Inseminaatio/muut hoidot 2018

@tttii paljonko sulla on progesteroni sitten ollut? Mä kävin tiistaina labrassa ja arvo oli 106. Omakannassa oli vaan maininta että on normaali, mutta samoin siellä luki edellisestäkin joka oli vaan 3 :rolleyes: ei poliltakaan kuulunut mitään, joten ei mitään käsitystä mitä tuo luku kertoo :grin

Ei ole ollut puhetta pistoshoidoista. Meillä on mun ovulaatio-haasteiden lisäksi miehellä vähän vähänlaisesti siittiöitä, joten tää edellinen gyne oli sitä mieltä että niiden takia mentäis jo ivf-jonoon jos ei tämä tärppää. Alunperin suunnitelma oli kolme inssi kiertoa.:sorry:

Millasilla annoksilla te ootte gonalia pistäneet, ja minä kiertopäivinä?
Mulla kp 5-9, ja annos olikin siis 50ui..kuulostaa aika vähältä minusta

@pikkulintu123 mulla oli kahdessa vikassa inssikierrossa täsmälleen sama annos ja ajoitus. Mutta mulla on aina ovis tullut luonnostaankin ja ajoissa, eli sikäli matala annos ymmärrettävä…

täällä tuli neljännestä inssistä negatiivinen tulos, eli ivf:llä jatketaan. Toivon teille kaikille tärppionnea insseihin <3

@tttii paljonko sulla on progesteroni sitten ollut? Mä kävin tiistaina labrassa ja arvo oli 106. Omakannassa oli vaan maininta että on normaali, mutta samoin siellä luki edellisestäkin joka oli vaan 3 :rolleyes: ei poliltakaan kuulunut mitään, joten ei mitään käsitystä mitä tuo luku kertoo :grin

Ei ole ollut puhetta pistoshoidoista. Meillä on mun ovulaatio-haasteiden lisäksi miehellä vähän vähänlaisesti siittiöitä, joten tää edellinen gyne oli sitä mieltä että niiden takia mentäis jo ivf-jonoon jos ei tämä tärppää. Alunperin suunnitelma oli kolme inssi kiertoa.:sorry:
Ilmeisesti jos progesteroni on yli 15, niin ovulaatio olisi tapahtunut. Mulla oli viimeksi arvo just jotain 15.3 tai jotain, jonka vuoksi lääkäri oli niin epävarma, että onko ovis ollut vai ei.. Tuo 106 vaikuttais mun tiedon mukaan tosi hyvältä. Luulis että tuo inssi auttais edes jonkin verrn myös tuohon siittiöiden vähyyteen :wideyed: julkisella ainskin ivf jono mun käsityksen mukaan vielä aika pitkä, että voishan sitä olla fiksua yrittää inssiä siinä jonotellessa :p

Millasilla annoksilla te ootte gonalia pistäneet, ja minä kiertopäivinä?
Mulla kp 5-9, ja annos olikin siis 50ui..kuulostaa aika vähältä minusta
Se on kait ihan ihmisestä kiinni millaisia annoksia tarvitaan. Joillekkin tuo riittää tosi hyvin ja sillä kait yleensä aloitetaankin. Jos kontrollissa näyttää, ettei tuo annos toimi, niin sitä varmasti sitten nostetaan:) Mulla henk koht oli paaaljon pidempi matka. Alkoi tuolla 50iu ja loppujen lopuksi ekassa pistos kierrossa pistelin vähän yli 50 päivää ja annoskin nousi 50iu -> 200iu. Toisella pistos kierroksella pistelin yli 60 päivää ja annos myös nousi pikkuhiljaa saman verran. Noissa isoissa annoksissa kun on sitten hyperstimulaatio riski, joka on todella vaarallinen tila. Hitaan noston ja ultrien avulla lääkäri sitten tsekkailee, ettei hyperiä tulisi. Luojan kiitos on olemassa maksukatto, muistan kun itellä tuli katto täyteen, ja 900euron gonal kynät maksoi 2.5e :grin mutta vaikka noikin hormoni myrskyt ja lääkärissä juoksut on rasittavia, niin niiden avulla meidän 3v uhma sai alkunsa, enkä malta odottaa uutta kiertoa, jotta taas mahikset pikku sisarukseen kasvaa :dummy: oliko sulla mikä kierron vaihe just nyt menossa?
@pikkulintu123 mulla oli kahdessa vikassa inssikierrossa täsmälleen sama annos ja ajoitus. Mutta mulla on aina ovis tullut luonnostaankin ja ajoissa, eli sikäli matala annos ymmärrettävä…

täällä tuli neljännestä inssistä negatiivinen tulos, eli ivf:llä jatketaan. Toivon teille kaikille tärppionnea insseihin :Heartred
Tsemppiä teille move88 :Heartred

Muokattu viimeksi:
Ilmeisesti jos progesteroni on yli 15, niin ovulaatio olisi tapahtunut. Mulla oli viimeksi arvo just jotain 15.3 tai jotain, jonka vuoksi lääkäri oli niin epävarma, että onko ovis ollut vai ei.. Tuo 106 vaikuttais mun tiedon mukaan tosi hyvältä. Luulis että tuo inssi auttais edes jonkin verrn myös tuohon siittiöiden vähyyteen :wideyed: julkisella ainskin ivf jono mun käsityksen mukaan vielä aika pitkä, että voishan sitä olla fiksua yrittää inssiä siinä jonotellessa :p

Joo, olen ajatellutkin ehdottaa josko onnistuisi inssejä tehdä vielä sitten ivf-jonossa ollessa, mutta en sitten tiedä miten suhtautuvat siihen :angelic: me ollaan julkisella hoidossa jo nyt. ja toki, seuraavalla hoitoon ilmoittautumiskerralla voi taas olla joku eri lääkäri joka on taas eri mieltä kaikesta :stop: sinänsä raskasta että lääkäri on aina eri kun suunnitelmakin sitten elää vauhdilla, mutta toisaalta sitten tietysti saa myös useamman näkökulman..

Tttii:
Nyt mulla kp 5, ja eka pistos pistetty:grin lauantaina on ultra
Heh, mulla alkoi tänään uus kierto. Ja perjantaina alkaa pistely. Sama annos alkuun, eli kp 5-9/50iu/pvä :grin sitten kp10 eli 1.9. Eka ultra tsekkaus, että missä mennään ja nostetaanko annosta:p niin ja labrojen viite arvot saa ihan googlettamalla, jos ei jaksa odotella lekurin soittoa.
Joo, olen ajatellutkin ehdottaa josko onnistuisi inssejä tehdä vielä sitten ivf-jonossa ollessa, mutta en sitten tiedä miten suhtautuvat siihen :angelic: me ollaan julkisella hoidossa jo nyt. ja toki, seuraavalla hoitoon ilmoittautumiskerralla voi taas olla joku eri lääkäri joka on taas eri mieltä kaikesta :stop: sinänsä raskasta että lääkäri on aina eri kun suunnitelmakin sitten elää vauhdilla, mutta toisaalta sitten tietysti saa myös useamman näkökulman..
Joo tuo lekurin vaihtuminen julkisella voi olla ärsyttävää. Mutta joskus voi käydä onneks "hyväkin tuuri". Mulle esim alkuun painotettiin, että 3 letro kiertoa ihan pakko käydä läpi, ennenkuin jatkaa pistoksiin, mut sitten tokan kierron lääkäri olikin jo lykkäämässä heti kolmanteen kiertoon pistoksia :confused004 itse sitten halusin ottaa vielä ns. loman kannalta kuitenkin ja siirrettiin pistosten aloitus nyt tähän neljänteen hoitokiertoon. Toivottavasti saisitte vielä testata muutaman inssin edes samalla:cheers

Hei! Nyt löyty ryhmä, mihin voin mäkin liittyä jutskailemaan. Meillä yks pienokainen jo on, 3-vuotias poika. Häntä ehdittiin kolme vuotta yrittämään, ennen kun tärppäs luomuna juuri ennen kun oltais hoitoihin lähdetty. Nyt on kuitenkin kova tahto saada toinen lapsi ja vuoden yrittämisen jälkeen päätettiin hoitoihin lähtee. Nyt on ensimmäinen ovulaationinduktio + inseminaatiokierto käynnissä!

Mä olen 26v, mies 31v. Asutaan Pirkanmaalla ja tosiaan yks uhmaikäinen, leikki-iän kynnyksellä oleva poika löytyy. Hän syntyi pikkukeskosena elokuussa 18 rv29+5, vähän jännittää kun hoidot ja se, että on jo yks keskonen tullu, voi vähän vaikuttaa että toinenkin syntyy ennenaikaisena. Mutta se on sen ajan murhe! Mulla löydettiin sektiossa endometrioosi, mutta ekalla lapsettomuuspolikäynnillä sanottiin, että sillä ei pitäis labrakokeiden ja ultran perusteella olla isompaa vaikutusta lapsettomuuteen. Kuitenkin se + miehen alentunut siittiöiden määrä yhdessä on luultavasti syy siihen, että raskaaks tuleminen kestää.

Nyt on siis kp5 ja kolmas letropäivä ekasta hoitokierrosta. Hyvin kevyitä kuumia aaltoja on tullu, migreeniä jonkun verran mutta muuten ei oo onneks Letrot aiheuttanu haittavaikutuksia. Ens viikon maanantaina on ultra ja siellä katotaan follien määrä, päätetään pregnylin pistopäivä ja inssipäivä - jotka kans asettuu luultavasti ens viikolle (veikkaan to-pe kun sillon on kp14-15). Jännittää jo!

Niin ja kattelin että täällähän on tuttujakin, ainakin tttii on ollut aiemmin samalla palstalla mun kanssa kuumeilemassa :Heartred

Tänää ollut tosi juoksevaa ja runsasta valkovuotoa. Enteilisköhän ovulaatiota :wideyed: Tässä vuoden aikana, ei ole ikinä ollut, edes letrojen kanssa, en ole siis kyllä ovuloinutkaan.

Hei!

Mahtuuko tänne mukaan jutskaamaan? :) Olin tuolla Letrozolin käyttäjissä hetken, mutta koska sillä ei ollut vastetta, luovuttiin Letroista kahden kierron jälkeen.

Ihan lyhyesti, olen 29v (no, parin kuukauden päästä 30) ja puoliso 31v. Yritetään ensimmäistä. Oli tarkoitus tammikuussa poistattaa kierukka, mutta se olikin kadonnut kuin tuhka tuuleen, ja samalla selvisi että mulla on PCOS. Selitti hyvin vaihtelevat kierrot ja niukat kuukautiset, todennäköisesti pääasiassa on anovulatorisia kiertoja. Suoraan sitten hoitoihin tästä syystä. Alkukevät oltiin yksityisellä, josta saatiin lähete HUS:lle ja saatiin ensikäynti huhtikuulle. Nyt eilen oli hoidon suunnittelukäynti, aloitetaan pistoshoidot mutta toistaiseksi ilman inseminaatiota. Inseminaatio tulee varmaan mukaan muutaman ovulatorisen kierron jälkeen, jos on tarvetta.

Tänään kp 53 ja Primoluteja vedellään, että tulisi se vuoto joskus. Tänään ja eilen lukenut noista Gonal F -pistoksista, ja tuntuu ettei kellään muulla ole aloitettu noin pienellä annostuksella kuin mitä mulla on tarkoitus, 37,5 IU / pvä. :scratch

Mulla verikokeen tulokset hyvät. Jos pe ei oo follikkeli kasvanut tarpeeksi, niin jatkan gonalilla. Harmi vain kun on perjantaina ultra, niin taitaa ehtiä vasta maanataiksi gonal, kun joutuu tilaamaan apteekkiin..

Hei! Nyt löyty ryhmä, mihin voin mäkin liittyä jutskailemaan. Meillä yks pienokainen jo on, 3-vuotias poika. Häntä ehdittiin kolme vuotta yrittämään, ennen kun tärppäs luomuna juuri ennen kun oltais hoitoihin lähdetty. Nyt on kuitenkin kova tahto saada toinen lapsi ja vuoden yrittämisen jälkeen päätettiin hoitoihin lähtee. Nyt on ensimmäinen ovulaationinduktio + inseminaatiokierto käynnissä!

Mä olen 26v, mies 31v. Asutaan Pirkanmaalla ja tosiaan yks uhmaikäinen, leikki-iän kynnyksellä oleva poika löytyy. Hän syntyi pikkukeskosena elokuussa 18 rv29+5, vähän jännittää kun hoidot ja se, että on jo yks keskonen tullu, voi vähän vaikuttaa että toinenkin syntyy ennenaikaisena. Mutta se on sen ajan murhe! Mulla löydettiin sektiossa endometrioosi, mutta ekalla lapsettomuuspolikäynnillä sanottiin, että sillä ei pitäis labrakokeiden ja ultran perusteella olla isompaa vaikutusta lapsettomuuteen. Kuitenkin se + miehen alentunut siittiöiden määrä yhdessä on luultavasti syy siihen, että raskaaks tuleminen kestää.

Nyt on siis kp5 ja kolmas letropäivä ekasta hoitokierrosta. Hyvin kevyitä kuumia aaltoja on tullu, migreeniä jonkun verran mutta muuten ei oo onneks Letrot aiheuttanu haittavaikutuksia. Ens viikon maanantaina on ultra ja siellä katotaan follien määrä, päätetään pregnylin pistopäivä ja inssipäivä - jotka kans asettuu luultavasti ens viikolle (veikkaan to-pe kun sillon on kp14-15). Jännittää jo!

Niin ja kattelin että täällähän on tuttujakin, ainakin tttii on ollut aiemmin samalla palstalla mun kanssa kuumeilemassa :Heartred
Heipsan Deb! Kyllä oltiin samaan aikaan kuumeilemassa 2017-2018. Kiva päästä höpöttelemään "vanhan tutun" kanssa :joyful: Taisin just siirtyä pois siitä ryhmästä, ennen sun plussaa. Mutta ihana kuulla, että olette pienokaisen saanut syliin asti :Heartred Meillähän oli silloin inssi 1/2018, LA 2.10.18 ja tyttö syntyi 16.9.18, eli täälläkin ihan piakkoin 3v uhmis:happy119 Mulla myös ensi viikon ke ultra, toivottavasti olisi jo follin kasvu nähtävissä. Letroista sen verran, että tuossa viimeiset 3 kiertoa kun niitä käytin, niin kyllä mulla ne kuumat aallot, voi huhhuh, oli niin inhottavia. Toivottavasti pääsisitte jo inssiin silloin ensiviikolla. Ite kans toivon ettei tulisi kuukausien pituisia pistoshoitoja niinkun edellis kerroilla, ja päästäis inssiin parin viikon sisään:smiley-angelic001
Tänää ollut tosi juoksevaa ja runsasta valkovuotoa. Enteilisköhän ovulaatiota :wideyed: Tässä vuoden aikana, ei ole ikinä ollut, edes letrojen kanssa, en ole siis kyllä ovuloinutkaan.
Mulla oli nyt just viimeisen oviksen ja menkkojen välissä tuo runsas v-vuoto, kaikkihan me ollaan erilaisia tosin :happy: ootkos testannut nytten ovista?
Hei!

Mahtuuko tänne mukaan jutskaamaan? :) Olin tuolla Letrozolin käyttäjissä hetken, mutta koska sillä ei ollut vastetta, luovuttiin Letroista kahden kierron jälkeen.

Ihan lyhyesti, olen 29v (no, parin kuukauden päästä 30) ja puoliso 31v. Yritetään ensimmäistä. Oli tarkoitus tammikuussa poistattaa kierukka, mutta se olikin kadonnut kuin tuhka tuuleen, ja samalla selvisi että mulla on PCOS. Selitti hyvin vaihtelevat kierrot ja niukat kuukautiset, todennäköisesti pääasiassa on anovulatorisia kiertoja. Suoraan sitten hoitoihin tästä syystä. Alkukevät oltiin yksityisellä, josta saatiin lähete HUS:lle ja saatiin ensikäynti huhtikuulle. Nyt eilen oli hoidon suunnittelukäynti, aloitetaan pistoshoidot mutta toistaiseksi ilman inseminaatiota. Inseminaatio tulee varmaan mukaan muutaman ovulatorisen kierron jälkeen, jos on tarvetta.

Tänään kp 53 ja Primoluteja vedellään, että tulisi se vuoto joskus. Tänään ja eilen lukenut noista Gonal F -pistoksista, ja tuntuu ettei kellään muulla ole aloitettu noin pienellä annostuksella kuin mitä mulla on tarkoitus, 37,5 IU / pvä. :scratch
Tervetuloa mukaan Misa! Oon kyllä kuullut, että joillakin aloitetaan tuollakin annoksella. Usein kait tosiaan 50iu. Mutta joo, se annos voi nousta siitä kyllä vaikka kuinka paljon vielä :grin Mulla aina myös aloitettu eka 50iu ja nostettu pikkuhiljaa aina ultrassa tilanteen mukaan annosta. Nyt kans alkaa pe 50iu, ja tällä kertaa toivon että se riittäiskin:smiley-angelic001 Mulla myös siis PCOS:smiley-angelic003
Mulla verikokeen tulokset hyvät. Jos pe ei oo follikkeli kasvanut tarpeeksi, niin jatkan gonalilla. Harmi vain kun on perjantaina ultra, niin taitaa ehtiä vasta maanataiksi gonal, kun joutuu tilaamaan apteekkiin..
Toi on kyllä niin harmi, kun sitä gonalia ei joka apteekissa ole. Missä päin asut? ootkos katsonut kaikki isoimmat apteekit läpi, että löytyykö? Itellä tuuri sinänsä, että asutaan ihan naistenklinikan ja Helsingin Tilkan viuhkan vieressä, ja tuossa Töölön 24/7 apteekissa on niitä ihan aina ja jokaista annosta hyllyssä. Oon kyllä aikoinaan ostanut ainakin Vantaan yhdestä isoimmasta apteekista niitä.

Oon kyllä kuullut, että joillakin aloitetaan tuollakin annoksella. Usein kait tosiaan 50iu. Mutta joo, se annos voi nousta siitä kyllä vaikka kuinka paljon vielä :grin Mulla aina myös aloitettu eka 50iu ja nostettu pikkuhiljaa aina ultrassa tilanteen mukaan annosta. Nyt kans alkaa pe 50iu, ja tällä kertaa toivon että se riittäiskin:smiley-angelic001 Mulla myös siis PCOS:smiley-angelic003

Ehkä nuo aloitusmäärät vaihtelee lääkäreittäin… Pelkään ettei tuolla 37,5iu määrällä ole mitään vastetta, mutta sitähän ei voi kokeilematta tietää :happy: Toivotaan että sulla riittäisi tuo 50iu annostus!

Tänään alkoi vuoto, kesken Primolut-kuurin! Ilmoittauduin hoitoon, ja ens ma on aloituskäynti. Nyt jännittää että jos tää vuoto loppuukin tähän päivään ja hoitoa ei voikaan vielä aloittaa, vaan joudun toistamaan Primolut-kuurin. Yhden päivän vuotoja on ollut ennenkin, ei löydy yhtään luottoa tähän kroppaan. Nyt vaan rukoilen että vuoto jatkuisi ja nää voisi laskea kuukautisiksi.

Edit / Vuoto loppui kuin seinään… Täytyy aamulla soittaa polille että mitäs nyt, ei nää sitten kai ollutkaan menkat. Vihaan tätä kroppaa kun ei voi toimia normaalisti.

Muokattu viimeksi:
Heipsan Deb! Kyllä oltiin samaan aikaan kuumeilemassa 2017-2018. Kiva päästä höpöttelemään "vanhan tutun" kanssa :joyful: Taisin just siirtyä pois siitä ryhmästä, ennen sun plussaa. Mutta ihana kuulla, että olette pienokaisen saanut syliin asti :Heartred Meillähän oli silloin inssi 1/2018, LA 2.10.18 ja tyttö syntyi 16.9.18, eli täälläkin ihan piakkoin 3v uhmis:happy119 Mulla myös ensi viikon ke ultra, toivottavasti olisi jo follin kasvu nähtävissä. Letroista sen verran, että tuossa viimeiset 3 kiertoa kun niitä käytin, niin kyllä mulla ne kuumat aallot, voi huhhuh, oli niin inhottavia. Toivottavasti pääsisitte jo inssiin silloin ensiviikolla. Ite kans toivon ettei tulisi kuukausien pituisia pistoshoitoja niinkun edellis kerroilla, ja päästäis inssiin parin viikon sisään:smiley-angelic001

Joo, mä plussasin sillon 2/2018 :laughing002 Leo syntyi etuajassa 8/18, LA olis ollut 10/18 mutta terve poika on :love017

Luulisin että päästään jo ens viikolla inssiin, mulla kun muutenkin säännölliset kierrot (28-32pvää), joten OI vaan tehostamassa. Ovis yleensäkin sijottuis niille ajoille kun ens viikon loppu, eli kp14-15, joten uskon että varsinkin letroilla ois follit jo hyvinki kasvanu! Ainaki molemmin puolin jomottelee, toivotaan nyt et niitä ei ois sit liikaa :banghead:

Toivotaan teillekin pikaista inssiä ja pikaista tärppiä!

Nyt ovistesti vahvistumaan päin, no katsotaan mitä ultrassa näkyy tänään. Jännittää..

Pidetään peukkuja!

ON: Mä pelkään kokoajan et letrot aiheuttaa aikasen oviksen, mut limoja ei onneks vielä näy ja maanantaina jo ultra :laughing002

Ja sit noi ”vihdoin” vaikutti mun mielialaan (nyt kp8) ja olin viimeyönä ihan raivohullu kun mies teki yhden pienen asian mikä ärsytti :angelic: Aattelin jo päässeeni helpolla!

Takaisin