Hei nyt on taas vähän epävarma olo näistä hoidoista. Eli mulla oli tässä kierrossa ovulaatio induktio, ja rakkula lähti myöhään kasvaa, eli kp18 oli 14 ja 12 mm rakkulat, Gonalilla ja Pergoveriksella kasvaneet. Lääkäri käski pistää Ovitrellen kun ovulaatio on +, vaikka kerroin etten ole koskaan ovulaatiota saanut kiinni. Eilen oli sitten o-testissä melkein yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva, tänään ihan hailakka, samoin sunnuntaina. Mutta en sitten laittanut ovitrellea koska ajattelin että ohjeen mukaan testi on negatiivinen. Tänään oli ultra ja sielä näkyi luhistunut rakkula 11mm, lääkäri sanoi että näyttää keltarauhaselta ja oli ihmeissään, tosin ei hirveän positiivisesti. Minua jäi vaivaamaan, miksi ovitrelle pitäisi pistää jos LH on +? Voikohan olla niin että mitään ovulaatiota sitten ei edes ollutkaan? Vai olisiko se sitten ns. kystarakkula? Vai onko kysta isompi? Voi han plääh, on se tämäkin kyllä työmaa, 4 ultraa juossut tässä kierrossa ja sit kävi näin![]()
Mulla on ollut ovitrelle käytössä munasolun irrotukseen ja olen laittanut sen myös positiivinen ovistestin jälkeen. Varmasti sitten sen avulla munasolu irtoaa ja auttaa raskauden alulleen.
Mulla on aina ultrasta laskettu ovitrellen pisto ajankohta.
Mietin, että taisi olla joku verikoe vielä, mistä saisi varmuuden oliko sulla irronnut munasolu?
mulla ekaa yrittäessä just ultralla ja verikokeilla (e2) tsekattiin vähän väliä että milloin kannattaa pistää ovitrelle. Ei luotettu tosiaankaan siihen, että itsestään tulis o+. Ja inssistä sit viikko eteenpäin oli vielä varmistuksena progesteroni arvon mittaus. Tulihan noita poli laskuja sillon ihan hurja määrä, kun pistelin gonalia 52-68 päivää
ja n. Joka toinen päivä ultra..
aiemmin rakkuloita ollut hyvin paljon ja lääkärit kertoneet reservin olevan hyvä.
äsken pistin ovitrellen ja huomisaamupäivällä inssi. testipäivä olis sit 21.8. mut voi olla että testaan vasta 22.8, kun ollaan kavereiden mökillä tuo vklp... vikat tsäänssit kuitenkin nyt tällä menetelmällä ja sit ivf kutsuis
Mulla kun on molemmista gonal+inssi lähdöistä raskaus saatu aluilleen

), mutta sen verran kerrottakoon että meillä on tänään takana ensimmäinen inseminaatio! Ensimmäisen lapsen yritystä takana kaksi vuotta, joista vaihtelevalla aktiivisuudella lapsettomuustutkimuksia viimeisimmän vuoden aikana. Ikää mulla on 33, miehellä 35. Koen että tämä on tosi haastava aihe puhua ystävien kanssa jotka tuntuvat lisääntyvän kilpaa, joten uskon että tästä porukasta on itselle hyötyä! Toivottavasti pystyn itsekin antamaan jollekin vertaistukea. Odotan jo jatkokeskusteluja!
tosin ens viikolla on ivf suunnittelukäynti, niin sitäkin voi tässä odotella eka :)
toivottavasti teilläkin. Mulla oletettavasti just tuo irrotuspiikki se tärkein.
on sen verran taas kipeet rinnat ja alavatsa. Jännityksellä kyllä odotan, päästäis sitten kohta jo pistelee taas. Kai se varuiks pitää vähintään yks testi tehdä jos ei parin päivän sisään ala menkkoja kuulumaan