Inseminaatio/muut hoidot 2018

Viviansylvia: pahoittelut menkoista :sad001 mutta suurta toivoa toukokuun inssiin :happy: oliko menkat monta päivää myöhässä?

Mitenkäs muilla onko testaamisia kenelläkään lähipäivinä? (ajattelin pysyä taustalla hengessä mukana teidän kanssa vielä jonkun aikaa... :happy093)
 
Hei täällä yksi insseilijä myöskin :dance008

Itse olen liikkeellä itsellisenä naisena. Kuitenkin myös endometrioosi ja mahdollinen PCOS. Yksi yrityskierto takana luomu-inssillä ja siitä puhdas negatiivinen. Nyt menossa 2. yrityskierto ja torstaina oli ultra (kp16) ja siellä oli 15-16 mm follikkeli ja 9mm endometrium eli ei irrotettu vaan toivottiin että jaksaisi viikonlopun yli. No tottakai lauantaina tuli eka hymynaama ovistestiin mutta tänään tikkutestien viivat olivat paljon tummemmat. Ajattelin että ehkä kuitenkin menen huomenna klinikalle ultraan JOS se ei olisi vielä irronnutkaan... Ärsyttää että viikonloppu sotki kaiken, muutenhan se inssi ois ollut tänään. :shifty: Edellinen inssi tehtiin kp 17 ja kp 16 oli paikalla 19-20 mm folli.

En ole oikein vielä varma montako yritystä mennään luomukierrolla ennen kuin otetaan lääkkeet avuksi.
 
Kivaa saada uusia tänne mukaan!!

Mä aloitin lugesteronit eilen sunnuntaina... Vähän on motivaatio hukassa noiden hormoonihoitojen kanssa, kun mahikset ovat olemattomat... Syökö teidän miehet jotain monivitamiinivalmistetta? Mä mietin, että ostaisin jotakin, jotta saadaan parempia simppoja :wideyed: onko suosituksia?
 
Heips, :happy:

Täällä ensimmäistä kertaa. Olenkin tätä ketjua lukenut jo tovin, mutta en ole lainkaan saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Mulla siis aikaisemmasta liitosta kaksi lasta ja nykyisellä miehellä ei ole lapsia eikä siis yhteisiäkään. Takana yritystä 2 vuotta. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään selittävää syytä. :confused005
Aloitimme inseminaatiohoidot ja ensimmäinen oli 21.3 ja tukena oli gonal pistokset ja irroituksena ovitrelle.
Nyt on ollut oireita jos jonkinlaisia, mutta toiveet ei kovin korkealla ole.

Testi on o ottamassa ja kaksi päivää vielä piinailua että uskaltaisi edes ensimmäistä testiä tehdä :nailbiting:

Ihana kuulla, että tännekin plussia tulee :Heartred
 
Kivaa saada uusia tänne mukaan!!

Mä aloitin lugesteronit eilen sunnuntaina... Vähän on motivaatio hukassa noiden hormoonihoitojen kanssa, kun mahikset ovat olemattomat... Syökö teidän miehet jotain monivitamiinivalmistetta? Mä mietin, että ostaisin jotakin, jotta saadaan parempia simppoja :wideyed: onko suosituksia?

Mä syötin isännälle maca jauhe kapseleita 1 kapseli /päivä. En sitten tiedä oliko niistä apua. :confused004Simppatulos oli kyllä huonompi viimeisimmässä inssissä kuin 1inssissä mutta positiivisen testin tein tästä viimeisimmästä inssistä. :rolleyes:
En ainahan kannattaa kokeilla.
 
Kivaa saada uusia tänne mukaan!!

Mä aloitin lugesteronit eilen sunnuntaina... Vähän on motivaatio hukassa noiden hormoonihoitojen kanssa, kun mahikset ovat olemattomat... Syökö teidän miehet jotain monivitamiinivalmistetta? Mä mietin, että ostaisin jotakin, jotta saadaan parempia simppoja :wideyed: onko suosituksia?

Meil oli viime pesutulos 2,6milj kanssa mut ei se lääkäri sitä mahottoman huonona pitäny o_O mutta me ollaan molemmat vedetty nyt D vitamiinia strongina, sit rautakuuri, gele royalia 1 kapseli ja mä oon syöny foolihappoa...niin oikeen ootan et näkyykö missään :playful: torstaina olis kp 11 folli ultra :pompus:
 
Menkat alko eli inssi toukokuussa:smiley-bounce013

Miks teil on vasta toukokuussa inssi? Vai onks nyt välikierto? Meillä jostain syystä paukutetaan kaikki inssit "yhtäkyytiä" vaikka ollaan julkisella puolella hoidossa...en sit tiiä oisko parempi välillä kropan lepäillä noista lääkkeistä :confused005

Mulla on muutenkin alkanu noi letrot aiheuttaa nivelsärkyy sormiin / käsiin mikä on hieno homma kun oon kampaaja eikä meinaa harja pysyy kädes:devil10
 
Von Maikki: kiitos tsempeistä siittiöiden lukumäärän suhteen. Mä itse heitin jotenkin hanskat tiskiin, kun lääkärillä oli sellainen ilme, että menkäähän IVF:n :greet025
Ja siis ihan parastahan on tulkita lääkärin ilmeitä :happy119:happy118.

Sitten nämä kaikki sivuoireet eri lääkkeistä... Nivelkivut kuulostavat tosi heviltä!! Tsemppiä, toivottavasti helpottaa!! Mulla tulee lugesteronista näköjään kaikenlaista. En yhtään ihmettele, että puhutaan, että ne aiheuttavat alkuraskauden oireita muistuttavia oireita... Ensinnäkin ne on ällöjä :wtf:, mä näen ihan ihmeellisiä unia, rinnat oudot ja väsyttää. Ja siis näitä oon nyt käyttänyt kaksi!!!! päivää. Aargh. Vielä olisi 10 päivää jäljellä :banghead:
 
Miks teil on vasta toukokuussa inssi? Vai onks nyt välikierto? Meillä jostain syystä paukutetaan kaikki inssit "yhtäkyytiä" vaikka ollaan julkisella puolella hoidossa...en sit tiiä oisko parempi välillä kropan lepäillä noista lääkkeistä :confused005

Mulla on muutenkin alkanu noi letrot aiheuttaa nivelsärkyy sormiin / käsiin mikä on hieno homma kun oon kampaaja eikä meinaa harja pysyy kädes:devil10
Joo nyt välikierto
 
Mä kävin tänään folli ultrassa ja siel oliki ruvennu vastetta tulemaan letroille.. vasemmal puolel oli johto folli 20mm :excited001ni sain tänään tuikata ovitrellen ja huomen sitten inssi :happy093ainoa mikä jäi mietityttää oli ohkanen 7mm limakalvo :confused004
 
Von maikki:
kuullostaa hyvältä follitilanne! Tsemppiä inssiin :) meille kätilö sanoi viimekerralla että 7mm limis on ihan ok ja riittävä, kerkes inssiin mennessä parilla millillä kasvamaan sitten vielä, jospa sullakin huomenna pikkasen paksumpi limis :)

Meillä huomenna ultrataan follitilannetta, jännää :) katotaan jos lauantaina tehtäis inssi nro 3.
 
Von maikki:
kuullostaa hyvältä follitilanne! Tsemppiä inssiin :) meille kätilö sanoi viimekerralla että 7mm limis on ihan ok ja riittävä, kerkes inssiin mennessä parilla millillä kasvamaan sitten vielä, jospa sullakin huomenna pikkasen paksumpi limis :)

Meillä huomenna ultrataan follitilannetta, jännää :) katotaan jos lauantaina tehtäis inssi nro 3.

Olemme siis jännän äärellä molemmat huomenna :wink mites oliks teil mitää lääkkeitä tähän kiertoon?
 
Von maikki niinpä! Oispa kiva päästä piinailemaan porukalla :) sehän tässä nyt jännittääkin, kun tää kierto mennään ilman lääkkeitä. Voi olla että inssi siirtyy ens viikolle kun ei ole letrot oleet tukena, mutta katsotaan ja huomenna ollaan viisaampia :)
 
Von maikki niinpä! Oispa kiva päästä piinailemaan porukalla :) sehän tässä nyt jännittääkin, kun tää kierto mennään ilman lääkkeitä. Voi olla että inssi siirtyy ens viikolle kun ei ole letrot oleet tukena, mutta katsotaan ja huomenna ollaan viisaampia :)

Aaaa... No saatteko te ees mitään ovispiikkiä? Vai toivotaanko sitä vaan kädet ristissä et ovis tapahtuu? o_O mä oon ihan Uuno nois luomu hommissa kun multa ei paljon kyselty :smiley-ashamed004

Mut siis jos ny en ihan väärin oo ymmärtäny niin letrot vissiin buustaa munasarjoi "toimimaan" ja mä vissiin sain ne siks kun en oikein ovuloi / ovuloin liian pienil folleilla:smiley-ashamed008 ja mä niin oon vuosia päätäni vaivannu et miksi en saa ovistikuilla niitä kiinni. Mut oon super tyytyväinen kyllä tohon lääkkeelliseen tukeen:gen014 ei tartte paljoo arpoo!

Ja olis ihan super porukka piinailla :smiley-bounce016
 
Ensimmäiset kaksi inssiä ollaan menty letroilla ja ovitrelellä varmisteltu irtoaminen. Lääkäri oli nyt sitä mieltä että kokeiltaisiin ilman letroja kun vaimo ovuloi luomustikin (ekan inssin kemiallisen raskauden jälkeen, seuraavasta kierrosta tuli luomusti täydellinen ovulaatio) ja viimeksi oli kypsynyt lääkkeillä vähän liiankin hyvin (2kpl).
Vaimo on itse kaksonen ja heillä suvussa muutenkin kaksosia, lääkäri pitää tätä riskinä, eikä mielellään lähde tekemään inssiä jos kypsyneitä folleja on enemmän kuin yksi. Mutta nyt jos kuitenkin näyttää ettei folli meinaa kypsyä ajallaan niin seuraavaan kiertoon taas letrot tueksi. On tää hankalaa :wacky:
 
Ensimmäiset kaksi inssiä ollaan menty letroilla ja ovitrelellä varmisteltu irtoaminen. Lääkäri oli nyt sitä mieltä että kokeiltaisiin ilman letroja kun vaimo ovuloi luomustikin (ekan inssin kemiallisen raskauden jälkeen, seuraavasta kierrosta tuli luomusti täydellinen ovulaatio) ja viimeksi oli kypsynyt lääkkeillä vähän liiankin hyvin (2kpl).
Vaimo on itse kaksonen ja heillä suvussa muutenkin kaksosia, lääkäri pitää tätä riskinä, eikä mielellään lähde tekemään inssiä jos kypsyneitä folleja on enemmän kuin yksi. Mutta nyt jos kuitenkin näyttää ettei folli meinaa kypsyä ajallaan niin seuraavaan kiertoon taas letrot tueksi. On tää hankalaa :wacky:

No nyt pidetään sit varpaita myöten ristissä et onnistuu lauantaina :smiley-angelic001:gen014
 
Von maikki näin tehdään! Sulle myös hirveesti onnea inssiin :) kerro sitten miten meni :)
 
Tsemppiä hirmuisesti insseihin amma86 ja von Maikki!! :smiley-bounce013

Täällä ollaan pohdittu, ettei mennä uusiin insseihin, joskun tämä ei onnistu... IVF:n on 3 kuukauden jono. Toivottavasti voidaan käydä se infokäynti ennen kesää, jotta syksyn alussa pääsisi heti tositoimiin. Onko tietoa tehdäänkö IVF yhteen kiertoon vai onko jotain valmisteluja edellisessä kierrossa?

Onko kellekään piinailupäivät? Mulla on viikko menkkojen alkuun, tosin en tiedä siirtääkö luget niitä eteenpäin...
 
Takaisin
Top