Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hmm no folleja oli nyt kaksi 18mm, mutta limis oli vaan(?) 7mm. Kysyin irrotuspiikin mahdollisuutta johon lääkäri ei ottautunut yhtään, varsinkin kun kaksi follia, vaan ensi kiertoon voisin sen saada. No saappa nähdä.
Ja tosiaan oireettomuuskin voi olla raskausoire. Terkuin oireettoman esikoisen saanut. :D

Aristokatti tsemppiä ! :Heartred Piinaavia on päivät. :sad001

Tuosta vyöhyketerapiasta ja royal geleestä kysyin sillon inssin suunnittelu käynnillä eikä kumpaakaan suositeltu. :sad001

Mä sain myös Royal geleestä saman läksytyksen viime insseissä.. et roskiin vaan :eek:
 
Maikki: inssi tehtiin tasan viikko sitten sunnuntaina, eli onkos se sitten dpo 7 vai 6? Ovis luultavasti tapahtunut silloin sunnuntai yönä tai viineistään maanantaina.. ei oo ainankaan vielä mitään oireita, paitsi eilen aamulla aamulla kuumemittari sanoi 35.5 (saattais kertoa kiinnitymisestä kun yht'äkkiä lämpö laski yli puolella asteella) ja tänään aamulla taas 36.3, mutta mene ja tiedä nyt näistä :D pitää yrittää nyt ottaa ihan iisisti, viimeksi vaimolla meni jo hermo kun kokoajan kyselin vointia ja onko ollu mitään tuntemuksia :D tänään vaan ohimennen kysyin että onko vatsassa tuntunut nipistelyä ym.. huomenna sitten katotaan verikokeella että onko ollut hyvä ovulaatio, vai tarvitaanko jatkossa jotain lääkitystä tukemaan..
 
Maikki: inssi tehtiin tasan viikko sitten sunnuntaina, eli onkos se sitten dpo 7 vai 6? Ovis luultavasti tapahtunut silloin sunnuntai yönä tai viineistään maanantaina.. ei oo ainankaan vielä mitään oireita, paitsi eilen aamulla aamulla kuumemittari sanoi 35.5 (saattais kertoa kiinnitymisestä kun yht'äkkiä lämpö laski yli puolella asteella) ja tänään aamulla taas 36.3, mutta mene ja tiedä nyt näistä :D pitää yrittää nyt ottaa ihan iisisti, viimeksi vaimolla meni jo hermo kun kokoajan kyselin vointia ja onko ollu mitään tuntemuksia :D tänään vaan ohimennen kysyin että onko vatsassa tuntunut nipistelyä ym.. huomenna sitten katotaan verikokeella että onko ollut hyvä ovulaatio, vai tarvitaanko jatkossa jotain lääkitystä tukemaan..

Onneks teil on se verikoe!! Ja tiedän ettei sais kysellä :smiley-ashamed004 olin jo eilen kyselemässä mut sit maltoin mieleni tähän päivään asti:smiley-ashamed005 mutta jatkan peukkujen pitämistä teille :gen014
 
Maikki: saa todellakin kysellä, musta on ihan kiva jakaa piinailua ja mahdollisia oireita samassa tilanteessa olevien kanssa :) vaikka tää meijän tilanne on aika eri, mutta kuitenkin :) oiskohan raskaushormoonit käynnistymässä jos virpomiset herkistää :D? Minä päivänä meinasit alotella testailun?
 
Maikki jokos sielä plussatuulet puhaltaa :)?

No ei kyllä puhalla:smiley-ashamed004 ...kun aivan oireeton päivä ...Testasin mä omaks ilokseni apteekin ultra testil negan/ viivanpaikan :happy6 mut mulla pitäis pe / la akselilla alkaa menkat ni varmaa menkka jomot siellä koputtelee

Mites onks siellä rintamalla mitää uusia fiiliksiä?:smiley-ashamed005
 
No voi kökkö! Jospa se toinenkin viiva lähtis vahvenemaan tulevien päivien aikana ja alkais oireilu, toivotaan niin! Täälläkään ei mitään suurempi merkkejä ilmassa, eilen tosin pientä nippailua vatsassa ja tänään aamulla lämmöt koholla asteen verran.. hmm.. seuraillaan tilanteita :)
 
No voi kökkö! Jospa se toinenkin viiva lähtis vahvenemaan tulevien päivien aikana ja alkais oireilu, toivotaan niin! Täälläkään ei mitään suurempi merkkejä ilmassa, eilen tosin pientä nippailua vatsassa ja tänään aamulla lämmöt koholla asteen verran.. hmm.. seuraillaan tilanteita :)

Lämmöt koholla kuulostaa hyvälle :thumleft ite tajusin et mun nuutunu olo ja tukkoisuus johtuukin varmaan et oon ny saanu allergia oireita jostain vaiks yleensä en reagoi kevääseen mitenkään laughing6 tietenkin mä niitä oon mahdollisena raskausoireina pitäny :smiley-ashamed004
 
Lämmöt koholla kuulostaa hyvälle :thumleft ite tajusin et mun nuutunu olo ja tukkoisuus johtuukin varmaan et oon ny saanu allergia oireita jostain vaiks yleensä en reagoi kevääseen mitenkään laughing6 tietenkin mä niitä oon mahdollisena raskausoireina pitäny :smiley-ashamed004

Voi hyvinkin olla raskausoire.:wink itsellä ei ollut mitään muita oireita sillon kun positiivisen testin tein ainoastaan flunssan oireita ja erittäin rajuja sellaisia. Onneksi ne oireet on jo ohi. :happy:
 
Mulla alkoi menkat lauantaina ja odottelen sopivaa saumaa soitella polille IVF jonoon. Laskin huvikseni noin summan, mitä se yksi inssi meille maksoi. Eli käynnit ja lääkkeet yhteensä 450€. Mitähän eka olisi ollut yksityisellä?

Onhan tuo iso summa, mutta toisaalta vastaa parin kuukauden päivähoitomaksua ja yksityisellä varmasti huomattava kalliimpaa...

Tsemppiä piinailuihin amma ja von Maikki!!! Plussapuhalluksia täältä!!!
 
Mulla alkoi menkat lauantaina ja odottelen sopivaa saumaa soitella polille IVF jonoon. Laskin huvikseni noin summan, mitä se yksi inssi meille maksoi. Eli käynnit ja lääkkeet yhteensä 450€. Mitähän eka olisi ollut yksityisellä?

Onhan tuo iso summa, mutta toisaalta vastaa parin kuukauden päivähoitomaksua ja yksityisellä varmasti huomattava kalliimpaa...

Tsemppiä piinailuihin amma ja von Maikki!!! Plussapuhalluksia täältä!!!

Meillä ensimmäinen inssi maksoi noin 130 € + letrot. Kunnallisella ollaan siis. Vähän ihmettelin, kun lasku tuli myös miehelle, tuleekohan joka kierrossa?

Täällä kp 1 viimein! Oli yksi ilon ja onnen päivä tämäkin. En saanut vaan ketään kiinni sairaalalta, huomenna uusi yritys varata ultraa ja inssiä, jos niitä myt voidaan kierron mukaan tehdä. :wideyed:

Täältäkin kovia plussapuhalluksia :finger::cheers
 
Plussapuhuria sinne amma86 ja Von maikki!! Lämmöt koholla kuulostaa kyllä lupaavalta.

Haaveilija*****, olen pahoillani :sad001 mistä tuo 450e muodostuu julkisella, kuulostaa kovalta hinnalta? Meillä inssi maksoi yht n. 120e +letrot (kolme polikäyntia, n. 40e/käynti).

Mä kävin tänään ekaa kertaa vyöhyketerapiassa. Hoitajalla usean vuosikymmenen kokemus vyöhyketerapiasta, mutta kovin vähän tuntui tietävän lapsettomuudesta :/ paljasti sen mm. kommentillaan "monihan ottaa ottolapsen ja sitten onnistuukin luomusti". Voitte kuvitella että menin sanattomaksi :D kertoi hän myös tarinoita potilaista jotka olivat hänen hoidoillaan tulleet raskaaksi. Kävi koko kropan läpi ja kehon hormonipisteissä ei ollu häikkää. Oikeasta korvasta löysi kipeän pisteen joka kuulema viittaa pitkään jatkuneeseen stressiin, kipu heijasteli lantioon ja oikeaan polveen. Nyt siinä kipeässä pisteessä on teipattu pieni magneetti. Onpahan kokeiltu, katsotaan menenkö toiste.. Toisaalta helpottavaa ettei syitä lapsettomuuteen löytynyt, toisaalta ahdistavaa ettei mitään häikkää löytynyt..meillä siis selittämätön lapsettomuus. Kovasti hän stressin vähentämistä painotti, mutta koitappa tässä olla zen..
 
Plussapuhuria sinne amma86 ja Von maikki!! Lämmöt koholla kuulostaa kyllä lupaavalta.

Haaveilija*****, olen pahoillani :sad001 mistä tuo 450e muodostuu julkisella, kuulostaa kovalta hinnalta? Meillä inssi maksoi yht n. 120e +letrot (kolme polikäyntia, n. 40e/käynti).

Mä kävin tänään ekaa kertaa vyöhyketerapiassa. Hoitajalla usean vuosikymmenen kokemus vyöhyketerapiasta, mutta kovin vähän tuntui tietävän lapsettomuudesta :/ paljasti sen mm. kommentillaan "monihan ottaa ottolapsen ja sitten onnistuukin luomusti". Voitte kuvitella että menin sanattomaksi :D kertoi hän myös tarinoita potilaista jotka olivat hänen hoidoillaan tulleet raskaaksi. Kävi koko kropan läpi ja kehon hormonipisteissä ei ollu häikkää. Oikeasta korvasta löysi kipeän pisteen joka kuulema viittaa pitkään jatkuneeseen stressiin, kipu heijasteli lantioon ja oikeaan polveen. Nyt siinä kipeässä pisteessä on teipattu pieni magneetti. Onpahan kokeiltu, katsotaan menenkö toiste.. Toisaalta helpottavaa ettei syitä lapsettomuuteen löytynyt, toisaalta ahdistavaa ettei mitään häikkää löytynyt..meillä siis selittämätön lapsettomuus. Kovasti hän stressin vähentämistä painotti, mutta koitappa tässä olla zen..

Kuulostaapa mielenkiintoiselle tuo vyöhyketerapia, kiitos kun siitä kerroit.:gen053 Vaikkakin tuo kommentit on uskomattomia. :wtf
Haluaisin kokeilla, vaan jotenkin mietityttää jos se sotkeekin jo ennestään sekaisin olevaa hormoonitoimintaa. :facepalm:

Ja tosiaan en hoksannutkaan että tuo hinta oli haaveilijan hinta julkisella?? :scratch:sad015
 
Meillä ainakin ollu inssissä käytössä gonal-f pistoskynä ja irrotuspiikkinä ovitrelle, luteaalivaihetta tukemassa ollut lugesteronit. Gonal-f maksoi n. 116-130€ kelakorvauksen jälkeen ja ovitrelle 48€, lugesteronit joku 15€, poliklinikka maksu muistaakseni 37,20€/käynti.
 
Hei kiitos kaikille tsempeistä :)
meillä yhdelle inssille tulee hintaa noin +-1000e, eli yksityisellä käynti on aika hintavaa :/ siittiöt tulee Tanskasta ja maksaa 600e/kerta + inssi (kätilön tekemänä alle 200e, lääkärin tekemänä noin 350e) + follin seurantaultra 150e+ mahdolliset lääkkeet. Hintaa kertyy, mutta toivotaan että lopussa kiitos seisoo, toisaalta en keksi parempaa rahansijoitus kohdetta :)
ihan kauheasti tsemppiä kaikille, kaikkiin eri vaiheisiin :)
 
Alinah avasikin hintoja. Tarkkaa en kaikkia muista, mutta 450€ menee aika lähelle. Helsingissä laskutetaan polikäynnit molemmilta eli 2 ekaa käyntiä, missä oltiin molemmat toi 4x37€, sen lisäksi multa ultrakäynti ja itse inssi 2x37€. Näistä tulee karkeasti 230€. Sen lisäksi kierrossa olivat gonal, Ovitrelle ja lugesteron. Myös mun verenpainelääkitys on vaihdettu yritykseen sopivaksi ja siitä(kään) ei saa kelakorvauksia... Mut kuten sanottu, on kerralla paljon rahaa, mutta ei tälle oikein osaa laittaa hintalappua.
 
Takaisin
Top