IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siirto tehty ja nyt alkaa se piinailu! :woot:
Pitää yrittää keksiä kaikkea kivaa tekemistä ettei koko ajan mieti tätä asiaa ja sitä että onnistuuko vaiko ei. Meille siis siirrettiin 5pv alkio ja testin saa tehdä ensi viikon lopulla.
Aivan varmasti alan etsimään ja tuntemaan kaikkia mahdollisia oireita jo heti muutaman päivän päästä,mutta pitää yrittää nyt pitää pää kylmänä, ja odottaa vaan rauhassa :happy: mulla on terolutit käytössä tukihoitona, ja annostus mun mielestä aika iso, yht.4 tablettii / pv. Inseminaatiossa ollut vaan se 2/pv. Mutta kaipa tähänkin joku syy on olemassa, en vaan tajunnut lääkäriltä kysyä.

Onko muita Hus:sillä hoidossa olevia? Mä ensin ajattelin et ompa näppärä toi Maisa Sovellus. No sit katsoin, et ei siel näykkään kaikki vastatut labrat. Sit joutuukin kirjautuu omakantaan. No sit viel joku asia, niin omalle digipolulle Terveyskylään...Aika monta äppiä et saa kaikki jutut katsottua...

Joo HUSilla. Maisa ei ole vielä heillä käytössä vaikka sinällään tuli keväällä. Eli edelleen Terveyskylän kautta kalenteri ja viestintä. Itse olen tykännyt terveyskylästä.

Pitää yrittää keksiä kaikkea kivaa tekemistä ettei koko ajan mieti tätä asiaa ja sitä että onnistuuko vaiko ei. Meille siis siirrettiin 5pv alkio ja testin saa tehdä ensi viikon lopulla.
Aivan varmasti alan etsimään ja tuntemaan kaikkia mahdollisia oireita jo heti muutaman päivän päästä,mutta pitää yrittää nyt pitää pää kylmänä, ja odottaa vaan rauhassa :happy: mulla on terolutit käytössä tukihoitona, ja annostus mun mielestä aika iso, yht.4 tablettii / pv. Inseminaatiossa ollut vaan se 2/pv. Mutta kaipa tähänkin joku syy on olemassa, en vaan tajunnut lääkäriltä kysyä.

Toivottavasti alkio tarraa nyt kiinni ja oikein kunnolla!

Joo, nyt supertarraaja Celestelle! Jännä miten noi testausajat niin vaihtelee niin klinikoittain/poleittain.

Me mennäänkin melkein samoissa. :) Meillä siirrettiin lauantaina viisipäiväinen pakastealkio. Testipäivä on 23.9, en kyllä varmaan ihan sinne asti malta odottaa. Oliko teillä siis tuoresiirto, muistanko oikein?

Tänään käyty tokassa ultrassa ja punktio sovittu torstaille. Niin jännittävää :oops:

Jotenkin tosi jännä et tänään enää Menopure ja Fyremadel ja sit 36h ennen punktiota Ovitrelle+Gonapeptyl. Kysyin hoitajalta et onhan ne munasolut vielä siellä, jos jarru laitetaan maanantaina ja punktio torstaina :hilarious: laski vielä mulle mihin se ajoitus perustuu. Ihan hyvin sillä pokka piti, vaikka kyselin, luulen et saavat monenlaisia kysymyksiä.. T. Kontrollifriikki_85

Blanca, veikkaan, että saattaa olla sama, tämä hoitaja on aiemmassa kotimaassaan ollut erikoistunut lapsettomuushoitoihin :joyful: Vastaanotto kirjailijaan viittaavalla kadulla :pompus::p

Celestelle ja Nabssille tsemppiä piinailuun ja tarrasukkia!

Henskukka, luulen, että joutuvat hoitojen aikana vastaavaan monenlaisiin kysymyksiin ja minäkin vähän murehdin, mitä jos follit karkaavat etukäteen, kun tuli limoja jne. mutta siellä ne olivat odottamassa punktiopäivänä :grin Mietin hoitotaipaleella kyllä noita lääkkeitä useampaan otteeseen, kun ei halunnut kämmätä niiden kanssa ja osan kanssa oli jotain ongelmia jne., niin kyllä se ärsytti, kun ei ollut tilanteen herrana :p T. toinen semisti kontrollifriikki vm -83

Tänään käyty tokassa ultrassa ja punktio sovittu torstaille. Niin jännittävää :oops:

Jotenkin tosi jännä et tänään enää Menopure ja Fyremadel ja sit 36h ennen punktiota Ovitrelle+Gonapeptyl. Kysyin hoitajalta et onhan ne munasolut vielä siellä, jos jarru laitetaan maanantaina ja punktio torstaina :hilarious: laski vielä mulle mihin se ajoitus perustuu. Ihan hyvin sillä pokka piti, vaikka kyselin, luulen et saavat monenlaisia kysymyksiä.. T. Kontrollifriikki_85

Jännittävät paikat sulla käsillä! Tsempit punktioon! Varmasti saavat vastailla monenlaisiin kysymyksiin. Itsekin olen aika kontrollifriikki näissä asioissa. Varsinkin useamman hoidon jälkeen haluan kyllä tietää miksi tietyllä tavalla tehdään.

Paljon tarrasukkia ja taemppiä piinailijoille. Henskukalle toivotaan hyvää saalista :thumright

Täällä eka kontrolli uä takana. GonalF piikitelty viime ke-illasta. Nyt sitten tälle iltaa eka jarrupiikki ja olo alka olla aika täyteläinen jo:nailbiting: vaikkei siellä 8kpl enempää muniksia kasvanut. Luultavasti ens viikon alkupuolella punktio. Vähän alkaa jo ärsytys kynnys nousta, kun himoja olis vaikka muille jakaa, mutta paikat niin kipeän tuntuiset et siihen loppuu se touhu :shifty: Tosin ei oo kyllä edes muistikuvia saako sitä peittoa heilutella tässä munasolujen kasvatteluvaiheessa? :anyone Enkä sitten hoksannu kysästä.

Toukanäiti ja vilja mäkin olen käynyt hgissä akupunktiossa yhdellä kiinalaisella naisella, joka oli kyllä asiantunteva ja suora. Tuli myös vähän sellainen shamaani olo siitä. :grin mutta mä kyllä kaikessa erikoisuudessaan olin ihan tyytyväinen hoitoihin ja oli ihan todella rentouttavaa ainakin!
Onko mahdollisesti sama nainen ollut teillä myös?
Joo hyvin mahdollista. Runeberginkadulla. Mutta joo, kyllä muakin rentoutti. Viimeisellä kerralla sain jotain sähköhoitoa, se oli hurjaa. Onhan akupunktio hoitomuotona hyvä moneen asiaan niin miksei sitten raskaaksi tulemisen tukemiseenkin,ainakin jollain asteella :happy:

Ihania piinailupäiviä! :)
Tuo annostus 2x 2 päivässä on ihan normi iso annos. Mulla on esim sama Lugeissa. Onpahan varmistettu ettei progesteronista ainakaan ole kiinni. :)

Mä sen verran huonosti tätä palstaa seuraan, tai yritän parhaani mukaan mutta kun en jotenkin pysy kärryillä niin voisiko nyt kaikki tällä hetkellä kanssapiinailijat huutaa hep :grin

Hei taas pitkästä aikaa! Täällä monilla jänniä hetkiä meneillään. Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia niille joilla siirrot tehty!

Meillä oli tänään punktio ja ei voi muuta sanoa kuin että menipä taas mönkään. Viimeksi saimme 9 munasolua, mutta ivf llä yksikään ei hedelmöittynyt. Ei siis päästy siirtoon. Nyt toisella kerralla kontrolliultrissa näkyi, että olisi tulossa yli 10 n. 15, mutta folleja olikin ilmeisesti karannut suurin osa ennen aikojaan ja punktoitua saatiin vain 3. Nekin oli aika pieniä, todennäköisesti raakoja... En tiedä miten tämä on mahdollista. Kaikki mahdollinen tuntuu menevän mönkään. Lisäksi mulla oli reilusti nestettä vatsassa tms. Mikä johtuu hyperistä taikka karanneista folleista.... Toivottavasti muilla on parempaa onnea! Täällä taas itketty ja kauhulla odotan huomista puhelua. Meille soitetaan vain mikäli ei saada yhtään hedelmöitettyä.

Meille tulee hoidoissa pakostakin pieni paussi, vasta tammikuun kuukautisista ilmoittaudutaan uuteen hoitoon. Katselin Flo-apista, että ne sijoittuisivat varmaankin sinne kuun loppupuolelle, joten hyvässä lykyssä jotain tapahtuu helmikuun lopussa-maaliskuussa. Nyt ei auta kuin tyynesti vaan suhtautua tulevaan, vaikka toki se biologinen kellokin tuntuu tikittävän kuukausi kuukaudelta nopeammin. Ajattelen tämä nyt niin, että hienosäädetään vielä elintapoja, aloitin Ubikononin ja Gelee Royal-kapselit. Ja tosiaankin varasin akupunktioon ajan! Ehkä niidenkin on hyvä antaa vaikuttaa, ainakin vitamiineissa olen lukenut että 3 kk ajalla ne tuovat vaikutusta "syvemmällä tasolla".

En ollut ajatellut, että akupunktio täytyy ajoittaa kuukautiskierron mukaan, se yllätti. Tai siis kun olin ajatellut, että nyt saisi hetken olla ilman hormonitoimintaan liittyvien päivämäärien kyttäämistä, mutta eipä se mennytkään niin :facepalm::woot: Eka aika onkin kohta, se alkoi jännittää kun hoitaja vaikutti puhelimessa aika suorasanaiselta persoonalta! :p

Kuinka nopeasti muuten teillä on kierrot korjaantuneet hoidon jälkeen? Oletan, että negan jälkeen tulleiden kuukautisten jälkeen saa vain haaveilla ovulaatiosta? Tottakai meilläkin on luomuyritys yllä, vaikka toki se mahdollisuus ei realistinen taida ollakaan. Heh.

Miten muuten teillä on toinen osapuoli suhtautunut hoitoihin? En tiedä, luulen että meillä mies taisi nyt negan jälkeen aidosti ymmärtää, että tämä on raskas ja vaikea tie. Hienosti hän on heittäytynyt mukaan, mutta välillä on tuntunut että minä murehdin, saammeko koskaan raskaustestiin plussaa ja hän murehtii samassa vaiheessa jo tulevaisuutta lapsen kanssa, tyyliin asunto pitää vaihtaa isompaan jne. :wideyed: Toisaalta, jokaisella on se oma tapa katsoa maailmaa ja surra/murehtia/olla peloissaan. Enkä siis mitenkään väheksy miehen murheita, vaan yritän olla tukena.

Minustakin täällä saa kysyä/purkaa huoliaan, ja täältä saa myös hyviä vastauksia :happy: Tai siis, tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan!

Itestä ainakin tuntuu, että mies ei ihan aina ymmärrä miten raskaita nämä hoidot itselle on psyykkisesti mm. kaikenmaailman lääkkeiden käytöt, ovulaatio etsintä, toimenpiteissä käynti. Nykyään tuntuu, että mies odottaa enemmän lasta mitä itse ja on huomattavan paljon toiveekkaampi hoitojen onnistumisen suhteen mitä itse. :rolleyes:

Hei taas pitkästä aikaa! Täällä monilla jänniä hetkiä meneillään. Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia niille joilla siirrot tehty!

Meillä oli tänään punktio ja ei voi muuta sanoa kuin että menipä taas mönkään. Viimeksi saimme 9 munasolua, mutta ivf llä yksikään ei hedelmöittynyt. Ei siis päästy siirtoon. Nyt toisella kerralla kontrolliultrissa näkyi, että olisi tulossa yli 10 n. 15, mutta folleja olikin ilmeisesti karannut suurin osa ennen aikojaan ja punktoitua saatiin vain 3. Nekin oli aika pieniä, todennäköisesti raakoja... En tiedä miten tämä on mahdollista. Kaikki mahdollinen tuntuu menevän mönkään. Lisäksi mulla oli reilusti nestettä vatsassa tms. Mikä johtuu hyperistä taikka karanneista folleista.... Toivottavasti muilla on parempaa onnea! Täällä taas itketty ja kauhulla odotan huomista puhelua. Meille soitetaan vain mikäli ei saada yhtään hedelmöitettyä.

Voi ei mitä tuuria! Oon niin pahoillani :sorry: olisko teillä nyt tarkoitus sitten, et tällä kertaa mahdollisesti tehdään icsi (jos viimeksi ei yhtään hedelmöittynyttä)?

Siis mulla on ihan jäätävä pelko nyt et muniksen ehtii karata.. Oon jotenkin ollu tosi hyvässä moodissa koko stimulaation ajan niin pitipä tähän loppuun keksiä nyt joku jännityksen aihe, pthyi :woot:

Voi ei mitä tuuria! Oon niin pahoillani :sorry: olisko teillä nyt tarkoitus sitten, et tällä kertaa mahdollisesti tehdään icsi (jos viimeksi ei yhtään hedelmöittynyttä)?

Siis mulla on ihan jäätävä pelko nyt et muniksen ehtii karata.. Oon jotenkin ollu tosi hyvässä moodissa koko stimulaation ajan niin pitipä tähän loppuun keksiä nyt joku jännityksen aihe, pthyi :woot:

Joo, nyt kaikille tehdään icsi. Älä pelkää! Mulla selkeästi on mennyt lääkityksessä joku pieleen ja maha oli tosi kipeä ennen punktiota. Lääkäri kysyi punktion aikana monesti synarelan käytöstä. Omasta mielestä se oli mennyt ongelmitta, mutta joku oli kuitenkin mennyt pieleen. Se on kuitenkin kait aika harvinaista, että etukäteen karkaa. Ei kannata sitä huolehtia. Pidä se hyvä moodi päällä, kaikki menee varmasti hyvin :happy:

Me mennäänkin melkein samoissa. :) Meillä siirrettiin lauantaina viisipäiväinen pakastealkio. Testipäivä on 23.9, en kyllä varmaan ihan sinne asti malta odottaa. Oliko teillä siis tuoresiirto, muistanko oikein?
Kiva löytää kohtalotovereita! :happy: Meillä oli joo tuoresiirto, ensimmäinen siis ikinä, niin sekin vielä lisää tässä jännitystä. En usko että itsekään maltan odotella ihan sinne testipäivään asti :angelic:

Älkää tosiaan testatko ennen virallista päivää. Mä hölmö tein sen pp9 ja tyylipuhdas nega pamahti. Huomenna pp12 on virallinen päivä. Olen kyllä jo täysin valmistautunut negaan joten ei tule sitten valtavana järkytyksenä aamusta.
Yritän ajatella että tää oli vasta meidän eka siirto ja labrassa selvis että IVF ei toimi, joten icsi on se meidän toivo. Onneks pakkasessa on kolme alkiota jospa niistä joku selviäis sulatuksesta eikä tarvis heti aloittaa uutta piikitysrumbaa!

isot tsempit piinapäiville, ihan kauheita ne on!

Olen harrastanut taustailua enemmän viime aikoina. Kiva kuitenkin nähdä, että täällä on lievää plussa-aaltoa havaittavissa ja hyvä piinailupöhinä. :hello2 Ja pahoittelut ja voimia heille, joilla on epäonnistunut siirrot tai hoidot. Lohduttavaa täällä on se, ettei kukaan ole yksin tilanteen kanssa, toisin kuin ehkä oikeassa elämässä.

ON.

Tänään alkoi taas oviksen tikutus ja torstaina kontrolliultra neljättä PASia varten. Olen ollut melko rauhallisin mielin viime aikoina aiheesta enkä oikein ole jaksanut edes miettiä koko aihetta, mutta tänään alkoi taas täpinät, kun aloitin ovulaation testaamisen. Olen tähän kiertoon ottanut avuksi Geleet, kun en muutakaan keksinyt. Tulispa ovulaatio nopeasti ja päästäispä nopeasti siirtoon. :smiley-angelic001

Olen kirjaimellisesti täyttänyt kalenterini tänä syksynä harrastuksilla ja se on toistaiseksi auttanut fokusoimaan ajatuksia muualle. Olen ottanut kaikkia vakkariharrastuksia neljälle arki-illalle, joita ei voi siirtää tai muutella lennosta aikatauluja (eli väsymyksen iskiessä skipata). Tokihan sitä on aina sanottu, että kannattaa pitää itsensä kiireisenä, niin aika menee nopeammin ja lapsettomuus ei kerkeä pyörimään päässä. Olen aikaisemminkin yrittänyt pitää itseni kiireineä, mutta selkeästi tämmöinen ns. pakkokiire toimii minulle hyvin tässä tilanteessa. :happy093

Takaisin