioita ole takana.

Myooman ei pitäisi estää raskautta, joten tässä ihmetellään mikä voi olla syy... Munasoluja tuli onneksi hyvin ja 9 hedelmöittyi. Nyt jännitän mikä on se vaihe, joka ei vaan onnistu... Olen aina luullut, että pelkkä ikä ei voi olla syy, vaan iän pitäisi aiheuttaa joku selvä todettavissa oleva ongelma. No enhän voi tietää onko minulla ollut jotain jo nuorena. Lapsia ei siis ennestään ole.

En ole tästä juuri kellekään kertonut, joten vertaistuki täällä on tärkeää!

Lääkkeinä mulla on ollut gonal-f, fyremadel ja pregnyl, sekä nyt alkoi terolut. Ja lyhyellä kaavalla mennään.

Tsemppiä kaikille muille!

Ensimmäistä kertaa IVF-hoidoissa, ensimmäinen ultra huomenna. Vatsa tuntuu aika turvonneelta, kuin olisi tosi paljon ilmaa siellä, lienee normaalia? Punktiokin pelottaa että sattuuko se... ja tuleeko hyperstimulaatio... joten on kiva lukea täältä muiden kokemuksia ja tarinoita. Tsemppiä vaan kaikille!

Tänään oli sitten toinen ultra jossa selvisi että IVF-hoito keskeytetään koska vain yksi rakkula oli lähtenyt kasvuun. Homma muuttuikin lennosta inseminaatioksi joka on maanantaina.
Tultiin alas kovaa ja korkealta, matto vedettiin jalkojen alta ihan kunnolla.
Vaikea juuri nyt nähdä tässä mitään positiivista.

toivottavasti muilla sujunut paremmin.

Lentolle tsemppiä ja plussatuulia! :)

Gaissa turvotus varmasti normaalia. Mun ymmärtääkseni useimmilla punktio ei ole kovin kivulias, ja vaikka olisikin niin kyllä siitä selviää! Jos pelottaa, saa rauhoittavia niin se toimenpide menee aika sumussa ja on nopeasti ohi.

Kauramaito oon pahoillani, että hoito keskeytyi :( Ens kerralla sit varmaan isompi annostus tai eri lääke. Eiköhän sopiva hoitovaste saada seuraavassa hoidossa :) onko teille tehty ennen inseminaatiota?

Sairaalan parkkiksella odottelen että kohta pääsen blasto siirtoon :)
Eilisen ja tämän aamun oon kauhulla odottanut että tuleeko puhelua ettei alkiot olekaan selvinneet, onneksi sitä ei tullut ja aikakin on jo puolen h päästä.
Jännittää miten käy!

Moikka,

Oon nyt muutaman päivän lueskellut näitä keskusteluja ja liityn seuraan. Elikkä kohta 2,5v yritystä takana ja tuloksia nolla, ikää itsellä 31 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Syksyllä 2019 oli kolme ovulaatioinduktiota, joista ei toivottua tulosta.

Nyt ensimmäinen IVF kierto menossa. Tänään 12 ja viimeinen päivä Gonal-F (225 yksikköä), 7 päivä Fyremadelia (toiseksi vika pv) ja sitten lauantaina illasta Gonapeptyliä kaksi ruiskua. Olo on kuin neulatyynyllä. Maha ollut monta päivää jo sen oloinen kun olisi syönyt kilon kiviä ja tissit tuntuu räjähtävän hetkenä minä hyvänsä. Toivon tosiaan, että saataisiin mahdollisimman paljon pakasteeseen tavaraa. Punktio osuu siis itselle nyt ensi maanantaille. Tuoresiirtoa tuskin tehdään, koska vaara hyperstimulaatioon on ilmeisesti niin suuri. Munasarjat on monirakkulaiset ja ilmeiseti siksi suurempi riski (?). Rakkuloita on kasvanut oman käsityksen mukaan paljon, muutama 17-18mm, 6+ x 15mm ja yli 15 x 10-13mm mikäli oikein käsitin. Ja nämä siis keskiviikon tsekkiultrassa, jossa sanottiin että kasvavat keskimäärin pari milliä päivässä. Ja tuosta keskiviikosta aika tasan 5pv siihen punktioon vielä. Töissä ei mitään jakoa olla, päällä voi pitää vaan yksiä housuja, jotka on tarpeeksi löysät ja mielialat menee ihan omia ratoja :/

Hirveesti tsemppiä kaikille samassa suossa oleville ja paljon onnea plussanneille <3

Pahoittelut kauramaito! :Heartred Ensi kerralla (jos sellaista tarvitaan) sit uudet lääkitykset.
Ja muille tsemppiä punktioihin ja tulosten odotteluun.
Meillä oli eilen punktio. Seitsemän munasolua, joista kuusi kypsää ja näistä neljä hedelmöittyi. Nyt jännätään ensi tiistaihin et saadaanko blastoja näistä. :smiley-angelic001

Siirto takana. Molemmat sulatetut olivat kehittyneet blastoiksi joista toinen siirrettiin ja toinen meni takaisin pakkaseen. Mitään ei siis mennyt hukkaan.
Olin yllättynyt positiivisesti.
Nyt jännät päivät edessä ja pakkasessa vielä 15alkiota sekä 1 blasto. :):)

Lento hyvin on ainakin hedelmöittynyt. Toivotaan että mahd moni jatkaa kehitystään. Tsemppiä!

Lukte tervetuloa piinailemaan. Tämä on ihn hirveetä. Haha! Joka päivä miettii mitä oireita ja sit jos ei ole mitään ni on et tämä oli tässä... Vaikka ei aina olekaan mitään oireita.. o_O hyvä määrä teillä pakkasessa! Jes!

Tervetuloa palasaippua! Tsemppiä punktioon! Ainakin näyttää tulevan ihan hyvän kokosiakin sieltä!

Kauramaidolle pahoittelut. :Heartred tosin moni on raskautunut inseminaatiostakin jos on vaihtunut eli vielä ei ole kirves kaivossa vaikka varmasti olo on pettynyt kun suunnitelmat muuttui. Ja tosiaan ens hoito tehdään varmasti eri lailla jos tarve vaatii ja vaste voi sillon olla hyvä.

Itsellä Pp9 ja en uskalla testata. Mietin jo tänään hetken mutta pelkään sitä pettymystä et ajattelin et en halua et viikonloppu menee sit apeissa tunnelmissa. Tietämättömänä on kauheen kevyt olla nyt. :stop:

Lukte tsemppiä piinailuun :)

Blanca onko nyt siis tuntunut mitään oireita? Mulla maha nappailee, iltaisin on kylmä ja kauhea väsymys. Jotain pieniä etomisen aaltoja tullut kans. Mut mulla tosiaan on negakierroissakin hyvin vastaavia oireita :D

Bluebe välillä menkkamaisia tuntemuksia ja päänsärkyä. Välillä vihlasee rinnoista. Ei mitään isompia oireita ole kyllä. Ja ajattelen että nämä kaikki voi olla oireita myös alkavista menkoista.

Mulla kans hyvin ne menkkamaisia nää mahakivut ja pelottaa et mitä jos ne menkat sieltä vielä alkaa. Ei auta kuin odotella vähän varmemmille päiville ja testata uudestaan...

Heipparallaa ja tervetuloa kaikki uudet minunkin puolesta. :)

Maanantaina on vihdoinkin ultra ja selviää kuinka hyvä kana olen tällä kertaa ollut. Piikitän ultraan asti pergoverisia 300iu päivittäin. Isompi määrä kuin viimeksi. Muuten mennään samalla kaavalla kuin syksyllä, koska silloin tuotti tulosta. Tosin nyt toivottavasti mahdollinen onnistuminen pysyy mukana. Isompi määrä tuossa pergoveriksessa tuntuu ja näkyy. Pullea ja pinkeä tulee ekana mieleen alavatsan ulkomuodosta. Toivottavasti tämän on merkki siitä, että rakkuloita ja soluja kehittyy :happy:

Takaisin