IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi pahoittelut huonoista uutisista!

meillä oli siirto tänään. Toinen siirrettiin ja toista sulatettua jatkoviljellään vielä max 2 päivää ja sit pakastetaan. Oli epävarmaa tän toisen kehitys vielä. Mutta eipä tässä auta nyt ku toivoa parasta. Jos ottas vaik muutaman illan viinilasikuurin jos se vähän verenkiertoa jeesais :) mä tosiaan kävin nyt 3 kertaa akupunktiossakin, viimeeksi eilen. Se kun saattaisi kans edesauttaa. Sen verran jännät kokemukset jäi siitä että syytä ois auttaa :grin

Hei Vilja ja Isabel, joilla sama testipäivä kuin mulla 11.9 pe. Lueskelin ettei teilläkään tainnut onnistua...Kesken meni täälläkin, kunnon veri alkoi virrata tänään. Ei epäselvää miten kävi. On tämä paskaa. Voimiameille kaikille pettymyksen käsittelyyn!

Pakkasessa ei mitään. Vielä ois kolmas yritys jäljellä. Kyllä se aijotaan käyttää.

Voih, pahoitteluni Kahdestakolme ja Vilja. :sad001 Ja tsemppiä tosiaan meille. Pääsettekö heti tästä kierrosta jatkamaan hoitoja? Mulla taisi mennä ohi, kun en oikein saanut selvää, milloin varsinainen kunnon vuoto alkoi, tuhrutteli pitkään aluksi. :sad001 Aaargh, mihin nyt saisi ajatukset suunnattua..?

Smip toivottavasti viivat vahvistuvat:smiley-angelic001

Pahoittelut kaikille negan saaneille! Toisaalta jos vuoto ei ole vielä alkanut niin toivoa ei ole menetetty.

Celeste aivan mieletön saalis sulla! Vähän kateeksi käy:rolleyes:

Toukanäiti sulla alkoi nyt jännät ajat. Toivotaan parasta ja kyytiläisen jäävän pidemmäksi aikaa vuokralle:smiley-angelic001

Voih, pahoitteluni Kahdestakolme ja Vilja. :sad001 Ja tsemppiä tosiaan meille. Pääsettekö heti tästä kierrosta jatkamaan hoitoja? Mulla taisi mennä ohi, kun en oikein saanut selvää, milloin varsinainen kunnon vuoto alkoi, tuhrutteli pitkään aluksi. :sad001 Aaargh, mihin nyt saisi ajatukset suunnattua..?

Joo, ei se auta kuin suunnata katse eteenpäin. Mä en vielä tiedä, miten hoidot konkreettisesti etenisivät, luulen että itsellä on halu pitää ainakin parin, kolmen kuukauden tauko, mutta voi olla että tulee pidempikin paussi. Aion hienosäätää omat lisäravinteet, pistää miehen Sermatop Alfa-kuurille, ja varailla akupunktioon aikaa. Munhan piti mennä juuri ennen siirtoa akupunktioon, mutta jouduin kuitenkin perumaan sen. Ilmoitan perjantaina klinikalle lopputuloksen ja varmaan sen jälkeen sitten tiedän heidän jatkosuunnitelmat. Itsellä on onneksi kaikkea ihan mukavaa puuhastelua tiedossa, ja nythän alkoi myös BB, joten saa muuta ajateltavaa!

Kahdestakolme, niin harmi että sullakin alkoi vuoto! Oletko kuitenkin vielä testannut? Mä testaan vielä perjantaina, vaikka tuskinpa se tulos muuksi muuttuisi.

Kiitos kaikille sympatiasta :Heartred Ei muuta kuin eteenpäin! Ja tsemppiä kaikille hoitotaipaleelle!

Pahoittelut negasta!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja paljon onnea plussaajille!

Itselläni on eka punktio nyt takana ja olo ihmeenkin hyvä :) saalis oli yllättävänkin iso meille kun sieltä saatiin 18 munasolua, ja huomenna saa tietää sitten kuinka moni hedelmöittyi, toivon mukaan nyt edes yksi :nailbiting:

Vau, kuinka monta! Puhuttiinko teillä jo lääkärin kanssa tuoresiirrosta vs. pakastesiirrosta? Mulla on ensi viikolla punktio, lääkäri sanoi että tavoite on 10-13 munasolua, jos enempi niin sitten voi unohtaa tuoresiirron, ilmeisesti siis hyperin vaaran takia?

Toki meillä on miehen kanssa jotenkin vahva intuitio siitä, että haluttaisiin joka tapauksessa pakastesiirto. Mulla se voitaisiin tehdä omaan kiertoon ja saisi muutenkin toipua näistä hormoneista.

Jälleen hetken hiljaiselon jälkeen aktivoiduttua kirjoittelua.
Paljon on tapahtumia ollut ryhmässä vähälle aikaa. Pahoittelut ja tsemppiä negan saaneille ja tarrasukkia jatkoon.

Meillä alkoi eilen gonalF piikittelyt ja kohti punktiota mennään. Näyttäisi viikolle 39 ajoittuvan. Viimeksi ei tuoresiirtoon päästy, mutta ilmeisesti nyt ei sitä vielä automaattisesti suljettu pois.
Onko teille tullut millaisia oireilua gonalin piikittelystä? Itsellä vuosinedellisestä, niin ei enää ole tuoreessa muistissa. Osaisi vähän varautua, mikäli mahdollisuus tunnemyllerryksiin taas on :wtf::finger::grin

Hieno saalis Celeste! Toivottavasti vointi pysyy hyvänä ja pääsette siirtoon!

Ja tsemppiä kaikille joilla hoito alkaa, myötätunnot muillekin negan saaneille ja sentään saa toivoa niitä tarrasukkiakin! Kaikkia tunteita mahtuu tässä ryhmässä pieneen aikaan!

Kefir90, en muista että piikit pis kummempia myllerryksiä aiheuttanut. Mulla tosin bemfola eikä gonalf. Varmaan tosi yksilöllistä. Mä tosin mielenvikaisesti aina viihdyn, kun on aktiivinen hoito päällä. Nää odotteluvaiheet on hankalampia.

On. Nyt täällä odotellaan vuodon alkamista. Lääkkeet lopetin maanantaina. Tilasin uuden hoitojakson ja pienillä lääkekorjauksilla kohti seuraavaa PASsia. Harkitsin välikiertoa, mut se olisi kuitenkin siinä muutaman viikon jälkeen alkanu tympimään. Tehdään niitä sitten jos lääkäri määrää.

Pahoittelut negoista ja toivottavasti piinailijoita lykästää. Smip ihanaa että tuli plussa :love017

Mulla tänään pp9, testasin maanantaina haalean haalean plussan. En vielä onnesta halkea, sillä kyseessä voi haaleuden puolesta olla kans väärä hälytys. Olin kyllä tosi iloinen ja oli kevyt olo kun sen pikkuhaileenkin näin. Huomenaamuna tsekkaan PregCheckillä. Virallinen testipäivä vasta ens viikolla.

Oletteko huomanneet muutosta omaan suhtautumiseen, kun hoidot jatkuvat ensimmäisestä alkiosiirrosta —-> n.? Miten suhtautuminen tai fiilikset ovat muuttuneet?

Pahoittelut negoista ja toivottavasti piinailijoita lykästää. Smip ihanaa että tuli plussa :love017

Mulla tänään pp9, testasin maanantaina haalean haalean plussan. En vielä onnesta halkea, sillä kyseessä voi haaleuden puolesta olla kans väärä hälytys. Olin kyllä tosi iloinen ja oli kevyt olo kun sen pikkuhaileenkin näin. Huomenaamuna tsekkaan PregCheckillä. Virallinen testipäivä vasta ens viikolla.

Oletteko huomanneet muutosta omaan suhtautumiseen, kun hoidot jatkuvat ensimmäisestä alkiosiirrosta —-> n.? Miten suhtautuminen tai fiilikset ovat muuttuneet?

Toivotaan, että sulla olisi raskaus nyt alkanut ja saisitte pikkuisen!

Mulla muuttui kyllä esikoista yrittäessä suhtautuminen ajan myötä. Alussa olin aina tosi optimistinen ja jännitin hoitojen tulosta. Sitten kun oli mennyt useampi alkionsiirto ilman onnistumista, niin ei ollut enää odotukset kovin korkealla. Siksi olinkin todella yllättynyt, kun 8. pas johtikin plussaan ja saatiin vihdoin vauva!

Sain tänään tiedon että uusi suunnitteluaika menee 30.10, joten marraskuulle tai joulukuulle sitten varmaan menee hoito. Tyksissä ollaan. On alkanut kiinnostaa nuo lahjasoluhoidot myös, onko jollain kokemusta niistä? Meidän tapauksessa siittiöt on huonoja. Onko jollain teistä kokemusta , onko julkisella ihan mahdotonta saada käyttää lahjasiittiöitä? Tyksissä he ovat saaneet ruveta tällaisiä hoitoja tekemään tietääkseni alkuvuodesta, mutta ymmärsin että kriteerit niihin ovat aika kovat. Jollei seuraava kerta tuota tulosta, olen ajatellut hakeutua yksityiselle ja kysellä lahjasolu hoitoja sieltä.
Joo, ei se auta kuin suunnata katse eteenpäin. Mä en vielä tiedä, miten hoidot konkreettisesti etenisivät, luulen että itsellä on halu pitää ainakin parin, kolmen kuukauden tauko, mutta voi olla että tulee pidempikin paussi. Aion hienosäätää omat lisäravinteet, pistää miehen Sermatop Alfa-kuurille, ja varailla akupunktioon aikaa. Munhan piti mennä juuri ennen siirtoa akupunktioon, mutta jouduin kuitenkin perumaan sen. Ilmoitan perjantaina klinikalle lopputuloksen ja varmaan sen jälkeen sitten tiedän heidän jatkosuunnitelmat. Itsellä on onneksi kaikkea ihan mukavaa puuhastelua tiedossa, ja nythän alkoi myös BB, joten saa muuta ajateltavaa!

Kahdestakolme, niin harmi että sullakin alkoi vuoto! Oletko kuitenkin vielä testannut? Mä testaan vielä perjantaina, vaikka tuskinpa se tulos muuksi muuttuisi.

Kiitos kaikille sympatiasta :Heartred Ei muuta kuin eteenpäin! Ja tsemppiä kaikille hoitotaipaleelle!

Ymmärrän tuon tauon pitämisen! Ei tässä tosiaan auta kuin kerätä taas voimansa ja katse tulevaan päin!
Onko tmuilla muuten ollut mahat kipeänä IVF/ICSI hoidon jälkeen kun vuoto on alkanut? Mulla kouristelee tosi ilkeesti!
Jaksamista kaikille hoitojen eri vaiheisiin:Heartpink

Henskukka meille on sovittu maanantaiksi siirto. Ehken kuulu hyperin riskiryhmään, niin riski kohdallani olisi pieni :)Olo on edelleen hyvä, ja toivotaan ettei se tästä enää pahene ja siirtoon päästään maanantaina :happy:

Itsekään en kyllä olisi pahaksi pistänyt pakastesiirtoa jotta saisi keho toipua kaikesta tästä. Tuntuu kyllä aika kovalta rupeamalta keholle ja tietenkin myös mielelle.

Täällä on taas tapahtumia laidasta laitaan... Halauksia pettymyksen kokeneille, pitkää pinnaa piinailijoille, isot onnittelut ja tarrasukkia plussanneille ja tsemppiä muillekin omissa hoitovaiheissaan!

Täällä oli tänään ultra. Lääkkeellinen pas siis tulossa. Limakalvo oli onneton, joten progynovan annosta nostettiin kolmesta neljään nappiin päivässä ja uus ultra maanantaille.
Joku varmaan osaa kertoo, et alkaako luget missä vaiheessa ennen siirtoa? Eli siis kun blasto pakkasessa, niin aloitetaanko ne sit viis päivää ennen siirtoa vai miten teillä on ollu? Ei taas tänään tajunnu kysyä, kun puol unessa olin käynnillä.
Maanantainahan tuo selviää, mut vois vähän ennakkoon hahmotella mahdollista siitopäivää jos limis nyt suostuis kasvaa sopivasti.

...Joku varmaan osaa kertoo, et alkaako luget missä vaiheessa ennen siirtoa? Eli siis kun blasto pakkasessa, niin aloitetaanko ne sit viis päivää ennen siirtoa vai miten teillä on ollu? ...

Mulla alkoi luget 5 päivää ennen ja 5D blasto siirrettiin (siirto oli to, luget alkoi ed. lauantaina). :)

Täällä on taas tapahtumia laidasta laitaan... Halauksia pettymyksen kokeneille, pitkää pinnaa piinailijoille, isot onnittelut ja tarrasukkia plussanneille ja tsemppiä muillekin omissa hoitovaiheissaan!

Täällä oli tänään ultra. Lääkkeellinen pas siis tulossa. Limakalvo oli onneton, joten progynovan annosta nostettiin kolmesta neljään nappiin päivässä ja uus ultra maanantaille.
Joku varmaan osaa kertoo, et alkaako luget missä vaiheessa ennen siirtoa? Eli siis kun blasto pakkasessa, niin aloitetaanko ne sit viis päivää ennen siirtoa vai miten teillä on ollu? Ei taas tänään tajunnu kysyä, kun puol unessa olin käynnillä.
Maanantainahan tuo selviää, mut vois vähän ennakkoon hahmotella mahdollista siitopäivää jos limis nyt suostuis kasvaa sopivasti.

Mulla oli 4-päiväinen alkio, progesteroni alkoi 5 päivää ennen siirtoa.

Onko jollain teistä kokemusta , onko julkisella ihan mahdotonta saada käyttää lahjasiittiöitä? Tyksissä he ovat saaneet ruveta tällaisiä hoitoja tekemään tietääkseni alkuvuodesta, mutta ymmärsin että kriteerit niihin ovat aika kovat. Jollei seuraava kerta tuota tulosta, olen ajatellut hakeutua yksityiselle ja kysellä lahjasolu hoitoja sieltä.

Me ollaan julkisen kautta lahjasukusoluhoidoissa, syynä siis miehestä johtuva hedelmättömyys. Toki koska Oys on aloittamassa vasta lahjasukusoluja myöhemmin tänä vuonna, saatiin meidän keskussairaalasta maksusitoumus yksityiselle klinikalle. Mulle voi laittaa yksityisviestiä, jos kiinnostaa millainen prosessi on :)

Täällä on tosi monella ollut negoja ja koettelemusta kaikin puolin. Voimia teille kaikille.

Piinalijoille ja haamun saaneille onnea matkaan ja tarrasukkia :Heartred Olisi se ihana, kun tärppäisi!

Me edelleen piinaillaan. Nyt, kun on kolmas yritys, niin en oikein uskalla edes kysyä puolisolta, että mitä oireita. Joskus varovasti uskallan ja hän ei taas mielellään puhu aiheesta (ainakaan jatkuvasti), ettei tule stressiä. Ja ymmärrän hyvin sen. Joku pieni nippaus oli ollut eilen, muutoin ei oikeastaan mitään. NIin ja muutama päivä siirrosta oli joku väritön vuoto tullut. Mutta niitä kuulemma tulee muutenkin silloin tällöin.

Joku kirjoitti, että miten fiilikset muuttuu hoitokertojen myötä. Ensimmäisessä siirrossa oli kyllä paljon positiivisempi olo. Ihan sama juttu, kun mun insseissä aikoinaan. Ja uusien yritysten alkaessa ei uskalla ajatella paljon mitään. Yrittää vaan keskittyä tekemiseen ja toivoo salaa mielessään. Itseltäänkin huomaamatta.

Meidän eka lapsi lähti puolisolla ekasta inssistä. Oli pakko silloin sanoa positiivisen testin jälkeen, että "Tämä raskaus tuli nyt vähän yllättäen" :) Toinen lapsi oli mun synnyttämä ja sitä saatiin yrittää seitsemän kertaa.

Ja sitten ihan tavan elämästä. Mä jouduin (taas) koronatestiin... Kaksi, kolme aivastusta ja saman verran niistoa. Ja eikun peru työt tältä päivältä ja ei tule määräaikaiselle kuin puolet sairasajanpalkasta ja huominen ja viikonloppu menee täysin omaan piikkiin. Me kyllä tarvittais ihan kaikki rahat näihin hoitoihin. Parista räkapisarasta saan maksaa monta sataa euroa...:smiley-angry003

Mutta kyllä tämä tästä! Nyt vaan toivon, että koronatesti olisi negatiivinen ja raskaustesti positiivinen :wink

Kissankäpälä

Täällä on tosi monella ollut negoja ja koettelemusta kaikin puolin. Voimia teille kaikille.

Piinalijoille ja haamun saaneille onnea matkaan ja tarrasukkia :Heartred Olisi se ihana, kun tärppäisi!

Me edelleen piinaillaan. Nyt, kun on kolmas yritys, niin en oikein uskalla edes kysyä puolisolta, että mitä oireita. Joskus varovasti uskallan ja hän ei taas mielellään puhu aiheesta (ainakaan jatkuvasti), ettei tule stressiä. Ja ymmärrän hyvin sen. Joku pieni nippaus oli ollut eilen, muutoin ei oikeastaan mitään. NIin ja muutama päivä siirrosta oli joku väritön vuoto tullut. Mutta niitä kuulemma tulee muutenkin silloin tällöin.

Joku kirjoitti, että miten fiilikset muuttuu hoitokertojen myötä. Ensimmäisessä siirrossa oli kyllä paljon positiivisempi olo. Ihan sama juttu, kun mun insseissä aikoinaan. Ja uusien yritysten alkaessa ei uskalla ajatella paljon mitään. Yrittää vaan keskittyä tekemiseen ja toivoo salaa mielessään. Itseltäänkin huomaamatta.

Meidän eka lapsi lähti puolisolla ekasta inssistä. Oli pakko silloin sanoa positiivisen testin jälkeen, että "Tämä raskaus tuli nyt vähän yllättäen" :) Toinen lapsi oli mun synnyttämä ja sitä saatiin yrittää seitsemän kertaa.

Ja sitten ihan tavan elämästä. Mä jouduin (taas) koronatestiin... Kaksi, kolme aivastusta ja saman verran niistoa. Ja eikun peru työt tältä päivältä ja ei tule määräaikaiselle kuin puolet sairasajanpalkasta ja huominen ja viikonloppu menee täysin omaan piikkiin. Me kyllä tarvittais ihan kaikki rahat näihin hoitoihin. Parista räkapisarasta saan maksaa monta sataa euroa...:smiley-angry003

Mutta kyllä tämä tästä! Nyt vaan toivon, että koronatesti olisi negatiivinen ja raskaustesti positiivinen :wink

Kissankäpälä

Toivottavasti todella on noin, että raskaustesti positiivinen ja koronatesti negana tulee takas heti ilman viiveitä.

Mulla viiva vahvistui! :nailbiting::woot::confused004:excited001:love017:whacky011 ekaa kertaa näen toisen vaaleanpunaisen viivan testissä. On kyllä uskomaton olo. Kunpa nyt.. :Heartblue:Heartpink

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti todella on noin, että raskastesti positiivinen ja koronatesti negana tulee takas heti ilman viiveitä.

Mulla viiva vahvistui! :nailbiting::woot::confused004:excited001:love017:whacky011 ekaa kertaa näen toisen vaaleanpunaisen viivan testissä. On kyllä uskomaton olo. Kunpa nyt.. :Heartblue:Heartpink

Ihanaa, onnea kovasti! :Heartred onko tämä virallinen testipäivä?

Onnea Elevine! Ihania uutisia. Näin niitä tipahtelee tähän joukkoon sinnikkääseen <3 On se huikea tunne nähdä toinen viiva ensimmäistä kertaa! Nyt nauttikaa ja ihmetelkää :cat:

Takaisin