Inseminaatio 2017

MuuMuu, tervetuloa tänne :) Ei kannata kauheasti stressata siitä kirjoittaako tänne "oikein", koska tänne jokainen saa kirjoittaa ihan omana itsenään ja juuri niitä asioita, joista haluaa. Toivottavasti löydät täältä vertaistukea.

Mulla on kokemusta Gonal F:stä. Olen sitä nyt neljässä inssissä piikittänyt kp 5 --> eteenpäin inssiin asti. Mulla on ollut annos/vahvuus (mikä se nyt on) 75, eli aika mieto annos. Mulla ei sitä piikityskynää ole ollut, vaan olen joka aamu itse sekoittanut aineet. Se on helppoa, eikä piikittäminen satu.

Täällä menossa dpo 7 ja aivan negaolo edelleen :/
 
MuuMuu Tervetuloa minunkin puolestani. Minäkin olen kokenut vertaistuen tällä hetkellä tosi tärkeäksi. On jotenkin lohduttavaa tietää, että tällä palstalla kirjoittavat muutkin sellaiset ihmiset, jotka tasan tietävät miltä tuntuu.

Oli aika vaikea päivä tänään töissä. Istuin syömään ennen töiden alkua ja eiköhän siihen porhalla paikalle yksi työntekijä pallomahoineen ja alkaa puhumaan toisen työkaverin kanssa synnytyksistä ja kaikesta raskauteen liittyvästä... Ajattelin, että eihän tämä ole tottakaan. Yleensä en töissä kuule mitään tällaista, mutta kuinka ollakaan niin juuri sinä päivänä, kun itse vuodan kuin seula niin joudun kuuntelemaan raskaus- ja synnytystarinoita :sad001 Katselin vain tiiviisti ruokaani ja en vilkuillut ollenkaan heihin päin. Ja olihan mulla kiire töihin siitä, joten joutuisasti piti syödäkin. Mutta tosiaan oli sellainen olo hetkittäin, että kuuntelisin melkein mitä tahansa muuta kuin heidän juttujaan. Ja tietenkin olin iloinen tämän naisen puolesta, mutta omalle kivulle ja pelolle ei vaan voi mitään.

Ostin tänään Ubikinonia 150mg vahvuista. Syökö kukaan muu täällä sitä?

Kissankäpälä :sorry:
 
Tervetuloa jengiin MuuMuu! Ei kai täällä pidä stressiä ottaa mitä sitä kirjoittaa. En minä ainakaan. Itse olen myös suht pihalla näistä kaikista hoitokuvioista, mutta olen koettanut ollakin ja jättää hoidon terveydenhuollon käsiin. Eli etten sitä alkaisi liikaa itse ajattelemaan (googlettamaan).

Mulla on myös ollut Gonal-F 50 yksikön annoksella myöskin siitä kp5 sinne inssiä edeltävään päivään. Päivä ennen inssiä sitten Ovitrelle. Mulla ollut se kynämalli ja sen kanssa pistäminen on kyllä helppoa js kivutonta. Polilla opettivat pistämisen. Pari ekaa kertaa jännitti, mut sitten ok. Oireita en ole muita siitä havainnut, kuin vatsan turvotuksen. Hyvin se menee!

Ihania kyllä jaksatte olla tämän katkeruuden/kateuden vai mikä lie tunteen kanssa. Kyllä itsekin läheisten lapsiuutisista olen iloinen, mutta silti kirpoo. Ja huonoina päivinä yksikään vauvamaha tai vaunut ei jää huomaamatta. Usein ne ajatukset ei myöskään ole "vähän" negatiivisia, vaan kyllä vituttaa niin ettei sanotuksi saa! Onneksi tätä ei ole ihan joka päivä tai edes viikko :)

Kivaa päivää nyt kaikille :Heartred
 
MuuMuu, tulipa vielä mieleen että katso onko esim. Simpukka ry:llä toimintaa asuinpaikkakunnallasi. Siellä voisi varmaan tutustua uusiin ihmisiin ja saada niitä ystäviä. :)
(Toivottavasti en nyt riko mitään sääntöjä tällä suosituksella... eivät oo niin selvillä.)
 
Tarvitseepa tarkistaa tuo Simpukka, eipä ole tullut mieleenkään. Kiitos vinkistä! :) Jotenkin ehkä itseäni ahdistaa nuo suuremmat yhdistykset/tapahtumat. Aina tuntuu, kun itseä arvosteltaisiin. En tiedä sitten, että mistä johtuu. Varmaan siitä, että näytän 16-vuotiaalta. :D

Itelle määrättiin Gonal F myöskin tuo 50 yksikköä, mutta vasta tosiaan kp 8 ->. Tälle kierrolle tuo kp 10 osuu sunnuntaille niin hoitosuunnitelma sen verran muuttui, että pistänkin vielä silloin sunnuntai-iltana, ja maanantaina sitten uä.

Tällä kertaa aikaa varatessani (tai no puhelinpalvelusta saadessani takaisinsoiton) oli erittäin töykeä nainen siellä linjan toisessa päässä! Sellaisia ihmisiä ei saisi kyllä päästää asiakkaille puhumaan. Se tapa, jolla hän puhui ja kohteli, oli jotain aivan hirveää. Mieli oli koko loppupäivän maassa tästä, eikä unikaan meinannut millään tulla, ennen kuin mies sitten tuli iltavuorosta kotiin ja lohdutti. :/
 
En minäkään ole oikein tuon Simpukan paikallistoiminnasta selvillä. Joskus on mielessä juolahtanut kun heidän kesk.palstaa lukenut. Ymmärtääkseni myös meille pidempään yrittäneille löytyy palveluita?!?

Itse olen myös törmännyt näihin asiakaspalvelun kukkasiin [emoji4] Oon ajatellut niin että onhan meitä kaikkia yliherkkiä raskaudenodottajia hyvin vaikeaa miellyttää, mutta jos käytös sen tökeröä niin palautetta menemään. Itse olen laittanut yhdestä kätilöstä ensimmäisen keskenmenon aikana. Tosin laitan palautetta myös hyvästä hoidosta. Empatiaa kun on haastavaa opettaa koulussa [emoji4] Kirjoita palaute hoitajasta, niin saat asian hoidettua ja voit sen toivottavasti unohtaa sitten.
 
Mä olen kauhea testiaddikti. Vaikka tiedän kaikki faktat milloin ei kannata testata ja milloin kannattaa ja että Pregnylin varoaika on se 10 päivää, niin silti testailen. Haluan nähdä milloin Pregnyl poistuu elimistöstä ja jotenkin mennä pehmeällä laskulla kohti negaa, tavallaan varautua siihen jo "liian aikaisilla negoilla". En tiedä ymmärtääkö kukaan minua :D
Nyt olisinkin kysynyt, että onko teistä kukaan testaillut Pregnylplussia ja milloin teillä Pregnyl on poistunut kokonaan elimistöstä? Mulla näkyy vielä tänään erittäin herkällä (first responce) testillä plussa, mutta normi liuskoilla ym. jo nega. Ja sama oli viime negakierrossa. Eli dpo 8 näkyy vielä herkällä testillä plussa, mutta dpo 9 alkaa jo olemaan negaa. Ja mulla Pregnylannos 5000.
 
Hellu:Heartred mulla ei ole ollut tuota Pregnyliä, joten ei kokemusta. Muutenkin olen onnistunut tuon testailuaddiktion välttämään :wink

Täällä sitten pärähti kp1. Fiilikset aika neutraalit. Sellaista menkkamaista yltyvää jomotusta ollut alaselässä jo havaittavissakin. Nyt pitää taas kasata motivaatiota. Yksi välikierto ja sitten vielä yksi inssiyritys olisi suunnitteilla. Sen jälkeen sitten järeämmät aseet käyttöön. Nythän mä tässä vain mietin, että onko tämä juuri alkanut kierto se välikierto?!? Enpä ole tätä tajunnut kysyä :grin
 
Heippa!
Täältä ilmoittautuu joukkoonne vielä yksi yrittäjä.
Meillä ennestään yksi lapsi, jota yritettiin todella pitkään. Syykin sitten löytyi näin toista yrittäessä, kun tarkempiin tutkimuksiin meidät ottivat. Siittiösoluissa on ongelmia, hitaita ja vähän normaaleja. Toisessa näytteessä kuitenkin tilanne oli hieman parempi joten ensimmäinen inseminaatio miehen siittiösoluilla suoritettiin eilen. Söin Letrezolia (vai mikä lie) kp 3-7. Kontrolliultrassa ennen ovulaatiota näkyi kaksi johtofollikkelia, jotka olivat n. 11mm kooltaan. Lääkäri sanoi että menee loppuviikkoon. Keskiviikkona kuitenkin positiivinen ovulaatiotesti ja eilen sitten elämäni ensimmäinen inseminaatio. Inseminaatio kesti n 5min. Lueskelin että monella on katsottu liman kokoa ja onko jo irronneita follikkeileita ja vaikka mitä. Meidän hoidossa vaihdettiin pari sanaa lääkärin kanssa ja sitten vain siemenneste paikalleen ja menoksi. :)
Hieman skeptinen olen koko hommaa kohtaan, mutta mikäpäs kiire tässä on. Onhan noita onneksi vaihtoehtohoitoa jos tällä ei tule onnistumaan. Muutama ystävä tietää asiasta, mutta heillekään en halua olla raportoimassa milloin mikäkin asia tapahtuu, on tässä sen verran tarpeeksi sisäistettävää itsellekin. Tämä tuntui mukavalta vaihtoehdolta, ns anonyymisti kertoa tilanteesta ja mukava tietysti kuulla muiden kokemuksia ja varmasti ymmärrystä monelta löytyy koko tilannetta kohtaan täällä.
Paljon tsemppiä jokaiselle yritykseen! :hello
 
Tervetuloa uudet mukaan! Itsekin aika tuore kyllä vielä :)

Hellu:Heartred Mä olen myös aika testiaddikti vai testi"herkkä" :grin Nyt vaan yritän olla testaamatta.

Tuleeko muille semmoisia ehkä hölmöjä ajatuksia, että onko jollain yhdellä siiderillä tai punaviinilasillisella tai karkkipussilla ja pullalla vaikutuksia raskautumiseen? Mulla välillä tulee semmoisia "entä jos nyt syön tän karkkipussin ja mitään ei kiinnitykään, koska kroppa on niin sokerihuuruissa" Tyhmää, tiedän :hilarious:

Nyt menossa piinapäivä(olisko oikea käsite dpo?) nro 7. Tosi tuskaiset fiilikset! Kimpoilen pääni sisälle seiniä päin :arghh: Mulla on yleensä alkanut viikkoa ennen menkkoja kivut (kerran taisi alkaa vasta päivää ennen) ja nyt ei taas tunnu oikein mitään.. välillä alavatsaa hieman ehkä haamuillen kolottaa, mutta ei mitään merkittävää. Mietin vaan et mikä pv uskaltaisi testata, vaikka jotenkin sitä sisimmässään tietää, että kyllä ne menkat taas alkaa. Haluaisi vaan niin kovasti toivoa, että nyt ne jäisi pois vaikka miksi ne nytkään jäisi pois kun onhan ne jo niin pitkään tulleet joka_ikinen_kerta:shifty:
 
Kertokaas mitä mieltä olette: tänään on 10 päivää pregnylistä (5000 annoksella varoaika on juuri tuo 10 vrk). Olen testaillut kierron aikana muutamia kertoja, mm. halpisliuskalla negat eilen ja toissapäivänä ja clear bluen digillä negan toissapäivänä. Eli noissa pregnyl ei ole enää näkynyt. Tänään, dpo 9 (tai dpo 10, jos ovis tapahtui inssipäivänä kuten lääkäri sanoi) testasin sekä digillä että liuskalla. Liuskaan tuli haalea haamulainen ja digitesti näytti "raskaana 1-2". Voinko olla raskaana vai onko nämä vielä jollain ihmeen tavalla pregnylhuuruja? Voiko ylipäätään dpo 9/ dpo 10 tulla plussa?
 
Hemmis: Kyllä vaan, tulee kyllä mietittyä välillä että kannattaakohan tätä nyt syödä/juoda jos se vaikuttaa raskautumiseen. Pohdin muunmuuassa että jos nyt juon tämän kokiksen niin onkohan se hyvä, kuitenkin kofeiinia siinä on jne..laughing7 Että tutulta kuullostaa.

Hellu: En ymmärrä tuon lääkkeen päälle mitään, mutta pidän sinulle peukkuja asian suhteen.:Heartred

Minä taas pohdin itsekseni kaikkea tyhmää. Kuten että miksihän pitää mennä labraan raskaustestiin, miksi ei voi kotona sitten tikulla testata 16.2. Ja siis odottaa ensin että alkaako ne yleensä vai ei. Jos menkat alkaa niin antaa olla ja jos ei niin sitten voin harkita testausta. Niin ja voiko käydä niin että menkat alkaa vaikka olisikin raskaana. Siis kun oli kaksi lähdössä liikkeelle ja jos toinen hedelmöittyy niin toinenhan kai voi tulla vuotona pois..:think005 No, ehkä kaikki selviää aikanaan.
 
Hellu:Heartred: En osaa sanoa voisiko olla vielä huuruja, mutta hassua, jos ensin näyttää negaa ja sitten plussaa ja olisi vain pelkkiä huuruja. Mutta jos se plussa vain vahvistuu seuraavina päivinä, niin eikös se sitten ole jo "oikea" plussa..näin miettisin itse, mutta en kyllä lääkettä tunne.
 
Hemmis: mulla on tullut jokaisen inssin jälkeen kaikenlaisia pelkoja, että itse aiheutan sen, että en a) hedelmöity b) kiinnittymistä ei tapahdu. Esim. kerran suutuin yhdestä asiasta ja olin juuri siinä kierrossa muka tuntevinani raskausoireita ja sitten suutuin jostakin asiasta ja oireet loppuivat. Ajattelin tietysti, että aiheutin itselleni keskenmenon. No menkat alkoivat pian sen jälkeen ja testikin selvä nega. Tai kun kerran poljin kovaa pyörällä töihin niin ajattelin, että nytköhän meni kesken, kun tuntui niin kummalta alavatsassa. No varmastikin tuntuu sellaisen polkemisen jälkeen :happy:

Minun mielestäni yksi ihminen kirjoitti niin osuvasti, että kun lasta yrittää niin tuntuu, että elää vain menkoista ovulaatioon ja ovulaatiosta menkkoihin. Sitä samaa yhä jatkuvaa ympyrää kulkee kuukausi toisensa perään. Ja tunteet vaihtelee toivosta epätoivoon ja suruun. Ollaan me aika vahvoja kaikki, kun jaksetaan tarpoa tällä suolla. Että hyvä me!:hello2

Mulla on 13.2 ultra. Sitä kohti sitten vaan. Pitää yrittää pysyä toiveikkaana, vaikka pelottaa.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka

Liitynpä mieki joukkoon. Vuosia on lasta yritetty ja pitkän pohdinnan jälkeen viime kesänä hakeuduttiin tutkimuksiin. Omalta kohalta ei mitään mainittavaa löytyny, miehellä teratozoospermia.Tosin papereissa lukee siitä huolimatta selittämätön. Toka inssi tehty luomukiertoon pari viikkoa sitte ja tässä ootellaan menkkoja alkavaks. Molempien inssien jälkeen on saatu luget tukemaan, vaikkei mitään pakottavaa tarvetta oiskaan. Eilen tehty eka testi dpo 15 ja negaa näytti. Normaalisti kierto 28-30 pv, nyt inssien välissä olikin sitte mystinen 23 pv. Edellisen inssin jälkeen kierto myös venähti, luultavasti lugesta johtuen 33 päivään, joten ku eilen on viiminen luge laitettu, ni voi nytkin varmaan sen 4-5 päivää vielä sen perusteella kestää toi vuodon alkaminen. Testejä en varmaan enempää tee, kun ei oo mitään sellasia tuntemuksia ollu. Aikasintaan viikon päästä varmaan jos ei siihen mennessä vuoto oo alkanu.

Julkisella puolella ollaan ja meillä suunnitelmana 4-6 inssiä ja sitte mietitään tilannetta uudestaan, jos ei oo niillä tärpänny.
 
Mulla dpo 10 aamu ja edelleen testit näyttää plussaa :Heartred Tiistaina pitäisi menkat alkaa, jos on alkaakseen. Keskiviikkona teen "virallisen" testin ja soitan klinikalle tuloksen.
Outo olo, kun ei ole mitään raskausoireita, mutta silti plussaa näyttää. Toki tämä voi olla kiinnittymisyrityskin vaan. Olisi mahtavaa, jos joku olisi tarrannut kiinni, koska olin juuri tehnyt päätöksen hoitotauosta.
 
Pidetään peukkuja Hellu:Heartred!

Mä tilasin suosiolla lisää ovistestejä. Mahaa kolottaa nyt hiukan enemmän ja kohtu hieman turpea eli menkat tekee tuloaan :sad001 Tilasin siinä samalla pari raskaustestiäkin, mutta eipä niille vielä ainakaan ole käyttöä.

Ystävänpäivän jälkeen on vihdoin se lkr, sielä sitten kuullaan tuloksia ja tehdään suunnitelmaa. Tuntuu vaan niiiin pitkältä tämä aika. Melkein tekisi mieli luovuttaa jo.
 
Lämpimästi tervetuloa MuuMuu! Ikävä kuulla sinunkin huonosta onnesta, meitä täällä riittää :/ Mutta toisaalta onneksi kukaan ei sillä tavalla ole täysin yksin näiden asioiden kanssa, jotka on tosi raskaita. Jos luit ketjua enemmänkin, niin tiedät mun tilanteen.. Mulla molemmat munatorvet olemassa, mutta oikean puoleinen on tukkeutunut. Sielläkin sarjassa kyllä munasolut on kasvaneet. 5 inssiä ei tuottanut tulosta joten nyt 07.03. on mulla uusi lääkärinaika ivf suunnittelu käynnille. Mulla ei sitten millään kaikkina näinä monina pitkinä vuosina tärpännyt millään, joten alkaa olemaan viimeiset oljenkorret käytössä.

Kissankäpälälle pahoittelut negasta :sad001

Tsemppiä!!!
 
Uusille tetvetuloa! :)
Hellu: Mulla tuo annos pregnylistä on antanut testiin selkeää negaa jo 7 päivää pistämisen jälkeen :wink Että vahvasti uskon, ettei ole Pregnylistä johtuva plussa! :wink :Heartred Niiiiin toivon, että ei olisi vain kiinnittymisyritys! Toivottavasti tarraa kunnolla kiinni ja pysyy!

Täällä dpo 9 ja testit täysin negoja. :sad001 Täällä testihullu siis myös! Itse tilaillut testejä halvalla kiinasta asti, että voi surutta "tuhlailla" niitä jo varhain :D

Ps. Oisi ihana saada tänne niitä positiivisia/haamulaisia testikuvia tihrusteltavaksi! Olis ihana muistutus siitä, että miksi me käydään tätä kaikkea läpi ja mihin pyritään :Heartred

Kaikille taas hirmuisesti tsemppiä, olitte sitten missä vaiheessa kiertoa tahansa! :)
 
Käytättekö muuten jotain luontaisia apuja raskautumiseen? :) Mitä? Itse olen tässä kierrossa vedellyt verigreippejä naama irvessä, mutta nyt aloinkin miettimään, että oliko se sittenkin tavallinen greippi, mitä kannatti käyttää? :O Sattuuko joku tietämään? Kun pikainen Googlailu ei tuottanut tulosta :/
 
Takaisin
Top