Inseminaatio 2017

Mä oon laskenut näin: ovistestin plussa kertoo, että seuraavana päivänä on ovulaatio. Eli sulla ovis olisi ollut lauantaina. Sitten sitä seuraava päivä on ensimmäinen päivä ovulaation jälkeen eli dpo 1 eli sinulla tämä päivä.

Mulla menossa dpo 3 ja ihan älyttömän hitaasti aika menee. Ja vauhti vaan hyytyy mitä lähemmäs testaamista päästään. Tsemppiä meille piinaajille!
 
Inssi oli perjantaina ja tänään hirveitä alavatsakipuja. Heti tuli mieleen, että toivottavasti ei mennyt inssissä "jotain vikaan". :/ Voikohan olla jotain oviskipuja vielä...? Luulisin :)

Milloinkas teillä on testipäivät? :) Itsekin piinailen ja testi vasta 12.2. Aika matelee!!
 
Mulla alkaa menkat 7.2, joten ajattelin testata ensi viikonloppuna. Lauantaina tulee 10 päivää pregnylistä, joten ehkäpä silloin jo uskaltaisi testata erittäin herkällä testillä.

Mulla on yleensä tosi kovat oviskivut, joten uskoisin jennis, että kivut kuuluu ihan asiaan. Onnea yritykseen :)
 
Mä en ole edes tehnyt testiä yhtään kertaa ns. testipäivänä, vaikka on jo neljäs inssi nyt menossa. Olen aina odottanut, että alkaako menkat ja niinhän ne ovat alkaneet. Sitten menkkojen alkamisen jälkeen olen saattanut tehdä testin. Varmuuden vuoksi.

Mulla tosiaan oli flunssainen olo ja nenä/nielu vähän turvoksissa viime keskiviikkona ja perjantaina ja lauantaina. Enimmäkseen oli huono olo. Ja aika väsynyt olin myös. Mutta saattavat hyvin olla tulevien menkkojen oireita. Nyt ei ole enää noita oireita.

Että odotellaan vaan...
 
Voi kökkö! Niin ne on inssit mun osalta kiveen lyöty.. Eilen alkoi menkat ihan normisti ja se siitä. Siirryin jo alustavasti kirjoittelee tuonne ivf ketjuun ja klinikalle myös meilattu et kohti rajumpia otteita jatkuu tämä matka. :/

Koitan ottaa kyllä lunkisti nää pari väli kk:tta, ja hoitaa itseäni oikein hyvin. Jotta olisi sitten vahvempi kohtaamaan uudet koitokset joissa onkin sitten tosissaan tosi kyseessä.

Teille jokaiselle inssejä vielä läpi käyville pidän aina edelleen peukkuja ja käyn useinkin lukemassa uutisia, ja saatanpa hyvinkin mainita myös omia kuulumisia. Pitäkää liput korkeella ja jalat maassa! Hurjasti tsemppiä!! :Heartred
 
Kiitos kaikille vastauksista! :)

BlueTerranova pahoittelut menkoista! Todella peukut pystyssä, että ivf toisi pienen ihmeen!! Olisi ihanaa jatkossakin kuulla kuulumisia. Ties vaikka täältä muitakin joskus päätyisi ivf-hoitoihin myös. Ja muutenkin olisi ihana niitä kuulumisia kuulla! :)
Oikein paljon tsemppiä jatkoon ja koita nauttia näistä välikierroista!! :Heartred
 
Kissankäpälä toivottavasti oireet olisi raskaudesta johtuvia tällä kertaa, eikä niistä menkoista! Pidän kaikki peukut sinullekin pystyssä!! :)
 
BlueTerranova: Tsemppiä sulle tosi paljon tuleviin koitoksiin. Toivon kovasti, että kaikki sujuisi parhain päin.

Itsellä täällä vähän jännät päivät... Loppuviikosta menkat alkavat tai sitten eivät ala. Jotenkin jännittää tällä kertaa enemmän kuin viimeksi.
 
Täältäkin tsempit BlueTerranovan uusille tuulille!
Ja Kissankäpälälle peukut pystyyn, toivotaan että tärppäisi!

Mulla on ollut ihan outo "oire" parina yönä. Olen herännyt kovaan närästykseen, eikä mua siis ole koskaan aiemmin närästänyt. Tosin inssi oli viime keskiviikkona, joten eipä tuo mikään raskausoire varmastikaan voi vielä olla.
 
Tsemppiä BlueTerranovalle jatkoon :)

Piinaviikot täällä itselläkin menossa. 19.1 oli inssi ja huomenna pitäis menkkojen alkaa. Testaamista koetan lykätä mahdollisimman pitkään, vaikka mieli tekis juosta samantien apteekkiin. Oireita on joka lähtöön. Niin menkkoihin, kun raskauteen liittyviä. En ala arvailemaan :)
 
Hellu sama täällä, ei yhtään raskausoireita. Tää kierto on muutenkin ollut jotenkin tavallista raskaampi ja tuttavapiirin plussauutiset on saanut oman mielen apeaksi. Yleensä iloitsen muiden puolesta, mutta nyt on jotenkin tuntunut ensimmäistä kertaa epäreilulta.. En haluaisi olla mitenkään katkera ja yritän koittaa iloita heidän puolesta, vaikka just nyt tuntuu vähän vaikealta. :/
Tsemppiä Hellu piinailuun! Toivottavasti oireita ilmaantuu ja plussa pärähtää! :)
Hmpp tuu sitten kertomaan, että alkoiko menkat. Peukut pystyssä, että ei alkaisi!!! :)
 
Jennis täällä on kaikki peukut pystyssä ja sormet ristissä :)

Katkeruuden tunne kaikissa muodoissaan on tuttu juttu. Yhdessä hetkessä kaikki ok, sitten toisessa hetkessä kaikki lapsen saaneet/saavat ärsyttää, itkettää jne. On kai normaalia... jossain rajoissa. Km:n yhteydessä tuli kyllä näitä tunteita purettua ihanalle sairaanhoitajalle, joka erehtyi kysymään miten jaksan tätä lapsettomuutta :)
 
:sad001 Menkat alkoi... voi että on paha mieli. Vielä kesken työpäivän. Oli vähän hankala keskittyä töihin sen jälkeen, mutta kyllä sujui, kun yritin olla ajattelematta.

Ihan samoja fiiliksiä kuin teillä. Lähipiirissä ollut plussauutinen joululomien aikaan ja ihmeen hyvin sen klaarasin siinä tilanteessa, vaikka omassa mielessä tuntui niin epäreilulta. Toki olen iloinen heidän puolestaan, mutta ei näille tunteille mitään voi. Miksi ei voisi olla jo minun vuoroni...?
 
Pahoittelut kissankäpälä menkoista! Se tunne on niiiin kurja!

Itsellä myös ottaa koville kuunnella plussauutisia ja katsella kasvavia mahoja. Naapurissa kasvaa yksi. Toki olen iloinen heidän puolestaan, mutta ei enää jaksaisi yrittää tsempata.

Mulla on piinapäivä nro 5 menossa eli Hellu aika samoissa mennään!:grin
Mulla alkoi jo ma tuttu "menkkaoire" eli jäätävä ketutus.. tai mies lähinnä ärsyttää ihan jäätävästi! Tosin yleensä se alkaa viikkoa ennen menkkoja, mutta en tiedä miksi alkoi jo nyt.
Vähän on ristiriitaiset tunnelmat.. välillä tulee oudon toiveikas olo ja yllättää itsensä ajattelemasta miten ja missä vaiheessa raskaudesta kertoisi ja sitten taas toisaalta tulee todella ahdistunut olo, kun jotenkin uskoo menkkojen alkavan ensi ke-pe.:shifty:

Vähän ällöjuttua, mutta mulla on eilisestä asti tullut valkovuotoa aika paljon ja sitä samaa oli esikoisen raskausaikana. Tämäkin sekoittaa päätä, koska tiedän ettei ole mahdollista, että olisi raskausoire näin varhain.:rolleyes:
 
Heipä hei kaikille!

Ihan uusi koko foorumilla nyt kirjoittelee täällä, anteeksi jo valmiiksi sekavuus. En oikein tiedä, mitä tänne pitäisi/voi kirjoitella.. En oo aikasemmin minnekään mitään kirjoitellut, jonkin verran kyllä eri foorumeita selaillut, ja nyt rohkenin sitten liittyä tänne ja aloittaa kirjoittamisenkin. Jostainhan se kai on aloitettava.

Omasta tilanteesta sen verran, että takana on edellisestä suhteesta keskenmeno (6+3) v.2009 ja nykyisessä suhteessa kohdun ulkopuolinen raskaus 12/15, jossa poistettiin oikeanpuolinen munanjohdin. Ehkäisyä nykyisen miehen kanssa ei ole koskaan ollut, enkä ole ennen tuota kohdun ulkopuolista raskautta tiettävästi raskautunut. Yhteiseiseloa meillä on jo 5 vuotta takana ja suuren suuri raskaustoive tuosta 2015 lähtien. Jotenkin olen sen aina tiedostanut, että en raskaaksi helposti tule, en osaa selittää, että miksi. Ikää meillä on 28(minä) ja 29(mies).

Kierto on itsellä ollut aina todella epäsäännöllinen, ja sitä lähdettiinkin alussa hoitamaan terolutilla, jotta saatiin säännöllistettyä kiertoa. Sitä söin ensin 4 kuukautta. Miehen siemennesteestä ei löytynyt mitään poikkeavaa, enemmänkin kehuttiin, joten vika on siis minussa. Munasolu ei siis jostain syystä kypsy, ja tähän minulle määrättiin sitten letrozolia. Ensin söin sitä 1 tbl/pvä kp 3-7, ja sitten ultrassa huomattiin, että vaste oli hyvä.. mutta väärälle puolelle. Seuraavaan kiertoon määrättiin otettavaksi sitten tupla-annos, eli 2 tbl/pvä kp 3-7. Vaste oli tälläkin kertaa erittäin hyvä, ja nyt vasemmalla puolella! Mutta kohdun limakalvo olikin sitten liian ohut (vähän päälle 5mm). Tästä lääkäri jo varoittelikin, että ei kannata liikaa toiveita herätellä, ettei liian suurta pettymystä tule. Siltikin pregnylpiikki määrättiin, koska eihän sitä koskaan voi tietää, että mitä tapahtuu.

Niinkuin arvata saattaa, niin menkathan sieltä sitten alkavat, niinkuin olin varautunut, vaikkakin tuossa ehti kaikenlaisia raskausoireita itselleen keksimään. Oli hajuaistin parantumista, pahaa oloa, yms. Ja tätä ketjua selatessani yhtäkkiä lohduttomaan itkuun purskahtaminen. En tiedä tosiaankaan, mistä se tuli. Tavallisia menkkaoireita ei tällä kertaa tullut lainkaan, ja siksi ehkä vähän toivonkipinää itselleen herättelikin, että josko jo nyt? Mutta ei. Tänäänhän se täti sitten vähän itsestään maistiaisia antoi aamulla, että huomenna vuotaa ja lujaa.

Nyt on tosiaan hoitokierroksi on suunniteltu letrotzol 1 tbl/pvä kp 3-7 ja sitten itselleni uutena tuttavuutena kp 8-10 gonal f. Kenelläkään kokemusta? Uä on itsellä 13.2 ja silloin selviää inseminaatioaika, toivottavasti. Oli niin töykeä nainen tänään puhelimessa, kun TAYSsiin soittelin aikaa.. Niin. Ei kai tässä mitään muuta, kunhan ajattelin tänne itsestäni kertoa. Itsellä kun ei noita ystäviä oikein ole, kuka tästä tilanteesta tietää, niin ehkä tämä on se kanava, johon pääsee vähän tuntoja purkamaan, ettei kaikkea tarvitse sisälleen padota.

Pahoittelut nyt vielä sekavuudesta, tai jos sanoin jotain väärin/väärällä tavalla. Olen ihan uusi näissä asioissa ja jos jotain etikettiä rikon, niin sanoa saa suoraan, en loukkaannu.
 
Hyvä, että pieni "katkeruus" (vai mikähän olisi kuvaavampi sana?) on normaalia. :) Mutta kyllä me kaikki ne plussat ansaittaisi!

MuuMuu tervetuloa mukaan purkamaan mieltä ja keskustelemaan! :) Hyvin sai viestistä selvää!
 
Kiitoksia palautteesta, jennis! :)

Itse oon huomannut itsestäni myös hieman katkeria piirteitä.. Tai "kateellisia". Tälläkin hetkellä todella moni saa perheenlisäystä ja lisäilee niitä vauvamahakuviansa someen, ja itse tuijottaa vessassa itku silmässä taas jälleen kerran sitä negatiivista raskaustestiä. Eihän sen toisen onnen pitäisi itseltä olla pois, mutta jotenkin se on vaan niin.. epäreilua. Miksei sitä itsellekin onnea suoda? Pienestä asti on tiennyt äidiksi haluavansa, ja jotenkin tuntuu, että ei ne nallekarkit tosiaan mene ihan tasan..

Saakohan tätä kautta kenties etsittyä vertaistukea omasta kaupungistaan..? Voisi samalla ehkä jopa joku ystävystyäkin, ja helppoa voisi olla purkaa tuntojaan ihmiselle, joka käy läpi tätä samaa. Itsellä yksi ystävä (se paras ystävä) tietää tilanteen, mutta hänkin asuu sen 1200 km päässä, eikä voi tilanteeseen täysin samaistua. Hänelle kun on niin helppoa raskautua.
 
Takaisin
Top