Heipä hei kaikille!
Ihan uusi koko foorumilla nyt kirjoittelee täällä, anteeksi jo valmiiksi sekavuus. En oikein tiedä, mitä tänne pitäisi/voi kirjoitella.. En oo aikasemmin minnekään mitään kirjoitellut, jonkin verran kyllä eri foorumeita selaillut, ja nyt rohkenin sitten liittyä tänne ja aloittaa kirjoittamisenkin. Jostainhan se kai on aloitettava.
Omasta tilanteesta sen verran, että takana on edellisestä suhteesta keskenmeno (6+3) v.2009 ja nykyisessä suhteessa kohdun ulkopuolinen raskaus 12/15, jossa poistettiin oikeanpuolinen munanjohdin. Ehkäisyä nykyisen miehen kanssa ei ole koskaan ollut, enkä ole ennen tuota kohdun ulkopuolista raskautta tiettävästi raskautunut. Yhteiseiseloa meillä on jo 5 vuotta takana ja suuren suuri raskaustoive tuosta 2015 lähtien. Jotenkin olen sen aina tiedostanut, että en raskaaksi helposti tule, en osaa selittää, että miksi. Ikää meillä on 28(minä) ja 29(mies).
Kierto on itsellä ollut aina todella epäsäännöllinen, ja sitä lähdettiinkin alussa hoitamaan terolutilla, jotta saatiin säännöllistettyä kiertoa. Sitä söin ensin 4 kuukautta. Miehen siemennesteestä ei löytynyt mitään poikkeavaa, enemmänkin kehuttiin, joten vika on siis minussa. Munasolu ei siis jostain syystä kypsy, ja tähän minulle määrättiin sitten letrozolia. Ensin söin sitä 1 tbl/pvä kp 3-7, ja sitten ultrassa huomattiin, että vaste oli hyvä.. mutta väärälle puolelle. Seuraavaan kiertoon määrättiin otettavaksi sitten tupla-annos, eli 2 tbl/pvä kp 3-7. Vaste oli tälläkin kertaa erittäin hyvä, ja nyt vasemmalla puolella! Mutta kohdun limakalvo olikin sitten liian ohut (vähän päälle 5mm). Tästä lääkäri jo varoittelikin, että ei kannata liikaa toiveita herätellä, ettei liian suurta pettymystä tule. Siltikin pregnylpiikki määrättiin, koska eihän sitä koskaan voi tietää, että mitä tapahtuu.
Niinkuin arvata saattaa, niin menkathan sieltä sitten alkavat, niinkuin olin varautunut, vaikkakin tuossa ehti kaikenlaisia raskausoireita itselleen keksimään. Oli hajuaistin parantumista, pahaa oloa, yms. Ja tätä ketjua selatessani yhtäkkiä lohduttomaan itkuun purskahtaminen. En tiedä tosiaankaan, mistä se tuli. Tavallisia menkkaoireita ei tällä kertaa tullut lainkaan, ja siksi ehkä vähän toivonkipinää itselleen herättelikin, että josko jo nyt? Mutta ei. Tänäänhän se täti sitten vähän itsestään maistiaisia antoi aamulla, että huomenna vuotaa ja lujaa.
Nyt on tosiaan hoitokierroksi on suunniteltu letrotzol 1 tbl/pvä kp 3-7 ja sitten itselleni uutena tuttavuutena kp 8-10 gonal f. Kenelläkään kokemusta? Uä on itsellä 13.2 ja silloin selviää inseminaatioaika, toivottavasti. Oli niin töykeä nainen tänään puhelimessa, kun TAYSsiin soittelin aikaa.. Niin. Ei kai tässä mitään muuta, kunhan ajattelin tänne itsestäni kertoa. Itsellä kun ei noita ystäviä oikein ole, kuka tästä tilanteesta tietää, niin ehkä tämä on se kanava, johon pääsee vähän tuntoja purkamaan, ettei kaikkea tarvitse sisälleen padota.
Pahoittelut nyt vielä sekavuudesta, tai jos sanoin jotain väärin/väärällä tavalla. Olen ihan uusi näissä asioissa ja jos jotain etikettiä rikon, niin sanoa saa suoraan, en loukkaannu.