Inseminaatio/muut hoidot 2018

Hei nyt on taas vähän epävarma olo näistä hoidoista. Eli mulla oli tässä kierrossa ovulaatio induktio, ja rakkula lähti myöhään kasvaa, eli kp18 oli 14 ja 12 mm rakkulat, Gonalilla ja Pergoveriksella kasvaneet. Lääkäri käski pistää Ovitrellen kun ovulaatio on +, vaikka kerroin etten ole koskaan ovulaatiota saanut kiinni. Eilen oli sitten o-testissä melkein yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva, tänään ihan hailakka, samoin sunnuntaina. Mutta en sitten laittanut ovitrellea koska ajattelin että ohjeen mukaan testi on negatiivinen. Tänään oli ultra ja sielä näkyi luhistunut rakkula 11mm, lääkäri sanoi että näyttää keltarauhaselta ja oli ihmeissään, tosin ei hirveän positiivisesti. Minua jäi vaivaamaan, miksi ovitrelle pitäisi pistää jos LH on +? Voikohan olla niin että mitään ovulaatiota sitten ei edes ollutkaan? Vai olisiko se sitten ns. kystarakkula? Vai onko kysta isompi? Voi han plääh, on se tämäkin kyllä työmaa, 4 ultraa juossut tässä kierrossa ja sit kävi näin :bored:

Mulla on ollut ovitrelle käytössä munasolun irrotukseen ja olen laittanut sen myös positiivinen ovistestin jälkeen. Varmasti sitten sen avulla munasolu irtoaa ja auttaa raskauden alulleen.

Mulla on aina ultrasta laskettu ovitrellen pisto ajankohta.

Mietin, että taisi olla joku verikoe vielä, mistä saisi varmuuden oliko sulla irronnut munasolu?

Joo viikon päästä pitäisi mennä verikokeeseen. Kerran aikaisemmin minullakin laskettiin munarakkulan perusteella Ovitrelle pistospäivä (tästä tuli raskautuminen, mikä meni kuitenkin kesken), mutta nyt lääkäri halusi vielä ultrata varalta jos ei tule + o-testiin, ja se nyt sitten vissiin meni ohi. Tää oli eri lääkäri, ja jotenkin jäi tänään kökkö fiilis kun hän suunnitteli jo seuraavaa hoitoa :sad001

Täällä kolmas inssi tuotti tälläisen tuloksen. Gonal ja luget siis lääkityksenä, testi dpo14 pc:llä. Sitten toivotaan että pysyy mukana :Heartred
Joo-o, kemialliseen se päättyi tämäkin. Katsotaan tehdäänkö vielä yks inssi ennen ivf:ää…

Hei nyt on taas vähän epävarma olo näistä hoidoista. Eli mulla oli tässä kierrossa ovulaatio induktio, ja rakkula lähti myöhään kasvaa, eli kp18 oli 14 ja 12 mm rakkulat, Gonalilla ja Pergoveriksella kasvaneet. Lääkäri käski pistää Ovitrellen kun ovulaatio on +, vaikka kerroin etten ole koskaan ovulaatiota saanut kiinni. Eilen oli sitten o-testissä melkein yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva, tänään ihan hailakka, samoin sunnuntaina. Mutta en sitten laittanut ovitrellea koska ajattelin että ohjeen mukaan testi on negatiivinen. Tänään oli ultra ja sielä näkyi luhistunut rakkula 11mm, lääkäri sanoi että näyttää keltarauhaselta ja oli ihmeissään, tosin ei hirveän positiivisesti. Minua jäi vaivaamaan, miksi ovitrelle pitäisi pistää jos LH on +? Voikohan olla niin että mitään ovulaatiota sitten ei edes ollutkaan? Vai olisiko se sitten ns. kystarakkula? Vai onko kysta isompi? Voi han plääh, on se tämäkin kyllä työmaa, 4 ultraa juossut tässä kierrossa ja sit kävi näin :bored:
Onpas jännä :wideyed: mulla ekaa yrittäessä just ultralla ja verikokeilla (e2) tsekattiin vähän väliä että milloin kannattaa pistää ovitrelle. Ei luotettu tosiaankaan siihen, että itsestään tulis o+. Ja inssistä sit viikko eteenpäin oli vielä varmistuksena progesteroni arvon mittaus. Tulihan noita poli laskuja sillon ihan hurja määrä, kun pistelin gonalia 52-68 päivää :wtf: ja n. Joka toinen päivä ultra..
Joo-o, kemialliseen se päättyi tämäkin. Katsotaan tehdäänkö vielä yks inssi ennen ivf:ää…
Voi ei:sad001 tsemppiä:Heartred

Meillä meni sitten ihan plörinäksi se viime kierto. Follit ei suostuneet kasvamaan ollenkaan. Tarkoitushan oli, että ensin 3 Ovulaation induktiota letroilla, jonka jälkeen vasta olis sitten OI+inssi, mutta tämä edellis kierron lääkäri oli sitä mieltä, että seuraavaan kiertoon vaan suoraan gonalit ja irrotuspiikki. Tässä juuri vikaa päivää söin primolutia, ja itsellä sellainen fiilis, että jos nyt kuitenkin otettais vielä yksi letrokierto. Vaikka sitten ilman ultria, eli pelkillä o-tikuilla ja proge labralla. Ja jos siitä ei tärppäis vieläkään, niin sitten siihen gonal+inssiin:scratch luottoa ei omalla kohdalla oo siihen, että letroilla edes lähtisi kasvamaan folleja (niinkun ei nyt tässäkään kierrossa), mutta ottaisin ns "loman kannalta" tän vikan letro kierron sitten, ennen kun mentäis taas askel rankempaan hoitoon.

Tsemiä kaikille:Heartbigred

Ultrassa käyty, vasemmalla puolella 15mm folli ja oikealla 13mm folli. Ohjeena ovulaatiotestien tekoa ja jos se ei ole positiivinen su aamupäivällä, niin sitten pistän ovitrellen sunnuntaina päivällä ja maanantaina sitten meidän viimeinen inseminaatio.

kiitos kaikki <3

täällä viimeinen inssikierto lähti sitten kemiallisen jälkeen vihdoin käyntiin, tänään kp6 ja eilen aloitettu gonal. perjantaina on ultra. on ollu jännästi kyllä limoja jo nyt, joten saa nähdä tuleeko o+ nopeastikin vai onko tää vaan kropan sekoilua kemiallisen jäljiltä... oli pakko kuitenkin limojen takia aloittaa oviksen tikutus ja eilen ei ollut mitään viivaa, tänään jo haalea nähtävissä. toivottavasti ei vaan osu viikonlopulle.

Heippa kaikille :Heartred meillä piti olla viimeinen inssi myös edessä. Maanantaina kp 12 kävin ultrassa klinikan auettua kesätauolta. Epäilin, ehditäänkö tästä kierrosta tehdä, kun aiemmissa kiertoissa inssi on tehty jo kp12. No, ultrassa näkyi vain yksi todella iso rakkula, ja kaksi hyvin pientä. Lääkäri epäili, ettei ovulaatiota ole tässä kierrossa tapahtumassa, sillä ovulatoorinenrakkula ei ilmeisesti noin isoksi kasvaisi, epäili sen olevan nesterakkula. En tiedä, onko hedelmällisyys romahtanut nyt jotenkin täysin, vai mitä tämä on:sorry: aiemmin rakkuloita ollut hyvin paljon ja lääkärit kertoneet reservin olevan hyvä.

Lääkärin kanssa nyt sitten päätettiin, ettei kolmatta inssiä jäädä enää odottelemaan, vaan siirryimme IVF-jonoon. Joten, tsemppiä kovasti tänne, toivotaan muille onnistumista:Heartred siirryn itse jo tuohon IVF ketjuun odottelemaan vuoroani.

@_rosegold tsemppiä teille ivf:n ja toivottavasti jono etenee nopeasti! <3

mulla tosiaan o+ tuli jo tänään (virallisten laskujen mukaan kp8, omien laskujen mukaan kp10). järjestyi vielä tänään ultra-aika, ja jos kaikki on kunnossa, niin huomiselle inssi. oon ehtiny pistää gonalia nyt vaan kolme päivää kun ton kierron laskemisen kanssa on ollu säätöä, toivottavasti se riittää.

kyllä vaan, yksi hieno rakkula siellä oli 18,5mm ja limiskin poikkeuksellisen hyvä 9,8mm :happy: äsken pistin ovitrellen ja huomisaamupäivällä inssi. testipäivä olis sit 21.8. mut voi olla että testaan vasta 22.8, kun ollaan kavereiden mökillä tuo vklp... vikat tsäänssit kuitenkin nyt tällä menetelmällä ja sit ivf kutsuis :confused:

inssiin päästiin, simpat oli hyvälaatuisia mutta niitä oli tällä kertaa aika vähän (miehellä ollu muutenkin hyvin vaihtelevan kokoisia ne näytteet). no, nyt vaan sit piinaillaan ja ivf-suunnittelukäynti on kans varattu ennen ens kierron alkua, niin saatais suoraan aloitettua hoidot sitten jos ei tämä tärppää.

Inseminaatio tehty, munasolu ei ollut vielä irronnut. Irrotuspiikkin otin eilen eli eiköhän se irtoa pian. Nyt taas piinaillaan. :rolleyes:
Eikös siellä oo testipäivät menossa? Miltä näyttää?

Me siis otettiin vielä "loman" kannalta yksi kierto. Söin letrot kuitenkin kun niitä oli sopivasti vielä tähän yhteen kiertoon ennen OI+inssiä. No ovis testiin taas hymynaama eilen kp15 aamulla paukahti, tosin en luota enää, että se olis oikeasti vielä tapahtunut, vaikkakin taas kaikki ovis oireet, kipeet rinnat/irtoamis kivut onkin. Suosituksista testailen vielä paketin loppuun(6kpl), jos oikea ovis tuleekin myöhemmin. Seuraava kierto pitäisi tällä testaus tiedolla alkaa 25.-26.8. Jos ei ala, eikä r-testi näytä plussaa, niin taas primolutit ja oikeen odotan, että pääsisin jo ostaa gonalit ja ovitrellen kappiin :laughing002 Mulla kun on molemmista gonal+inssi lähdöistä raskaus saatu aluilleen:hello2
Ainiin ja varasinpa ajan synlabiin ferritiinin tsekkaukseen, ei ollut kun joku 26e +15e toimistomaksu. Julkisella ei mun ferritiiniä suostuta mittaamaan, koska hb jotain 140. Tosin voipi sekin olla turhaa, kun kuulemma crp jos on pikkasenkin koholla niin nostattaa ferritiinin arvoa, mulla selän hermoissa jatkuvaa pientä tulehdusta meinaan:disgust

Eikös siellä oo testipäivät menossa? Miltä näyttää?

Me siis otettiin vielä "loman" kannalta yksi kierto. Söin letrot kuitenkin kun niitä oli sopivasti vielä tähän yhteen kiertoon ennen OI+inssiä. No ovis testiin taas hymynaama eilen kp15 aamulla paukahti, tosin en luota enää, että se olis oikeasti vielä tapahtunut, vaikkakin taas kaikki ovis oireet, kipeet rinnat/irtoamis kivut onkin. Suosituksista testailen vielä paketin loppuun(6kpl), jos oikea ovis tuleekin myöhemmin. Seuraava kierto pitäisi tällä testaus tiedolla alkaa 25.-26.8. Jos ei ala, eikä r-testi näytä plussaa, niin taas primolutit ja oikeen odotan, että pääsisin jo ostaa gonalit ja ovitrellen kappiin :laughing002 Mulla kun on molemmista gonal+inssi lähdöistä raskaus saatu aluilleen:hello2
Ainiin ja varasinpa ajan synlabiin ferritiinin tsekkaukseen, ei ollut kun joku 26e +15e toimistomaksu. Julkisella ei mun ferritiiniä suostuta mittaamaan, koska hb jotain 140. Tosin voipi sekin olla turhaa, kun kuulemma crp jos on pikkasenkin koholla niin nostattaa ferritiinin arvoa, mulla selän hermoissa jatkuvaa pientä tulehdusta meinaan:disgust

Eipä näy testeissä mitään eli ei onnistunut. :sad001

Tsemppiä teille hoitoihin! :)

Uusi käyttäjä täällä hei :happy: Pari tuntia tässä selaillut keskustelua ja oli vain pakko tulla kertomaan miten helpottavaa on lukea muiden kokemuksia :)

Pidempää esittelyviestiä historiastamme en tähän hätään kirjoita (koska tarina on pitkä :dead:), mutta sen verran kerrottakoon että meillä on tänään takana ensimmäinen inseminaatio! Ensimmäisen lapsen yritystä takana kaksi vuotta, joista vaihtelevalla aktiivisuudella lapsettomuustutkimuksia viimeisimmän vuoden aikana. Ikää mulla on 33, miehellä 35. Koen että tämä on tosi haastava aihe puhua ystävien kanssa jotka tuntuvat lisääntyvän kilpaa, joten uskon että tästä porukasta on itselle hyötyä! Toivottavasti pystyn itsekin antamaan jollekin vertaistukea. Odotan jo jatkokeskusteluja!

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa juttelemaan @Höperö :) oliko sulla inssi lääkkeelliseen kiertoon? Millä lääkityksellä? Toi on niin totta, että muilla tuntuu lisääntyminen sujuvan kuin tanssi vain… itse oon yrittäny rohkaistua ja puhua, mutta eihän muut osaa eläytyä jos ei oo itse kokenu. Yksi kaveri on esikoisensa saanu ivfllä eli jotain samanlaista seuraa sentään.

täällä elellään dpo5 ja liian pitkä aika vielä testipäivään :hilarious: tosin ens viikolla on ivf suunnittelukäynti, niin sitäkin voi tässä odotella eka :)

@move88 Joo, lääkitys on alla. Tässä kierrossa oli Letrotzol 2x2,5mg kp 3-7. Keväällä koitettiin kertaalle letrotzol 1x2,5 mg, mutta sillä ei saatu edes ovista aikaan. Nyt näytti paljon paremmalta. Toki vasta tiistaina on labrakontrolli. Mekin saatetaan olla jo piankin ivf-jonossa, mutta katsotaan nyt tämä kortti ensin loppuun..

Mä odottelen amh, fsh ja lh verikokeiden tuloksia. Nyt pitäisi sunnuntaina ekaa kertaa alkaa pistämään gonalia, kp 5-9. Sitten kp 10 uä, tosin jouduin varaamaan ultran kp11 kun ei vapaita aikoja ollut, haittaakohan tuo.. Gonalia nyt aluksi pieni annos 300iu/0,5ml, eli päivässä se 75.
Pregnyl määrätty irroituspiikiksi, jos tulee haluttu vaste.
Letrozol 5mg ei tuonut vastetta, niin pelkään jo valmiiksi ettei tämäkään toimi minulle..

Ja pelkään, että verikokeiden tulokset on niin huonot että mahdollisuus raskautua on heikko, ikää minulla 28, 1 lapsi tullut luomusti ja on nyt vajaa 3v,toista ei vain kuulu.

^ uskoisin ettei väliä onko ultra kp 10 vai 11, kun gonalinkaan annos ei ole tuon isompi. toivotaan että sillä olis parempi vaste! mulla ainakin gonal toi oviksen aiemmin kuin letrot (tosin ovis mulla melko säännöllinen muutenkin). tsemppiä verikokeiden odotteluun ja toivottavasti olis kaikki kunnossa :Heartred meillä kans 3,5v lapsi luomuna mutta toisen yritystä jo kohta 1,5v takana, on tää raskasta...

@move88 Joo, lääkitys on alla. Tässä kierrossa oli Letrotzol 2x2,5mg kp 3-7. Keväällä koitettiin kertaalle letrotzol 1x2,5 mg, mutta sillä ei saatu edes ovista aikaan. Nyt näytti paljon paremmalta. Toki vasta tiistaina on labrakontrolli. Mekin saatetaan olla jo piankin ivf-jonossa, mutta katsotaan nyt tämä kortti ensin loppuun..
Tervetuloa Höperö! Täällähän tätä vertaistukea saa :) meillä siis yksi lapsi pistos hoidoidoilla syntynyt 9/18. Mulla ei tosiaan letrot auttaneet, mutta kun saatiin pistokset(gonal f), irrotuspiikki(ovitrelle) ja siihen päälle inseminaatio, niin saatiin raskaudet aluilleen. Tosiaan ollaan läpi käyty kaksi noita pistos hoitoja, joista molemmista raskaus. (ensimmäinen meni kesken jotain rv8).
Tässä nyt seuraavasta kierrosta aloitetaan taas pistely ilmeisesti.. Ollaan kesä kokeiltu samaa letromäärää kun sullakin, mutta vaikka nyt kahteen kiertoon ovistestiin olen elämän ekoja kertoja hymynaaman saanut, niin progesteroni labra arvo ollut lääkärin mielestä liian pieni siihen, että olisi oikeesti folli irronnut. Lääkäri kyllä ihmetteli kovasti miten tuo arvo voi niin pieni olla, kun menkat kuitenkin alkaneet hymynaamasta sen parin viikon päästä.. Noh mulla kroppa ihan selkeesti tarvitsee sen irrotuspiikin, ja kerta se pistetään niin ei heitetä mahiksia hukkaan vaan varuiksi vielä inssi siihen.
Onko teillä puhuttu, että kokeilisitte pistos/inssi hoitoja ennen vielä rankempiin hoitoihin lähtöä?

Mä odottelen amh, fsh ja lh verikokeiden tuloksia. Nyt pitäisi sunnuntaina ekaa kertaa alkaa pistämään gonalia, kp 5-9. Sitten kp 10 uä, tosin jouduin varaamaan ultran kp11 kun ei vapaita aikoja ollut, haittaakohan tuo.. Gonalia nyt aluksi pieni annos 300iu/0,5ml, eli päivässä se 75.
Pregnyl määrätty irroituspiikiksi, jos tulee haluttu vaste.
Letrozol 5mg ei tuonut vastetta, niin pelkään jo valmiiksi ettei tämäkään toimi minulle..

Ja pelkään, että verikokeiden tulokset on niin huonot että mahdollisuus raskautua on heikko, ikää minulla 28, 1 lapsi tullut luomusti ja on nyt vajaa 3v,toista ei vain kuulu.
Juuri tuohon Höperölle kirjoittelinkin, että vaikka meilläkään ei vastetta letroille ollut niin meillä on gonal + ovitrelle + inssi tuonut tuloksia :3some toivottavasti teilläkin. Mulla oletettavasti just tuo irrotuspiikki se tärkein.

Täällä tosiaan varmaan kohta alkaa uusi kierto :nailbiting: on sen verran taas kipeet rinnat ja alavatsa. Jännityksellä kyllä odotan, päästäis sitten kohta jo pistelee taas. Kai se varuiks pitää vähintään yks testi tehdä jos ei parin päivän sisään ala menkkoja kuulumaan :grin

Takaisin