IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa, onnea kovasti! :Heartred onko tämä virallinen testipäivä?

Kiitos! Ei todellakaan ole virallinen testipäivä, se on vasta ens viikolla :hilarious: ajattelin et odotan sinne, mut en malttanut. :) Oon Tayssilla, niin siellä testipäivä on reilu 2 viikkoa siirrosta, eli mulla vasta ens viikon torstai.

Olen ihan reippaasti iloinen ja hämmentynyt, joska tämä on mulle merkki siitä, että kyllä meillä on toivoa. Jos vaikka kehitys loppuisikin, jotain on alkanut ekaa kertaa :eek::Heartpink toki olen varma et tää vauvaksi asti saadaan, mun pää toimii näköjään noin. :smiley-ashamed005 Tunnistan realiteetit, mut tunteet on sit jotain muuta.

Ihanaa viikoloppua kaikille, ja kunpa tulisi kaikille plussat :Heartpink t. Taas kerran vauvahöperö Elevine

Ymmärrän tuon tauon pitämisen! Ei tässä tosiaan auta kuin kerätä taas voimansa ja katse tulevaan päin!
Onko tmuilla muuten ollut mahat kipeänä IVF/ICSI hoidon jälkeen kun vuoto on alkanut? Mulla kouristelee tosi ilkeesti!
Jaksamista kaikille hoitojen eri vaiheisiin:Heartpink

Joo, mulla on kanssa ollut maanantaista saakka vatsa kipeänä eli siitä saakka, kun alkoi tuhruttaa. Enemmän sattuu kuin normaalit kuukautiskivut. Nyt alkaa jo vähän helpottaa, mutta vieläkin vähän kouristelee. :(

Toivottavasti todella on noin, että raskaustesti positiivinen ja koronatesti negana tulee takas heti ilman viiveitä.

Mulla viiva vahvistui! :nailbiting::woot::confused004:excited001:love017:whacky011 ekaa kertaa näen toisen vaaleanpunaisen viivan testissä. On kyllä uskomaton olo. Kunpa nyt.. :Heartblue:Heartpink

Ihanaa Elevine! Onnea plussasta:hello2

Onnea Elevine! :thumright

Täällä taitaa tulla nega, tuhruttelu ja menkkajomotus alkoi eikä mitään tunnetta sinne päinkään, että vois olla raskaana. :BangHeadTestipäivä ois maanantaina.

Meninkin jo tänään 10dp5dt verikokeeseen ja hetki sitten sain tuloksen 446. Uskottava se on.

Tulevaisuuden viivojen tuijottelijoille testiaddiktin kokemukset: viivat olivat kauttaaltaan jotenkin haaleampia kuin olisin olettanut. Esim pregcheck ei edelleenkään näyttänyt erityisen vahvaa viivaa. Apteekin oma hieman parempaa, muttei lähelläkään kontrolliviivaa vielä tänäänkään. Selkeästi vahvimmat viivat tulivat Predictor earlylla. Voi huokaus minkä määrän aikaa niiden vahvuuksien ylianalysointiin sai käytettyä. En suosittele.

Oireista kiinnostuneille: mulla oireet ovat aika voimakkaat. Tuntuva paha olo alkoi pari päivää siirrosta, mietoa on-off kramppailua on ollut koko ajan, ja muutama päivä sitten alkoi jatkuva hengästyminen ja sykkeen nousu pienistäkin liikkeistä. Kokonaisuutena tuntuu keskitason krapulalta.

Isot kiitokset ihan kaikille täällä korvaamattomasta vertaistuesta. Paljon on vielä matkaa ja pelko on edelleen perseessä, joten en toki ole täältä vielä poistumassa. Nyt just kaikki näyttää hyvältä, ja yritän keskittyä siihen.

Muokattu viimeksi:
Tänään kp6 ja käyty ekassa ultrassa. Limakalvo 8,4 mm ja 7-11mm folleja löytyi 18 kpl.

Mun piti aloittaa tänään Fyremadel jarruna mut se siirtyi huomiselle. Hoitaja kysyi onko kipuja ollut ja vastasin ei. Mut nyt ultran jälkeen vasemmalla puolella semmosta tukalaa oloa. Onko tämä normaalia? En ihan kivuksi sanoisi mut välillä semmosta pistävää tunnetta.

Maanantaina seuraava ultra ja sitten päätetään punktion ajankohta.

Tänään kp6 ja käyty ekassa ultrassa. Limakalvo 8,4 mm ja 7-11mm folleja löytyi 18 kpl.

Mun piti aloittaa tänään Fyremadel jarruna mut se siirtyi huomiselle. Hoitaja kysyi onko kipuja ollut ja vastasin ei. Mut nyt ultran jälkeen vasemmalla puolella semmosta tukalaa oloa. Onko tämä normaalia? En ihan kivuksi sanoisi mut välillä semmosta pistävää tunnetta.

Mulle tuli aika pian se tukala olo, uskon että on normaalia. Sinulla kuitenkin aikamoinen määrä follikkeleja tulossa, onnea! Toivottavasti tulee laatusatsi!

Meninkin jo tänään 10dp5dt verikokeeseen ja hetki sitten sain tuloksen 446. Uskottava se on.

Tulevaisuuden viivojen tuijottelijoille testiaddiktin kokemukset: viivat olivat kauttaaltaan jotenkin haaleampia kuin olisin olettanut. Esim pregcheck ei edelleenkään näyttänyt erityisen vahvaa viivaa. Apteekin oma hieman parempaa, muttei lähelläkään kontrolliviivaa vielä tänäänkään. Selkeästi vahvimmat viivat tulivat Predictor earlylla. Voi huokaus minkä määrän aikaa niiden vahvuuksien ylianalysointiin sai käytettyä. En suosittele.

Oireista kiinnostuneille: mulla oireet ovat aika voimakkaat. Tuntuva paha olo alkoi pari päivää siirrosta, mietoa on-off kramppailua on ollut koko ajan, ja muutama päivä sitten alkoi jatkuva hengästyminen ja sykkeen nousu pienistäkin liikkeistä. Kokonaisuutena tuntuu keskitason krapulalta.

Isot kiitokset ihan kaikille täällä korvaamattomasta vertaistuesta. Paljon on vielä matkaa ja pelko on edelleen perseessä, joten en toki ole täältä vielä poistumassa. Nyt just kaikki näyttää hyvältä, ja yritän keskittyä siihen.

Ihanaa että olet saanut varmuutta! Mullakin oli ti-ke aamuyönä ihan juuri ja juuri näkyvä hailura, nyt tänään jo ihan selvä punainen viiva, mutta silti hyvin haalea. Menitkö omaan piikkiin verikokeeseen, vai kuuluuko teillä hoitoon?

Mullaki tänään kp 6 ja eka ultra oli tänään, eli samoissa mennään. :) Keskiviikkona punktio!

Sain tänään tiedon että uusi suunnitteluaika menee 30.10, joten marraskuulle tai joulukuulle sitten varmaan menee hoito. Tyksissä ollaan. On alkanut kiinnostaa nuo lahjasoluhoidot myös, onko jollain kokemusta niistä? Meidän tapauksessa siittiöt on huonoja. Onko jollain teistä kokemusta , onko julkisella ihan mahdotonta saada käyttää lahjasiittiöitä? Tyksissä he ovat saaneet ruveta tällaisiä hoitoja tekemään tietääkseni alkuvuodesta, mutta ymmärsin että kriteerit niihin ovat aika kovat. Jollei seuraava kerta tuota tulosta, olen ajatellut hakeutua yksityiselle ja kysellä lahjasolu hoitoja sieltä.

Ymmärrän tuon tauon pitämisen! Ei tässä tosiaan auta kuin kerätä taas voimansa ja katse tulevaan päin!
Onko tmuilla muuten ollut mahat kipeänä IVF/ICSI hoidon jälkeen kun vuoto on alkanut? Mulla kouristelee tosi ilkeesti!
Jaksamista kaikille hoitojen eri vaiheisiin:Heartpink

Mulla alkoi eilen kunnon vuoto, mutta sellaiset perinteiset kovat menkkakivut ovat loistaneet poissaolollaan. Mulla yleensä se eka vuotopäivä on kivulias. Mutta, sitten sellaista ärsyttävää pientä kipua on ollut nyt eilen ja tänään. Ja vatsa ihan pallona, edelleen! Nyt jännittää, millainen megavuoto täältä tupsahtaa, kun kierto oli kuitenkin tyylin 38 päivää.

Myönnän, että tämän kierroksen jälkeen mietin, tuleeko meillekin vaan tulevaisuudessa lahjasolut kyseeseen. Meillä myös siittiöissä ongelmaa, että hoitomuodoksi määriteltiin heti lähtökuopissa ICSI. Toki sitten sekin mietityttää, jos sitten minussakin on jokin ongelma alkion kiinnittymisen suhteen, kun on kilpirauhasen vajaatoiminta :dead: Mutta tosiaankin, en ole vielä mitään selvittänyt enkä kyllä vielä miehellekään tästä asiasta vielä puhunut. Täytyy sulatella asiaa.

Elevinelle onnea plussasta! :Heartred Ihanaa, että plussiakin tulee! Minäkin olisin varmasti ihan vauvahöperönä, nautihan tunteesta :happy:

Kissankäpälä, nyt peukut plussalle! Ja tosiaankin, hyvä motto meille hoidoissa oleville, raskaustesti positiivinen ja koronatesti negatiivinen! Ymmärrän tulonmenetysharmituksen, varsinkin kun ei kaikilla taida itse hoidotkaan olla palkallista sairaslomaa.

Mette82, voi harmi :sad001 Toivotaan, että tuntemukset olisivat jotain muuta kuin ennen menkoista!

Smip, onnea! :happy: Nautihan tästä hetkestä, ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin :Heartred Täällä on kyllä ihana porukka ja hyvä henki :finger:

Tsemppiä punktioon meneville ja siirtoa odottaville, ja piinailijoille tarrasukkia!

ON: Virallinen testipäivä ja kuten ounastelinkin eilen alkaneesta kunnon vuodosta, nega tuli. No, ensi vuoden alussa kohti uutta hoitoa. Suurimmat surut on jo surtu, ja katse on tulevaisuuteen. Elevine taisi kysyä, miten oma suhtautuminen on muuttunut hoitojen kuluessa. Ku ekalla kerralla suunniteltiin ICSI-hoitoa, minulle tuli suuret odotukset että nonniin, nythän me se vauva saadaan, vihdoinkin! Sitten löysin keskustelupalstat ja ymmärsin, ettei nämäkään hoidot välttämättä tuo toivottua lopputulosta. Eli sen jälkeen olen mennyt sellaisella aika tasaisen realistisella, mutta optimistista lopputulosta toivovalla asenteella.

Elikkä, uutena tänne tuun kirjottelemaan.
Monta keskenmenoa takana, käyty inseminaatiossa tuloksetta kunnes sain tietää että sukulaisella on geenivirhe mikä aiheuttaa keskenmenoja ja se on perinnöllistä. No, soitto ksks ntplkl ja ei, multa ei oltu otettu missään vaiheessa kyseistä testiä.
Lyhyt virsi kaunis ja multa löyty kyseinen geenivirhe. Perinnöllisyysneuvonnan ja lekurin keskustelun jälkeen alotin to ekat Gonal-f pistokset ja jostain syystä jännittää ja pelottaa ihan hemmetisti. Entä jos tämäkään ei onnistu. Positiivinen puoli että kaikki keinot sitten käytetty, mutta silti, silti pelottaa niin maan peesti.
Mullahan tää menee pitemmän kaavan mukaan eli punktion jälkeen kasvatellaan normisti se 5pv hedelmöittyneitä alkoita, mutta sen jölkeen niistä otetaan koepalat ja alkiot pakastetaan. Sit jännitetään 10pv onko yhtään normaalia alkiota tai edes yhtä stabiilia versiota vai onko kaikki sekundaa. Eli tää kierto on hukkakierto ja seuraavassa olis vasta pas. Siis jos ei vilustu tai sairastu näin kivana korona aikana.

Anteeksi pitkä kirjoitus, mutta oki pakko päästä jonnekin puhumaan asiasta ennen ku tuun hulluks asian kanssa. Ukon kanssa kun pystyy puhumaan tiettyyn pisteeseen asti, mutta se ei oo nainen (tiedän, seksististä mutta) eikä sillä oo tätä geenivirhettä vaikka elääkin sen geenivirheen kanssa. Hitsi, toivottavasti joku ymmärtää tätä sekokirjotusta edes vähäsen.

Niin monta pettymystä takana, ettei oikein meinaa uskaltaa edes toivoa. Kiitos teille jotka luitte tän pitkän ja sekoilevan kirjotuksen läpi ❤️ teidän tuki ja ymmärrys on iso asia ❤️

Tervetuloa 1haaveissa:Heartred! Onneksi löytyi tuo geenivirhe, toivottavasti sieltä alkiotestauksen kautta saatte vihdoin oman pienen. Smip täällä taisi juuri myös alkiotestatulla plussata :) itselle tämä porukka tuonut jaksamista ja toivoa läpi hoitopolkujen.

Mette82: testaatko vielä? Toivon että olisi vain pientä vuotoa. Mulla tuli eilen pieni verilorahdus, ja mietin et joko heti loppui. Mut se vuoto oli lyhyt, ja viivat vielä olivat vahvistuneet. Toivottavasti sielläkin vaan säikäytys :Heartpink

Myönnän, että tämän kierroksen jälkeen mietin, tuleeko meillekin vaan tulevaisuudessa lahjasolut kyseeseen.
- - -
ON: Virallinen testipäivä ja kuten ounastelinkin eilen alkaneesta kunnon vuodosta, nega tuli. No, ensi vuoden alussa kohti uutta hoitoa. Suurimmat surut on jo surtu, ja katse on tulevaisuuteen. Elevine taisi kysyä, miten oma suhtautuminen on muuttunut hoitojen kuluessa. Ku ekalla kerralla suunniteltiin ICSI-hoitoa, minulle tuli suuret odotukset että nonniin, nythän me se vauva saadaan, vihdoinkin! Sitten löysin keskustelupalstat ja ymmärsin, ettei nämäkään hoidot välttämättä tuo toivottua lopputulosta. Eli sen jälkeen olen mennyt sellaisella aika tasaisen realistisella, mutta optimistista lopputulosta toivovalla asenteella.

Pahoittelut negasta :sorry: ja voimia tulevaisuuden pohdintaan. Vieläkö koet että kaipaat taukoa ennen seuraavia hoitokiertoja?

Mulla oli alkuun ihan samat toiveikkuudet, et ivf/icsi tarkoittaa heti vauvaa. Nyt osaa ottaa rauhallisemmin. Plussa niin alkuvaiheessa, että otan sen vielä rohkaisevana merkkinä, et joskus onnistumme jos ei heti nyt niin suuri onni käy.

Onnea plussista ja tarrasukkia Elevine, Smip, Zinnia ja Ilona-H! <3

Kefir90, 1haaveissa< 3, Henskukka ja J90, minä myös aloitin piikittelyt. Ruokahalu heti tuntuu kasvaneen, muita oireita en ole vielä tuntenut.

Olen täällä käynyt välillä aina lukemassa teidän keskusteluja.. :greet025

Onnittelut plussanneille! :smiley-bounce016

Olemme vihdoin päättäneet miehen kanssa, että toinen lapsi saisi tulla. Puhuimme, että jos ensi kierrossa menisimme jo alkion siirtoon. Jännittää kauheesti, kun oon semmonen jännittäjä.. :happy::joyful:

Kiitokset vastauksista! Noin mie vähän oletinkin:grin

Pitäsköhän huolestua... Mulle on määrätty luget vasta päivää ennen siirtoa, ja alkiot on olleet 3-päiväisiä :wideyed: Onkohan sillä kuinka paljon merkitystä, että ei aloita paria päivää aikaisemmin? Pitää varmaan laittaa kyselylistalle seuraavaksi kun soittelen klinikalle.

Mulla on käynyt vähän samoin hoitoihin suhtautuminen, että ensin olin tosi innoissaan: nyt se vauva saadaan, kun tapahtuu kaikenlaista, punktion saalis hyvä ja hedelmöittymiset hyvät.
Mutta nyt ei ole niin yltiöpositiivinen. Tietysti takaraivossa aina on kauhean iso toivo, mutta ei ole sellainen totaalipositiivisuus mitä ekalla kerralla oli. Tietysti sieltä tultiin kovaa alaskin. Nyt onneksi sekin on tasottunut.

Elevine: Onnea plussasta!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink Aivan mahtavaa! Ymmärrän varovaiset tunteet, mutta vauvahan tästä voi teille tulla :)

Muokattu viimeksi:
Pitäsköhän huolestua... Mulle on määrätty luget vasta päivää ennen siirtoa, ja alkiot on olleet 3-päiväisiä :wideyed:

Jos sulla on täysin lääkkeellinen kierto niin sit kyllä kyseenalaistaisin klinikalla, mutta jos taas omaan luonnonkiertoon/iu-kiertoon niin sit ei pitäs olla ongelma.

Takaisin