Inseminaatio 2017

Joo, siis näin ajattelin tehdäkin. En sillä jaksa stressata enempää, se on ollutta ja mennyttä. :) Itselle kun vaan on takaraivoon iskostunut se, että pitää aina olla kohtelias jne, niin en tuollaista käytöstä - varsinkaan tuollaisessa ympäristössä - ymmärrä. "Kohteliaat sanat ja hyvät käytöstavat eivät mitään maksa, eikä niitä voi kuluttaa liikaa." Sillä asenteella, kun kaikki eläisi, niin olisi ihanaa. :) Hellulle vielä suuret onnittelut plussasta, kunpa me kaikki saataisiin se pian kokea! :Heartred :) Ja kiitos kaikille sympatiasta. :) Veikkaisin, että minulta ei sitä ovulaatiotestiä vaadita, koska se ei luonnostaan tapahdu, ainoastaan lääkkeillä. Ja se (muniksen) tilanne sitten jokatapauksessa ultratessa selviää, olisikohan näin?
 
Mullakaan ei ovis tapahdu kuin lääkkeillä. Mutta niin monta on tapaa kuin lekuriakin :)
Kivaa vkonloppua kaikille ja tsemppiä :)
 
Hellu: Ihan vain ettei ovis mene huti ja että inssin ajankohta on varmasti oikea! :) joskus letrot saattaa aikaistaa ovista :)
 
Hei kaikille! Täälläkin yksi uusi rymäläinen. Ennestään meillä on 3-vuotias esikoinen joka tärppäsi heti ensi yrittämällä. Pikkukakkosta on nyt vähän päälle vuosi yritetty. Minulla todettu pcos ja syksyllä kokeilin pari kiertoa letroja ja metformin yhdistelmää, mutta ei ollut minkäänlaista vastetta. Nyt alkoi gonal f pistoshoidot pienellä annoksella, mutta tällä menty jo 11päivää eikä johtofollikkelia erotu. Nyt vähän nostettiin annosta ja toivottavasti lähiviikkoina onnistuisi eka inssi. Tiedän, että olen kovin kärsimätön, mutta kun ei millään malttaisi odottaa..

Kiva kun täällä on tällainen ryhmä mihin voi kirjotella ajatuksia ja tuntemuksia. Tsemppiä kaikille! :Heartred
 
Heippa :) ensimmäistä kertaa itse myös täällä hakemassa hieman vertaistukea. Ollaan yritetty nyt reilu puolitoistavuotta ja tänään käytiin ensimmäisessä ultrassa inseminaatiota varten. Pistokset pitäisi aloitella sunnuntaina. Jännittää kamalasti, kun ei uskaltaisi liiaksikaan toivoa, ettei taas joudu pettyä...

Harmi lukea, että osalla on ollut huonoja kokemuksia klinikalla. Itse käytiin väestöliitolla ja sekä lääkäri että hoitaja oli todella ihania. Harjoiteltiin yhdessä pistämistä ja kaikki vaiheet käytiin todella tarkkaan läpi. Jäi mukava olo käynnistä ja turvallisin mielin tulevaa odottaen,
 
Tervetuloa uusille!

Ollaankohan me Tii u oltu tänään harjoittelemassa ehkä jopa samalla klinikalla kun mekin Väestöliitolla, Helsingin toimipisteessä? :) Siellä ainakin on tosi ystävällistä ja avuliasta palvelua ollut.
 
Nyt on ensimmäisen kerran pistetty tuota Gonalia, ja apua, että jännitti! Vaikka sitä treenasi ensin pariinkin otteeseen siellä Taysissa, niin oli se silti jännittävää.. Enemmän kyllä jännitti tuo Pregnylin pistäminen viime kierrossa. Mies joutui keittiön pöydän ääressä tsemppaamaan, että uskalsin viimein pistää. Huh huh. Nyt sitten yksinäni täällä tsemppasin, ja yllättävän hyvin meni! Nyt sitten jännitetään tosiaan sitä maanantain ultraa.
 
ValkoinenOrkidea: Joo käytiin juuri siellä Helsingin toimipisteellä :) En meinannut millään uskaltaa ensin pistää, mutta eihän se neula edes tuntunut iholla. Helppoa kun mikä siis!
 
Mulla on huomenna ekan kerran edessä se Pregnylin piikitys! Jännitystä vähän kyllä lievitti se hoitajan kanssa harjoittelu, mutta voihan se olla, että huomenna on eri tilanne :D Ja onneks se ei tosiaan satu.
 
Hei kaikille!
Olen seuraillut sivuja pidemmän aikaa ja päätin nyt liittyä.
Oma tarinani on pitkä. Reilu pari vuotta yritystä takana mieheni kanssa ja reilu vuosi sitten aloitimme naistenklinikalla lapsettomuus tutkimukset. Syynä selittämätön lapsettomuus. Miehellä kaikki paremmin kuin hyvin. Elämässäni oli yksi erittäin stressaava vuosi joka vei kuukautiset mukanaan ja ensimmäinen puoli vuotta hoidoista meni terolutilla kiertoa korjaillessa. (en tiedä oliko tämän seurauksena se, että ovulaatiota ei tullut joka kierrossa) Seuraava puoli vuotta letrojen kanssa tuloksetta. Alkoi olla toivo jo lopussa viime joulukuussa kun alkoi uusien hoitojen suunnittelu. Tammikuun kierrosta aloitin puregon pistokset ja ai että pelkäsin sitä. Parin päivän jälkeen homma sujui kun vanhalta tekijältä. Piikkien välissä taisin juosta naikkarilla kolmeenkin otteeseen ultrassa kun tuntui että ei follikkelit lähde kasvamaan. 20.1 perjantaina kävin viimeisessä ultrassa ja pregnyl käskettiin pistämään maanantai iltana jonka jälkeen keskiviikkona koittaisi ensimmäinen inssi. Viikonlopun aikana sairastuin hirveään flunssaann(sama flunssa oli kiertänyt mulla uudesta vuodesta asti) sunnuntaina olo äityi niin pahaksi että jouduin lähtee kamppiin lääkäriin jossa mulla todettiin keuhkokuume ja poskiontelon tulehdus. Kerroin sielläkin tulevasta inssi ajastani ja lääkäri antoi antibiootit ja toivoi parasta ettei taudit nyt haittaisi tulevaa koitosta. Maanantaina soitin vielä naikkarille ja kysyin mitä tehdään. Käskivät tiistaina perumaan ajan jos vielä olisi kuumetta. Kuume laski onneksi pysyvästi jo maanantaina, mutta pelko epäonnistumisesta oli koko ajan valtava. Koitti keskiviikko aamu. Kiikutimme mieheni kanssa aamulla näytteen naikkarille ja itse palasin sinne muutaman tunnin päästä. Lääkäri ja hoitaja olivat ihanan positiivia ja kannustavia, mutta homma itsessään oli nopeasti ohi ja olo jäi jotenkin tyhjäksi sen jälkeen.. Ei siinä varmaa oikee miltään pidä tuntuakkaa, mutta pessimistisesti ajattelin jo valmiiksi ettei tästä enään mitään tule. Perjantaina aloitin sitten luget joita käytin 12 seuraavaa päivää. Lugejen käytön aikana kärsin menkkamaisista kivuista ja kolotteluista lähes joka päivä. Rinnat turposi ja nännit kipeytyi eri tavalla kuin ennen, mutta en pitänyt sitä minään. Pari päivää ennen Lugejen lopettamista sanoin miehelleni, että olen aivan varma että kun tiistaina otan viimeisen lääkkeen niin perjantaihin mennessä tulee täti. Tämän viikon tiistaina lopetin sitten luget ja odottelu alkoi. Lauantaihin mennessä ei tädistä tietoakaan. Kävin sitten hakee testin ja tein sen tänä aamuna. SAIN TÄNÄ AAMUNA ELÄMÄNI ENSIMMÄISEN POSITIIVISEN RASKAUSTESTIN! Kaikista koettelemuksista huolimatta, ilmeisesti raskaana sitä nyt ollaan :) tunne on ihan käsittämättömän, tai ei sitä oikeen vielä kunnolla käsitäkkään. Nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menee jatkossakin hyvin!
Toivotan paljon onnea muille kanssa tovereille ja paljon plussa tuulia vuodelle 2017 :)
 
MuuMuu satuin huomaamaan, että käyt Taysissa niinkuin minäkin. Kirjoittelen itse enemmän tuolla ivf/icsi-porukassa. Meille tehtiin syksyllä kolme inssiä ja nyt tällä vkolla oli ensimmäisen ivfn punktio. Onneksi voin sanoa, että tuo kohtelu, jota oot saanut puhelimessa, on harvinaisuus! Kerran on itsellekin sattunut joku vähän yrmeämpi hoitaja/kätilö puhelimeen, mutta muuten kaikki ovat aina olleet ihania ja mukavia. Yks tietty hoitaja sanoo aina lähtiessä: "Tuhannesti tsemppiä matkaan!" Se on niin ihana!

Jos sulla on jotain kysymyksiä tai mietityttää, että miten joku asia juuri tuolla hoituu, niin laita vaikka viestiä! Mielelläni kerron ja autan, jos voin! :)
 
Kyfille kiitos rohkaisevasta kirjoituksesta, tosi hienoa, että rankan taipaleen jälkeen saitte mahtavia uutisia - onnea!

Jennis, pahoittelut negasta :sad001 Nyt pikku kokoaminen ja sitten uutta yritystä vaan... Tsemppiä :Heartred
 
Vastavirrassa: Kiitos! Voisin tuossa myöhemmin laittaakkin viestiä! :) Ja tuo kohtelu vielä: Itsekin aina ennen saanut mukavaa ja ihanaa "palvelua", tuo oli poikkeus tosiaankin! Apteekista kun hain Gonalit, niin apteekin nainen oli niiin ihana! :Heartred Sympaattinen ja toivotti hurjasti onnea koitokseen. [emoji4] Kyfille onnea plussasta ja jennikselle pahoittelut negasta.
 
Moikka mulla olis testi pv 19.2 ja oireita tuntuisi olevan: maha kipeä ilmavaivoja , hiukset likaiset kokoajan, näpyt, ja flunssa, kylmä ja kuuma. Tunne on ollut että ei tärppiä tule ja nyt luin jostain että se letrot ka pregnyl tuo näitä oireita että se viimeinenkin tunne katosi
 
Ja meikäläisen päivästä tuli juuri huono.. Aika PITI olla varattuna ultraan tälle päivälle klo 13.15, täällä istun nyt odotusaulassa. Minulle ei aikaa ole varattuna, sillä se samainen töykeähkö hoitaja on ilmeisesti unohtanut painaa tallenna-nappulaa aikani kohdalla... Nyt tuo ihana infon/vastaanoton nainen käy lääkäri-/hoitajakierroksella, jos minut johonkin väliin saataisiin ujutettua... Joko saa itkeä?
 
Takaisin
Top