Inseminaatio/muut hoidot 2018

No johan oli rentoutuminen eilen, join 3 lasia viiniä ja pistin Gonalin ysin aikaan. Aamulla pissasin purkkiin ja kastoin ovistestin ja oon nyt vähän äimänä, koska se oli PLUSSA :wideyed:

View attachment 105955
Oho :wideyed: niin mites inssiinkö pääset nyt sitten huomenna?
Mä en itse tee ovistestejä, koska mulla ne näyttää plussaa vaikkei sitten todistetusti ultrassa näy mitään johtofollia :rolleyes: Tyhmä PCOS tänkin syynä.

Yllättävän helposti meni eilen eka pisto! Vähän jännitti että teenkö väärin sen, mutta hyvin meni. Voispa nyt pikakelata aikaa sinne asti, että oikea annos ois löytynyt. Mutta pitää nyt malttaa mieli.
Täällä kyllä sama noiden tikkujen kanssa. ton PCOSn takia:shifty:
 
Lääkärin mielestä ei voi olla oikee ovis+, joten jatketaan suunnitelman mukaan - jatkan GonalF pistämistä ja perjantaina kontrolliultra. Pakko se varmaan uskoo, ja oishan se hassua kun ei eilen näkynyt yhtään johtofollia, jos nyt olis jo ollut o+ :hilarious: Toki varmuudeks hyödynnettiin ihan perinteisin keinoin.

Pistäminen sujuu täällä myös, melkein kun leikki. Pistelin Klexanea kun odotin esikoista, se kirveli aina mut tää Gonal ei tunnu oikein missään ja piikkikin uppoo ihoon ku kuuma veitsi sulaan voihin :shy:

No, toivotaan että perjantaina näkyis vastettakin!
 
Mulla huomen ultra, varmaan on useampi kasvanut tai sitten ei mikään..

Mikä oli tilanne?

Mulla huomenna ultra, nyt ainakin toista päivää vihlonu munasarjoja, vasenta enemmän joten uskon siellä follin kasvavan! Peukut pystyyn et maanantaille saatais sit inssi :Heartred
 
Seksi kielto tuli.. Oikealla 18mm,17mm ja 16,8mm ja vasemmalla 19,4mm ja 18,1mm.
Maanantaina mun lapsettomuuslääkäri haluaa vielä tutkia mua. Nyt hänen kanssa vain etänä asioitu.
Epäilen kyllä et en ovuloi vaikka onki isot follikkelit
 
Seksi kielto tuli.. Oikealla 18mm,17mm ja 16,8mm ja vasemmalla 19,4mm ja 18,1mm.
Maanantaina mun lapsettomuuslääkäri haluaa vielä tutkia mua. Nyt hänen kanssa vain etänä asioitu.
Epäilen kyllä et en ovuloi vaikka onki isot follikkelit

on kyllä hurja tulos follikkeleissa :wideyed:
 
Pikkulintu, harmi et teillä meni noin!

ON: Mä kävin tänään folliultrassa ja siellä näkyikin että ovis on luultavasti JUST NYT. Näkyi siis nestettä, mutta ei vielä keltarauhasta. No ei kun kipinkapin miehen luo ja hommiin, ainakin ajotus osui kohdilleen :hilarious: Oli siis vissiin oikeassa munasarjassa piilossa endometriooman takana ollu johtofolli, mutta se oli vielä maanantain ultrassa niin pieni. Ihan oikea oli siis tiistain ovisplussa! Ovis vaan tapahtui vasta nyt :hilarious: Kummia nää naisen kropat! No ei päästy inssiin, mutta ovulaation induktiolla mentiin ja hommailtiin luonnollisesti, jos sit vielä huomenna varmistelis.
 
pikkulintu123, kuulostaa kamalalta, voimia! :Heartred :sad001

Kävin aamulla labrassa ja ultrassa. Ei ole ollut kovin paljon vastetta Gonalilla, mutta vähän. Limakalvo vaan surkeat 4,1mm ja isoin folli vasemmalla 9-10 mm. Nyt kolme päivää Gonalia annoksella 50 iu/pvä, ja torstaina taas ultraan. Nostetaan varovasti ettei kaikki muutkin follit lähde kasvuun... Pikku folleja näkyi taas paljon molemmin puolin, mutta onneksi nyt yksi edes vähän erottui joukosta edukseen :rolleyes: Koitan jo varautua henkisesti myös siihen vaihtoehtoon että niitä sitten lähtee kasvuun enemmän, ja tulee myös seksikielto... Toivottavasti kuitenkaan ei.

Edit / Aamulla mitattu estradioliarvo oli 0,17. Se on ilmeisesti aika vähän?
 
Muokattu viimeksi:
Deb: joo oonkin kuullut ystävältä, ettö se klexane kirvelee hirveesti, onneks toi gonal ei tosiaan tunnu missään :grin ja harmi ettet päässyt inssiin, mutta onneks varmistui ovis ultrassa ja pääsitte hyödyntämään sen hyvin:wink

Pikkulintu123: ohho mikä reservi siellä ollut :woot: harmi, että meni noin ja tuli seksi kielto:sad001 ja jotenkin outoa, ettei testissä näy mitään vaikka noin monta ja isoja.

Misa: Mulla aika samanlainen tilanne kuin sulla siellä:grin e2 arvosta sen verran, kun lekuri mulle just viimeks selitti, että se on niin henkilökohtainen miten kullakin nousee se. Sitä lähinnä verrataan sitten muuten omaan tilanteeseen, ja että nousee kuitenkin. Mutta joo kuulostaa suht matalalta vielä, omalla kokemuksella.

ON: tänään kp15 ja täällä siis pistely jatkuu ja jatkuu vaan.
Kp5-9: 50iu
Kp10-11: 62.5iu (kp10 e2: 0.20, limis 7mm)
Kp12-15: 75iu (kp12 e2: 0.27, limis 7.1mm)

Viime ultrassa ei näyttänyt mikään vielä kasvavan, paitsi e2 arvo ihan vähän. Huomenna ke kp16 taas ultra, ja sormet ristiin, että edes jotain olis vähän tapahtunut :angelic: toive on korkeella, koska nyt pari viimeistä päivää v-vuoto on ollut ihan älytön:bored:
 
Lapsettomuuslääkärillä käyty, follikkelit olivat jo "surkastumiseen" päin. 12-15mm kokoisia ja limakalvo 3mm? Hän ihmetteli miten limakalvo voi olla noin, kun torstaina oli 7mm.
Määräsi terolutit ja ens kiertoon letrozol 3 kapseliä päivässä ja jatkoon ehkä menopur? Uä kp 3 missä varmistetaan että follit pienentyneet.
 
No tänään sitten alkoikin menkat, sen takia eilen varmaan limakalvo noin ohut jos oli jo vuotamaisillaan. Eipä tarvi terolutteja syödä
Alkoipa nopeesti uus kierto sitten. Toisaalta varmaan kiva niin pääsee nopeemmiin jatkamaan.

ON:
Täällä menis kp15 ja gonal 75iu pistelty pari päivää. Aamun e2 arvo 0.28 (ed. Sen 0.27).
Lueskelin tossa vuoden - 17/18 FSH-OI-IUI merkintöjä kannasta ja jotenkin nyt vasta rupes oikeen kunnolla ärsyttää. Siellä siis viimeset pari viikkoa ollut annos 100iu(e2 0.2)->150iu-(e2 0.29)>175iu(e2 0.74) ja vielä merkattu loppuun, että jos uusiin hoitoihin mennään niin aloitus suoraan 100iu annoksella. Juu tiedän, että kroppa muuttuu varsinkin raskauden jälkeen, mutta eikös tässä nyt selkeesti huomaa jo, ettei mun kroppa edelleenkään anna vastetta noille "normaali annoksille" pakko koittaa tänään pyytää/kinuta lekurilta ultrassa kunnon nostoa tuohon annokseen, että edes johonkin suuntaan pääsis tässä hommassa. Ei tuo pistely tai ajallisesti muuten haittais, mutta itsee inhottaa sovittaa noita ultria ja labroja työhommiin, vaikka siis joo nopeita käyntejä ruokiksella onkin, eikä sinänsä sotke kuvioita. Silti nostais nyt kunnolla sen annoksen hemmetti... Sori valitus ‍:inpain:
 
Muokattu viimeksi:
Omaa napaa: Mulla pysyi lämmöt alhaalla, joten se tuskin oli oikeesti ovis - lääkärikin sanoi sillon ettei voi olla varma mutta uskoisi näin. Huomenna soittoaika lääkärille, toivon että ultraisivat vielä! Ovis voi siis olla vasta tuloillaan. Oiskohan sit ollu joku puhjennu kysta? Se selittäis nesteen ja sen, ettei näkyny keltarauhasta.

Senkin takia pitää puhua lääkärin kanssa, että jos se ei ollu ovis, niin eihän me voida PIENENTÄÄ mun hormoniannoksia. Ite toivoisin saavani pelkän gonalin vähän isommalla annoksella, Letroilla kun ei ollut oikein minkäänlaista vastetta ja kaikenlisäks ne aiheutti päänsärkyä.. voikohan ovulaationinduktion tehdä pelkällä gonalilla? Ens kiertoo ajatellen siis.

Vielä siis mahdollista että päästäis tässä kierrossa inssiin :shy: Onpa monimutkanen sotku. Tässä vielä lämpökortti:

3EA690E2-7DAD-42E3-8B5A-E43E051AD2B8.jpeg
 
Omaa napaa: Mulla pysyi lämmöt alhaalla, joten se tuskin oli oikeesti ovis - lääkärikin sanoi sillon ettei voi olla varma mutta uskoisi näin. Huomenna soittoaika lääkärille, toivon että ultraisivat vielä! Ovis voi siis olla vasta tuloillaan. Oiskohan sit ollu joku puhjennu kysta? Se selittäis nesteen ja sen, ettei näkyny keltarauhasta.

Senkin takia pitää puhua lääkärin kanssa, että jos se ei ollu ovis, niin eihän me voida PIENENTÄÄ mun hormoniannoksia. Ite toivoisin saavani pelkän gonalin vähän isommalla annoksella, Letroilla kun ei ollut oikein minkäänlaista vastetta ja kaikenlisäks ne aiheutti päänsärkyä.. voikohan ovulaationinduktion tehdä pelkällä gonalilla? Ens kiertoo ajatellen siis.

Vielä siis mahdollista että päästäis tässä kierrossa inssiin :shy: Onpa monimutkanen sotku. Tässä vielä lämpökortti:

View attachment 106250

Toivottavasti pääset vielä ultraan :smiley-angelic001 Ja siis joo voi tehdä OI:n pelkällä gonalilla. Näin esim mulla, tai siis gonal kp5 alkaen ja sit tietty ovitrelle irroitukseen.

ON:
Ultrassa käyty, ei siis vieläkään mitään ollu tapahtunut rakkuloille tai limikselle:smiley-angry017 noh, onneks ei tarvinnut itse kunnon annos nostoa edes pyytää, vaan lekuri laittoi omin sanoin suoraan "pökköä pesään" ja seuraavat 6 päivää sitten gonal 100iu. Eli annos noston lisäksi laittoi ultran vasta melkein viikon päähän. :) Ens maanantaina sitten toivottavasti näkyis edes se pieni kasvu jollekkin follille :smiley-angelic001
 
Pikkulintu, jopas siellä nyt tulee mutkia matkaan! Ei oo helppoo.

Ei oo helppoo täälläkään, odotan nyt lääkärin soittoo tälle päivälle. Pitää keskustella noista lääkkeiden vahvuuksista, sain tänään ovisplussan - ja räikeen sellasen, ei epäilystäkään. Testiviiva piirtyi siihen samantien niin tummana että hyvä kun riitti kontrolliviivalle väriä :hilarious: Vielä siis luultavasti ovuloin tässä kierrossa! :woot:

14F833C6-FAFB-45DD-B519-FBC13D6EB943.jpeg
 
Deb, jopas on käänteitä! :eek: Olisko se ovis tosiaan nyt tulossa?

Tänään oli E2 0,34 eli tuplat maanantaista. Ja johtofolli 15mm ja limis 7,7mm! Ikinä ei oo mulla nähty noin isoa follia, eikä limiskään ole ollut yleensä yli 4! Ajattelin jo ettei näihin munasarjoihin saa mitään eloa millään. Gonal selvästi toimii. Tänään vielä Gonal 50iu ja huomenna irrotuspiikki kun follin pitäisi olla sitten 17mm, ja ajoitetut yhdynnät huomenna ja su. Oon edelleen ihan äimänä, koska letroilla ei ollut mitään vastetta, niin jotenkin odotin että Gonalilla joutuisi hakemaan annosta pitkään. Mutta 50iu/pvä on selvästi se oikea annos :)
 
Pikkulintu, jopas siellä nyt tulee mutkia matkaan! Ei oo helppoo.

Ei oo helppoo täälläkään, odotan nyt lääkärin soittoo tälle päivälle. Pitää keskustella noista lääkkeiden vahvuuksista, sain tänään ovisplussan - ja räikeen sellasen, ei epäilystäkään. Testiviiva piirtyi siihen samantien niin tummana että hyvä kun riitti kontrolliviivalle väriä :hilarious: Vielä siis luultavasti ovuloin tässä kierrossa! :woot:

View attachment 106270
Saitko lääkäriä kiinni?
 
Saitko lääkäriä kiinni?

Joo! Oli tosi tyytyväinen, että ilmotin ovisplussan, kuulemma kullanarvoista tietoo mun kierrosta. Jatketaan samalla suunitelmalla, mutta nyt varaudutaan siihen että saatan ens kierrossa joutua pistää gonalia kauemmin. Ja tietty katotaan nyt ensin oisko tärppi tullu jo näillä hoidoilla tässä kierrossa! Lämmöt noussu, nyt on dpo5 menossa
 
Takaisin
Top