Inseminaatio 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Julianna, joo yllätti kyllä ku aiemmin on kasvanu tuolla letroannoksella vaan yks folli :) Toiveet nousi kyllä taas mutta ei uskalla innostua liikaa.

Pätkis mua jännittää eniten se aineen sekottaminen vaikka sehän on vissiin aika helpoo homma :grin Viimeksi hoitaja pisti inssin yhteydessä sen ja ei tosiaan tuntunut juuri miltään, panikoin vaan nyt et mokaan sen jotenki muuten.

Mulla on ne vanhemmat pullot (kai?) :grin Oli tuolla apteekissa vaan yks paketti Pregnyliä ja se oli se poistuva just, sainki sen siis sillä vanhalla hinnalla, makso reilu 5€ :)

Triana, Hyh sullakin endoa epäilevät :( mulla oli vasemmassa munasarjassa 7 cm endometriooma (leikattiin maaliskuussa) ja kivut oli kyllä jokapäiväisiä :/ toivottavasti ette ivf:ään asti joudu vaan raskaudut pian inssillä niin hoituu se endokin osittain siinä samalla ;) niihin pregnylin vanhoihin pulloihin löytyy ohjevideo youtubesta

Vitsit kun aaltoilee ihan laidasta laitaan fiilikset täällä. Välillä olen 100-varma että ei ole voinut tärpätä inssillä kun ei ole millään muullakaan tavalla tärpännyt, välillä pieni toive nostaa päätään. Katotaan kuinka käy :) mukavaa, että voi pitkästä aikaa edes unelmoida <3

Larissa, joo valitettavasti :sorry: Oonhan mä ite jo pitkään epäilly, mutta nyt tällä lääkärilläki oli jo aika vahva epäilys. Mulla ei onneksi kummemmin kipuile tuo vasen puoli, vaan just tuo oikea missä ei oo mitään, ees sitä munasarjaa :facepalm: Ultratessa kohdun takana tuntu myös melko pahalta. Katselinki just videoita youtubesta, sovittiin silti että meen sinne kaverille huomenna niin yhdessä sählätään se pistos sitte :grin Toivon kyllä niin kovasti että saadaan tänne pian kuvaa sun plussatestistä! :Heartred

Nyt voikin jo vähän huokaista helpotuksesta. Kätilö soitti äsken verikoetulokset ja hcg oli 456, joka on kuulema hieman normaalia kohommallakin. Nyt vaan toivottava, että kyytiläinen pysyy matkassa loppuun asti. :)

Tai sit ei voikkaa olla niin iloinen. :O
Korkeat hCG-arvot:
Fysiologinen:
monisikiöinen raskaus
Synnynnäiset kehityshäiriöt ja sikiön sairaustilat: anenkefalia, napatyrä, oligohydroamnion, sikiön hydrops, Downin syndrooma, Pataun syndrooma, Klinefelterin syndrooma
Pre-eklampsia, keskeytynyt raskaus ja istukan infarktiKasvaimet: kivessyöpä (seminooma- ja ei-seminoomatyyppiset), trofoblastikasvaimet, korionkarsinooma, harvoin myös haima- ja rintasyövän, melanoomien ja myelooman yhteydessä
Vähän kohonneita pitoisuuksia myös ruoansulatuskanavan tulehdusten yhteydessä

Josko tämän takia edellinenkin raskaus meni kesken, kun viimeksikin oli koholla. :/ ääh..
Onneksi tuo arvo on vaan muutaman kymmenyksen koholla viitearboista, et josko nyt turhaan panikoin..

Muokattu viimeksi:
Julianna, hyvä arvo :) ei kannata liikaa tutkia että mikä voi mennä pieleen. Nauti nyt raskaudesta!

Täällä sinnitellään vielä sunnuntaihin testauksen kanssa :)

Joko Heitsu kohta testaa? ;) entä onko muita testaamassa? :)

Larissa dpo 10

Täällä aivan malttamaton oon.Haluaisin kovasti testailla jo.Testipäivä vasta 12.9. Ja aluksi ajattelin testata ens viikolla.Perjantaina olisi matkalle lähtö.En haluaisi kuitenkaan piinailla ja nähdä mitään haamu testejä.Testaisinko perjantaina ennen matkaa? Voisi lisänä vielä ens viikolla testailla.Matkalla ehkä se haamu testin tuloksen piina ja koko testaaminen unohtuisi jos testaan perjantaina.Sen tiedän myös että jokainen raskaus on eri ja eri ihminen eri että aina välttämättä ei ajoissa näy ja joskus voi näkyä jopa myöhään.

Larissa,En tiedä.Koko inssin tekevät lääkäri ja hoitaja oli koko tilanteesta silloin inssin teko aikaan vähän sekasin.Piti kysyä karttaa ja kokonaisena ei edes kartan tulostus onnistunut loput piti kirjoittaa.Piti kysyä myös lugesteronista miten pitkään käytän.Ensin olin käyttämässä alle viikon lugesgeronia ja kohta taas neljä viikkoa ja tämän jälkeen odotella kuukautisia ja testiä tehdä.

Kuulostaa oudolta touhulta :/ mulle määrättiin Kys:llä testipäivä 14 pv inssistä ja luget siihen asti (tai jos tulee plussa niin rv 8 asti)

Heitsu, munkin mielestä kuulostaa oudolta että vasta n. kuukauden päästä inssistä olis testipäivä :O Jos siihen on tullu vahingossa ykkönen jostain ja oikeesti testipäivä olis 2.9.?

Heitsu, komppaan muita ja ihmettelen tuota testipäivää :eek: Oisko käyny just niinku Anannaa mietti. Kyllä ihan hyvin voi testata kahen viikon päästä inssistä.

Täällä sitä ollaan matkalla Oysiin, jännittää että eihän oo kiriny se kolmas folli liian isoksi :nailbiting:

Takaisin