Inseminaatio/muut hoidot 2018

Meillä vaan pesutulokset huononee :confused: nyt oli 1.1miljoonaa ja näyte muutenkin kuulemma olematon...lääkäri ei edelleenkään pitänyt huonona kuitenkaan:confused004 ja arveli et pidättäytymis aika syynä 1vrk.

Mut sen sijaan mun kohdun limakalvo päätti ryhdistäytyä ja oli huomista ovulaatiota ajatellen oikeen nätti :greet015eikä tällä erää sattunu inssi eikä tullu verta :king

Sitten päivän outous... sain ihan hirveät nootit..siitä Royal geleestä.. niitä ei pidä syödä kun ne on luontaistuotteita eikä niitä oo kuulemma tutkittu tarpeeks..eli kaikki luontaistuotteet roskiin :confused004 ja ostamaan apteekista vitamiineja:confused005
 
Haaveilija: ivf on varmasti tehokkaampi hoitomuoto ja aika nopeasti lääkärit suosittelee ivf jonoon siirtymistä, jossei raskaus ole alkanut luomusti tai insseillä. Mulla on sellainen käsitys että ivf hoidoista on parempia tuloksia tullut kuin insseistä? Meilläkin luultavasti ivf hoitoja harkitaan jossei seuraavista kahdesta inssistä tärppää..

Von maikki: eihän onnistumiseen tarvi kun yhden hyvin uivan siittiön (luulis miljoonan riittävän :winkja toimivan munasolun:) hienoa jos inssi meni kivuttomasti! Toivotaan että nyt tärppäis! Mun vaimolla on aika herkät limakalvot ja molemmilla kerroilla on hieman vuotanut :/
Joo lääkärit tuntuu karttavan noita luontaistuotteita aikalailla..

Tultiin äsken ultrasta ja siellähän oli yksi noin 17mm folli kypsynyt ilman letroja :) vielä vähän kypsytellään ja tikutetaan ovista viikonlopun aikana, viimeistään maanantaina inssi! Limis 8.2mm, sekin ihan ok. Nyt otetaan terolutit ensimmäistä kertaa käyttöön tässä inssissä.
 
Haaveilija: ivf on varmasti tehokkaampi hoitomuoto ja aika nopeasti lääkärit suosittelee ivf jonoon siirtymistä, jossei raskaus ole alkanut luomusti tai insseillä. Mulla on sellainen käsitys että ivf hoidoista on parempia tuloksia tullut kuin insseistä? Meilläkin luultavasti ivf hoitoja harkitaan jossei seuraavista kahdesta inssistä tärppää..

Von maikki: eihän onnistumiseen tarvi kun yhden hyvin uivan siittiön (luulis miljoonan riittävän :winkja toimivan munasolun:) hienoa jos inssi meni kivuttomasti! Toivotaan että nyt tärppäis! Mun vaimolla on aika herkät limakalvot ja molemmilla kerroilla on hieman vuotanut :/
Joo lääkärit tuntuu karttavan noita luontaistuotteita aikalailla..

Tultiin äsken ultrasta ja siellähän oli yksi noin 17mm folli kypsynyt ilman letroja :) vielä vähän kypsytellään ja tikutetaan ovista viikonlopun aikana, viimeistään maanantaina inssi! Limis 8.2mm, sekin ihan ok. Nyt otetaan terolutit ensimmäistä kertaa käyttöön tässä inssissä.

Pidämme peukkuja maanantaille :happy3 aika tehokkaasti ne osaa kyl laskea nuo päivät:smiley-angelic003 joten uskon että natsaa!!
Mäkin kuulin tänään et myös terolutilla on tarkoitus varmistella että ovulaatio tapahtuu...kun kyselin niitten perään mut lääkäri ny totes et näyttäs tapahtuvan ilmankin :smiley-angelic006 ihan jännityksellä ootan miltä oikee ovulaatio "tuntuu" vai tuntuuko miltään:smiley-ashamed008
 
Isot tsempit tuleviin insseihin Von Maikki ja amma86!:)

Täällä yksi jonka piinapäivät päätty tänään ja päästiin taas lähtöruutuun, eli kp 1. Oli kylläkin odotettavissa kun inssi ei onnistunu miehen työreissun takia..
Laskeskelin että seuraava ovis ois pääsiäistä edeltävänä torstaina, toivottavasti polilla on sillon vielä aikoja.. Pitää maanantaina soitella :)
 
Isot tsempit tuleviin insseihin Von Maikki ja amma86!:)

Täällä yksi jonka piinapäivät päätty tänään ja päästiin taas lähtöruutuun, eli kp 1. Oli kylläkin odotettavissa kun inssi ei onnistunu miehen työreissun takia..
Laskeskelin että seuraava ovis ois pääsiäistä edeltävänä torstaina, toivottavasti polilla on sillon vielä aikoja.. Pitää maanantaina soitella :)

No voi höh.. Oliks teillä sit luomuna peiton heilutteluu vai menikö ihan välikierron nimissä?

Voihan se olla jos sullakin aikaistuu inssi kun mä laskin omani kp 15 mukaan eli ens viikon ma-ti akselille ni oli päättänykki munasolu kypsyä niin että tirisee :excited001ni tehtiinki sit inssi tänään eli kp 11 :bookworm:

Pidämme siis peukkuja :hello2! Meillä ne paljoo suostu arvuuttelee täällä et millon mahdollisesti inssi olis kun oon yrittäny tingata...sanoo vaan et päivä kerrallaan :scratch ni pakko sit aina lyödä työkalenterista 3-5 ehkä päivää kiinni:angryfire onneks ne on sen suostunu kertoo et mies on aina klo 8 ja inssit aina klo 11:blob6
 
Meille sanottiin, että 3 päivän pidättäytymisaika on huonontunut näytettä eli tiedä nyt noista. Suositus olisi kuitenkin jatkoon lyhyempi pidättely...

Meillä on siis takana vasta tämä yksi inssi ja siitäkin vika viikko vielä edessä... Meille jätettiin miettäväksi, halutaanko vielä yksi inssi vai mennäänkö eteenpäin.

Mut ehkä pitäisi vähän piinailla niin olisi jotain jännää :bookworm: mut kiva, että täällä on monenlaisia tapahtumia. Voi jännätä ainakin muita :dance008
 
Meille sanottiin, että 3 päivän pidättäytymisaika on huonontunut näytettä eli tiedä nyt noista. Suositus olisi kuitenkin jatkoon lyhyempi pidättely...

Meillä on siis takana vasta tämä yksi inssi ja siitäkin vika viikko vielä edessä... Meille jätettiin miettäväksi, halutaanko vielä yksi inssi vai mennäänkö eteenpäin.

Mut ehkä pitäisi vähän piinailla niin olisi jotain jännää :bookworm: mut kiva, että täällä on monenlaisia tapahtumia. Voi jännätä ainakin muita :dance008

No eiks voi odotellessa tehdä vielä yhden inssin :smiley-angelic003?

Ja musta vähän tuntuu että toi mies pitää ihan itte huolen siitä ettei pääse paljoo siittiöt päivää kauempaa vanheta pusseissa:smiley-angelic008
 
Plääh ei kyllä minkään sortin ovis oloi..ei limoja eikä jomotteluita eikä mitään muutakaan kutinoita rapinoita :yuck: :sorry:
 
Uusi kirjoittelija ilmottautuu!
Meillä yritystä 3/17, eli kaks vuotta pärähti just täyteen. Mulla taustalla pcos.
Letroja söin muutaman kierron viime vuonna, jonka jälkeen pidin taukoa ja pudottelin painoa.
Nyt tästä kierrosta sain ne taas käyttööni, jonka lisäksi ovitrelle varmistamaan ovulaatio... Perjantaina kp11 ultrassa näkyi 13mm johtofolli, ovitrelle pistetään sitten maanantaina...
Ootteko muuten kuulleet, että pregnyliä ei ilmeisesti valmisteta enään, näin hoitaja meinas. Pitääköhän paikkansa?
Oli kuitenkin sen verran edullisempaa kun tuo Ovitrelle.
Onkohan noissa paljon muutakin eroa kun hinta?

Lääkäri kyllä ehdotteli meille jo inseminaatiota, mutta sen vuoksi meidän pitäis matkustaa Vaasasta Tampereelle, joten koitetaan nyt pari kiertoa näillä ja katsotaan tilannetta uudelleen syksyllä...
 
Ei mitään hajua pregnylistä, meille laitettu kummallakin kerralla ovitrelle resepti, ekalla kerralla taisi kätilö pistää jonkun toisen lääkkeen klinikalla..
Tänään ovitrelle pistetty ja huomenna aamulla inssi! Clear blue näytti negaa, mutta toinen ovistesti (apteekin oma) positiivinen, ei jääty arpomaan vaan irrotuspiikki mahaan ja kohti huomista :)
 
Ei mitään hajua pregnylistä, meille laitettu kummallakin kerralla ovitrelle resepti, ekalla kerralla taisi kätilö pistää jonkun toisen lääkkeen klinikalla..
Tänään ovitrelle pistetty ja huomenna aamulla inssi! Clear blue näytti negaa, mutta toinen ovistesti (apteekin oma) positiivinen, ei jääty arpomaan vaan irrotuspiikki mahaan ja kohti huomista :)


Varpaita myöten mutkalla..! Päästään piinailee Yhdes :woot:
 
Täällä yksi piinailija :smiley-bounce013

Täällä sit pystyttyykin tekee inssi vaikka edellisellä sivulla kirjoittaessani epäilin että ovis meni ohi suun. Maanantaina olikin 23,5mm folli ja tehtiin inssi. Ovulaatio mulla pitäisi tapahtua, mutta pistettiin sit kuitenkin viel varmuudeksi Pregnyl. Sain myös Terolutit loppukiertoon.

Nyt menossa siis rv 2+6, dpo6, kp 26. Jännittää! Ootteko te muut saaneet mitään oireita Teroluteista eli keltarauhashormoneista tai jos käytette lugeja? Mulla o ihan jäääääätävä väsymys koko ajan mut jotenkin silti en saa nukuttua kunnolla.
 
Voin maikki: todellakin kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että parin viikon päästä puhaltaa plussatuulet molemmille:)!
Onneksemme ei kerenny ovis menemään ohi tälläkertaa, mutta huomenna olisi ollut luultavasti liian myöhäistä tehdä inssiä, se hyvä puoli noissa yksityisissä klinikoissa on että kätilö on tarvittaessa paikalla myös viikonloppuisin :) johtofolli oli noin 20mm ja limis noin 9mm. Nyt vaan sitten piinaillaan! Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Voin maikki: todellakin kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että parin viikon päästä puhaltaa plussatuulet molemmille:)!
Onneksemme ei kerenny ovis menemään ohi tälläkertaa, mutta huomenna olisi ollut luultavasti liian myöhäistä tehdä inssiä, se hyvä puoli noissa yksityisissä klinikoissa on että kätilö on tarvittaessa paikalla myös viikonloppuisin :) johtofolli oli noin 20mm ja limis noin 9mm. Nyt vaan sitten piinaillaan! Tsemppiä kaikille piinailijoille!


Aikamoista kun meillä on viel samat lukemat 20mm ja 9mm :cat: onks teil yleensä tullu ihan selkeet ovis oireet? Mua jäi tietty ny vähä jännittää ku ei oo mitään fiiliksii ollu/tullu et tuliko se ovis ja munasolun irtoominen ny :confused:
 
Täällä yksi piinailija :smiley-bounce013

Täällä sit pystyttyykin tekee inssi vaikka edellisellä sivulla kirjoittaessani epäilin että ovis meni ohi suun. Maanantaina olikin 23,5mm folli ja tehtiin inssi. Ovulaatio mulla pitäisi tapahtua, mutta pistettiin sit kuitenkin viel varmuudeksi Pregnyl. Sain myös Terolutit loppukiertoon.

Nyt menossa siis rv 2+6, dpo6, kp 26. Jännittää! Ootteko te muut saaneet mitään oireita Teroluteista eli keltarauhashormoneista tai jos käytette lugeja? Mulla o ihan jäääääätävä väsymys koko ajan mut jotenkin silti en saa nukuttua kunnolla.
Mulla oli terolutit niin niistä on tullu lähinnä semmosia vitutuskohtauksia ja et pinna oli kireellä :hungover: mut fyysiset oireet jäi vähemmälle..Et sit taas letroista tulee enempi fyysisiä oireita. Kovasti oon kyllä lueskellu noist lugeista et hirmu monella on alkuraskautta muistuttavia oireiden kirjoa o_O
 
Mulla tehtiin inssi, kun ovitrellen olin pistänyt n. 1,5vrk aikasemmin. Ultrassa oli joku yli 20mm follikeli ja limis 14mm. Ei ollu vielä lähtenyt surkastumaan folli, tosta inssikierrosta sit plussasinkin.

Tsemppiä naiset!
 
No nythän on jännää täällä :smiley-bounce012

Mä en ole ystävystynyt noiden lugestronien kanssa yhtään sen enempää kuin kuin alussakaan. Olo on jotenkin tosi ärtynyt koko ajan. Muut oireet eivät onneksi häiritse. Niitä ovat mm. unien näkeminen joka yö ja väsymys.

Mulla on inssistä nyt 10 päivää. Ke tai to aamuna ajattelin testailla. Me lähdetään reissuun ja ajattelin lopettaa luget päivää aikaisemmin, jos on nega... Hirveästi ei jännitä, kun ajattelen, että tästä ei tärpännyt :think005
 
No nythän on jännää täällä :smiley-bounce012

Mä en ole ystävystynyt noiden lugestronien kanssa yhtään sen enempää kuin kuin alussakaan. Olo on jotenkin tosi ärtynyt koko ajan. Muut oireet eivät onneksi häiritse. Niitä ovat mm. unien näkeminen joka yö ja väsymys.

Mulla on inssistä nyt 10 päivää. Ke tai to aamuna ajattelin testailla. Me lähdetään reissuun ja ajattelin lopettaa luget päivää aikaisemmin, jos on nega... Hirveästi ei jännitä, kun ajattelen, että tästä ei tärpännyt :think005


Ooh sä pääset kohta testaa :Heartred pidetään peukkusiaa! Onks ollu mitään nipistelyi/sukkapuikko tuntemuksia?
Tunsiksä muuten ovulaatiota?
 
No nythän on jännää täällä :smiley-bounce012

Mä en ole ystävystynyt noiden lugestronien kanssa yhtään sen enempää kuin kuin alussakaan. Olo on jotenkin tosi ärtynyt koko ajan. Muut oireet eivät onneksi häiritse. Niitä ovat mm. unien näkeminen joka yö ja väsymys.

Mulla on inssistä nyt 10 päivää. Ke tai to aamuna ajattelin testailla. Me lähdetään reissuun ja ajattelin lopettaa luget päivää aikaisemmin, jos on nega... Hirveästi ei jännitä, kun ajattelen, että tästä ei tärpännyt :think005


Kuinka pitkään sua ohjeistettiin käyttämään lugeja?

Ai näistäkö nää unet johtuu! Mäkin oon nukkunut tosi levottomasti ja ollut tosi väsynyt. Ärtynyt en ihme kyllä ole ollut.
 
Haaveilija: Tsemppiä hirmusti testaamiseen! Onko ollut mitään raskaustuntemuksia/oireita :wink? Eikös kiinnittyminen tapahdu noin viikon kuluttua inssistä?
Von maikki: Meillä vaimo harvoin tuntee mitään ovulaatio tuntemuksia, joskus harvoin sellaista vihlovaa kipua hetken. Jospa se ovulaatio on mennyt yön aikana huomaamatta? Vaimo yleensä huomaan lämmön noususta koska ovulaatio on tapahtunut (yleensä noin 0,5 korkeampi ruumiinlämpö oviksen jälkeen). Toivotaan että irrotuspiikki olisi muniksen irroitellut! onneksi siittiöt on aika sitkeää tavaraa ja kestää elossa parikin vuorokautta :wink

Meillä folliultran tehnyt lääkäri määräsi terolulit käyttöön, kun taas inssin tehnyt kätilö oli sitä mieltä, ettei niistä ole juuri hyötyä, aiheuttaa vaan pahan vitutuksen kuulemma :D ja jos otetaan ne käyttöön niin pitää odottaa että ovulaatio on varmasti tapahtunut, voi kuulemma estää koko oviksen. Ei nyt sitten oteta niitä käyttöön, varsinkaan kun siinä tapauksessa ei voida seurata kuinka kroppa tuottaa luonnostaan keltarauhashormoonia (viikon päästä verikoe). Näillä mennään! Jos nyt ei tärppää, kokeillaan vielä kerran inssiä ja sen jälkeen mietitään jatkoa.
 
Takaisin
Top