IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäsköhän huolestua... Mulle on määrätty luget vasta päivää ennen siirtoa, ja alkiot on olleet 3-päiväisiä :wideyed:
Mulle ohjeistettiin Lugejen aloitus kaksi päivää sen jälkeen, kun ovistesti näytti plussaa. Siirto siitä kolmen päivän päästä. Erikoista, että on näin erilaisia ohjeistuksia.. Meillä siirretään siis blasto.

CherryRed, jos kysessä on PAS lääkkeelliseen kiertoon, eli olet aloittanut estrogeenin kierron alussa, niin siinä tapauksessa huolestuisin myöhäisestä lugejen aloituksesta. Jos taas PAS omaan kiertoon tai letrokiertoon (tai tuoresiirto), niin tuskin tuo on ongelma, sillä silloin oma keltarauhanen tuottaa keltarauhashormonia.

Jos sulla on täysin lääkkeellinen kierto niin sit kyllä kyseenalaistaisin klinikalla, mutta jos taas omaan luonnonkiertoon/iu-kiertoon niin sit ei pitäs olla ongelma.

Tähän saakka ollut luonnolliseen kiertoon. Ensi PAS tulee olemaan lääkkeellinen, että pitääkin pitää mielessä. Kiitos!

CherryRed, jos kysessä on PAS lääkkeelliseen kiertoon, eli olet aloittanut estrogeenin kierron alussa, niin siinä tapauksessa huolestuisin myöhäisestä lugejen aloituksesta. Jos taas PAS omaan kiertoon tai letrokiertoon (tai tuoresiirto), niin tuskin tuo on ongelma, sillä silloin oma keltarauhanen tuottaa keltarauhashormonia.
Eli onkohan meilläkin ok, kun ovulaatio tuettu lääkkeillä (Letrot ja Bemfola) ja Lugesteron piti aloittaa vasta kolme päivää ennen siirtoa?

Tähän saakka ollut luonnolliseen kiertoon. Ensi PAS tulee olemaan lääkkeellinen, että pitääkin pitää mielessä. Kiitos!

Mulla luonnonkiertoon PAS ja aloitin keltarauhastuen 2 pvää ennen blastosiirtoa eli alkion ollessa laskennallisesti ”3 pvää vanha”.

Mulla on käynyt vähän samoin hoitoihin suhtautuminen, että ensin olin tosi innoissaan: nyt se vauva saadaan, kun tapahtuu kaikenlaista, punktion saalis hyvä ja hedelmöittymiset hyvät.
Mutta nyt ei ole niin yltiöpositiivinen. Tietysti takaraivossa aina on kauhean iso toivo, mutta ei ole sellainen totaalipositiivisuus mitä ekalla kerralla oli. Tietysti sieltä tultiin kovaa alaskin. Nyt onneksi sekin on tasottunut.

Elevine: Onnea plussasta!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink Aivan mahtavaa! Ymmärrän varovaiset tunteet, mutta vauvahan tästä voi teille tulla :)

Joo, taitaa kuulua asiaan nuo yltiöpositiivisuuden tasoittumiset varovaiseen toiveikkuuteen, kun heti ei nappaakaan.

Kyllä kovasti toivon että vauva tästä tulisi, ja se tuntuu ihan hyvin mahdolliseltakin. Nautin nyt tästä tämänhetkisestä tiedosta.

Jänniä aikoja! Kuinka vanha teidän esikoinen on? :happy:

Olen täällä käynyt välillä aina lukemassa teidän keskusteluja.. :greet025

Onnittelut plussanneille! :smiley-bounce016

Olemme vihdoin päättäneet miehen kanssa, että toinen lapsi saisi tulla. Puhuimme, että jos ensi kierrossa menisimme jo alkion siirtoon. Jännittää kauheesti, kun oon semmonen jännittäjä.. :happy::joyful:

Miten Ilona-H on mennyt? Miten pitkällä olet jo? :)

Kiitos kysymästä! Täällä huomenna 11 vkoa täynnä, eli enää reilu viikko siihen 12 vkon rajaan ja siitä seuraavalla viikolla onkin ensimmäinen virallinen ultra (niskaturvotus). Käytiin kuitenkin jo 7+2 varhaisultrassa ja nähtiin alkion syke. :smiley-bounce012
Mulla ei ole ollut kovin voimakkaita oireita joten siksi tietenkin jännittää jonkin verran onko hän edelleen matkassa, mutta oikeasti mitään syytä huoleen ei ole! Pitkiä nämä viikot sen plussan jälkeen kyllä ovat ennen kuin lähtee kunnolla neuvolakäynnit ym pyörimään mutta sitten saakin rampata jos missäkin parin viikon välein. Tsemppiä ja voimia paljon kaikille! <3

Kiitos kysymästä! Täällä huomenna 11 vkoa täynnä, eli enää reilu viikko siihen 12 vkon rajaan ja siitä seuraavalla viikolla onkin ensimmäinen virallinen ultra (niskaturvotus). Käytiin kuitenkin jo 7+2 varhaisultrassa ja nähtiin alkion syke. :smiley-bounce012
Mulla ei ole ollut kovin voimakkaita oireita joten siksi tietenkin jännittää jonkin verran onko hän edelleen matkassa, mutta oikeasti mitään syytä huoleen ei ole! Pitkiä nämä viikot sen plussan jälkeen kyllä ovat ennen kuin lähtee kunnolla neuvolakäynnit ym pyörimään mutta sitten saakin rampata jos missäkin parin viikon välein. Tsemppiä ja voimia paljon kaikille! :Heartred
Vau, mennään melkeen samassa, mulla huomenna 10+6. Ole onnellinen oireettomuudesta, itse olen oksentanut kuukauden aikana n. 160 kertaa (ei ole tukkimiehen kirjanpitoa, mutta 4-5 kertaa päivässä) ja koko kuukausi on mennyt petipotilaana pahoinvoinnin takia. Nyt käytössä pahoinvointilääke, mutta siitä ei ole 100% apua. Jos tämä raskaus menee puihin, en enää ikinä halua yrittää saati vaikka onnistuisi niin sisarrusta ei tule. Sen verran kova koettelemus tämä on. :depressed:
Mukava nähdä, että tulee kokoajan uusia plussia hoidoista, vaikka tämä homma onkin usein pitkässä kuusessa! Tätä olotilaa en kyllä toivo kenellekään, tätä ei voi pahimmissa painajaisissakaan kuvitella, jos ei satu omalle kohdalle. Ennen hoitoja nuorempana ihmettelin, kun gyne sanoi, että kroppa on raskaudessa kovalla koetuksella, en ihmettele enää :hilarious:

Voi ei Henna, kuulostaa kyllä kamalalta! :wtf: Mutta kuten tiedät, tuo varmaan pian loppuu ja heräät jonain aamuna ihan uusissa fiiliksissä. Ei sitä tosiaan voi kuvitella, mulla lähinnä pientä etovuutta ollut, ruoka ei oikein maistu ja voimattomuutta. Mutta oli miten oli, jokaisella jokainen raskaus on sitten omanlaisensa.

Voi ei Henna, kuulostaa kyllä kamalalta! :wtf: Mutta kuten tiedät, tuo varmaan pian loppuu ja heräät jonain aamuna ihan uusissa fiiliksissä. Ei sitä tosiaan voi kuvitella, mulla lähinnä pientä etovuutta ollut, ruoka ei oikein maistu ja voimattomuutta. Mutta oli miten oli, jokaisella jokainen raskaus on sitten omanlaisensa.
On se kyllä ihmeellistä, miten oireet voi vaihdella. Oon tullut siihen lopputulokseen, että mun migreeni ja asentohuimaus on tämän takana, etten kestä yhtään raskaushormonia. Toivon todella, että tää loppuis, mutta viimeksi loppui vasta päivä keskeytyksen jälkeen rv 15, että semmonen mörkö kummittelee takaraivossa. Jos tosiaan olis lapsi, se ois varmaan otettu huostaan, kun musta ei oo yksinkertaisesti mihinkään...

Mette82: testaatko vielä? Toivon että olisi vain pientä vuotoa. Mulla tuli eilen pieni verilorahdus, ja mietin et joko heti loppui. Mut se vuoto oli lyhyt, ja viivat vielä olivat vahvistuneet. Toivottavasti sielläkin vaan säikäytys :Heartpink

Teen maanantaina testin. Vuoto on tosi vähäistä, lähinnä paperiin pyyhittäessä vähän punertavaa tulee. Näin on ollu aiemminkin ja jokunen päivä menee, että alkaa reilumpi vuoto, joten en oikeen usko että tämä iloksi enää muuttuu.

Mette82: Aivan, harmi jos tunnistat tuttua kaavaa. :sorry:

Kiva kuulla Ilona-H että hyvin mennyt! Ja ettei odotus etene nopeammin alun myöhäisemmilläkään viikoilla :hilarious: ihanaa että on jo noin pitkällä. Mahtavaa että pääsette pian häntä ultraan ihmettelemään :)

Kiva kuulla kans Hennan kuulumiset, vaikka ne aika rajut olivat. Toivottavasti ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottaa tuo. Rankkaa hommaa jälkeläisten kantaminen muutenkin, ei ihan noin kovaksi tarvitsisi mennä :Heartblue

Pitäsköhän huolestua... Mulle on määrätty luget vasta päivää ennen siirtoa, ja alkiot on olleet 3-päiväisiä :wideyed: Onkohan sillä kuinka paljon merkitystä, että ei aloita paria päivää aikaisemmin? Pitää varmaan laittaa kyselylistalle seuraavaksi kun soittelen klinikalle.

Mulla on käynyt vähän samoin hoitoihin suhtautuminen, että ensin olin tosi innoissaan: nyt se vauva saadaan, kun tapahtuu kaikenlaista, punktion saalis hyvä ja hedelmöittymiset hyvät.
Mutta nyt ei ole niin yltiöpositiivinen. Tietysti takaraivossa aina on kauhean iso toivo, mutta ei ole sellainen totaalipositiivisuus mitä ekalla kerralla oli. Tietysti sieltä tultiin kovaa alaskin. Nyt onneksi sekin on tasottunut.

Elevine: Onnea plussasta!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink Aivan mahtavaa! Ymmärrän varovaiset tunteet, mutta vauvahan tästä voi teille tulla :)

Mullakin (tuore)siirrettiin kolmepäiväinen alkio ja ohjeet oli aloittaa luget vasta siirtopäivän aamuna. Ohjeena on myös lopettaa luget muutama päivä ennen virallista testipäivää. Hieman hämmentynyt olo kun tuntuu olevan ennemmin sääntö kun poikkeus jatkaa lugeja vielä testipäivään saakka. Jotenkin vaan kaikkinensa sellainen fiilis ettei tästä hoitokerrasta tule mitään:sad001

Mullakin (tuore)siirrettiin kolmepäiväinen alkio ja ohjeet oli aloittaa luget vasta siirtopäivän aamuna. Ohjeena on myös lopettaa luget muutama päivä ennen virallista testipäivää. Hieman hämmentynyt olo kun tuntuu olevan ennemmin sääntö kun poikkeus jatkaa lugeja vielä testipäivään saakka. Jotenkin vaan kaikkinensa sellainen fiilis ettei tästä hoitokerrasta tule mitään:sad001

Jännä tosiaan, että vaihtelee noi keltarauhashormonin käyttöön liittyvät ohjeet. Mulle on aina ohjeistettu, että jos tulee plussa, niin jatketaan pienellä annostuksella vielä viikko.

Jännä tosiaan, että vaihtelee noi keltarauhashormonin käyttöön liittyvät ohjeet. Mulle on aina ohjeistettu, että jos tulee plussa, niin jatketaan pienellä annostuksella vielä viikko.
Ja mulla on ohjeena, että plussan tullessa jatketaan alkuraskauden ultraan saakka ja vasta sen jälkeen asteittain puretaan pois.

Ja mulla on ohjeena, että plussan tullessa jatketaan alkuraskauden ultraan saakka ja vasta sen jälkeen asteittain puretaan pois.

Eikai tässä viitsi alkaa sooloilemaankaan tuon lugen kanssa. Tuntuu vaan, että jos onkin onni potkaissut niin liian ajoissa lopetettu luge vaarantaisi kaiken. Mietin pitäisikö yrittää testailla jo lugejen lopetuspäivänä ja jos toivoa on niin jatkaa niiden käyttöä... :confused005

Siis siinä on vissi ero kuinka pitkään jatketaan jos on tehty PAS lääkkeelliseen kiertoon vai lääkkeettömään. Lääkkeellisessä on jatkettava useita viikkoja plussan jälkeen, koska omaa keltarauhashormonituotantoa ei ole (varmaan just sinne 12 vkolle asti noin). Lääkkeettömässä taas annostus on alun perinkin pienempi, ja se milloin aloittaa ja lopettaa on varmaan vähän riippuen paikasta...joka tapauksessa itse tuumasin että se ei olisi ollut välttämätön ollenkaan, kun oli tapahtunut ovulaatio. Tietysti käytin kuitenkin. Mulla ohjeena oli lopettaa viralliseen testipäivään, mutta koska se oli niin pitkällä ja sain plussan dpo 15 niin siitä asteittain puolitin annosta pari pvää ja lopetin kyllä jo ennen sitä testipäivää. Googlasin että HUSin (ollaan siis yksityisellä) ohjeissa sai lopettaa jo olikohan dpo 14 luonnonkierrossa...

Takaisin