Inseminaatio 2017

jennis: Minä käytän C, B12 ja D -vitamiinia ja lisäksi hiusten hyvinvointiin biotiinia. Foolihappo on tärkeä kaikille raskautta yrittäville.

https://www.thl.fi/fi/web/elintavat...situkset-lapsiperheille/foolihappo-ja-raskaus

Ja nyt ostin lisäksi purkin Ubikinonia, jonka pitäisi ehkä mahdollisesti vaikuttaa munasolujen laatuun. Siitä oli tehty lupaavia hiiritutkimuksia jossakin päin maailmaan (syötettiin ubikinonia hieman vanhemmille naarashiirille ja saivat terveempiä poikasia). Ihmistutkimukset ilmeisesti vielä kesken. Ubikinonia käytetään ymmärtääkseni sydänvaivojen hoidossa. Kertokoon lisää se, ken tietää. En vielä joku aika sitten olisi uskonut ostavani Ubikinonia, mutta ajattelen, että ei siitä kai mitään haittaakaan voi olla.
 
Kissankäpälä kiitos tiedosta! Foolihappo on tosiaan itsellä myös käytössä, mutta unohdin mainita :)
 
jennis: Olen pahoillani negasta :sad001

Mulla ei ole ollut mitään raskausoireita missään vaiheessa tätä kiertoa, mutta tänään oli aivan järkky päivä. Migreeni (joka on mun ehta ja varma raskausoire) iski aamulla töissä. Sitten kävin oksentamassa, edelleen töissä. Ihan hirvee olo, mutta hyvä puoli on se, että nämä ovat mahdollisia merkkejä raskaudesta. Mä niin toivon, ettei menkat alkaisi tiistaina!!!
 
Moikka vaan kaikille :)

Yksi piinailija liittyy joukkoon! Mulla ennestään yksi lapsi, joka sai alkunsa toisesta inssista. Eka meni kesken. Nyt toista yritetään, inssi nro1 oli 20.1 ja tänään oli testipäivä. Negaa näytti, menkkoja ootellen siis. Mulla on aika pitkä kierto, usein yli 37päivää eli niitä saa taas ootella.. Tänään kp32

Kiinnittymistä tukemassa luget, koska imetän edelleen esikoista. Imetys saattaa vaikuttaa raskautumiseen, mutten halunnut vielä lopettaa. Lääkäri lupasi tehdä 3inssiä ja jos ei niillä tärppää, yritetään uudelleen imetyksen loputtua. Meillä ei oo takana lapsettomuutta, ollaan naispari ja käytetään lahjasiittiöitä.

Huh, kylläpä nega masentaaa :sad001
 
Tervetuloa kadonnut! Ihanaa kuulla, että inssillä voi myös onnistua :) Negat masentaa aina, tuttu tunne, mutta älkää luovuttako. Kyllä se plussa sieltä ennen pitkää tulla tupsahtaa! Mulla tuli plussa ekasta inssistä myös, mutta sikiöllä oli kromosomipoikkeama ja jouduin sen raskauden keskeyttämään. Keskeytysen jälkeen tärppäsi kolmannella inssillä eli juuri sillä, jossa ajoitus oli viimeisenpäälle kohdillaan. Nyt siis jännäilen tätä plussaa, mutta kyllä tämä aika varmalta jo näyttää (dpo 10/11 menossa).
 
Hellu :Heartred: ihanaa jännitystä :Heartred se on yhtäaikaa kamala ja ihana tunne!

Mä olin ihan varma, et plussaan mut testipä näytti negaa. Ajattelin vielä huomenna kokeilla digiä ja soitella sit tonne klinikalle tuloksista :sad001 jotenkin oireita olis vaikka muille jakaa ihan niinku edellisistä insseistä. Mut kaipa ne menee kaikki sit vaa menkkojen piikkii :/
 
Mullakin oli negakierroissa vaikka mitä oireita, mutta tässä plussakierrossa ei sitten mitään…paitsi nyt tänään sitten alkoi ihan kunnolla. Mutta dpo 0-9 täysin oireetonta. Olin ihan varma negasta. Tämä koko raskausasia on niin korkeampaa tiedettä, että ei näistä koskaan tiedä :)
 
Tervetuloa kadonnut! Meillä on aika samanlaiset tilanteet! :) Täällä on ennestään myös yksi inssilapsi, jolla ikää reilu 1v. Ja samasta syystä käydään klinikalla! :) itsellä virallinen testipäivä 12.2. Inssi tehty 27.1. Ei oireita ja tehty testi oli puhdas nega. Dpo 9 menossa. :/ Otin pienen varaslähdön tuohon testaamiseen..
Harmittaa, kun ei ilmeisesti ole ollut edes minkäänlaista kiinnittymisyritystä tms nyt yhdessäkään inssissä. :sad001
 
On se kumma miten väkisin sitä kehittää jonkunlaista toivoa, jos vaikka kuitenkin se plussa testiin ilmestyis, kun ei menkkoja näy ei kuulu. Järki sanoo kyl, et viivästys johtuu tälläkin kertaa lugeista, mut siitä huolimatta on pakko kiduttaa itteään testaamalla ja sitte saa pettyä aina uudestaan ja uudestaan. Mie niin ootan vuotoa, et pääsis sitte taas laskemaan päiviä siihen seuraavaan yrityskertaan ja loppuis tää ittensä kiusaaminen. Dpo 17, testi nega, eikä silti mitään menkkaoireitakaan... Koita tässä nyt sitte olla miettimättä kaikkee mahollista...
 
Jennis, oot ajoissa testailemassa. Koita malttaa viel hetki, voihan se plussa vielä ilmaantua :Heartred

Nasukka, tuttuja tuntemuksia. Mä kans nyt oottelen vaan, et ne pirun menkat alkais jotta pääsis uutta yrittämään ja taas piinailemaan testien kanssa :sad001

Yritän aina järkeillä enkä nostaa toiveita niin korkealle, mutta jostain syystä vaan sit kumminki toiveet nousee testipäivän lähestyessä ja pettymys on sydäntä raastavaa [emoji30]
 
Moikka!! Tulen uutena mukaan. Minulla siis yksi 6v inssillä saatu lapsi. Nyt päätettiin sitten aloittaa uudet yritykset. Meillä inssi oli viime perjantaina 3.2 js tukena oli letrotzol ja oliko se buregron irrotus piikki. En tiedä/ muista kuuluiko tähän inssin jälkeen olla mahakipua.... juilii painetta ynm.. toivoisin kyllä raskautta , mutta epäilen suuresti
 
Kadonnut: mä yritän myös joka kuukausi järkeillä ja yrittää olla toivomasta liikaa..ihan hirveetä se on joka kuukausi silti kun vuoto alkaa! En mä ainakaan oikeesti pysty huijaamaan itseäni.

Nytkin selkeät menkkakivut, mutta kun nyt siinä kivun seassa on hiukan lämmöntunnetta/kuumotusta kohdun alueella, niin eiköhän sitä taas jossain kaukaisissa ajatuksissa mieti, että jos sittenkin:sour:

Tsemppiä kaikille!:)
 
Hemmis_ Tiedän tuon tunteen, niin kuin moni muukin varmasti täällä. Inssin jälkeen varovasti tunnustele olotilaa ja ottaa kaikenlaiset kehon viestit vastaan joko "nyt tämä saattaa olla hyvä/huono merkki". Sitten menkkojen lähestyessä toivoo ja pelkää ja jo valmiiksi suree.

Tein taas menkkojen alkamisen jälkeen testin vain varmistaakseni, että oli varmasti nega. Ja olihan se. Oli vaan niin pitkät kuukautiset ja suht paljon vuotoa. Saattoihin se olla kiinnittymisyritys.
 
Tervetuloa uusille, pahoitteluita ja tarrasukkia :)
Mä iloitsen kun menkat alkoi, ensi kiertoon päästään sitten katsomaan onko clomeissa enää potkua. Jo tätä on odotettukin!
 
Se on hurjaa miten piinapäivien tunneskaala vaihtelee pohjattomasta epätoivosta lähes yliluonnolliseen toivoon. Lisänä kaikkea siltä väliltä.. Jaksamisia jokaiselle :Heartred

Täälläkin riemuitaan menkkojen alkamista, pääsee yrittämään uudelleen! Lippu korkeella tänään ja kohti uutta :D
 
Täällä myös harvinaisen ilosena, kun menkat aamulla alko. Uudella innolla ja toiveilla kohti seuraavaa yritystä. Eihän sitä tiiä, vaikka se kolmas kerta toden sanois. Pitäis kerranki paikkansa tuokin sanonta =)

Tsempit kaikille =)
 
Heipä hei kaikille,
päätin minäkin liittyä seuraan, sillä mukava olisi asiasta vaihtaa ajatuksia.

Olen siis menossa ensimmäiseen inseminaatioon kahden viikon sisällä - ensimmäinen alku-ultra varattu yksityiselle ja sitten selviää tukihormonit jne. Taustalla päälle vuosi yritystä ilman tärpin tärppiä. Olen 30 ja mieheni 36. Olemme "selittämättömiä", eli kummallakin kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta ei ole herunut ilouutisia.

Lukuisia ovulaatiotestejä ja nega raskaustestejä on jo siis ehditty tekemään. Toivotaan, että inssi auttaisi!

Luin viestiketjun läpi ja tuttuja fiiliksiä täälläkin päin... Ihan hirmu surulliseksihan pettymykset aina tekevät. Kauheaa jotenkin sanoa, mutta myönnän välillä vältteleväni niiden lapsellisten ystävieni, joiden kanssa olemme aloittaneet ´"yrityksen" samoihin aikoihin, tapaamista tai heidän kanssaan viestittelyä, sillä he ovat jo kuukausia sitten saaneet oman ihanan nyyttinsä syliin ja heidän vauvansa ovat kovin konkreettisia muistutuksia siitä kauanko oma yritys on kestänyt eikä vieläkään tietoa milloin sen oman saisi syliinsä... Olen kyllä aidosti onnellinen heidän puolestaan, mutta välillä on vain rankkaa kun näitä asioita joka tapauksessa pyörittelee päässään, niin on pakko hieman jaksottaa vaikka siitäkin tulee huono omatunto. Hirmuisen herkillä sitä on vain välillä!

Täytyy vain muistaa, että todennäköisyydet meillä kaikilla taitaa olla melko hyvät, että jollain tavoin se oma lapsi on jossain vaiheessa toteutunut unelma. Porskutetaan siis tätä polkua nyt ja toivotaan, että tämä vuosi tuo plussauutisia :Heartred
 
Uusille tervetuloa taas! Mukavaa, kun meitä on jo iso joukko! :) Vaikka tietysti harmi, kun niin moni joutuu inssejä läpikäymään. Mutta onhan täällä myös naispareja ja itsellisiä. :)

Pahoittelut negoista ja tsempit uusiin kiertoihin! :)

Itse myös testasin negan. Silti tämä kuviteltu kuvotus jatkuu (alkoi eilen illalla). Yleensä loppuu samalla, kuin testiin se puhdas nega ilmestyy. Voihan tämä johtua myös huonosta yöstä tai muusta. Muita oireita ei tällä kertaa ole ja se on kiva. :)
 
Moikka !!! Mulla edelleen maha kipua painetta ja turvotusta. Liekköhän tämä normia? Inssi oli siis viime perjantaina . Tänään ajattelin soittaa klinikalle ja kysellä. Plussa onnea kaikille.
 
Takaisin
Top