Inseminaatio 2017

Rebecca11: tutulta kuulostaa, mulla kans noita oireita yleensä viikonki jälkeen inssistä. Oon aatellu, et osa ois psyykkisiä ku sitä vauvaa niin kovasti toivoo!

Moikka vaan kaikille uusille, "kiva" että meitä on paljon jännäämässä :Heartred vertaistuen merkitys on valtava :Heartred
 
Unohdin kirjoittaa ne olennaiset :D soittelin klinikalle, kun menkat alkoi. Laskivat että seuraava inssi menis viikonlopulle ja varattiin perjantaiksi ultra ja silloin voidaan käyttää irroituspiikkiä ja tehdä inssi ennen vklp. Huh, ei taida hoitaja muistaa imetystä. Saakohan sitä piikkiä ottaa imettäessä :sad001 voiku olis ovis-testi plussalle ennen viikonloppua. Nyt vaan ootellaan pari viikkoa taas
 
Tänään on ollut ihan kummallinen olo, heikottaa, palelee, lievää närästystä, vähän väsyttää ja jalat on ihan kuin maitohapoilla. Mulla on joskus ollut semmoista, että verensokeri(?) tipahtaa yhtäkkiä ja tulee tosi heikko ja vetelä olo, mutta yleensä se menee jollain sokerisella ja hetken huilaamisella ohi..
Tänään ei ole mennyt millään ohi! Ja mieshän jo meinasi testin tuua, mutta toppuuttelin kun kuitenkin nuo menkkakivut on edelleen mukana, ei kylläkään niin pahana.
Uskaltaisinkohan to testailla kun menkkojen pitäisi alkaa pe-la:nailbiting: On kyllä niin vahva negaolo, että ehkä ihan turha testailla.
Dpo 10 menossa.
Ensi viikolla olisi vihdoin meillä eka lääkäriaika, aika menee niin hitaasti!
 
Niin ja kannattaa kadonnut ehkä soittaa klinikalle perään ja muistuttaa imettämisestä, ne ei välttämättä kaikkea muista:)
 
Onpas tänne tullut paljon tekstiä!

Itteäni jännittää nyt erittäin paljon tuo maanantainen ultra, josta sitten selviää toivottavasti inssipäivä. JOS vaste tällä kertaa on tuonne vasemmalle puolelle tullut, eikä vaan oikealle. Hieman oon kyllä skeptinen, koska tässä kierrossa ei minkäänlaisia nippailuita kummallakaan puolella, kuten edellisissä kierroissa. Silloin on voinut päätellä, että minne se munis on kasvanut. Tää on nyt itelle ihan ihkaensimmäinen inssikerta, ja suoraansanottuna pelottaa. Jaiks. Haluaisko joku ystävällinen sielu hieman valaista asiaa? Ihan tarkoitan konkretian kannalta, että miten teillä on mennyt ultrasta inssiin? :)
 
Mulla on yleensä ollut ultra kp 10 ja inssi kp 11-13. Plussainssit on olleet kp 12 ja 13. Inssi kestää noin 2 minuuttia ja se on siinä. Tuoliin ei jäädä jalat ylöspäin makoilemaan, se taitaa olla joku urbaani legenda, joka on tieteellisestikin kumottu. Hieman spermaa valuu pois, mutta ne tärkeimmät siittiöt löytävät kyllä heti paikkansa. Eli ihan äärimmäisen simppeli toimenpide, joka ei satu.
 
Hellu hyvin jo tiivisti :) mulla tosin on kerran inssi vähän sattunut, mut silloin ei ollu rakossa mitään ku olin just käyny vessassa. Lääkäri sano, et vähän kannattaa olla rakossa virtsaa ni ei pitäis sattua :) itellä ei ultrata ku vaan just ennen inssiä varmuuden vuoks.
Tsemppiä Muumuulle :Heartred
 
Aivan, aivan! Mulla on ultra nyt kp 11, kun kp 10 on sunnuntai, jonka takia pistän (300iu?) Gonal F 50 "yksikköä" pe-su. Ihan vaan sillä täällä kyselen, kun tuo mies käy vuorotöissä, niin että osaa varautua siihen, että milloin hänen on paikalle mentävä. Ensi viikko olisi optimaalisin, kun hänellä on iltavuoro. Pääsee siis aamusta käymään, mitään kenellekään selittelemättä. :) Itsehän olen järjettömän kipuherkkä ihminen ja omistan tavallista matalamman kipukynnyksen. Kiitos vinkistä! Tietää olla käymättä wc:ssä juuri ennen!
 
Mä en osaa tuohon miesasiaan ottaa kantaa, koska käyn hoidoissa itsellisenä. Mutta lääkäri kyllä ihan varmasti kertoo tarkasti, miten homma etenee. Tsemppiä kovasti :)
 
Kiitoksia, Hellu! :) Jotenkin todella outoa, että lääkäri(t) ei oikeen oo kertoneet mitään. Olettavat kai, että tietää. Ja jotenkin sitä on aina niin jännittynyt ja pää tyhjänä, ettei edes tajua kysyä.. On se vaan välillä vaikeeta, tuntuu siltä.
 
Täällä dpo13 ja negaa taas näyttää. :/ Tuskinpa tuo enää mihinkään muuttuu, joten eiköhän tää kierto sitten ollu taas tässä ja uutta odotellessa :) Jospa silloin...?! :wink
 
Niin ja negatiisen testin lisäksi myös maha aivan sekaisin, joten eiköhän sekin kerro menkkojen lähestyvän. :/
 
Kierron 10-12 uä, jossa varmistetaan folli/en kasvu, siitä sit inssiin noin max 5 päivän päästä kun testissä hymynaama.
Naikkarilla ukon pitää käydä hoitamassa asiansa muistaakseni ennen ysiä ja itse soittelen kasilta inssiin aikaa. Inssi on yleensä ollut puolen päivän aikaan.
Nopea, kivuton toimitus. Kerran on kohdunkaulaa avattu hieman pihdeillä, jolloin tuntui pieni "pisto". Sit vaan piinailemaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Voihan piinailut. Ite oon niin kärsimätön ihminen, ettei tosikaan.. Toki sitten niistä "oireista" saa kärsiäkin menkkoihin asti, mutta kai se on tosiaan sitä, kun vaan kovasti toivoo ja haluaa, ja alitajunta sitten lähettää noita signaaleja. Toivotaan että olis nyt tuolla vasemmalla puolella vaste, ettei joudu taas odottelemaan. Mutta tää kierto on jotenkin ollu outo. Ei minkäänlaista nippailua/vihlaisua kummallakaan puolella, vaikka normaalisti on tuntunut, että kummalle puolelle munis sitten kasvaa. Näin siis tämän lääkehoidon (Letrozol) aloittamisen jälkeen, ennenhän en ovuloinut lainkaan.

Sekin on tosi jännä täällä Tampereella, että itelle ei oo koskaan sanottu, että pitäisi ovulaatiotestiä tehdä.. On ultrattu, määrätty pregnyliä ja kerrottu, että milloin pitää pistää. Sitten ohjeistettu vaan "kotiyhdyntöihin". Pitää varmaan nyt maanantaina sitten ottaa asia puheeksi, että itekin saisi vähän parempaa informaatiota.

Sen verran sain siltä töykeältä naiselta (josta kerroin aikaiksemmin) puristettua irti, että täällä mies menee Tayssiin 8-10 välisenä aikana, ja inseminaatio on aina klo 11. Keskusteluhan meni lähes sanatarkasti näin: (M = minä, N = nainen, joka soitti)

Tätä ennen oli jo käyty keskustelua.

M: Joo se maanantai klo 13.15 on hyvä kyllä, ei mitään ongelmaa. Mites sitten toi inseminaatio? Siis että milloinka sen miehen pitäisi paikalle tulla? Hänellä kun on nyt käsiongelmien vuoksi kevennetty töihinpaluu tehdastyöhön, ja tekee vuorotyötä, niin esimies ei anna mielellään vaihtaa vuoroja.

N: No se on aamulla, kun sun miehes tulee.

M: Joo, okei. No se täytyy sitten vaan jotenkin sumplia. Onko se monenko aikaan?

N: Niinku äsken sanoin, aamulla.

M: Joo, ymmärsin ja kuulin kyllä. Mutta hän jos menee aamuvuoroon, niin hän menee aamulla kuuteen. Että onko se mihin aikaan, kun miehen pitää tulla?

N: No se on joskus 8 ja 10 välillä.

M: Okei no kerron tämän sit miehelle, että se tapahtuu 8 ja 10 välillä, että sillon on vaan mentävä.

N: No sehän riippuu kuule ihan päivästä, että monelta pitää tulla! Joinain päivinä 8, joinain lähempänä 10! Jossain kello 8 ja 10 välillä. Mutta inseminaatio on AINA kello 11.

M: Okei... No ehkä mulle sitten selviää siellä maanantain ultrassa pikkasen enemmän..

N: Niin. Ehkä sieltä saat sitten enemmän ja tarkempaa informaatiota sillon sitten.

M: ....... Joo.. Öh... ... No mutta kiitos sinulle, ja mukavaa päivänjatkoa...

N: KiitossamoinHEI!

Tästä tekstistähän ei tule ilmi tuon naisen äänensävy, mutta itellä tosiaan oli todella paha mieli koko päivän. Se oli siinä sit kiva olla töissä, kun ei siitä työnteosta tullut mitään. Jotenkin tuollaisen tiuskivan ihmisen ei ehkä pitäisi olla asiakaspalvelutyössä. Tai kannattaisi pitää jotain henkilökunnan koulutustilaisuuksia. Koska asia, joka hänelle on erittäin päivänselvää, ei ole ehkä kaikille tiedossa. Tämä on itselleni tosiaan ensimmäinen kerta, ja kaikki on ihan uutta. Mistä minä voisin heidän talonsa (tai ylipäätään) käytäntöjä tietää? :/
 
MuuMuu: Mä käyn Helsingissä klinikalla ja ei sielläkään testata ovulaatiota. Lääkärit osaavat ultrasta laskea sen inssipäivän. Olen itse testaillut ihan mielenkiinnosta ovista ja kyllä se inssipäivä on aina ihan oikein osunut kohdilleen. Kerran anoin lääkärille, että "Tänään tuli ovisplussa". Lääkäri oli ihan ihmeissään, miksi testaan ovista :)
Lisäksi luulen, ettei sinun klinikalta voida antaa vielä tarkkoja päiviä ja aikatauluja, koska ne määrittyy sitten ultran jälkeen. Mulla tehtiin välillä inssi kaksi tuntia ultran jälkeen, joskus kolme päivää ultran jälkeen. Mutta kyllähän tuollaisen asiakaspalvelijan pitäisi osata selittää nämä asiat ystävällisesti.
Tiedän tuon kärsimättömän olon. Olen itsekin erittäin kärsimätön ja mulle etenkin piinapäivät olivat oikeasti ihan tuskaa.

Munkin klinikalla on ihmisiä joka lähtöön. Esim. nyt kun soitin plussauutiset, niin se puhelimeen vastannut täti ei edes onnitellut. Sitten kun tilasin lisää olkia, niin biologi onnitteli ihan kunnolla ja oli oikeasti iloinen puolestani. No, mulle on tärkeintä saada lapsi, jotenkin en jaksa enää edes kiinnittää hirveesti huomiota sivuseikkoihin. Ajattelen aina, että niillä törpöillä ihmisillä saattaa olla omassa elämässä joku suuri suru tai ongelmatilanne, minkä vuoksi ne ei oikein jaksa käyttätytyä.
 
Mullekin on käsky käynyt tikuttaa ovista. Tosin siis mulla ei missään vaiheessa, vielä, ole ollut käytössä irrotuspiikkejä tms.
 
Päivitän kanssa, että tänään kävin alku-ultrassa ja huomenna alan piikittämään Gonal F:ää. Sit ens viikon perjantaina tarkistetaan muniksien tilanne.

Vähän oli hassu olo klinikalla, mutta pikkuhiljaa alkaa hiipimään uusi toivo ja innostus uudesta vaiheesta :)

Kohta siis liityn piinailijoihin! Itse kanssa aina tosi huono ollut odottamaan... Se epätietoisuus on niin raastavaa!

MuuMuu: Aika tökeröä asiakspalvelua kyllä... Ihan varmasti jää huono fiilis. :sad001 Ja varsinkin kun tilanne on itselle ihan uusi niin kyllä vähintään asiallisesti pitäisi kertoa sen minkä tietää tai kohteliaasti ohjata eteenpäin jos ei tiedä. Tsemppiä ja toivottavasti ens kerralla saat paremmin tietoa!

Ja Hellu, onnea hirmuisesti plussasta! :Heartred :Heartred
 
Samoin meillä on annettu ohje, että tehdään ovulaatiotestejä kotona ja sitten plussan ilmestyessä soitetaan klinikalle ja varataan inssi. Kierron kartoituksessa on katsottu, että milloin testaaminen kannattaa aloittaa. Mun kohdalla testit toimivat hyvin, mutta on niitäkin joilla ei toimi niin hyvin. Ultra tehdään tarpeen tullen, mutta ei välttämättä. Mä olen kyllä halunnut sen, että näkee varmasti mikä tilanne munasolun suhteen on.

Meille on oltu ystävällisiä ja hyvää palvelua saatu kaikin puolin.

MuuMuu kurjaa, että sinulle oltiin epäystävällisiä. Mullekin saattaa jäädä koko päiväksi paha mieli, jos joku sanoo jotain asiatonta/ikävällä äänensävyllä. Ja varsinkin näin herkässä asiassa tölväisyt sattuu pahiten. Yritä unohtaa se "asiakaspalvelija" ja ajatella, kuten Hellu totesikin, että hänellä on joku ongelma ja siksi käyttäytyy noin.
 
Takaisin
Top